Stránka 1 z 2

4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: čtv úno 02, 2017 10:02 pm
od vašek
zajímá mě 4 nápravové plato, štítek: nápravy 4x9t + 17t točna, celková 53t. nicméně rozvor mezi nápravami 1310mm, což by odpovídalo 8t na nápravu

berou se tedy 4 nápravy návěsu jako dvě dvojnápravy, každá dvojnáprava 18t? tedy 18+18+17=53t?


Největší povolené hmotnosti na nápravu vozidla nesmí překročit :

a) u jednotlivé nápravy ...............................………………. 10,00 t,

b) u jednotlivé hnací nápravy .........................……………. 11,50 t,

c) u dvojnápravy motorových vozidel součet zatížení obou náprav dvojnápravy nesmí překročit při jejich dílčím rozvoru

- do 1,0 m ……………………………...………………. 11,50 t,

- od 1,0 m a méně než 1,3 m ..........................………….. 16,00 t,

- od 1,3 m a méně než 1,8 m ..........................………….. 18,00 t,

- od 1,3 m a méně než 1,8 m, je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním, nebo pérováním uznaným za rovnocenné, nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu nepřekročí 9,50 t ........... 19,00 t,

Dvojnápravou se rozumí dvě za sebou umístěné nápravy, jejichž středy jsou při přípustné hmotnosti od sebe vzdáleny (dílčí rozvor) nejvýše 1,8 m.

Trojnápravou se rozumí tři za sebou umístěné nápravy, jejichž součet dílčích rozvorů činí nejvýše 2,8 m.



Největší povolená hmotnost silničních vozidel nesmí překročit:

a) u motorových vozidel se dvěma nápravami ............…… 18,00 t,

b) u motorových vozidel se třemi nápravami ...…........…… 25,00 t,

- je-li hnací náprava vybavena dvojitou montáží pneumatik a vzduchovým pérováním nebo pérováním uznaným za rovnocenné nebo pokud je každá hnací náprava opatřena dvojitou montáží pneumatik a maximální zatížení na nápravu
nepřekročí 9,50 t .......................…………………….....…26,00 t,

c) u motorových vozidel se čtyřmi a více nápravami ....……32,00 t,

d) u přívěsů se dvěma nápravami ...………..................…….18,00 t,

e) u přívěsů se třemi nápravami ................…………....…… 24,00 t,

f) u přívěsů se čtyřmi a více nápravami ......……...…...……32,00 t,

g) u dvoučlánkových kloubových autobusů ......…........……28,00 t,

h) u tříčlánkových kloubových autobusů ........……......…… 32,00 t,

i) u jízdních souprav ..…………………..………….......….. 48,00 t,

j) u pásových vozidel ………………………………………18,00 t

u

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: pát úno 03, 2017 7:29 am
od tomspajk
já myslím že je to technická nosnost, takže s povolením na nadrozměr můžeš využít celou tonáž, jinak jsi na 48 tunách celkové maximálně, jak za 2 osým, tak za 3 osým tahačem. S tím že za 2 osým nevím jak to budou posuzovat s 1,5 násobkem váhy tahače. Teď jsem řešil s dodavatelem návěsu že mi může dát nápravy 10tun s rozvorem 1410+1310mm, bez povolení 3 x 9 tun, s povolením pak můžu využít 3 x 10 tun...

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: stř úno 15, 2017 6:36 pm
od vašek
takže pokud vyřizuješ povolení nadměru, tak i na rozvor náprav 1310mm ti dají 9t na nápravu pokud je to na štítku? normal je 1310mm 8t na nápravu

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: stř úno 15, 2017 8:16 pm
od tomspajk
popravdě nevím, jen jsem dostal informaci že mi na podval můžou dát nápravy které jsou technicky 10 tunové, a při žádosti o povolení můžu využít celou technickou tonáž. Ale jak to ve skutečnosti je by musel odpovědět někdo znalejší, mám pocit že Globe byl aktivní v nadměrech....

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: ned úno 19, 2017 8:17 am
od Pápa
já to tak mám na podvalníku,na nadměrný povolení zatížení náprav 10t.

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: ned úno 19, 2017 7:12 pm
od vašek
jak řešíte trasování u povolení 48-60t? povolení platí pro silnice I třídy a dálnice, šoustky povoluje kraj

třeba Přerov vede tu jednička od Olomouce i od Hranic, ale ke mě do firmy neeee co s tím?


když mě nějakej aktiv pitomec zváží v úseku 800m od jedničky do firmy a budu mít třeba 58t tak jsem docela v zadeli když mi řekne že povolení neplatí

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: ned úno 19, 2017 9:36 pm
od tatrák pája
Mám povolení od MD a trasa je psaná silniční síť ČR, omezení podle třídy silnice tam není. Jen území Prahy-podmínky a území Brna a podmínky
Dále podmínky podle rozměru a váhy, doprovod či ne atd

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: pon úno 20, 2017 10:45 am
od vašek
ale to máš do 48t celkové ne?

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: pon úno 20, 2017 9:50 pm
od tatrák pája
Jo, do 48, neuvědomil jsem si, že letos váhu neuplatňuji

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: pát úno 24, 2017 9:40 pm
od Karel334
Taky to tahám na povolení.Jen si Vašek překontroluj TP tahače, zda má celkovou soupravy těch 53t .Běžně je tam uvedeno u tříosy jen těch 48t a to nebude stačit papírově do toho návěsu.Nedostaneš povolení více jak 48t.Řešil jsem to taky a tahač se mi podařilo ze 48 zvednout na 50t.Co mám zkušenost , tak ty běžný nadměry na váhu moc nehrotí .Vždy je zajímá platnost povolení ,zda souhlasí tahač a návěs, pak výška,šířka a délka.Nikdy mě nevážili.

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: sob úno 25, 2017 2:36 pm
od vašek
Scania 6x2 mám v TP 60/48 takže na povolení by mělo platit těch 60

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: pát kvě 26, 2017 1:50 pm
od chomyz
to Vašek: ano, ač to vypadá zvláštně tak dokud nebude přidán přímo 4-osý návěs do legislativy tak se to váží tak jak uvádíš v 1. příspěvku vlákna - tedy 2x18t i při rozvoru 1310mm...

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: stř lis 01, 2017 1:39 pm
od koprkam
I když je rohle staré téma, nedá mi to se nezeptat. Když má dejme tomu Tatra Phoenix 8x8 celkovou hmotnost jenom auta 44 tun, tak už za to asi žádnej vlek zapřáhnout nemůžu, že? Nevešlo by se to do 48 tun. Ale kousek od nás firma Pedop tahá výhradně osmikolky různých značek a tandemový vleky. Teda maj asi hodně souprav, ale nejčastěji potkávám osmikolky s tandemem. Což je dohromady jestli se nepletu asi 62 tun, podle výrobce vleku a auta. A moje otázka zní, jak je to možný, že to jezdí po silnicích? Proč se teda za osmikolkama netahají třínápravový točnicový vleky, nedá se s tím couvat nebo co? Čistě teoreticky by se tak dalo dovézt asi 40-45 tun materiálu, což je podstatně víc, jak na autě s návěsem.
Jak to teda je? Mají nějakou stálou vyjímku z legislativy? Předem děkuji za objasnění.

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: stř lis 01, 2017 3:52 pm
od TeSi
Osmikolka má celkovou 32 tun.
Tandem 18 tun

Celková je ale max. 48 tun, takže nevyužije ani potenciál soupravy... Tonáž auto cca. 17 tun, vlek cca. 13 tun - ale dvě tuny musíš ubrat na celkovou, takže legálně naloží cca. 28 tun.

Re: 4 nápravový návěs, legislativa

Napsal: stř lis 01, 2017 5:45 pm
od koprkam
To je divný, protože některý osmikolky mívají celkovou 36 000 kg (některý Terna a i západní osmikolky), jinak máte pravdu, že je hlavně se oběvuje 32 000 kg. Takže jestli tomu dobře rozumím, tak je jedno, co je v TP, ale prostě předpis je nade vše, rozumím tomu správně?
Děkuji moc.