Dotazy o legislativě v dopravě, koncesích, zákazech jízd apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-

DriverBrno
Příspěvky: 3397
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

hydraulická ruka

Příspěvek

chlapi, co říkáte - 18 t delší valník s hydraulickou rukou, je poptávečka kolem komína na takové autíčko?
čtv říj 11, 2018 4:00 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

ani ne,chce to 6tikolu 26t,aby to kromě té ruky ještě něco odvezlo...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv říj 11, 2018 11:21 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3397
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Pavel: a kalkulace 35 Kč/km v kole + započátá hodina práce rukou 750 Kč je daleko pravdě či je to realné v dnešní těžké době?
sob říj 13, 2018 10:23 am

vojta0202
Příspěvky: 124
Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Ta cena je v pohodě. U toho tříosého sola s rukou, která má nějaký dosah třeba 10 metrů, s nosností 1000 Kg na konci.
Já jezdím s takovým autem pro stálé zákazníky - stavebniny za 30 Kč v kole + čekání, nakládka 100 kč za každou započatou půl hodinu. Vykládka 80 kč/ paleta. A jezdím skoro jen stavebniny.
Pak mám ještě malou 12 tunu s krátkou rukou. Těch aut s rukou je nedostatek, takže ikdyž to uveze jen 5 tun, tak obě auta jedou od pondělí do pátku.
sob říj 13, 2018 1:38 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3397
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Vojta, tak to je potom lepší než nomádovad po světě a navíc spaní na kvalitní matraci..a stavět se má prý ještě více, takže příští rok prodám plachtu dokud to auto ještě je k světu.
sob říj 13, 2018 3:00 pm

vojta0202
Příspěvky: 124
Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Budeš se více dřít, než na plachtě. Ale jak říkáš, každý den jsi doma. Já jezdím v sezoně cca 12 hodin (většinou nakládám poslední fůru před zavíračkou, kolem 16:00) výhoda je, že na vykládkách na nikoho nečekáš, složíš si to a jedeš dál.
Není to práce pro papučkáře, ale vydělá se na tom autě určitě více, než na plachtě.
ned říj 14, 2018 9:30 am

DriverBrno
Příspěvky: 3397
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Vojta: na kolik palet máš ten valník s dluhou rukou, ruku máš za kabinou nebo až vzadu? Dík
ned říj 14, 2018 6:13 pm

tonyy
Příspěvky: 330
Registrován: pon dub 26, 2010 6:42 pm
Bydliště: jizni morava

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

pridám se chlapi do debaty, taky mě to zajímá..

ale není dnes problém spíše sehnat prácí? nemyslím to zle..ale dnes přece už většina stavebnin má svoje auta..když vemzu třeba tradix, dek stavebniny tak už mají všichni svoje..

Dokonce u nás na vesnicce malé stavebniny a mají vlastní auto.. jsem cca 25km od Brna..

Možná jinde je situace jinaci..
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo

daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
ned říj 14, 2018 7:23 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3397
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Tony: no auta jako takové problém nejsou, ale nemá s tím kdo jezdit, takže zákazník zavolá tebe než by čekal až mu to dovezou. Já taky vozím mimo jiné i stavebniny plachtou, ty dva řidiče co někde kolikrát mají to nevytrhnou. Akorát ta tuna na ruce se mi zdá hrozně málo, protože takový svazek trámů má min. i 2 tuny.
ned říj 14, 2018 8:08 pm

vašek
Příspěvky: 1448
Registrován: úte úno 19, 2008 12:02 pm
Bydliště: Morava

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

zátěž je podle délky vysunutí konkrétní ruky, máš tam vždycky diagram


Obrázek


ještě koupit dobrou ruku, servis je raketa, známej dával 6x2 auto s vlekem a rukou po roce pryč páč se mu to prý proti klasickým kamionům nerentovalo, takže počítat počítat počítat jestli to stojí za to
ned říj 14, 2018 9:06 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4452
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

to driverBrno: taky ty stavebniny jsou sezonní práce. To je do podzima vyhnat stavbu do střechy a na zimu se patlat ve vnitřku. To zase ty trámy nepovozíš. A co s lidmi :?: :?: :?:
Takhle co vidím, tak skladník je současně i řidič, v zimě to stíhá, ale v létě je lepší si zavolat nějakého joudu co to odveze. Takže počítat,počítat a zase počítat.
Nedávno jsem převážel cihly z jedný cihelny do druhé. Ptal jsme se co je to za politiku, a teď, nebo z jara se rozdávaly dotace ve velkém, ale musel jsi je prostavět. A cihelny nestačily vyrábět určitý sortiment cihel. Letos je fenomén, nebo dotační politika na chodníky a velká část obcí budují chodníky a zámková dlažba je nedostatkové zboží. Jsou peníze a tak se budují chodníky i když po nich nikdy nikdo chodit nebude, Best lítá o sto šest, ale až nebudou peníze, zámkovka se bude kupit na skladě a Best bude prodávat auta s rukou. Takže počítat, počítat a zase počítat.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
ned říj 14, 2018 9:31 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

...samozřejmě je to v zimě slabší,jako se vším,co se motá okolo stavebnictví.My jezdíme pro stavebniny minimálně,většinou všechno přímo pro stavební firmy,máme obě ruky 6x6,takže jezdíme většínou kratší trasy okolo komína z konečnou stanicí stavba.Co se týká ruky tak každopádně je nutnost dálkové ovládání,bez něj už nemá smysl dneska začínat,lidí na stavbách je málo a je potřeba být samostatná jednotka,pokud je ruka na zadku auta,stačí na stejnou práci o třídu nižší,ta kabina prostě strašně zavazí a prdel se dá většinou strčit všude...Každopádně je potřeba si uvědomit,že ježdění s autem s rukou,je mnohem více jeřábování,vázání a kurtování,v zimě,horku,dešti,než točení volantem v kabině,není to pro každého,ale to asi nic na světě...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
ned říj 14, 2018 10:22 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4452
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

to pavel815: A nepřemýšleli jste o autě 8x a co nejvíce hnaných náprav a dlouhou ruku a k tomu sklopku? V Rakousku, Svýcarsku běžná věc. Viděl jsem auto, přivezlo tašky na střechu, dalo je až na střechu, pak na jednom místě dal lopatu, naložil si bordel ze stavby a někde na skládce vysypal.
Nikdy jsem se nepídil proč tato auta nejezdí u nás v CZ. Zda to je velká pořizovací cena, nebo nedostupný servis, nebo kvalifikace řidiče???? Ale líbilo se mi to, že jedna samostatná jednotka :D :D udělala více práce jak četa ukrajinců.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
pon říj 15, 2018 4:39 pm

vojta0202
Příspěvky: 124
Registrován: pát bře 06, 2015 10:07 pm
Bydliště: Slezsko
Kontaktovat uživatele:

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

Mám 6x2, ruka na konci auta + mám i vlek. Jezdím tak odhadem 70% solo, 30% souprava. Mám 7 metrů ložnou plochu, teda 10 velkých palet bez problémů (cihly atd. jsou většinou na paletách 120 x 100 cm, nebo porotherm a heluz cihla 44cm je na paletě 100 x 134 cm) Těch 10 palet vychází většinou 11 - 12,5 tun. Mám poslední nápravu zvedací, takže když se dostanu do sraček, většinou si sám pomůžu, když se složím, zvednu nápravu a vyjedu, protože ruka na konci dává docela velký přítlak na hnanou nápravu. Bohužel mám strašně dlouhé auto - 7 metrů ložná plocha + dlouhá kabina + ruka = cca 10,5 metrů dlouhé auto od nárazníku po nárazník, když se připojí vlek....no raději už nerozebírám :D Velká nevýhoda je u mého starého auta taky dlouhý rozvor, 5,8 metrů mezi první a druhou nápravou - takže hodně slabý rejd.

Možná mám výhodu tady u nás na severu moravy, nevím jak to je v Brně. Ale přesto že většina stavebnin má vlastní auto (například dek ostrava má dokonce 3 vlastní auta s rukou) jsem na roztrhání. Nestíhají si to vozit sami. Volají mi jak stavebniny, tak výrobci, tak stavební firmy nebo lidé, kteří si staví svépomocí. Občas chce někdo i nějaké dřevo, betonové nebo dřevěné pražce, občas nějaký stroj, nebo železo. Hodně vozím i betonové silniční panely, hlavně minulou zimu jsem to vozil hodně, ale je to na mou HR docela hodně, není to žádný silák. Nejraději teda vozím palety. Dálkové ovládání nemám, mám ruku se sedačkou nahoře, takže když je třeba něco vázat, je to k zbláznění. Co se týče palet, tak už za tu dobu umím s vidlemi dobře tak, že ikdyž skládám sám, nemusím lézt nahoru a dolů, ale vidle do palety zasunu jen pomocí páček. Základ pro to jsou ale převěšovací vidle - né samovyvažovací!
V zimě je té práce samozřejmě méně, ale uživím to i v zimě, v létě bych vytížil takových aut hodně, v zimě jedno stačí. Na druhou stranu v zimě můžu vozit se soupravou od výrobců cihly, dlažby atd. do stavebnin, myslím si, že budou v zimě pořád vyrábět na 100% a tím pádem budou potřebovat auta, vždyť celou sezonu nestíhají dodávat jak cihly, tak zámkovky. Jinak se v zimě vyváží i ze stavebnin na stavby, ale daleko méně, vozí se hodně minerální vaty, sádrokarton, OSB desky, pytlované omítky a další věci, které můžou dělat na stavbě vevnitř.

Každopádně až budu jednou obnovovat auto, tak opět soupravu s točnicovým vlekem, ruku vzadu s dosahem alespoň 10 metrů, nosnost 1200 kg na konci, samozřejmě dálkové ovládání. A auto s ložnou plochou stačí 6,2 - 6,5 metrů. Podvozek 6x2 s poslední nápravou natáčecí a zvedací, a hlavně se budu zajímat o to, jaký to má rozvor, teď potřebuju "letiště abych udělal oblouk 180 stupňů.
ObrázekObrázek
pon říj 15, 2018 6:06 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: hydraulická ruka

Příspěvek

4215: tenhle typ aut je vhodný pro stavební firmy jako vlastní auto ve firmě pro univerzální použití,ne pro dodavatele-autodopravce.je to tak univerzální,že to přestává být konkurenceschopné páč je to drahé,těžké,jako valník vysoké,nepřevezeš buňky,kontejnery,jako sklopka moc mrtvé váhy,prostě je lepší mít zvlášť sklopku a zvlášť valník s rukou...Jediný vhodný univerzál je pro vyvažeče výrobců betonové dlažby apod. auto 6x4,6x2 S2 sklápí do stran,ruka vzadu a zatím 3.osý vlek obojí s hliníkovými bočnicemi,ven veze dlažbu a zpět písky,drtě do výroby...
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
pon říj 15, 2018 10:55 pm

Odpovědět

Zpět na „Podnikání v dopravě“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host