Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida

Odpovědět
DjDD
Příspěvky: 188
Registrován: pon led 25, 2016 9:15 am
Bydliště: Praha

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

:valetsesmihy:

Jo, tohle v Africe nezažijete. :)
(nemáte to zapotřebí)

A ty tři vypíchnuté momenty podepisuji...
pát lis 04, 2022 4:49 pm

PtrialM
Příspěvky: 1582
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

:lol: :lol: :thumbud: :valetsesmihy: :clap:
pát lis 04, 2022 5:57 pm

pát lis 04, 2022 8:10 pm

Uživatelský avatar
jarousz
Příspěvky: 1457
Registrován: sob pro 11, 2010 9:55 am
Bydliště: Praha-Braník

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Tak nak nevim, co si z toho vzit....dostane novou kabinu, pze takhle je uz nevyvaritelna?
nebo bude mit novyho dafa a tak prekope komplet auto...
ned lis 06, 2022 1:08 am

DjDD
Příspěvky: 188
Registrován: pon led 25, 2016 9:15 am
Bydliště: Praha

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Terra má končit, takže asi chtějí nějakou aktuální kabinu.
Na Phoenixe předpokládám TT nikdy nepřistoupí, takže že by nějaká sedmička?
ned lis 06, 2022 11:02 pm

pon lis 07, 2022 7:54 am

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Phoenix znamená nový auto. Když se nandá kabina DAF, tak se nevejde V12 do tunelu, což znamená nový motor ne-Tatrovácky (Paccar - závodní verze není). To znamená elektroniku a jsme tam kde nechceme. Navíc kombinace Tatra převodovky a zahraničního motoru taky nelze (jednoduše). I kdyby se to povedlo dát dohromady, pouze výměnou kabiny, tak to bude neexistující spatlanec, takže taky nesmysl.
Osobně si myslím, že když něco, tak bude nová kabina, ve smyslu nově postavená. Nové díly, lepší rám podle současných pravidel atd. Nemyslím si že by použili třeba novou kabinu Force. Ikdyž zajímavý by to možná bylo. :think:
Filip Nikl
pon lis 07, 2022 9:06 am

pon lis 07, 2022 4:53 pm

PtrialM
Příspěvky: 1582
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Vždyť to napsal-neexistující spatlanec :D
pon lis 07, 2022 6:03 pm

F.E.N.I.X
Příspěvky: 98
Registrován: stř lis 07, 2012 1:09 pm
Bydliště: CZ

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

U Tomečka se mluvilo o sedmičkové kabině už letos, možná čeká na facelift. No a vyvíjený (staro)nový tatrovácký motor V12 už taky jezdí, takže cesta je asi jasná :)
pon lis 07, 2022 7:16 pm

pon lis 07, 2022 9:18 pm

Uživatelský avatar
jsafra
Příspěvky: 732
Registrován: úte pro 01, 2009 12:11 am
Bydliště: Pardubice

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Z Facebooku Tomáše Tomečka, tisková konference 3.11.2022:

"Slova se za všechny ujal Andrej Čírtek. Poděkoval Tomáši Tomečkovi za skvělé partnerství a reprezentaci značky, a přislíbil, že spolupráce bude ještě vylepšena a společně se pokusí modernizovat Tomášovu závodní Tatru. „Dovolím si zmínit firmu Tawesco. To je vlastně bývalá nástrojárna i lisovna. Dnes patří pod Promet Group, menšinového akcionáře Tatry, jejímž vlastníkem je český podnikatel René Matera. Firma Tawesco je ideálním kandidátem na to, aby v ní Tomášovi vyrobili novou kabinu,“ uvedl tiskový mluvčí Tatry Čírtek. „Vše další záleží na výsledku jednání se zástupci společnosti Tatra. Tomáš jednoznačně preferuje, aby vozidlo i do budoucna byla čistá Tatra. Aby naprostá většina komponent byla českých, nebo nejlépe tatrováckých. A nechce žádné velké, revoluční změny,“ doplnil Čírtek. Automobilka Tatra je světově unikátní v tom, že takovým požadavkům dokáže vyhovět. Kabina, motor, podvozek, to vše umí vyrobit na jednom místě. Můžeme se tedy těšit, co přinesou následující měsíce."

zdroj: FCB TT
Naposledy upravil(a) jsafra dne sob lis 12, 2022 11:39 am, celkem upraveno 1 x.
pon lis 07, 2022 11:38 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Co si vybavuju, tak Tomáš nikdy nemluvil proti automatické převodovce. Naopak, že Tatry běžně používají automat Allison a mělo se jednat i jeho nasazení v jeho 'Tatře. V samotném článku se navíc píše "Kabina, motor, podvozek, to vše umí vyrobit na jednom místě". Z toho mi vyplývá, že právě nasazení automatu by mohlo být výsledkem těch jednání se zástupci Tatry. A Tomášovi by to v kabině určitě ušetřilo spoustu práce. Jenom je otázka, jestli by tím neutrpěl jeho styl projíždění dun a vyhrabávání se z nich. Ale to je možná i o možnostech nastavení automatické převodovky. Ostatně, na Dakaru v SA už ji používá většina týmů a nezdá se, že by někdo tím zahrabáváním trpěl.
úte lis 08, 2022 11:53 am

mirasat
Příspěvky: 1846
Registrován: sob led 06, 2018 10:59 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

Pak je tu otázka výdrže automatu při stylu jízdy a porovnání (i cenové) s mauálem. To si dát do souvislosti s cenou dílů a údržby.
Letošní Dakar v SA má být o 2 etapy "delší". Docela budu zvědav na to, komu vydrží automat celý závod...
úte lis 08, 2022 1:31 pm

filip 90
Příspěvky: 6367
Registrován: úte lis 11, 2008 10:26 pm
Kontaktovat uživatele:

Re: Africa Eco Race 2022

Příspěvek

O automatu se v souvisloti s TT hovoří už několik let. Zatím se to ale nějak "nepovedlo". Pokud si dobře pamatuji tak ani sám TT proti nebyl, jelikož to je řešení (motor Tatra + automat Alison), které se běžně používá v sérii. Spíš vždycky hovořil o otázce peněz. Teď pokud se opravdu vyvíjí "nový" motor V12, tak by asi byl ideální čas na kompelet výměnu hnacího agregátu.

Jinak s životností fakt problém nebude. :D

Motor Tatra V12 měl ve "vrcholné formě" 800 koní a 3000 Nm, což se moc neliší od parametrů na které je Alison 4500 konstruovaný pro sériové použití (našel jsem 600 koní a 2500 Nm). Za prvé je otázka, jestli tyto parametry tam TT stále ještě má.
Za druhé ikdyby se použila ta jakási poslední verze V12, tak o moc lepší parametry mít stejně nebude. Předpokládám, že ten vývoj se neubíral zvyšováním výkonu, ale především schopností reálně plnit emisní normu EURO 3 a při tom "fungovat".
Nebo jestli to má Common Rail a litinové hlavy jako EURO 6, co stojí v muzeu? Ale myslím, že ne. :wink:

Naproti tomu dakarské závodní motory se dnes pohybují na hranici 1200 koní a 5000 Nm, takže převodovka dostává daleko větší čočku. :wink:
Filip Nikl
úte lis 08, 2022 2:51 pm

Odpovědět

Zpět na „RALLY DAKAR apod.“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů