Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Africa Eco Race 2022
Jo, tohle v Africe nezažijete.
(nemáte to zapotřebí)
A ty tři vypíchnuté momenty podepisuji...
Re: Africa Eco Race 2022
Tak nak nevim, co si z toho vzit....dostane novou kabinu, pze takhle je uz nevyvaritelna?
nebo bude mit novyho dafa a tak prekope komplet auto...
nebo bude mit novyho dafa a tak prekope komplet auto...
Re: Africa Eco Race 2022
Terra má končit, takže asi chtějí nějakou aktuální kabinu.
Na Phoenixe předpokládám TT nikdy nepřistoupí, takže že by nějaká sedmička?
Na Phoenixe předpokládám TT nikdy nepřistoupí, takže že by nějaká sedmička?
Re: Africa Eco Race 2022
Phoenix znamená nový auto. Když se nandá kabina DAF, tak se nevejde V12 do tunelu, což znamená nový motor ne-Tatrovácky (Paccar - závodní verze není). To znamená elektroniku a jsme tam kde nechceme. Navíc kombinace Tatra převodovky a zahraničního motoru taky nelze (jednoduše). I kdyby se to povedlo dát dohromady, pouze výměnou kabiny, tak to bude neexistující spatlanec, takže taky nesmysl.
Osobně si myslím, že když něco, tak bude nová kabina, ve smyslu nově postavená. Nové díly, lepší rám podle současných pravidel atd. Nemyslím si že by použili třeba novou kabinu Force. Ikdyž zajímavý by to možná bylo.
Osobně si myslím, že když něco, tak bude nová kabina, ve smyslu nově postavená. Nové díly, lepší rám podle současných pravidel atd. Nemyslím si že by použili třeba novou kabinu Force. Ikdyž zajímavý by to možná bylo.
Filip Nikl
Re: Africa Eco Race 2022
Filipe, otazka byla, procTT na kabinu Phoenixe nikdy nepristoupi...
Re: Africa Eco Race 2022
Vždyť to napsal-neexistující spatlanec
Re: Africa Eco Race 2022
U Tomečka se mluvilo o sedmičkové kabině už letos, možná čeká na facelift. No a vyvíjený (staro)nový tatrovácký motor V12 už taky jezdí, takže cesta je asi jasná
Re: Africa Eco Race 2022
Z Facebooku Tomáše Tomečka, tisková konference 3.11.2022:
"Slova se za všechny ujal Andrej Čírtek. Poděkoval Tomáši Tomečkovi za skvělé partnerství a reprezentaci značky, a přislíbil, že spolupráce bude ještě vylepšena a společně se pokusí modernizovat Tomášovu závodní Tatru. „Dovolím si zmínit firmu Tawesco. To je vlastně bývalá nástrojárna i lisovna. Dnes patří pod Promet Group, menšinového akcionáře Tatry, jejímž vlastníkem je český podnikatel René Matera. Firma Tawesco je ideálním kandidátem na to, aby v ní Tomášovi vyrobili novou kabinu,“ uvedl tiskový mluvčí Tatry Čírtek. „Vše další záleží na výsledku jednání se zástupci společnosti Tatra. Tomáš jednoznačně preferuje, aby vozidlo i do budoucna byla čistá Tatra. Aby naprostá většina komponent byla českých, nebo nejlépe tatrováckých. A nechce žádné velké, revoluční změny,“ doplnil Čírtek. Automobilka Tatra je světově unikátní v tom, že takovým požadavkům dokáže vyhovět. Kabina, motor, podvozek, to vše umí vyrobit na jednom místě. Můžeme se tedy těšit, co přinesou následující měsíce."
zdroj: FCB TT
"Slova se za všechny ujal Andrej Čírtek. Poděkoval Tomáši Tomečkovi za skvělé partnerství a reprezentaci značky, a přislíbil, že spolupráce bude ještě vylepšena a společně se pokusí modernizovat Tomášovu závodní Tatru. „Dovolím si zmínit firmu Tawesco. To je vlastně bývalá nástrojárna i lisovna. Dnes patří pod Promet Group, menšinového akcionáře Tatry, jejímž vlastníkem je český podnikatel René Matera. Firma Tawesco je ideálním kandidátem na to, aby v ní Tomášovi vyrobili novou kabinu,“ uvedl tiskový mluvčí Tatry Čírtek. „Vše další záleží na výsledku jednání se zástupci společnosti Tatra. Tomáš jednoznačně preferuje, aby vozidlo i do budoucna byla čistá Tatra. Aby naprostá většina komponent byla českých, nebo nejlépe tatrováckých. A nechce žádné velké, revoluční změny,“ doplnil Čírtek. Automobilka Tatra je světově unikátní v tom, že takovým požadavkům dokáže vyhovět. Kabina, motor, podvozek, to vše umí vyrobit na jednom místě. Můžeme se tedy těšit, co přinesou následující měsíce."
zdroj: FCB TT
Naposledy upravil(a) jsafra dne sob lis 12, 2022 11:39 am, celkem upraveno 1 x.
Re: Africa Eco Race 2022
Co si vybavuju, tak Tomáš nikdy nemluvil proti automatické převodovce. Naopak, že Tatry běžně používají automat Allison a mělo se jednat i jeho nasazení v jeho 'Tatře. V samotném článku se navíc píše "Kabina, motor, podvozek, to vše umí vyrobit na jednom místě". Z toho mi vyplývá, že právě nasazení automatu by mohlo být výsledkem těch jednání se zástupci Tatry. A Tomášovi by to v kabině určitě ušetřilo spoustu práce. Jenom je otázka, jestli by tím neutrpěl jeho styl projíždění dun a vyhrabávání se z nich. Ale to je možná i o možnostech nastavení automatické převodovky. Ostatně, na Dakaru v SA už ji používá většina týmů a nezdá se, že by někdo tím zahrabáváním trpěl.
Re: Africa Eco Race 2022
Pak je tu otázka výdrže automatu při stylu jízdy a porovnání (i cenové) s mauálem. To si dát do souvislosti s cenou dílů a údržby.
Letošní Dakar v SA má být o 2 etapy "delší". Docela budu zvědav na to, komu vydrží automat celý závod...
Letošní Dakar v SA má být o 2 etapy "delší". Docela budu zvědav na to, komu vydrží automat celý závod...
Re: Africa Eco Race 2022
O automatu se v souvisloti s TT hovoří už několik let. Zatím se to ale nějak "nepovedlo". Pokud si dobře pamatuji tak ani sám TT proti nebyl, jelikož to je řešení (motor Tatra + automat Alison), které se běžně používá v sérii. Spíš vždycky hovořil o otázce peněz. Teď pokud se opravdu vyvíjí "nový" motor V12, tak by asi byl ideální čas na kompelet výměnu hnacího agregátu.
Jinak s životností fakt problém nebude.
Motor Tatra V12 měl ve "vrcholné formě" 800 koní a 3000 Nm, což se moc neliší od parametrů na které je Alison 4500 konstruovaný pro sériové použití (našel jsem 600 koní a 2500 Nm). Za prvé je otázka, jestli tyto parametry tam TT stále ještě má.
Za druhé ikdyby se použila ta jakási poslední verze V12, tak o moc lepší parametry mít stejně nebude. Předpokládám, že ten vývoj se neubíral zvyšováním výkonu, ale především schopností reálně plnit emisní normu EURO 3 a při tom "fungovat".
Nebo jestli to má Common Rail a litinové hlavy jako EURO 6, co stojí v muzeu? Ale myslím, že ne.
Naproti tomu dakarské závodní motory se dnes pohybují na hranici 1200 koní a 5000 Nm, takže převodovka dostává daleko větší čočku.
Jinak s životností fakt problém nebude.
Motor Tatra V12 měl ve "vrcholné formě" 800 koní a 3000 Nm, což se moc neliší od parametrů na které je Alison 4500 konstruovaný pro sériové použití (našel jsem 600 koní a 2500 Nm). Za prvé je otázka, jestli tyto parametry tam TT stále ještě má.
Za druhé ikdyby se použila ta jakási poslední verze V12, tak o moc lepší parametry mít stejně nebude. Předpokládám, že ten vývoj se neubíral zvyšováním výkonu, ale především schopností reálně plnit emisní normu EURO 3 a při tom "fungovat".
Nebo jestli to má Common Rail a litinové hlavy jako EURO 6, co stojí v muzeu? Ale myslím, že ne.
Naproti tomu dakarské závodní motory se dnes pohybují na hranici 1200 koní a 5000 Nm, takže převodovka dostává daleko větší čočku.
Filip Nikl
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host