Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2023 první zprávy
Ano, přímo je tam řečeno, že oddělil zrno od plev a vrátil se k nové, lehčí tatře 815.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Takže to skutečně není Fatboy, ale úplná novostavba?
Re: Dakar 2023 první zprávy
Je to FAT Boy, tohle novostavba rozhodně není! Za prvý to má starý náboje kol. Phoenix G2 má jiný. Dokonce mi přijde, že na zadku to má bubny! Náboje pro kotoučovky mají viditelné šrouby po obvodu a FAT BOY je měl na DKR 2016, když jel naposledy. Rovněž oba Phoenixy mají tyto náboje. Tady jsou klasika Ternovácký bez šroubů = bubnový brzdy. By to tak sedělo, že někdy vyškrábli ze skladu tu původní nápravu, co zbyla z prvního startu Phoenixe 2016. Ten totiž taky měl zadek s bubnama
Za druhý se stačí podívat na ty orezlý šrouby kol, příruby dofukování, oprýskaný náboje a zohýbané krycí plechy na rouře. To fakt není nové auto.
Dokonce i sání a filterbox jsou ve stejné poloze. Kde původně byla v nástavbě díra, teď je víko fiterboxu přímo u stěny nástavby, takže se asi bude muset odklápět celý bok.
Co je třeba zajímavý, že to nemá zpětný zrcátka, ale kamery. Takže nějaká práce na to odvedená bude.
Za druhý se stačí podívat na ty orezlý šrouby kol, příruby dofukování, oprýskaný náboje a zohýbané krycí plechy na rouře. To fakt není nové auto.
Dokonce i sání a filterbox jsou ve stejné poloze. Kde původně byla v nástavbě díra, teď je víko fiterboxu přímo u stěny nástavby, takže se asi bude muset odklápět celý bok.
Co je třeba zajímavý, že to nemá zpětný zrcátka, ale kamery. Takže nějaká práce na to odvedená bude.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Takže klasická PR masírka Buggyry (polopravdy, překroucený fakta a pár výmyslů).
Re: Dakar 2023 první zprávy
A pak věř článkům v novinách
Re: Dakar 2023 první zprávy
Prej čislo 503, nejnižší z českých posádek
Re: Dakar 2023 první zprávy
Takže půjde o otestování těch kamer...
Příště pojede už s pevnými nápravami....pak je otázka, co osedlá Valtr ?
Mohl by tady někdo znalý poreferovat o podvozku "Tactic" a jeho potenciálu pro dakarské závodění ?
Říkám si, že oba piloti mají dost zkušeností (napřįklad s technikou od Macíků). Musím Buggyru pochválit v tomto ohledu (mazané), byť Valtr není mechanik, ale vazbu dá...
Pak byla pro mne zajímavá informace, že od roku 25 bude povinnost hybridů...Takže Čenda nedá 3 roky, ale jen 2.
Příště pojede už s pevnými nápravami....pak je otázka, co osedlá Valtr ?
Mohl by tady někdo znalý poreferovat o podvozku "Tactic" a jeho potenciálu pro dakarské závodění ?
Říkám si, že oba piloti mají dost zkušeností (napřįklad s technikou od Macíků). Musím Buggyru pochválit v tomto ohledu (mazané), byť Valtr není mechanik, ale vazbu dá...
Pak byla pro mne zajímavá informace, že od roku 25 bude povinnost hybridů...Takže Čenda nedá 3 roky, ale jen 2.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Pocitam ze Valtr pojede to samy co Soltys
Re: Dakar 2023 první zprávy
Potenciál podvozku "Tactic" je pro dakarské závodění nula. Zrovna tak jako jakéhokoliv jiného sériového podvozku (včetně klasické Tatry, i když ta se k sérii blíží nejvíce). Buď mám sériový podvozek 4x4, který je dobrý třeba na stavbu nebo pro vojáky a nebo chci závodit na Dakaru, tak to musím poskládat z věcí, co fungují na Dakaru.
Jen tak ve zkratce: nápravy, co ten nápor vydrží, pružiny na míru, rám na míru, zavěšení náprav na míru a dle pravidel FIA a závodní tlumiče. Cesty jsou v zásadě dvě. Buď si to koupím - umí to udělat MMT, MKR a DeRooy a nebo si sednu ke CADu a začnu si to kreslit a modelovat sám + shánět ty pružiny, nápravy atd.
Tolik k podvozku.
Jen tak ve zkratce: nápravy, co ten nápor vydrží, pružiny na míru, rám na míru, zavěšení náprav na míru a dle pravidel FIA a závodní tlumiče. Cesty jsou v zásadě dvě. Buď si to koupím - umí to udělat MMT, MKR a DeRooy a nebo si sednu ke CADu a začnu si to kreslit a modelovat sám + shánět ty pružiny, nápravy atd.
Tolik k podvozku.
Filip Nikl
Re: Dakar 2023 první zprávy
Dík...
Re: Dakar 2023 první zprávy
Ještě doplním, že podle pravidel nelze použít díly (kabina, podvozek, řízení, brzdy atd.), které jsou určené výhradně pro vojenská vozidla a nepochází ze sériové civilní výroby. Bohužel počty minimální produkce znamenají, že si to ani nemůžete sami vyrobit jako prototyp.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Koloc ve videu říká nové auto na tradičním podvozku Tatra. Podle mě se pevné nápravy nekonají, jak bylo dříve oznamováno.
Re: Dakar 2023 první zprávy
Škoda, že tak zajímavá jména jedou pod BGR. Já se na ty jejich slinty od Kalivody a Koloce fakt nemůžu dívat.
Tomáš Ďurčo
Re: Dakar 2023 první zprávy
Ještě ani nezačali a už zase lžou.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 20 hostů