Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Africa Eco Race 2024
Pekos dobrý nápad a držím Všem 100% Tatrovákům palce
-
- Příspěvky: 141
- Registrován: pon led 02, 2017 12:52 pm
- Bydliště: Ústí nad Orlicí
Re: Africa Eco Race 2024
Ja sem prehodil fotku z fb bez komentare...omlouvam se hlavne at je vse v poradku...verim ze si kluci i Tatra poradi
-
- Příspěvky: 302
- Registrován: čtv úno 13, 2014 4:16 pm
- Bydliště: příbor
Re: Africa Eco Race 2024
Motorický Tatra věřím že bude dobrá. Petr km si poradí. Ale bez předního skla. V Mauretánii je v noci ještě zima. A nedej bože déšť. Originál sklo asi nebudou mít.Na zavoďáku je sklo dělené. To asi mají. Ale na Balai to jsme nevozili. Jedině Plexi přizpůsobit.
Re: Africa Eco Race 2024
PtrialM
Do tvého emailu nemáme přístup
Do tvého emailu nemáme přístup
Re: Africa Eco Race 2024
Ale valí pěkně, to ano. Taky jsem se na to zrovna v ten moment díval a říkal jsem si, zda je 147 vůbec možný.
Re: Africa Eco Race 2024
Prostě jedou omezovač, docela častá věc na dlouhých rovných úsecích.
Re: Africa Eco Race 2024
Už je to lepší
Tomečka nehoda týýmové Tatry nezbrzdila
Před startem Africa Eco Race 2024 pořadatelé odhadovali, že obháájce víítězství mezi kamiony Tomááš Tomeček padne a pozici nejrychlejšíího kamionu převezme nizozemská posáádka Aada van Velsena. Stáát se to samozřejmě ještě může, ale stav po prvníích čtyřech etapáách se vyvinul jasně ve prospěch českéého jezdce na českéém stroji. Tomááš Tomeček si na své konkurenty vybudoval nemalý nááskok a nijak jej nepřibrzdily ani probléémy jedné z Tater jeho týýmu ve službáách pořadatele.
Klííčovýým pojmem dáálkovýých soutěží je navigace. O to vííce, pokud v kabině záávodníího kamionu sedííte zcela sáám. "Musíím si na to zase zvyknout, navigace mi trochu dělá probléémy," přiznáává Tomeček. "Stačí
se na vteřinku nepodíívat na roadbook, a můžu udělat chybu. V první etapě jsem bloudil, ve druhé takéé. Takovýých dvacet, podruhé asi pětadvacet kilometrů." Přesto z toho byl nejrychlejší čas v první etapě o tři minuty před Belgičanem Cedricem Ferynem na Ginafu. Dvacet minut ztratil van Velsen, za níím dojely dva italské Mercedesy.
Na výýsledky druhé etapy jsme poměrně dlouho čekali. Oranžová Tatra s čííslem 400 z nich na čas dokonce úúplně zmizela. "Upadla mi jedna antééna Iritracku, to se může stáát. Trvalo to, než byly publikováány výýsledky, ale to je normáálníí," komentuje čekáání Tomeček. "Jsme zvyklíí, že vše je online, hned, ale toto je Afrika a dřííve to bylo přece úúplně běžnéé, že se muselo čekat." V oficiáální klasifikaci se česká vlajka nakonec objevila na druhéém míístě s nicotnou ztráátou na van Velsena.
Třetí a čtvrtá etapa svýými déélkami přes 460 záávodníích kilometrů tvoří nejdelší duo v soutěži. Třetí
rychlostní test byl extra výýživnýý. Start byl na píísku, pokračovalo se páásem vegetace, kameníím, dunami a rychlýými pistami. Takové stříídáání rytmu vyžaduje veškerý um a zkušenosti pilota i navigáátora. Tomááš Tomeček oboje zvláádá sáám. Do cííle dorazil po tééměř osmi hodináách z kamionů nejrychleji. A protože van Velsen na dunáách musel kopat, najel na něj vííce než hodinu. V pozici nejbližšíího Tomečkova soka jej vystříídal Feryn. "Někde jsem přišel o pravé zrcáátko. Chtěl jsem se do něj podíívat, ale nebylo tam," kroutí hlavou Tomeček. "Horší bylo, že jsem zaznamenal ono klasické pff, pff. Prorazil jsem levé přední
kolo, ještě k tomu z boku. Ale Tatra jej zvláádla celýých 350 kilometrů do cííle dohušťovat." Nepřííjemná
zprááva dorazila v noci. Oranžová Tatra odtahovka "balai" s otcem a synem Foltýýnovýými se i s jedníím naloženýým záávodníím vozem převráátila v dunáách. Na pomoc se jí vydala bíílá Tatra balai Leopolda Paďoura a Metoděje Tomečka. Ve čtyři rááno se podařilo vůz kolegů vráátit na kola. Zpráávy jsou ale stáále dost kuséé. Hovoří o tom, že oba vozy Tom Racingu se snaží dohnat záávod tak, aby dorazily do bivaku po čtvrté
etapě.
Do něj mezitíím dojel Tomááš Tomeček. Tentokráát dřííve, než jeho vlastní asistence. "Aspoň jsem stačil natankovat, než kluci přijeli," komentoval to s úúsměvem pilot. "Záávodní Tatra je v pořáádku. Probííhá
běžná úúdržba, jen svařujeme některé utržené konzoly. V etapě jsem špatně odbočil. Předjel mě van Velsen, tak jsem se nechal vyvéést zpět na trať. Pak jsem dlouho jel na dohled za níím," přibližuje Tomeček taktické manéévry. "Ke konci etapy mě do kabiny kontaktoval Manfred Krois, vedoucí PC kursu, a požáádal mě, abych na kola postavil jednu buginu." V ten moment se stalo, že záávodní Tatra v podstatě zastoupila nepříítomná balééčka. Cíílový čas Tomečkovi proto ještě bude drobně upraven. I tak platíí, že van Velsen dokáázal najet jen několik minut. Sice se dokáázal vráátit na průběžné druhé míísto před Feryna, ale jeho ztrááta na českou záávodíící legendu stáále vysoce přesahuje hodinu.
Náásledovat bude páátáá etapa s cíílem u Dakhly, hlavníího města Marokem okupovanéé Záápadníí Sahary. Na ni Tomečkův týým nemáá nejpřííjemnějšíí vzpomíínky. V roce 2019 zažil obrovskéé drama s ukroucenou spojkovou hříídelíí záávodníí Tatry a divokou jíízdou dvojice Paďour, Kletenskýý 1500 kilometrů zpět do Zagory pro dííl z odstavenéé Tatry Petra Čapky. Věřme, že letos budeme míísto toho daleko spííše hltat jen dobréé zpráávy o stavu oranžovéé Tatry balai a kluků Foltýýnovýých.
Průběžnéé výýsledky kamionů po 4. etapě: 1. Tomeček (ČR/Tatra) 23:09:11, 2. van Velsen (Niz./Scania) +1:19:05, 3. Feryn (Bel./Ginaf) +3:06:26, 4. Cabini +10:36:56 5. Verzeletti (oba It./Mercedes) +10:57:35, 6. Coquide (Fr./Renault) +13:13:45.
Patnááctýý ročníík dáálkovéého záávodu Africa Eco Race se konáá v klasickéém dakarskéém termíínu 2. až 14. ledna 2024. Pořadateléé v čele s rodinou Jeana-Louise Schlessera se hláásíí k odkazu záávoděníí podle Thierryho Sabina. Trasa z Evropy vede do Maroka, přes úúzemíí Záápadníí Sahary do Mauritáánie a končíí v Senegalu u Růžovéého jezera poblííž města Dakar. Na úúčastnííky čekáá 5891 kilometrů, z nichž většina, 3963 kilometrů, bude záávodníích.
Tomečka nehoda týýmové Tatry nezbrzdila
Před startem Africa Eco Race 2024 pořadatelé odhadovali, že obháájce víítězství mezi kamiony Tomááš Tomeček padne a pozici nejrychlejšíího kamionu převezme nizozemská posáádka Aada van Velsena. Stáát se to samozřejmě ještě může, ale stav po prvníích čtyřech etapáách se vyvinul jasně ve prospěch českéého jezdce na českéém stroji. Tomááš Tomeček si na své konkurenty vybudoval nemalý nááskok a nijak jej nepřibrzdily ani probléémy jedné z Tater jeho týýmu ve službáách pořadatele.
Klííčovýým pojmem dáálkovýých soutěží je navigace. O to vííce, pokud v kabině záávodníího kamionu sedííte zcela sáám. "Musíím si na to zase zvyknout, navigace mi trochu dělá probléémy," přiznáává Tomeček. "Stačí
se na vteřinku nepodíívat na roadbook, a můžu udělat chybu. V první etapě jsem bloudil, ve druhé takéé. Takovýých dvacet, podruhé asi pětadvacet kilometrů." Přesto z toho byl nejrychlejší čas v první etapě o tři minuty před Belgičanem Cedricem Ferynem na Ginafu. Dvacet minut ztratil van Velsen, za níím dojely dva italské Mercedesy.
Na výýsledky druhé etapy jsme poměrně dlouho čekali. Oranžová Tatra s čííslem 400 z nich na čas dokonce úúplně zmizela. "Upadla mi jedna antééna Iritracku, to se může stáát. Trvalo to, než byly publikováány výýsledky, ale to je normáálníí," komentuje čekáání Tomeček. "Jsme zvyklíí, že vše je online, hned, ale toto je Afrika a dřííve to bylo přece úúplně běžnéé, že se muselo čekat." V oficiáální klasifikaci se česká vlajka nakonec objevila na druhéém míístě s nicotnou ztráátou na van Velsena.
Třetí a čtvrtá etapa svýými déélkami přes 460 záávodníích kilometrů tvoří nejdelší duo v soutěži. Třetí
rychlostní test byl extra výýživnýý. Start byl na píísku, pokračovalo se páásem vegetace, kameníím, dunami a rychlýými pistami. Takové stříídáání rytmu vyžaduje veškerý um a zkušenosti pilota i navigáátora. Tomááš Tomeček oboje zvláádá sáám. Do cííle dorazil po tééměř osmi hodináách z kamionů nejrychleji. A protože van Velsen na dunáách musel kopat, najel na něj vííce než hodinu. V pozici nejbližšíího Tomečkova soka jej vystříídal Feryn. "Někde jsem přišel o pravé zrcáátko. Chtěl jsem se do něj podíívat, ale nebylo tam," kroutí hlavou Tomeček. "Horší bylo, že jsem zaznamenal ono klasické pff, pff. Prorazil jsem levé přední
kolo, ještě k tomu z boku. Ale Tatra jej zvláádla celýých 350 kilometrů do cííle dohušťovat." Nepřííjemná
zprááva dorazila v noci. Oranžová Tatra odtahovka "balai" s otcem a synem Foltýýnovýými se i s jedníím naloženýým záávodníím vozem převráátila v dunáách. Na pomoc se jí vydala bíílá Tatra balai Leopolda Paďoura a Metoděje Tomečka. Ve čtyři rááno se podařilo vůz kolegů vráátit na kola. Zpráávy jsou ale stáále dost kuséé. Hovoří o tom, že oba vozy Tom Racingu se snaží dohnat záávod tak, aby dorazily do bivaku po čtvrté
etapě.
Do něj mezitíím dojel Tomááš Tomeček. Tentokráát dřííve, než jeho vlastní asistence. "Aspoň jsem stačil natankovat, než kluci přijeli," komentoval to s úúsměvem pilot. "Záávodní Tatra je v pořáádku. Probííhá
běžná úúdržba, jen svařujeme některé utržené konzoly. V etapě jsem špatně odbočil. Předjel mě van Velsen, tak jsem se nechal vyvéést zpět na trať. Pak jsem dlouho jel na dohled za níím," přibližuje Tomeček taktické manéévry. "Ke konci etapy mě do kabiny kontaktoval Manfred Krois, vedoucí PC kursu, a požáádal mě, abych na kola postavil jednu buginu." V ten moment se stalo, že záávodní Tatra v podstatě zastoupila nepříítomná balééčka. Cíílový čas Tomečkovi proto ještě bude drobně upraven. I tak platíí, že van Velsen dokáázal najet jen několik minut. Sice se dokáázal vráátit na průběžné druhé míísto před Feryna, ale jeho ztrááta na českou záávodíící legendu stáále vysoce přesahuje hodinu.
Náásledovat bude páátáá etapa s cíílem u Dakhly, hlavníího města Marokem okupovanéé Záápadníí Sahary. Na ni Tomečkův týým nemáá nejpřííjemnějšíí vzpomíínky. V roce 2019 zažil obrovskéé drama s ukroucenou spojkovou hříídelíí záávodníí Tatry a divokou jíízdou dvojice Paďour, Kletenskýý 1500 kilometrů zpět do Zagory pro dííl z odstavenéé Tatry Petra Čapky. Věřme, že letos budeme míísto toho daleko spííše hltat jen dobréé zpráávy o stavu oranžovéé Tatry balai a kluků Foltýýnovýých.
Průběžnéé výýsledky kamionů po 4. etapě: 1. Tomeček (ČR/Tatra) 23:09:11, 2. van Velsen (Niz./Scania) +1:19:05, 3. Feryn (Bel./Ginaf) +3:06:26, 4. Cabini +10:36:56 5. Verzeletti (oba It./Mercedes) +10:57:35, 6. Coquide (Fr./Renault) +13:13:45.
Patnááctýý ročníík dáálkovéého záávodu Africa Eco Race se konáá v klasickéém dakarskéém termíínu 2. až 14. ledna 2024. Pořadateléé v čele s rodinou Jeana-Louise Schlessera se hláásíí k odkazu záávoděníí podle Thierryho Sabina. Trasa z Evropy vede do Maroka, přes úúzemíí Záápadníí Sahary do Mauritáánie a končíí v Senegalu u Růžovéého jezera poblííž města Dakar. Na úúčastnííky čekáá 5891 kilometrů, z nichž většina, 3963 kilometrů, bude záávodníích.
Re: Africa Eco Race 2024
Africa Eco Race 2024: Tom Racing Tomeček - stage 4
https://www.youtube.com/watch?v=5-nUA9- ... sportRevue
https://www.youtube.com/watch?v=5-nUA9- ... sportRevue
Re: Africa Eco Race 2024
A je to tady:
Tomáš Tomeček - 100% Tatra dnes snad překonal nebo aspoň vyrovnal možnosti svého stroje! Etapa byla rychlá, až vypalovací, kamenitá, však to taky separací odnesly běhouny tří ze čtyř pneumatik. Výsledek? První místo v kamionech a osmé celkově jen 15 minut za nejrychlejší Toyotou! Africa Eco Race TATRA TRUCKS
https://www.facebook.com/MotorsportRevu ... &ref=notif
Tomáš Tomeček - 100% Tatra dnes snad překonal nebo aspoň vyrovnal možnosti svého stroje! Etapa byla rychlá, až vypalovací, kamenitá, však to taky separací odnesly běhouny tří ze čtyř pneumatik. Výsledek? První místo v kamionech a osmé celkově jen 15 minut za nejrychlejší Toyotou! Africa Eco Race TATRA TRUCKS
https://www.facebook.com/MotorsportRevu ... &ref=notif
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti