Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
2paM
To řazení je opravdu paráda...
Chlapci je jiná doba. Dřív musel řidič přemýšlet, protože neměl mobil a připojení k internetu. Dneska ani většina servisáků bez počítače kterej jim řekne co mají vyměnit nic neudělá... A spoustě lidem je jedno co se pod nima děje. Hlavně že to jede a 15 je výplata na účtě...
Já to třeba u sebe viděl s navigací. Když jsem jel podle ní, tak jsem si tu cestu ani nepamatoval...
To řazení je opravdu paráda...
Chlapci je jiná doba. Dřív musel řidič přemýšlet, protože neměl mobil a připojení k internetu. Dneska ani většina servisáků bez počítače kterej jim řekne co mají vyměnit nic neudělá... A spoustě lidem je jedno co se pod nima děje. Hlavně že to jede a 15 je výplata na účtě...
Já to třeba u sebe viděl s navigací. Když jsem jel podle ní, tak jsem si tu cestu ani nepamatoval...
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: sob led 09, 2010 4:35 pm
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Michi, TeSi: díky, jsem rád, že se líbí
lubossss: cvaknu na voliči o dílek dolů a přidám plyn aby se srovnaly otáčky a zamkla se nová rychlost.
Asi bych měl zmínit jeden důležitej detail bez kterého vám to možná nedávalo smysl: pokud na voliči "půlek" předvolíte jinou třetinu než je aktuálně zařazená, tak jakmile motor není v záběru (tj. ani brždění ani zrychlování, přesně mezi), uvolní se převod co tam byl dosud a skočí tam prakticky neutrál (přestože řadící páka není v neutrální poloze). K znovuzamknutí převodu dojde až ve chvíli kdy srovnáte otáčky motoru s otáčkama nově zvoleného převodu. Pokud řadíte hlavní rychlost (v Háčku) dostanete jí tam jedině ve chvíli, kdy otáčky motoru přesně souhlasí s otáčkami převodky, prostě jako u klasiky převodovky bez synchronů, akorát bez spojky.
Zní to složitě ale není
lubossss: cvaknu na voliči o dílek dolů a přidám plyn aby se srovnaly otáčky a zamkla se nová rychlost.
Asi bych měl zmínit jeden důležitej detail bez kterého vám to možná nedávalo smysl: pokud na voliči "půlek" předvolíte jinou třetinu než je aktuálně zařazená, tak jakmile motor není v záběru (tj. ani brždění ani zrychlování, přesně mezi), uvolní se převod co tam byl dosud a skočí tam prakticky neutrál (přestože řadící páka není v neutrální poloze). K znovuzamknutí převodu dojde až ve chvíli kdy srovnáte otáčky motoru s otáčkama nově zvoleného převodu. Pokud řadíte hlavní rychlost (v Háčku) dostanete jí tam jedině ve chvíli, kdy otáčky motoru přesně souhlasí s otáčkami převodky, prostě jako u klasiky převodovky bez synchronů, akorát bez spojky.
Zní to složitě ale není
- Samer
- Příspěvky: 2171
- Registrován: úte bře 21, 2006 9:55 am
- Bydliště: Hamry nad Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
2paM: Prosímtě, na tom videu to není vždycky tak úplně jasný... Třetinky řadit bez spojky jde, to tam skočí. Ale zdá se mi, jako kdybys je někdy řadil se spojkou. Proč?
Taky se mi zdálo, že jsi někdy při řazení v háčku spojku mačkat nemusel. Jde i v háčku řadit bez spojky?
Taky se mi zdálo, že jsi někdy při řazení v háčku spojku mačkat nemusel. Jde i v háčku řadit bez spojky?
Stara Liazka rezavi. Stara laska nikoli.
-
- Příspěvky: 2316
- Registrován: pon pro 31, 2007 11:18 pm
- Bydliště: u Kolína
- Kontaktovat uživatele:
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: sob led 09, 2010 4:35 pm
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Samer:
v první části videa jsou všechny řazení bez spojky (čas 0:00-1:07)
v druhé části je všechno se spojkou (kromě řazení z jedničky na dvojku) (čas 1:07-2:00)
ve třetí části je zase všechno bez spojky (2:00-konec videa)
Jakej je smysl řadit se spojkou když to jde i bez?
A) Řazení třetinek
Tam je spojka potřeba hlavně když se rozjíždíš do kopce, při řazení nízkých převodů, tj. když jedeš krokem. Pro zamknutí nové třetinky bez spojky je totiž vždycky potřeba otáčky motoru srovnat s otáčkama převodovky. Ale v hodně nízkých rychlostech je docela častý, že při přeřazování otáčky převodovky (poháněná od kol) padají rychleji, než padají otáčky motoru.. Tudíž k zamknutí převodu nikdy nedojde, protože otáčky převodovky nakonec padnou až pod volnoběžné otáčky motoru a tím pádem už je nemáš jak vzájemně srovnat. Proto jsem si dřív myslel, že to neřadí, i ty jsi tu něco naznačoval, myslím že to byl přesně tenhle případ. Zatímco když šlápneš na spojku při řazení třetinek, nový převod tam zaskočí hned, nezávisle na otáčkách motor:převodovka. (tedy stejné chování jako u řazení půlek u std. převodovek).
B) Řazení v Háčku
Chceš mít ještě většího brouka v hlavě? Vysvětlím ti jak funguje řazení v Háčku se spojkou. Tam se spojka používá zase úplně k něčemu jinému než u třetinek. Podívej se jak řadím v háčku se spojkou (v 1:29 a v 1:49) - vyhodit rychlost a zároveň co nejrychleji sešlápnout a pustit spojku a rychlost se řadí už s nesešláplou spojkou Nějakým mě neznámým způsobem (říkají tomu inerční brzda) to zpomalí otáčky převodovky tak, že padají podstatně rychleji než jindy. Možná melu kraviny, ale důležitý je že to funguje. Porovnej jak dlouho trvá přeřazení v Háčku v první části videa (bez spojky - cca 1,2 sekundy) a v druhé části videa (se spojkou - cca 0,5 sekundy). Používám to jen vyjímečně (otáčky převodovky letí rychle dolů a je o dost těžsí místo zařazení nechytit jen zuby) a jen pro řazení 3. a 4. převodu, protože u 2. už tak otáčky převodovky padají tak rychle, že se dá přeřadit prakticky okamžitě.
Jen pro úplnost dodám, že co se týče podřazování, tam použití spojky nepřipadá v úvahu. Nikdy.
Hezky to jde protože to umím Mám v hlavě atomový hodinky, když se sekneš o desetinu sekundy tak už nenajdeš kvalt, ale pokoušou tě zuby a čím větší převod řadíš, tím musíš být přesnější (hádej proč?)
Fuu, pěkná slohovka z toho vylezla... Je mi líto, jednodušeji to vysvětlit neumím Můžu ti to někdy předvést osobně
v první části videa jsou všechny řazení bez spojky (čas 0:00-1:07)
v druhé části je všechno se spojkou (kromě řazení z jedničky na dvojku) (čas 1:07-2:00)
ve třetí části je zase všechno bez spojky (2:00-konec videa)
Jakej je smysl řadit se spojkou když to jde i bez?
A) Řazení třetinek
Tam je spojka potřeba hlavně když se rozjíždíš do kopce, při řazení nízkých převodů, tj. když jedeš krokem. Pro zamknutí nové třetinky bez spojky je totiž vždycky potřeba otáčky motoru srovnat s otáčkama převodovky. Ale v hodně nízkých rychlostech je docela častý, že při přeřazování otáčky převodovky (poháněná od kol) padají rychleji, než padají otáčky motoru.. Tudíž k zamknutí převodu nikdy nedojde, protože otáčky převodovky nakonec padnou až pod volnoběžné otáčky motoru a tím pádem už je nemáš jak vzájemně srovnat. Proto jsem si dřív myslel, že to neřadí, i ty jsi tu něco naznačoval, myslím že to byl přesně tenhle případ. Zatímco když šlápneš na spojku při řazení třetinek, nový převod tam zaskočí hned, nezávisle na otáčkách motor:převodovka. (tedy stejné chování jako u řazení půlek u std. převodovek).
B) Řazení v Háčku
Chceš mít ještě většího brouka v hlavě? Vysvětlím ti jak funguje řazení v Háčku se spojkou. Tam se spojka používá zase úplně k něčemu jinému než u třetinek. Podívej se jak řadím v háčku se spojkou (v 1:29 a v 1:49) - vyhodit rychlost a zároveň co nejrychleji sešlápnout a pustit spojku a rychlost se řadí už s nesešláplou spojkou Nějakým mě neznámým způsobem (říkají tomu inerční brzda) to zpomalí otáčky převodovky tak, že padají podstatně rychleji než jindy. Možná melu kraviny, ale důležitý je že to funguje. Porovnej jak dlouho trvá přeřazení v Háčku v první části videa (bez spojky - cca 1,2 sekundy) a v druhé části videa (se spojkou - cca 0,5 sekundy). Používám to jen vyjímečně (otáčky převodovky letí rychle dolů a je o dost těžsí místo zařazení nechytit jen zuby) a jen pro řazení 3. a 4. převodu, protože u 2. už tak otáčky převodovky padají tak rychle, že se dá přeřadit prakticky okamžitě.
Jen pro úplnost dodám, že co se týče podřazování, tam použití spojky nepřipadá v úvahu. Nikdy.
Hezky to jde protože to umím Mám v hlavě atomový hodinky, když se sekneš o desetinu sekundy tak už nenajdeš kvalt, ale pokoušou tě zuby a čím větší převod řadíš, tím musíš být přesnější (hádej proč?)
Fuu, pěkná slohovka z toho vylezla... Je mi líto, jednodušeji to vysvětlit neumím Můžu ti to někdy předvést osobně
Naposledy upravil(a) 2paM dne úte pro 01, 2015 9:14 pm, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 155
- Registrován: sob led 09, 2010 4:35 pm
- Bydliště: Nové Město na Moravě
- Kontaktovat uživatele:
Lubossss: tady to má jednu velkou výhodu, kvalt se vytahuje úplně krásně protože přecvaknutím třetinky, tj před každým řazením v háčku (jedině že bys šel o 3 kvalty - to nejdeš nikdy), ti automaticky padne volnoběh - viz můj příspěvek ze včerejška, takže ten kvalt nemusíš nijak vyrvávat, protože vyklouzne úplně lehce.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host