Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Ridicu je dost?
Spíš kdyby to bylo zaplacené, proč ne. Děláš jednou tolik, tak týden v práci, týden doma za výplatu, co má šofér co jezdí sám za celý měsíc. Ne že mají dvojkari stejně, jak ten co jezdí sám. To je úplný nesmysl. Ještě třeba na přepravníku aut. To je šílenost.
-
- Příspěvky: 7515
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ridicu je dost?
Cely zivot vicemene jezdim s pasem.tzn.sednu do auta,fh,bavor,rs,dam pas otocim klicem a jedu.vubec ho nevnimam,nevim o nem.u spolujezdce si dam pas,citim se divne.v osobaku.v volvo ho po par minutach sundavam,to se neda.takze predstava,4h ridim,4h s pasem vedle?totalni kokotina.v kabine ma kazdy jine zvyky,u me treba ma vse sve misto,nesnasim nekde neco lezet,na posteli,na palubce.spolujezdec,ujede 4,sedne vedle,vytahne bufet.poji,kafe,atd.ja to vse chapu ze to potrebuje.ale pro me nepredstavitelna predstava.o nejakem chcani pres noc,prdeni,atp,to fakt ne.ani za 100cisteho v S770bych to nedelal.muj nazor na jezdeni ve dvou.
Re: Ridicu je dost?
S tím pásem máš pravdu, já mám v kamionu sedačku spolujezdce asi úplně nejlevnější co existuje, jediné seřízení je dopředu - dozadu, pás je napevno, když na ní sedím, mám ho na krku.. Máme pár stabilek ve dvojce, 700-800 km na otočku, takže spíme doma, ale sedět vedle, když řídí kolega, to je utrpení a pro mně taky nuda. A přiznávám, že se občas i bojím, poněvadž nemám situaci pod kontrolou.. Jednou jsem usnul a hned jsem měl živý sen, že jsme zahučeli do lesa mezi břízy. Fakt, viděl jsem jenom samé břízy. Divné... Naštěstí to jezdím jen občas a nechápu, že to někdo chce nastálo, každý den od pondělí do pátku.
Re: Ridicu je dost?
No je to i trochu tím, že jsme se rozmazlili. Osobně bych taky do dvojky nevlezl už ani za zlaté prase. Kdysi dávno se ve dvou, ale jezdilo běžně a kabiny byly mnohem menší.
Re: Ridicu je dost?
Ty brďo, Škoda 706...To bylo něco, já jsem hned po vojně dostal v ČSAD 706 MTS, sklápěčku a za ní sklápěcí vlek, samozřejmě klasický, s ojí, tehdy nebyly tandemy a čuby jako dnes, trefit se s tím malým závěsným okem na autě do oje na vleku, to byl kumšt. A do toho se pak ručně strkal čep.. Skoro nebylo šichty, aby se něco na cestě neopravovalo. A když náhodou ne, stejně jsme psali nějakou opravu do stazky - alespoň hodinu a hned bylo za tu směnu 10 Kčs navíc...( za 10 Kčs byl tehdy v hospodě smažený sýr a jedno 10° pivo, dnes si dám za hodinový plat smažák a tři plzeňské, takže životní úroveň podstatně stoupla. ..) Vodní hadice furt praskaly, nebo tekly, takže se denně dolévala voda, na zimu se fridex nedával, po každé šichtě všechnu vodu vypustit a ráno běhat s konví.. Tohle si dnešní mladší šoféři ani neumí představit.
Re: Ridicu je dost?
Ako by vyzerala doprava, keby jej šéfovali šoféri z truckfóra? Zakázali by jazdy vo dvojke. Predĺžili by kabíny. Jazdilo by sa od pondelka do piatku a len cez deň, lebo jazdy v noci by tiež zakázali. A dodávky by mali tachografy už hneď zajtra. Toto sú len niektoré zo šoférskych nápadov, ktoré sa tu pravidelne objavujú.
A teraz, ako by to vyzeralo v skutočnosti?
1. zákaz jazdenia vo dvojke: dvojka je vysoko produktívna, zbytočne nestojí, ide, valí kilometre, nezdržuje sa 45minutovými pauzami. Večer naloží a ráno vykladá 1000km ďaleko. Rýchlo prepraví veľké množstvo nákladu na dlhú vzdialenosť. Ak sa jazdy vo dvojke zakážu, niekto ich bude musieť nahradiť. A to sa dá jedine ak bude na cestách → viac kamiónov.
2. predĺženie kabín o jeden meter: Ak predĺžite kabínu o meter, budete musieť zväčšiť súpravu o jeden meter, aby stále odviezla rovnaké množstvo nákladu. Ak zväčšíte súpravu (štandartný kamión) o jeden meter už to bude problém. Nevojdete na mnohé parkoviská, lebo sú krátke a nájazdy na ne sú malé. V mnohých firmách s malým priestorom nezacúvate na rampu, nezmestíte sa tam, atď. Alebo, nezväčšíte súpravu a budete voziť o 1 meter menej nákladu. Takže zase potrebujete → viac kamiónov. A to samé platí pri autoprepravníkoch. Väčšia kabína → menej odvezených áut, takže bude treba → viac kamiónov.
3. jazdy len od pondelka do piatku: odveziete menej nákladu a cez pracovný týždeň bude na cestách viac áut. Vyriešiť sa to dá len jedným spôsobom → viac kamiónov.
4.jazdy len cez deň, po vzore Švajčiarska: takže tovar, ktorý sa teraz vozí v noci, sa bude musieť previezť cez deň. Vyriešiť sa to dá len → viac kamiónov.
5. tachografy do dodávok. Toto je asi jediná vec, ktorá sa šoférom s truckfóra v roku 2026 splní. Ako to bude vyzerať? Veľa dodávok prestane jazdiť, lebo sa to neoplatí. Ich náklad prevezmú kamióny, takže bude treba → viac kamiónov. Lenže, veľa dodávok na cestách aj tak zostane, lebo dodávky majú výhody. Dodávka je rýchla, neplatia pre ňu kamiónové zákazy a obmedzenia. Expres doprava dodávkymi zostane. Kde budú tie dodávky parkovať? Tak ako doteraz? Pôjdu sa odparkovať niekde k Tescu, zašijú sa bokom, alebo ostanú stáť niekde na place pre osobné autá? Určite nie. Ich šoféri začnú s dodávkami jazdiť tak ako my s kamiónmi. Začnú šetriť každou minutou jazdy, už nebudú schádzať s dialnice, aby sa odparkovali do nákupného centra. Už sa s autom nepreparkujú a neuvolnia miesto, nebudú môcť. Urobia to, čo je najlednoduchšie. Vojdú na dialničné parkovisko pre kamióny a tam zaparkujú.
Táto fotka sa stane každodennou realitou. Na mieste pre kamióny parkujúca dodávka a v nej šofér čo robí 45minutovú pauzu.
Tešíte sa no to až budú v dodávkach tachografy? Ja nie. Neverím, že sa zlepší bezpečnosť na cestách a som si istý, že parkovísk pre všetkých bude málo.
------------------------------------------------------------------------------------------
Aký by bol výsledok, keby doprave šéfovali šoféri z truckfóra? Menej parkovísk, viac kamiónov, zapchaté cesty a kedže za volant dnes zoženiete šoféra len s ďalekého východu, tak aj viac Mongolov za volantom.
A teraz, ako by to vyzeralo v skutočnosti?
1. zákaz jazdenia vo dvojke: dvojka je vysoko produktívna, zbytočne nestojí, ide, valí kilometre, nezdržuje sa 45minutovými pauzami. Večer naloží a ráno vykladá 1000km ďaleko. Rýchlo prepraví veľké množstvo nákladu na dlhú vzdialenosť. Ak sa jazdy vo dvojke zakážu, niekto ich bude musieť nahradiť. A to sa dá jedine ak bude na cestách → viac kamiónov.
2. predĺženie kabín o jeden meter: Ak predĺžite kabínu o meter, budete musieť zväčšiť súpravu o jeden meter, aby stále odviezla rovnaké množstvo nákladu. Ak zväčšíte súpravu (štandartný kamión) o jeden meter už to bude problém. Nevojdete na mnohé parkoviská, lebo sú krátke a nájazdy na ne sú malé. V mnohých firmách s malým priestorom nezacúvate na rampu, nezmestíte sa tam, atď. Alebo, nezväčšíte súpravu a budete voziť o 1 meter menej nákladu. Takže zase potrebujete → viac kamiónov. A to samé platí pri autoprepravníkoch. Väčšia kabína → menej odvezených áut, takže bude treba → viac kamiónov.
3. jazdy len od pondelka do piatku: odveziete menej nákladu a cez pracovný týždeň bude na cestách viac áut. Vyriešiť sa to dá len jedným spôsobom → viac kamiónov.
4.jazdy len cez deň, po vzore Švajčiarska: takže tovar, ktorý sa teraz vozí v noci, sa bude musieť previezť cez deň. Vyriešiť sa to dá len → viac kamiónov.
5. tachografy do dodávok. Toto je asi jediná vec, ktorá sa šoférom s truckfóra v roku 2026 splní. Ako to bude vyzerať? Veľa dodávok prestane jazdiť, lebo sa to neoplatí. Ich náklad prevezmú kamióny, takže bude treba → viac kamiónov. Lenže, veľa dodávok na cestách aj tak zostane, lebo dodávky majú výhody. Dodávka je rýchla, neplatia pre ňu kamiónové zákazy a obmedzenia. Expres doprava dodávkymi zostane. Kde budú tie dodávky parkovať? Tak ako doteraz? Pôjdu sa odparkovať niekde k Tescu, zašijú sa bokom, alebo ostanú stáť niekde na place pre osobné autá? Určite nie. Ich šoféri začnú s dodávkami jazdiť tak ako my s kamiónmi. Začnú šetriť každou minutou jazdy, už nebudú schádzať s dialnice, aby sa odparkovali do nákupného centra. Už sa s autom nepreparkujú a neuvolnia miesto, nebudú môcť. Urobia to, čo je najlednoduchšie. Vojdú na dialničné parkovisko pre kamióny a tam zaparkujú.
Táto fotka sa stane každodennou realitou. Na mieste pre kamióny parkujúca dodávka a v nej šofér čo robí 45minutovú pauzu.
Tešíte sa no to až budú v dodávkach tachografy? Ja nie. Neverím, že sa zlepší bezpečnosť na cestách a som si istý, že parkovísk pre všetkých bude málo.
------------------------------------------------------------------------------------------
Aký by bol výsledok, keby doprave šéfovali šoféri z truckfóra? Menej parkovísk, viac kamiónov, zapchaté cesty a kedže za volant dnes zoženiete šoféra len s ďalekého východu, tak aj viac Mongolov za volantom.
-
- Příspěvky: 7515
- Registrován: ned pro 02, 2018 8:31 am
Re: Ridicu je dost?
Pokud někdo chce jezdit ve dvou at jezdí.ale hlavně ať mě nepřesvědčuje že to je super.ja to určitě dělat nebudu nikdy.jsem samostatný,velký, nepotřebují se s nikým dělit už o tak malou kabinu.retez nasadim,kam mám couvnout se domluvím,ukazovat na rampu nepotřebují,kurty a jiné blbosti neřeším.parkovist je málo protože nikdo je nestaví,to je celé.milion nehod je z ježdění ve dvou,ale nikdo to neřeší.
- zdenekjihlava
- Příspěvky: 1566
- Registrován: sob zář 04, 2010 10:53 am
- Bydliště: jihlava
Re: Ridicu je dost?
Kdo chce jezdit v noci a ve dvou ať jezdí. Pro normálního člověka to není. Aspoň podle mě. Proč jezdit v noci když dispečer a ostatní v kanceláři v noci spí a nikomu se nedovolas. Ráno ti akorát vynadají že jsi mohl jet ještě 40 minut. Každý jsme jenom zaměstnanci.
Zijte dlouho a blaze.
Re: Ridicu je dost?
Za 6.tééé, kdyby se zrušili všechny ty vratky DPHček z vyvezeného zboží,snížila by se potřeba řidičů= méně kamionů.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Ridicu je dost?
153: tak, tak ..někdo má rád holky jiny zase vdolky atd..minulý týden v pátek pozdě večer jsem nakládal na BVV, jsem Brňák tak mi to je sumak víkend jsem byl doma vyjel jsem brzy ráno v pondělí, ale překvapilo mě kolik aut tam bylo pro expozice jako na zpátecku a vesměs různi hoši 60+, co už museli být v ten čas vyjeti a pokud by někam i o víkendu dojeli, museli někde trčet do pondělí a čekat na složení. Za mě jako kdybych byl zaměstnanec tak úplně kseft na hovno, ale co jsem si tak ty kluky prohlidnul ta asi dohodari, rentiéři na přivýdělek..takže za mne říkám : řidičů je dost a pokud by ti profi docházeli, opráší ti staří noty a rádi si privydelaji, na pivo, cigára nebo na ty energie co nám zdraží:)
Re: Ridicu je dost?
to 153: Tak jsem to napsal špatně, jako už nesčetněkrát, není to vratka, ale osvobození od DPH. Myslel jsem to tak, že jedním autem se zboží vyveze a tím samým autem se to zboží vrátí k původnímu majiteli, nebo k zákazníkovi s navýšenou hodnotou.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 229
- Registrován: pát kvě 16, 2014 11:01 pm
- Bydliště: plechovy hotel
Re: Ridicu je dost?
Presne tak. Ked som zacinal jazdit na kamione tak bol som 3 mesiace v zacviku a jazdil vo dvojke. Ma islo porazit a zvlast ked som bol s kolegom ktorý fajcil v aute a v noci silno chrapal. Ja napríklad neznasam ked niekto v noci pri spani silno chrape, nemôžem potom zaspat. A niektorí tak hlasno chrapu ako keby pilili drevo Nechápem ako moze niekto robit vo firme kde sa stale chodi vo dvojke. Raz - par krat do roka otocit na rychlo nejaku tocku vo dvojke to sa este da zniesť ale robit tak stale isto nieNechápu taky jak někdo může jezdit v dvojce. Celý den nakládat a celé noci jezdit. Pauzy přes den ve 40 stupních ve Španělsku. Takhle nějak si představuji Peklo pro řidiče
Scania R450
-
- Příspěvky: 3409
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: Ridicu je dost?
na co jezdit ve dvojce, když si můžeš šlehnout a jedeš za dva
https://cnn.iprima.cz/kamera-zachytila- ... obus-51225
https://cnn.iprima.cz/kamera-zachytila- ... obus-51225
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů