Pokec o AETRu, profesních průkazech, pravidlech, zákonech, apod.

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Uživatelský avatar
CErin
Příspěvky: 760
Registrován: pon lis 03, 2008 7:44 pm

Řidičák+profesák CE v roce 2009 levně?

Příspěvek

Máte někdo zprávy, jestli i v roce 2009 půjde udělat autoškolu na C+E za ceny, jaké bývaly a získat profesák, nebo už od září se profesáky řídí tím novým nařízením, kdy autoškola stojí až 80 000.... ?
Věřím, že je lepší se zeptat přímo v autoškolách, ale zajímalo by mě, jestli někdo teď C+E dělal. Díky.
sob pro 27, 2008 10:44 pm

fatal_netware

Příspěvek

Řeší to evropská směrnice DIRECTIVE 2003/59/EC ( to aby jste tady nepsaly, že je to jen výmysl českých poslanců :D )
A od 10 září 2008 to platí pro skupiny D1, D1+E, D and D+E
A od 10 září 2009 to platí pro skupiny C1, C1+E, C and C+E
Od uvedeného data končí platnost přechodného období kdy šel získat k novému řidičskému průkazu automaticky profesní průkaz řidiče.
Teoreticky by výše uvedené termíny mohly jednotlivé státy zkrátit, kdoví co se kde vyvrbí.
sob pro 27, 2008 11:13 pm

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

Jen by mě zajimalo proč profesak chcou jen v čr od českých řidičů a nikde jinde ne.
sob pro 27, 2008 11:21 pm

fatal_netware

Příspěvek

Evropskou směrnici DIRECTIVE 2003/59/EC schválily členské státy evropské unie v roce 2003 ( jestli mě paměť neklame tak v té době ještě česká republika členem nebyla )
Tato evropská směrnice je závazná a platná pro všechny státy evropské unie včetně těch co po schválení do evropské unie přistoupily.

To jak k této směrnici přistupují jiné státy než ČR by bylo na dlouhou diskuzi.

Pro skupiny D1, D1+E, D and D+E je již v platnosti. Proto jestli máš konkrétní zkušenosti s profesním průkazem způsobilosti ( Driver qualification card neboli DCPC ) v Irsku tak sem s nimi.

Jinak pro skupiny C1, C1+E, C and C+E bude v platnosti až od 10 září 2009.

Co já vím tak o Driver qualification card neboli DCPC moc lidí neví, ale legislativa o ní ví dobře. ( neznalost zákona neomlouvá )
Jinak vzhledem k tomu že v současné době v ČR pracovní úřady v rámci rekvalifikace hradí řidičský průkaz na nákladní auto, možná časem budou hradit v rámci rekvalifikace i profesní průkazy. Kdo ví ?
sob pro 27, 2008 11:34 pm

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

Tu to nikdo nechce, a ani o tom nikdo neví. Aji kamoš slovak,co ma autodopravu na slovensku se tomu směje co to mame za blbost v česku. Co to stojí v anglii?
sob pro 27, 2008 11:41 pm

fatal_netware

Příspěvek

Co na to říct. Já Ti tady píši že to není výmysl ČR ( nemožné v roce 2003 v EU nebyla ani ČR ani SK ) ale je to výmysl Evropské unie.

A taky se tady můžeme bavit: já znám dopravce co nedodržují 561/2006 ( nařízení EU které nahrazuje AETR ) a taky jim to projde. Taky znám lidi co překračují rychlost čímž porušují 361/2000 ( silniční zákon ) a taky jim to prochází a tak se tady můžem bavit do příštích vánoc. :lol: :lol: :lol:
sob pro 27, 2008 11:50 pm

fatal_netware

Příspěvek

Jinak v Anglii stojí toto školení něco přes 1000 liber, ale autoškoly nabízí i kombinovanou výuku se samostudiem 200 až 400 liber a nesmím zapomenout na cca 50 až 70 liber za zkoušku.
Ale já viděl někde inzerát na profesák v ČR okolo 30 000 Kč a taky jsem tam viděl formu samostudia. Podle mě ta první cena co byla v médiích bude korigována trhem. Protože na nový profesní průkaz není jen jedna autoškola v ČR.
Já jen chci podotknout jestliže v současné době v ČR pracovní úřady v rámci rekvalifikace hradí řidičský průkaz na nákladní auto, možná časem budou hradit v rámci rekvalifikace i profesní průkazy. Kdo ví ?
sob pro 27, 2008 11:57 pm

Uživatelský avatar
Čonkin
Příspěvky: 991
Registrován: sob srp 02, 2008 11:47 am
Bydliště: hl.m.P.

Příspěvek

To s tou úhradou ŘP v rámci rekvalifikace je skutečnost ??? To je tedy docela síla.... Dám příklad - u nás si nekteří mechanici nejsou schopni z finančních důvodů dovolit rozšíření z B na C (a to pracují v oboru) a někdo k ŘP C přijde zdarma ? Takhle na první pohled mi to přijde až absurdní....Jaká jsou kritéria pro získání téhle "rekvalifikace" ???
Chodí to dobře, ale neseje to...
www.bm-autocross-team.euweb.cz
ned pro 28, 2008 12:08 am

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

Copak ja říkam že to je českej vymysl?Jen že to nikde jinde nikdo prostě po řidičích nechce. Je to jeden z mnoha hloupych vymyslu EU zjako dělat ještě řidičák na řidičak,něco jako nařízení jakou maximální ovalitu muže mit meloun do prodeje, co neprojde musí se zlikvidovat,ted byl navrh jak mužou byt zakřiveny banány,naštěstí neprošel. :lol: za chvilku budou chtít ještě maturitu na maturitu atd. Nebude ten profesak dělat jen ČESMAD?
ned pro 28, 2008 12:13 am

fatal_netware

Příspěvek

Pro Čonkin: Musíš splnit určitá kritéria: být dlouhodobě nezaměstnaný, po celou dobu být přihlášený na pracovním úřadě a musíš být v kategorii těch co těžko získávají práci. Já se to dozvěděl od známého kdy jeho soused toto splnil jen s rozdílem, že chodil do autoškoly zadarmo, ale řízením se živit stejně nechce. Ale toto je druhej extrém. Jinak se nejde divit pracovnímu úřadu, on je tady od toho aby ty dlouhodobě nezaměstnané někam zaměstnal a už je na nich co vymyslí. Já osobně jsem si na svůj řidičák vydělal sám.

Pro Maťas: To by bylo na dlouhou diskuzi. Zeptej se řidičů co jezdí dýl jak deset let jak to bylo dřív s profesními průkazy řidiče ( co to obnášelo ) a jak to bylo s pravidelným školením ( co to obnášelo ).
To mě napadlo kurňa je tady dost hodně řidičů kteří točí koláčem víc jak deset let. Jak to bylo dřív?
Jinak nový profesák podle mě získáš i v autoškole, ale ta na to musí být akreditovaná. A pak cenu určuje trh.
ned pro 28, 2008 9:49 am

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

No proč bych se měl ptat řidiču co jezdí víc jak 10let?Jak dlouho si myslíš že jezdím ja? :wink: Vím jak se dělalo školení.
ned pro 28, 2008 1:47 pm

fatal_netware

Příspěvek

Pro Maťas:
Tak to promiň já se osobně přiznám, že tak dlouhou praxi s nákladním autem nemám.
Ale slyšel jsem toto:

Za bolševika jsme měli školení 4 dny a průběh byl takový, že hned první den ráno se napsaly testy a pak se na tom tři dny makalo, aby se zjištěné nedostatky odstranily. Kromě toho probíhala školení i ze zdravotnictví, požární ochrany a bezpečnosti práce. Tato každoroční školení jsou podmínkou pro profesionální ježdění i dnes, bohužel v pidipodobě 7 hodin. Získávání profesní způsobilosti (ne její obnovování ! ) mělo původně nahrazovat tehdejší tzv. zácvik, což bylo 200 hodin pod dozorem řidiče se stanovenou minimální praxí a patřičným školením. Většinou to byli "fotříci" okolo čtyřicítky s naprosto čistou řidičskou kartou. Tento instruktor měl zkontrolovat a upevnit návyky nováčka, jakož jej i seznámit se specifiky řízeného vozidla. Dále byl povinný zácvik v délce 20 h na každý typ vozidla (valníky, sklopky, přívěsy, návěsy) , na vzad sklápějící návěsy byl zácvik 40 hodin. To mělo zajistit adaptaci řidiče na neznámé vozidlo a ukázat mu určitá úskalí při práci s neznámou technikou. Dnešní nováčci jsou hozeni do šíleného provozu s totálně nedostatečným praktickým výcvikem. Neumějí řadit ani se synchronizovanými převodovkami, nemají zažitou šířku ani délku vozidla, nikdo jim neřekl, že s naloženým návěsem nemůžou jezdit jako s třílitrovým bavorákem. Jestliže veřejnost řve, jak vysokou nehodovost mají tzv. kamiony, pak já prohlašuji, že se upřímně divím, že je těch nehod tak málo.
( citováno od Targus z http://www.jedemevtomspolu.cz/forum.php )

Takže když pominu otázku peněz ( v současnosti stejně není nic zadarmo ) tak v bývalé československé socialistické republice ( neboli za komančů ) byl dřív podobnej systém, nebo ještě tvrdší a tím pro silniční provoz lepší ;)
ned pro 28, 2008 2:23 pm

Maťas
Příspěvky: 249
Registrován: ned kvě 25, 2008 6:02 am
Bydliště: Carlow(IRL),Brno

Příspěvek

Jezdím 20let už, za bolševika si to už přesně nepamatuju jak to bylo ale vím že to bylo kratky , asi proto že jsme byli jako řidiči referenti,takže jen par hodin školení.Zacvik byl asi takovej že jsi dostal tatru s vlekem a hned jizda na druhou stranu republiky. Zkušenej řidič usnul během 15minut jizdy :D A Ečko jsem dostal tak že mě dispečer napsal potvrzení že mam najeto víc než 400h a s tím jsem si zašel jen na policajty pro razítko do řidičáku. :wink:
ned pro 28, 2008 3:02 pm

Uživatelský avatar
CErin
Příspěvky: 760
Registrován: pon lis 03, 2008 7:44 pm

Příspěvek

Díky za odpovědi i za celkem zajímavé vybočení tématu :).

Jinak jsem trochu googlil a výsledek http://www.autoskola-navratil.cz/index. ... kce&naxe=1

Takže to jde, moc rád bych do toho šel, protože očekávám, že kolem září 09 budou autoškoly nestíhat pod nátlakem nových potencionálních řidičů kamionů.

Ještě mám dotaz - profesák má platnost pět let, pak stačí zajít na úřad a nechat si prodloužit, nebo je tam nějaké přezkoušení?
pon pro 29, 2008 8:08 pm

Hanzz
Příspěvky: 526
Registrován: sob črc 26, 2008 2:25 pm
Bydliště: Na konci světa

Příspěvek

Pět let ti platí ta kartička profesáku.Každý rok musíš absolvovat školení asi sedm hodin a papír o proškolení schovat doma.Po pěti letech jdeš na uřad a oni ti vydají nový profesák.Musíš mít potvrzení z každého roku.Stačí když nebudeš mít jedno a už ti to nedaj.
Soutěžím o titul´´Furt v prdeli´´
pon pro 29, 2008 8:49 pm

Odpovědět

Zpět na „Legislativní témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů