Stránka 1 z 24

Pneu - jaké a kolik vydrží

Napsal: pon úno 16, 2009 8:25 am
od Melda
Kama na zadku 65 000km

Napsal: pon úno 16, 2009 12:29 pm
od Mack
trosku mimo tema, ale kdyz ste u tech gum

kolik tak najedete km na nove pneu?

Napsal: pon úno 16, 2009 1:43 pm
od Pavel Šebek
Já když jsem odcházel s FH, mělo najeto 450 000km a na předku byly pořád původní balóny Michelin, na zadku se měnily tuším ve 420 000km, protože jedna byla řízlá a bouchla :x Myslím, že tak 10 by ještě vydržely. Ale ven se jezdilo s pár tunama a všechno po pěknejch silnicých. Zpět do čech téměř vždy plná nálož.

Napsal: pon úno 16, 2009 1:51 pm
od Mack
ja cekal tak 20-30 000km a sup pro nove :roll:

Napsal: pon úno 16, 2009 1:54 pm
od Pavel Šebek
Tak to by jsi je mohl měnit každý dva měsíce :) Samozřejmě když budeš jezdit třeba ze sklopkou a jenom po čechách, tak vydržej o dost míň. A hlavně je nejspíš někde v JZD bodneš :?

Napsal: pon úno 16, 2009 2:09 pm
od Lukasvfr
400000 je fakt dost... :?: ...mě tak 150...ve předu se vždycky nějaká blbě sjede a na zadku jednu oddělám a co dělat s třema docela slušnejma gumama??? musí se vyměnit všechny...a na návěsu na zadní cca 200 tis km, přední zvedací...300? a prostřední vypadá pořád jako nová :D ...je fakt, že na tahači mi ty gumy hodně požírá retardér a silnější motor jim taky moc nesvědčí...Mack tam zapoměl určitě jednu nulu :)

Napsal: pon úno 16, 2009 2:16 pm
od Lukasvfr
...je fakt že šetřím...zn. Matador :? ...ale jestlí mám rozříznout mischelinku za 20 papírů, nebo Matadorku za 7 :?: tak co je lepší :roll: A původní Bridgestony? taky žádná sláva...pravá se sama od sebe sjela o popovinu dřív a ještě to kvůli ní táhlo do příkopa :?: asi zmetek :?: přitom geometrie byla a je gut :?

Napsal: pon úno 16, 2009 2:17 pm
od Pavel Šebek
Mě to taky překvapilo. Na stralisu po vnitru předky good year 120 tis. a bylo po nich. Ale byly to žiletky. Asi hodně záleží opravdu kde to jezdí! Jinak ve Volvu motor 44O a retardér to nemělo, jen motorovku.

Napsal: pon úno 16, 2009 5:11 pm
od mirazapletal
400.000 na gumě je pro nás nedostižná hranice. Jezdíme víceméně pod komínem a většinou bývámě vytížení na těch povolených 40-42 tun, takže na předku ty zimní goodyaery vydží 100-120.000, na zadku protektoty tak 70.000 (retardér je strašný žrout, na návěsu zvadačka tak 80.000, prostřední má skoro 180.000 a pořád neubývá a poslední náprava tak 60.000 a prořezat a do šmelca :-) na návěsu používáme klasik studené protektory a zatím nebyl problém, nová Sava vydžela ještě méně než protektor a kupovat jiné na práci, kde se 3x denně točíte na pětníku nebo kde najíždíme k vagonům před kterým je 15m plac a souprava má 16,5, takže to je vždy zlomit do jedničky a bu´d to vyjde, nebo ne :-) Prostě gumy hoří :-) Ale jinak, třeba po michelinech vůbec netoužíme, měli jsme je jako původní gumy a když auto v létě na mokré silnici hrabalo do kopce a někdy i na rovině, tak jsme se ani neodvažovali zjištovat, co by se dělo v zimě. Takže protektory s K51vzorkem to jistí, každou zimu můžem dát nové a 4 stojí to samé co jedna michelina. :D

Napsal: pon úno 16, 2009 8:30 pm
od Pavel Šebek
Tahle fotka je z prosince a lepší bohužel nemám. V lednu jsem si udělal jednu fůru, takže na gumách se toho moc nezměnilo, ale ty předky jsou opravdu původní!

http://img126.imageshack.us/img126/1007 ... 543yk2.jpg

Napsal: pon úno 16, 2009 9:20 pm
od Mack
jsem rad ze ty pneu neco vydrzi, jelikoz jak jsem se dival na ty ceny 5000-?????Kc za jednu tak me pomylo a po predstave ze bych mel obout kozla s navesem tak bych si sel asi hodit maslu

Napsal: pon úno 16, 2009 10:48 pm
od Lukasvfr
Vydrží, ale jen někdy :) ...ale za 5000 jsou nějaký čínský :roll: , nebo protektory :roll: a ty já chválit zrovna nemůžu..vzorek sice hezkej ale po 30 tis z ničeho nic na dálnici bouchla...naštěstí jsem byl skoro prázdný a vůbec se neroztrhla, tak jsem v pohodě dojel na parking a zacvičil s klíčem...kostra Goodyear? :roll:

Napsal: stř úno 18, 2009 10:55 pm
od dawid
Nejlepsi jsou Stomilky..... vydrželi mi tak 35000 na Dafiku.... kOUPILI JSME TESTOVACI A IHNED NAVRAT NA MIŠELIN... :lol: Připlatit se vyplati :roll:

Napsal: stř úno 18, 2009 11:55 pm
od martin440
přidám svojí zkušenost .

za komanče stomil (návěs polský džamboo s nájezdama pneu 8.25)
plzen -D-1- padesátej km (cca 150km ujeto) dvě v čudu naloženo 15 tun (bez brždění-studený brzdy) do měsíce byli na hadry....
tatra těžká koník -barum 15-20 tis a zdar

mrazák -převážně dálnice evropa ,obutí michelin
auto
-př-do 120-normální pneu
-zadní od 95-145 podle kdy se obujou (retarder)
návěs
-zvedačka 150-180
-prostředek-250-300
-zadek-95-125 (podle točení a pod nakl+vykl.)a chování
:wink:
kormoran (kapitan korkorán) 315/70 zadek (na tga silná motorovka)170 jednou řezaný-ty uplně první co se prodávali

ted auto př.balony brigestone asi 70 a maj 55-65%
zadek měl sem continental (regional trafic 315/70) 75 tis. hrozný sračky ...retarder je uplně sežral
ted mám michel.remix něco 2+ záběr dobrej a výdrž vypadá taky dobře

na vaně (sklopce) stejný proběhy jako na mrazáku snížený asi o 20-30% (okresky ,JZD a pod častý otáčení do vinglu se botě moc nelíbí)
tlaky aspon já dávám auto př.8,5 zadek 9,20
návěs 9,20 (zadní 9:50 při sklápění se vypouští měchy a skoro celá váha je na zadku)

Napsal: čtv úno 19, 2009 10:37 pm
od Skála
Já měl na stralisu goodyear pořád do plna cisterna MKD,předky 35 0000,zadky 300 000. Bez problému,mischeliny taky nikdy žádnej problém.Jednou sem zapřáh cisternu na barumkách a děs běs sou měký. V každý zatáčce si viděl černý šmouhy a mizely před očima.