Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
Re: RN
Ahoj Všem.
Jakým způsobem je utěsněná kliková hřídel za řemenicí kliky? je tam nějaký labyrint a nebo gufero? Jestli mám únik oleje řešit a nebo je to normální?
Jak termostat - zamontovat a nebo jezdit bez něho? Starý jsem nenašel - dá se ještě někde sehnat a nebo tam z něčeho pasuje?
Necháváme opravit chladič ( nové měděné 5ti řadé jádro ).
Vrátili jsme taky jednu "eReNu" do života.
Díky.
Jakým způsobem je utěsněná kliková hřídel za řemenicí kliky? je tam nějaký labyrint a nebo gufero? Jestli mám únik oleje řešit a nebo je to normální?
Jak termostat - zamontovat a nebo jezdit bez něho? Starý jsem nenašel - dá se ještě někde sehnat a nebo tam z něčeho pasuje?
Necháváme opravit chladič ( nové měděné 5ti řadé jádro ).
Vrátili jsme taky jednu "eReNu" do života.
Díky.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: RN
Krásná,opravdu podařená oráce
Re: RN
V knize od Jana Lance píší, že olej může vytékat v předu kolem klikového hřídele, jestli že je ho hodně v klikové skříni, tzn, že je nad měrku a nebo je nesprávně vystředěn kryt a bazírují tam na tom, že musí být vystředěn přes pomocnou vložku. Tak že gufero tam není.
Když budeš jezdit bez termostatu, je nutné, aby jsi měl funkční dečku chladiče a teploměr a teplotu chladící vody tak reguloval dečkou před chladičem. Termostat jde nahradit jakým koliv podobným termostatem, avšak co do průměru ho bude nutno usadit do patřičného vymezovacího kroužku. Nezapomeň v jeho přírubě vyvrtat dírku o velikosti cca 3 mm, aby jsi zajistil cirkulaci vody v chladícím okruhu a zavřený termostat tak mohl včas reagovat na zvýšení teploty, hlavně když bys neměl obtokovou komoru termostatu.
Když budeš jezdit bez termostatu, je nutné, aby jsi měl funkční dečku chladiče a teploměr a teplotu chladící vody tak reguloval dečkou před chladičem. Termostat jde nahradit jakým koliv podobným termostatem, avšak co do průměru ho bude nutno usadit do patřičného vymezovacího kroužku. Nezapomeň v jeho přírubě vyvrtat dírku o velikosti cca 3 mm, aby jsi zajistil cirkulaci vody v chladícím okruhu a zavřený termostat tak mohl včas reagovat na zvýšení teploty, hlavně když bys neměl obtokovou komoru termostatu.
Re: RN
S tým olejom je to presne ako píše RNDRND, takže buď sa posunul prechový kryt, ale môže to robíť aj opotrebované predné ložisko na kľuke pričom sa pri otáčkach približuje veľmi ku krytu. Další problém môže byť nevhodná remenica na konkrétnej výrobnej sérii motora - boli minimálne dva druhy. Taktiež v posledných sériách alebo pri GO motora sa montovalo na kľuku ozubené koliesko rozvodu bez mazacej dierky a tým pádom rozvodovú reťaz mazal len olej odstrekujúci z klzných ložísk kľuky a vačkovky. To na mazanie reťaze stačí a nie je tam toľko oleja aby to odstrekovací plech nestíhal riešiť.
Re: RN
Trochu opozdený príspevok, lebo na motore RN som sústavne pomaly pracoval, akurát sem som nič nepridal. tak aspoň teraz. Za zmienku stojí napríklad zotrvačník. Aj jeho stav napovedá že motor toho pred odstavením vonku a ponechaním nepriazni poveternostných podmienok veľa najazdiť nestihol. Je vidieť že styčná plocha s lamelou spojky bola zbrúsená, ale len málo využívaná. po trhlinkách, ktoré tu bývajú celkom normálne som pátral márne. ozubený veniec vypadá ako keby ani nebol používaný.
Ustredenie zadného krytu kľukového hriadeľa pomocou tenkých plieškov. Po jeho dotiahnutí a odstránení plieškov musí prejsť v medzere mierka 0,2mm všade dookola bez odporu. Kryt sa nesmie kľukového hriadeľa nikde dotýkať, aby netiekol motorový olej pri behu motora pri zotrvačníku.
každú ojnicu s piestom som vsunul do príslušného valca bloku a posunul piestami na horný koniec. Z ojníc odmontoval spodné polovice ložísk. Takto pripravený blok som namontoval na kľukovú skriňu. Následne som motor otočil na bok a postupne každý piest zasunul do valca a ojnicu namontoval na kľukovú hriadeľ. Tu je dôležité poznamenať že všetky pohyblivé časti pasujú na seba presne, pohybom rukou po osi ojničného čapu je cítiť axiálnu vôľu ojničných ložísk, nie však radiálnu. Pri otáčaní kľukovým ústrojenstvom sa nikde nič neprieči, vôľa piestov vo valcoch aj ojničných ložiskách je pri akejkoľvek polohe v norme. Nové krúžky pri pohybe piestov vo valcoch kladú väčší odpor než u motora zabehnutého.
Rozvodovú reťaz ponechávam bez plechového španováku.
Ustredenie zadného krytu kľukového hriadeľa pomocou tenkých plieškov. Po jeho dotiahnutí a odstránení plieškov musí prejsť v medzere mierka 0,2mm všade dookola bez odporu. Kryt sa nesmie kľukového hriadeľa nikde dotýkať, aby netiekol motorový olej pri behu motora pri zotrvačníku.
každú ojnicu s piestom som vsunul do príslušného valca bloku a posunul piestami na horný koniec. Z ojníc odmontoval spodné polovice ložísk. Takto pripravený blok som namontoval na kľukovú skriňu. Následne som motor otočil na bok a postupne každý piest zasunul do valca a ojnicu namontoval na kľukovú hriadeľ. Tu je dôležité poznamenať že všetky pohyblivé časti pasujú na seba presne, pohybom rukou po osi ojničného čapu je cítiť axiálnu vôľu ojničných ložísk, nie však radiálnu. Pri otáčaní kľukovým ústrojenstvom sa nikde nič neprieči, vôľa piestov vo valcoch aj ojničných ložiskách je pri akejkoľvek polohe v norme. Nové krúžky pri pohybe piestov vo valcoch kladú väčší odpor než u motora zabehnutého.
Rozvodovú reťaz ponechávam bez plechového španováku.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Hasiçi od nás z Vysočiny
Když se potíš u polívky - jsi zdravý.
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Když se potíš u acylpyrinu - jsi nemocný.
Když se potíš u sexu - jsi starý.
Když se potíš u práce - jsi blbý
Závěs RND valník
Poprosil bych, kdo máte technický průkaz od RND valník, jestli tam máte zapsanou u závěsu maximální hmotnost přívěsu. Vím co je napsáno v knížkách, ale zajímalo by mě, co bylo v TP psáno úředně. Díky.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů