Potkate tu ameriky, evropany a japonce.
Tahace jsou temer bez vyjimek 8x4 nebo 6x4.
Bezne typy souprav jsou:
Naves o trech nebo ctyrech napravach. 18m, 44t
B-Train (neboli B-double) tahac-naves-naves 20m, 44t
A-Train: Tahac-naves-prives, ale to je svinstvo a nikdo to neche ridit. 20m, 44t
Nejbeznejsi souprava je nakladak 8x4 a prives se ctyrma napravama. 20m 44t.
Tolik naprav je tu na vsem kvuli tomu, ze se spotrebni dan z nafty plati zvlast a vymeruje se podle zatizeni na napravu. Dalsi duvod je, ze je to tu samej kopec a tudiz jsou mene zatezovany brzdy. A navic je pochopitelne jednodussi nakladak spravne nalozit.
Do vseho vcetne Evropskych nakladaku se kvuli mistnim podminkam montuji prevodovky Roadranger, od 8 do 18 kvaltu nesynchro.
Jezdi se v jednom. Jeste jsem neslysel, ze by tu vubec nekdo jezdil ve dvou. Na zavoznika rovnou zapomente.
Tachografy nejsou, mam logbook, kam zapisujete vsechno spolu s kilometrama s ocejchovanyho pocitalda kilometraze, napevno spojenyho s napravou. Maximalne po 5.5 hodinach 30 minut pauza. Jedna smena trva maximalne 13 hodin. Mezi smenama 10 hodin pauza. Po 70 hodinach "prace" je povinna pauza 24 hodin.
Mistni bagouni jsou slusny, ale neexistuje, aby "neco nevideli". Moc se s tim nemazou, pokuty za cokoliv spojeneho primo s nakladni dopravou (naklad, hodiny atd.) zacinaji na cca 500e. Pokud vas nachytaji pri nedodrzeni hodin, automaticky na mesic bez not.
Jinak samotny jezdeni je tu opravdu tvrda rachota. Tusim, ze neceho jako je dalnice, je tu tak 20km. Jinak vsechno po silnicich, ktery ponekud pripominaji Evropsky Becka. Je to tu ovsem samej kopec, a sama zatacka, nemluve o tom, ze neumej stavet silnice, a tak je treba vetsina zatacek obracene klopenejch, proste na pruser zadelano. Vecne tu prsi a to taky neprida. Maximalka pro soupravu je 90, auta co maj omezovac, ho maj na 94 nebo 95, ovsem neni problem bejt predjet soupravou s kladama, ktera jede 110 az klidne i 120. Moc se s tim nemazou.
Prace je tu momentalne minimalne, asi jako vsude jinde. Ja osobne ma normalni praci "okolo komina" od pondeli do ctvrtka a patek a sobotu jezdim jako "relief driver". To znamena, ze mam okruh firem, ktery mi zavolaj, kdyz nemuzou sehnat sofera a ja to odridim.
Jinak uz me momentalne nic dalsiho nenapada.
Obcas sem pridam nejakou fotku, jak narazim na neco, co stoji za to fotit:

