Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
UV 80 - spolehlivost, zkušenosti
Ahoj,
zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s Pragou UV 80, předevšim s její spolehlivostí? Chci pořídit nějakou čtyřkolku, přestavět jí na obytnou a cestovat po světě. Takže je potřeba aby to bylo spolehlivé auto. Napadla mě UV80ka protože se dá koupit za příznivou cenu, oproti např. Unimogu nebo Magirusu.
Co se do toho dávalo za motory? Našel jsem inzerát kde píšou motor KHD DEUTZ, znamená to že je to ten samý motor jako v Magirusu?
zajímalo by mě jestli má někdo zkušenosti s Pragou UV 80, předevšim s její spolehlivostí? Chci pořídit nějakou čtyřkolku, přestavět jí na obytnou a cestovat po světě. Takže je potřeba aby to bylo spolehlivé auto. Napadla mě UV80ka protože se dá koupit za příznivou cenu, oproti např. Unimogu nebo Magirusu.
Co se do toho dávalo za motory? Našel jsem inzerát kde píšou motor KHD DEUTZ, znamená to že je to ten samý motor jako v Magirusu?
ada: Pokud se nepletu, ve starších Magirusech byly ještě vzduchem chlazené motory, zatímco UV80 už má vodník. Máme jednu v práci (HZS hl.m.Prahy) jako hákový nosič kontejnerů, je to celkem spolehlivé autíčko, ale u nás si moc terénu neužije, jezdí převážně po silnici. Jinak víc jak 75 km/h to jet neumí...
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
s UV 80kou mám jen dobré zkušenosti,měl sem tu čest doprovázet několik let trialové úvéčkoa jen klady. Měla motor Deutz a žádný velký problém,než byl autobus jezdila po ose několikrát Francii,Špáňo,Litva atd a jelikož byla upravena převodovka jezdila o mnohem víc než 75km/h.Víc jak 90 nebyl problém záleželo na pneumatikách,šípy dost hučely.No ceny jsou teď přijatelný,bohužel tenhle originál koupily z bazaru nějaký cestáři kvůli převodovce,rozebrali ji a poté zjistili že je upravená a nelze použít pro PTO pohony,takže bůh ví kde jí je konec.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
přesně tak to úvéčko bylo Cacákovo,výhodou bylo že od počátku celé auto bylo jako zkušební vůz firmy,tudíž nebyla nouze o servis či díly a s Cacákovou zásluhou bylo takto upraveno,vše klapalo než šla pragovka do kopřiv.Celý podvozek byl lehce upraven a spousta dalších dílu,ještě teď si pamatuju jak jsme měli dveře s kabiny doma v koupelně,protože tatík vyráběl lehčí kvůli vyváženosti,stávalo se že na autě opravovali a i upravovali z vlastní iniciativy.na tu spotřebu se musím pozeptat protože to se nijak moc neřešilo.
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
S dílama které nejsou shodné s jiným autem to bude asi těžké vzhledem k malému počtu vyrobených aut. Snad jen skupovat celá auta a ty používat na díly. Takhle začíná být problém s dílama na IFU L 60 které se udělalo jen 20 T. kusů a nyní již některé díly nejsou k mání ani v Ludwigsfelde.
Volvo FL 614.
-
- pomocný admin
- Příspěvky: 2809
- Registrován: stř bře 01, 2006 3:05 pm
- Bydliště: beercity
-
- Příspěvky: 2877
- Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
- Bydliště: Kolín
- Kontaktovat uživatele:
Já mám UV 80 rok a půl, je to S 3. Byla u SÚS Kladno, je celkem zachovalá. Spotřeba je od 18 do 35l/100 km, motor Deutz 110 kw, plná výbava co se týče vývodů hydrauliky a náhonů. K pořízení tohoto zvláštního celkem vzácného vozu jsem dospěl po zjištění, že na našem trhu zcela chybí pětituny do terénu, pominu li V3S. A když něco bylo, tak za 1000000 kč. Pragovka stála 200000, je z roku 2000. Pravda, chtěli 250000, ale něco se mně nezdálo, tak jsem chtěl slevu. No a zdání se ukázalo být pravdivým, díky drhnoucímu čidlu uzávěrky o píst řazení uzávěrky tato nešla vyřadit, silničáři jeli se zavřenou a výsledek? Vysypané pomocné ložisko na hrušce s následnou devastací ozubení jak hrušky tak talířového kola, nalámání zubů reduktoru a nakroucení poloosy. Takže komplet nový diferák, poloosa a kola reduktoru, to vše 45000. Od té doby už jen jezdím a mažu. Je na Continentalech, v terénu paráda, projede to, co traktorbagr a nerozjezdím pozemek tak jako s autem s tupláky, neřku-li s Tatrou. Používám jí při hloubení základů, rozvoz betonu, písku a pod. Lidem se to moc líbí, zajedu kamkoliv, dám si pěkně pracovní převod a bez plynu a pálení spojky. Jinak dílensky otřesné, řešením některých detailů zřejmě konstruktér pověřil svoji tchyni, ale to auto mělo nelehký vznik i výrobu, bylo jich něco přes 400, já mám 378, tedy jednu z posledních. Koupil bych jí znova, je to ve výsledku výborné auto. Pohodlné, poněkud houpavé, v terénu nepřekonatelné.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti