Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
při jízdě ti to prásklé víčko nevadí ale jakmile chceš odvzdušnit spojku tak už trochu jo ale chlapi pokd tu spojku chcete jenom odvzdušnit tak je dobré jak tu už bylo zmíněno že jeden šplape a druhý povoluje odvzdušňovák na posilovači ale pokd chcete vypěnit kapalináu tak je to dobré přes tu nádobku strčit tam hadici a přes nějaký reglýtor kde si mužeš nastavit prutok vzduchu.
Na Tatře to dělám buďto jak popisoval Leoš motorkem z ostřikovačů- tlačíš luft přirozenou cestou nahoru nebo přes vzduch jak tu popisujete. Mám na víčku udělaný ventilek (taky to tu někdo psal) a přes ten to tam tlačím. Pokud to ale tlačíš jen tak naholo přímo do kapaliny tak se ti opravdu zpění. Mě naučil kamoš dát si do sítka co je v nádržce (nevím jestli ho tam Liaz má, snad je to stejné jak u Tatry) kousek hadry abych zamezil zpěnění kapaliny, nejlíp když se ta hadra napije brzdovky. Pak je to v pohodě ale je lepší pokud si tam můžeš ten tlak pouštět postupně, ne naráz co ti dává kompresor aby ti nevystřelila hadička co jde do válečku. Samozřejmostí by mělo být vyčištění nádržky, kolikrát je tam na dně spousta černého bordelu. Jednou nám taky nešla odvzdušnit Líza, byla tam navařená tyčinka co jde od pedálu.Prej se to navařuje když se tam dává jiný váleček,nevím jestli ze škodovky ze spojky či z čeho ale už jsem viděl ve válečku jako vymezení i kuličku.Tak jsme tyčinku museli nejdřív zakrátit a pak to šlo "na drc".
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
Kdysi jsme to dělali na Liazu, a teď nedávno v servisu na MANu. jeden maník pod autem otvíral,a zavíral odvzdušňovák, druhý doplnil nádobku doplna, tlakový vzduch pustil tak aby jen potichu syčel, našrouboval víčko s trubičkou a hadici jenom přiložil k trubičce. Natlačili 2 nádržky, dolili po rysku a šlape to. Systém byl úplně prázdný, viz foto posilovače:
Vlastní odvzdušnění trvalo cca 5 min.
Vlastní odvzdušnění trvalo cca 5 min.
Lesu zmar!
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Jak to tady čtu tak v podstatě všichni as malejma obměnama radíte totéž! Já sem to dělal na všech autech taky tak ale v loni u 100vky nastal problem prostě a jednoduše to nešlo kdybych se pos..l!! Stálo mě to asi tři kapaliny skoro celej den a plno nafty jo tak zbytek zdravejch nervů! Prostě za boha to nešlo odvzdušnit je možný že někde ve vedení je oblouk a dělá se tam bublina která se pohybuje sem tam a vzduch se tam drží protože z odvzdušňováku stříká čistá kapalina a vzduch je tam pořád! Už sem si nevěděl rady až pak mě kamarád poradil abych to šprickou prej to taky občas dělaj!
Takže moje rada zní vykašli se na hadice motůrky do ostřikovačů a další i když dobrý věci! skoč do auta zajeď si do Agrowestu či nějakýho podobnýho kšeftu kup si tam špricku já sem za ní dal letos asi 200,-!
Naplň jí kapalinou vytlač z ní vzduch aby šla čistá kapalina bez bublinek pak povol odvzdušňovák dole na prasátku nasaď tam hadičku a protlač kapalinu pěkně odzpoda do baňky! Nelekej se pude to hoodně ztuha baňku celou takhle plnit nemusíš stačí tak tři cm. a pak jí jenom doleješ celá operace by neměla zabrat dýl než pět minut!
Jinak všem přeju hodně zdraví štěstí klidu a pohody v novém roce!!
Lee
Takže moje rada zní vykašli se na hadice motůrky do ostřikovačů a další i když dobrý věci! skoč do auta zajeď si do Agrowestu či nějakýho podobnýho kšeftu kup si tam špricku já sem za ní dal letos asi 200,-!
Naplň jí kapalinou vytlač z ní vzduch aby šla čistá kapalina bez bublinek pak povol odvzdušňovák dole na prasátku nasaď tam hadičku a protlač kapalinu pěkně odzpoda do baňky! Nelekej se pude to hoodně ztuha baňku celou takhle plnit nemusíš stačí tak tři cm. a pak jí jenom doleješ celá operace by neměla zabrat dýl než pět minut!
Jinak všem přeju hodně zdraví štěstí klidu a pohody v novém roce!!
Lee
Ahoj tyhle postupy jsem také všechny vyzkoušel a všechny fungovaly ale pak jsem na liazce přeohýbal trubičku co v ní vede kapalina zrušil jsem ten ohyb kdy trubička prochází pod rámem a vedl ji vnitřkem tak aby byla ""vyspádovaná"" až do válečku ( nesmí zůstat jediné místo kde se shromažďuje lehký vzduch a nemůže vybublat přes váleček až do nádobky ) je to problematické ale jde to pak auto postavíš předkem do kopce aby se zvětšil sklon a pouze naleješ kapalinu cca 3 hoďky děláš něco jiného pak znovu doleješ a víc se nemusíš žlučit je to odvzdušněno Lízu už dávno nemám ale udělal jsem si to i na 815ctce až si vzpomenu dám fotky
-
- Příspěvky: 5405
- Registrován: pon dub 16, 2007 3:37 pm
- Bydliště: Praha
Já si udělám sice komplikovanější přípravek,ale na všechny mé auta a tak ten čas na výrobu nebude marný. Základ bude laboratorní vývěva a sklenice s víkem na hermetické uzavření. Ve víku budou dva vývody, jeden k vývěvě a druhý k odvzdušňováku. Princip bude takový že podtlak- vákum ve sklenici vyrobený vývěvou natáhne brzdovou kapalinu skrz celý systém od nádržky až po odvzdušňovák. Vycucnutá kapalina se zachytí ve sklenici.Tím pádem nevznikne nikde v systému vzduchová bublina. Bude to vhodné i na ABS atd. Podtlak bude jednoduše regulovatelný a jinak je možné dosáhnout až vysokého podtlaku díky třístupňové vývěvě. Ještě že mám laboratoř
Volvo FL 614.
Tak jak tady popisuje většina : Mám druhé víčko a v něm chycenou rychlospojku na vzduch. jen doplním na max kapalinu, zašroubuju víčkem a připojím přes regulátor vzduch. A jen zlechka přidávám a čekám až teče. Občas zkontroluju stav a doplním. Hlavně to s tím tlakem nepřehnat, jinak se opravdu zpění kapalina a stojí to za prd, nebo i praskne nádobka... ' Dělám to sám, bez pomoci...
Nejlepší je jak říká Lubosss,vysrat se na tu zprohejbanou trubku a vyspádovat tam tlakovou hadičku.Navíc ta mrcha časem rezne a ten bordel z ní kurví posilovač,nebo v nejlepším přicpe sítko a spojka jde ztuha.Jinak jsem vždycky používal to víčko s ventilkem a pumpičku.Taky jsem to nedávno pomáhal dělat kamošovi u T815,furt mu to neslo,pak jsem zjistil že má změklou starou hadičku od nádobky k válečku a ta potvora se ohnula únavou tak,že se zaškrtila.Takže váleček při šlapání se nedoplnoval správně kapalinou.Pak to taky nejde a nejde!!!
TTN
- Study
- Příspěvky: 177
- Registrován: pon pro 24, 2007 10:17 pm
- Bydliště: Prostějov
- Kontaktovat uživatele:
Já řešil tenhle problém zrovna minulý týden na Karose, měnil jsem oba plynové válečky a natahoval novou vratku, stará mi praskla ohybem při povolování průtokáče na předním válečku. Nemá absolutně cenu dělat to ručně, padlo tam neskutečné množství kapaliny a bez výsledku. Donesli jsme natlakovaný vzduchojem na 8atm. (prostě kompresor či cokoliv jiného), dolili nádobku do plna, nasadili víčko s autoventilkem, vždycky tam trouškou foukli, dvacetkrát šlápli na pedál, ve spodní pozici pedálu jsem zadní váleček povolil (naražená hadice zpět do lahve, takže bylo hezky vidět, co ztama jde a nejde), vyfluslo to občas mezi kapalinou bubliny, ve finále dával pěnu, stačilo to udělat tak pětkrát, šestkrát po sobě a během pěti minut bylo odvzdušněno.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů