CV Show je jedna z tych vyznamnych europskych (mozno aj svetovych) vystav specializovanych na uzitkove vozidla, kona sa kazdy rok v Birminghame. Rocnik 2009 sa pre krizu nekonal, rocnik 2010 ma byt "operators show", tak uvidime.
Pre porovnanie, velkostou aj poctom navstevnikov je to zhruba polovica brnenskeho Autotecu; viac ludi od fachu, menej verejnosti. Je to vzdy uprostred tyzdna (uto-stv) takze kto chce ist potrebuje den volna alebo tam ide za biznisom. Vstup zdarma, ale plati sa parkovne.
K veci!
Neviem cim je to, ale ti naj vyrobcovia maju najmenej zaujimave stanky...



DAF sa trochu vynikal:

MAN sa musel pochvalit dodavkami pre britsku armadu:

Isuzu sa blyslo, predstavilo komplet ponuku, 7.5-12-18t



Zucastnila sa aj Avia, s dvoma vozidlami:


Avia tiez hladala predajcov a servisy pre cele GB. Ma tazku konkurenciu od japonskych znaciek, Avie velmi ich na cestach nevidno. Ale zato v Irsku su pomerne bezne.
Dalsia Avia bola v stanku Smith Electric Vehicles, prerobena na elektromobil - svedcalo jej to:

Osobne si rad obzriem aj nejaku exotiku, ako tento BMC. Ked turci este trochu popracuju na servisnom zabezpeceni a prisposobia ponuku europskemu trhu hned to bude na cestach pestrejsie.

Lobus, nizkopodlahovy midibus pre vozickarom; Strathclyde Passenger Transport z Glasgowa objednali hned na vystave 15 kusov.

Pamatate na tie casy? Hospodarska konjunktura po celom svete, na nove nakladaky sa cakalo niekolko mesiacov, v GB aj dva roky. Prislo Hino a ponuklo hotove auto aj s nastavbou z montazneho zavodu v Dubline, solidna kvalita, dobra cena, dodacia lehota mesiac.. a uchmatlo si zaujimavy podiel na trhu (~10%). Prezentacia na CV Show tomu zodpovedala:





Ekologia bola veeeeelkou temou, hybridy a elektromobily kam sa len clovek pozrel.



Najvyspelejesie sa mi zdali Modec-y, elektromobil od zakladu, s rozumnym zamerom a cielom, ziadny prestavbokompromis:


(Aby som bol objektivny, tie elektromobily od Smitha su tiez na urovni; cochvila hadam aj dorastu na naftozrutov)
Tiez zaujimavy koncept, autobus do uzkych mestskych uliciek s riadiacim stanoviskom na oboch koncoch a pozdlznymi sedadlami (ponukany ako nahrada/alternativa elektriciek):

Odpad to je tiez ekologia, tak smetiarov bolo tiez dost:



Ovela zaujimavejsie su stanky vyrobcov nastavieb, casto s vozidlami z prevadzky:







typicky anglicky poschodak, v tomto pripade hydraulicka "paluba":

Celebrity truck, to musi byt, bez toho sa show nezaobide:







Boli tam aj dake dodavky:



No ale mna vzdy najviac zaujmu veterany:
AEC Mercury z r. 1958

AEC Mammoth Major Mk.III z r.1954

AEC Mammoth Major Mk.V

AEC Mammoth Major Mk.8 z r. 1960

ERF KV5.4G z r.1960

Scammel Highwayman z r.1963

Atkinson z r.1956

Leyland Beaver z r.1952, v tomto veku si na zivobytie zaraba ako pohrebak....

Ford z r.1956

Morris Minor

The End.