Moderátoři: martin_100, Olda, Chomuťák
OASA se dělala v tehdejším ČSAO Čáslav.
Problémy s těmito busy - na obyčejnej karosáckej podvozek to bylo vysoký a těžký, problém byl i s výškou a průjezdem zatáčkama - vůz neměl příčný stabilizátory, slabý motor a pár dalších.
Karosa HD12 /resp. 11 je zájezdový autobus z vysokého Mýta, řešený trochu jinak, protože o podobných problémemech jsem neslyšel.
Problémy s těmito busy - na obyčejnej karosáckej podvozek to bylo vysoký a těžký, problém byl i s výškou a průjezdem zatáčkama - vůz neměl příčný stabilizátory, slabý motor a pár dalších.
Karosa HD12 /resp. 11 je zájezdový autobus z vysokého Mýta, řešený trochu jinak, protože o podobných problémemech jsem neslyšel.
Tak v tejto krásavici som od piatku 9.10. do utorka 13.10. precestoval na cestách po okolí Banskej Bystrice veľa kilometrov.
http://www.addemjan.sk/index.php?strana=fotogaleria
(mám aj svoju fotku len mi ju nechce ani náhodou uploadnuť
)
http://www.addemjan.sk/index.php?strana=fotogaleria
(mám aj svoju fotku len mi ju nechce ani náhodou uploadnuť
)
S Oasou jsme byli ještě nedávno, v roce 2006, na autosalonu v Ženevě a tehdy taky dost zblbnut reportáží TV Nova jsem se zděsil, co si to pro nás přijelo. Tehdy ten autobus vlastnila jakási opavská autodoprava, myslím JV Tour, loni byl ten autobus na prodej, všiml jsem si na netu, měla velice exkluzivní opavské SPZ se čtyřčíslím shodného čísla
I přes to, že na první pohled nevypadala krásně, každé okno jiné fólie, pokročilá koroze plechařiny a jiné neduhy, musím říct, že předčila mé očekávání a to zejména pohodlím a nedalo mi, než zavzpomínat na zlaté dobré Karosy, zde navíc plus v podobě WC, klimatizace a baru, nemohl jsem si vynachválit, i když po příjezdu do Ženevy tam na nás koukali jak na delegaci z Mongolska, ve společnosti supermoderních autokarů ze Západu.
Pamatuji, že řidič o autobuse na žádost cestujících i něco vyprávěl, ale nepamatuji si z toho už nic konkrétního. Stejně jako z jízdy si už nevybavuji konkrétní poznatky a detaily, celou dobu jsem spal jak mimino. Cesta byla super, když vzpomenu na cestu o poznání novějším MANem do Anglie, nebo dálkovou SORkou pár kiláků do Strakonic, to byl děs, nepohodlí a bolavé celé tělo...
I přes to, že na první pohled nevypadala krásně, každé okno jiné fólie, pokročilá koroze plechařiny a jiné neduhy, musím říct, že předčila mé očekávání a to zejména pohodlím a nedalo mi, než zavzpomínat na zlaté dobré Karosy, zde navíc plus v podobě WC, klimatizace a baru, nemohl jsem si vynachválit, i když po příjezdu do Ženevy tam na nás koukali jak na delegaci z Mongolska, ve společnosti supermoderních autokarů ze Západu.
Pamatuji, že řidič o autobuse na žádost cestujících i něco vyprávěl, ale nepamatuji si z toho už nic konkrétního. Stejně jako z jízdy si už nevybavuji konkrétní poznatky a detaily, celou dobu jsem spal jak mimino. Cesta byla super, když vzpomenu na cestu o poznání novějším MANem do Anglie, nebo dálkovou SORkou pár kiláků do Strakonic, to byl děs, nepohodlí a bolavé celé tělo...
S OASOU jsem se celkem dost najezdil-Španělsko,Francie,Italie..atd.To auto bylo poplatné své době vzniku a možnostem tehdejšího výrobce.
Největší problém byl s řešením chlazení motoru,výhled řidiče vpravo a ve vlhkém počasí s mlžením čel. skla(nedořešená ventilace a ofuk skla).
Co se týká jízdních vlastností,tak bych řekl slušný průměr a spotřeba slušná kolem cca 22l/100km při plném zatížení.Někdo tu psal,že motor byl slabý,ale s tím bych nesouhlasil.Nebyl problém jet naložený z itálie přes Tarvisio v pohodě stále průměr. rychl. cca 80 km/h a s jinými zahr.
busy nebyl žádný problém držet krok.
Předností byly dostatečně velké zavazadlové prostory,ložnice pro řidiče,
ve své době klima,wc.....atd.Bohužel majiteli znepříjemnovaly život stovky drobností co nebyly dotažené ve výrobě-tedy se musel držet hesla dodělej si doma sám. V globále to tak hrozné nebylo a když člověk vychytal "mouchy" a věnoval busu pravidelnou péči tak celkem fungoval bez problémů
No a ta reportáž -tuším na Nově,podle mě tam byli fakta tak z 20%,jinak vše ostatní polopravdy a nafouklá senzace.Viz. havárie v rakousku-pokud přehřeju brzdy je jasný že z kopce už pak není čím zastavit.To je spíš problém řidiče než konstrukční vada auta i když nemá retardér.
Největší problém byl s řešením chlazení motoru,výhled řidiče vpravo a ve vlhkém počasí s mlžením čel. skla(nedořešená ventilace a ofuk skla).
Co se týká jízdních vlastností,tak bych řekl slušný průměr a spotřeba slušná kolem cca 22l/100km při plném zatížení.Někdo tu psal,že motor byl slabý,ale s tím bych nesouhlasil.Nebyl problém jet naložený z itálie přes Tarvisio v pohodě stále průměr. rychl. cca 80 km/h a s jinými zahr.
busy nebyl žádný problém držet krok.
Předností byly dostatečně velké zavazadlové prostory,ložnice pro řidiče,
ve své době klima,wc.....atd.Bohužel majiteli znepříjemnovaly život stovky drobností co nebyly dotažené ve výrobě-tedy se musel držet hesla dodělej si doma sám. V globále to tak hrozné nebylo a když člověk vychytal "mouchy" a věnoval busu pravidelnou péči tak celkem fungoval bez problémů
No a ta reportáž -tuším na Nově,podle mě tam byli fakta tak z 20%,jinak vše ostatní polopravdy a nafouklá senzace.Viz. havárie v rakousku-pokud přehřeju brzdy je jasný že z kopce už pak není čím zastavit.To je spíš problém řidiče než konstrukční vada auta i když nemá retardér.
nevím čím oasu pomluvili na nově,pravda je,že nic horšího u nás snad nejezdilo,není z ní vidět-mlží se skla,do stran také nic moc,nadřenej jak bulhar,servo z karosy nestačí na tak těžký auto,brzdy taky ne,ve sjezdech si musel člověk dát sakra majzla,v kolejích neovladatelná,nechápu jak něco takového mohli pustit do provozu.
Oasa
Nevím jestli jste si to zkusily sami na vlastní kůži řídit tento bus já pár let ano je pravda že v dnešní době před ní mnozí ohrnují nos ale v době porevoluční když jsem s ní přijel kamkoliv i v Evropě tak se za ní každý otočil a cestující byli spokojeni.Jako řidičovi se s ní jezdí stejně jak s Karosou myslím tím 735-7,tam musíte kopce taky hlídat víte sami že průserů s brzdami u Karos bylo taky dost,když jsi se naučil najíždět do křižovatek aby jsi do nich viděl tak to mělo určitě lepší požitek z jízdy než u Karosy.A sedněte si dneska do Oasy a pak do zájez.busů kde je více jak 45 míst a povězmi něco o pohodlí na nohy.A hlavně je to o majiteli a šoférovi tupec z ní udělal za pár let vrak a Pan řidič ji jezdí do dneška.
Jedna Oaza s motorem Man měla 1.7 odvézt naše děti na tábor .. bohužel cestě jsem zabránil těsně před odjezdem neb jsem řidiči zdělil že mu z motoru teče nafta ... a tak se dvě hodiny čekalo než přijede náhradní Karosa ... Ovšem z tábora se již dětičky svezli Oazou a i ten motor už předl ... Holt prasklý vstřik změní zvuk motoru hodně
Mimochodem mi bylo řečeno některými rodiči že trpím těžkou profesionální deformací která naštěstí možná zabránila velkému maléru
Mimochodem mi bylo řečeno některými rodiči že trpím těžkou profesionální deformací která naštěstí možná zabránila velkému maléru
Zdravím pánové, taky mám zkušenost s oazou HD 12 či có to bylo.Jel jsem s tím pouze jednou cca 160km, nejdříve jsem měl potíže s řazením neboť pokud se vám nepodaří před kopcem včas podřadit o supeň dolu nezařadíte už nic musíte zastavit a znovu od jedničky. Plyn šíleně ztuha je totiž přes lanko od předu až dozadu do motoru takže se není čemu divit. No po chvíly jsem si na to všechno zvyknul ,ale na to naklánění v zatáčkách už ne. Mělo to prý nějaký americký motor cummins nebo tak nějak a je fakt že to švihalo docela slušně, ale jezdit stím pořád by se mi tedy fakt nechtělo. Ovšem člověk si zvykne na všechno....
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů