Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Chomuťák
Magnum praktické zkušenosti
Mužete se pls vyjádřit o poruchvosti a spotřebě z Praxe ?
K uplnosti dodej rok Motor a zatížení..¨Diky
K uplnosti dodej rok Motor a zatížení..¨Diky
Zdarec, Jsem celkem zastáncem těhto tahačů, protože mám dva a jsem snima max. spokojenej, oba AE 430 a 390, rv 99. EU 2. Místa v nich sice moc neni hlavně postel stojí zato (malá a skopce) a je to jak na lodi, kabina je na měchách tak se pořád houpe, tudíš nedoporučuji ani šoférům kteří nemají nic nalítáno protože při couvání může být toto houpání docela problém.Jinak co se týče interiéru nemám výtku, jízda je pohodlná a uklidňující jen u těhto modelů (AE) byla ještě tzv. fackovačka takže řazení na velkou či malou řadu byl někdy problém obzvláště s 25t. do kopce přeřadit na velkou aniž by jste stratily rychlost. Jinak co se poruchovosti týká tak absolutně bez problému oba mám zhruba 2roky a anni jednou mně nenechali ve štychu a to už měli cca 1100000km najeto. Spotřeba a bavme se o plně naloženém 25t. a německých dálnicích je u té 430 kolem 38L/100Km a u té 390ky je obdobná ale protože to byl původně lowdeck, tak jme přehodili zadek na velká kola, překalibrovali tacho. a spotřeba klesla na 33L/100Km. Jinými slovy mám možnost porovnání ještě s Dafem xf95 a Manem tga 470kou a jedinej magnum nikdy nezůstal nikde vyset, což je jak pro řidiče tak pro dopravce velmi důležitý faktor. A těm začínajícím mohu jen doporučit neb je dnes parádní pořizovací cena, jen už to chce ty e-tech s euro 3 a výš jinak se na dálnicích nedoplatíte a museli by jste jezdit za 30kč/km
Zdárec a šťastnou cestu.
Zdárec a šťastnou cestu.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Naprosto bych souhasil s Hanzim, popsal to naprosto přesně, máme Magnuma AE430 taky z roku 99 asi 5 let a za tu dobu nezklamal, podle mého dost podceňované vozidlo, servis v 10letech a 600000 kilometrech vidí tak jednou za půl roku a to s s výmenou olejů a nebo opotřebenými věcmi, jako brzdové destičky a podobně. Největší závada co zatím byla byl tekoucí chladič, posilovač spojky a na retardéru uletěl šroub držící jeden segment. A kulové čepy... ty jsme už měnili skoro všechny ale to jsou věci, které vás na silnici stát nenechají. Motory jsou Mack a jsou povedené a i ta 430 s 26tunama jak se rozhýbe, tak jede jak tank, na rozjezd by samo 470 byla asi lepší Řazení bez bovdenů ale ještě klasicky takovou dloooouhou tyčí když sklopíte kabinu - důvod proč sním o automatu jak máte auto naložené, tak přeřadit v zatáčce - problém, na přejezdu - problém, z velké na malou v kopci - problém. Některé krpály kde víme, že stejně na malou 5 nevyjedem raděj jedem na malou řadu už od spodu, páč opravdu nikdy nevíte jestli zařadíte a to pak znamená, že se zastavíte... Rám je dost gumový ale třeba zmińované houpání kabiny se mi nějak nezdá, možná je to o zvyku ale nepřijde mi, že by se kabina houpala víc než u jiných vozů jinak k ktěm E-techům,(tedy řady 400, 440 a 480) ročníky 2000,2001, do těch bych asi nešel, je to sice Euro 3 ale je tam nacpaný palubní počítač -elekronika a hlavně to má elektronické vstřokovače na každý válec zvlášť oproti starším 390,430 a 470, které mají jen elekronické vtřikovací čerpadlo. Rozdíl je v počtu závad a hlavně ceně oprav, ty elektronické vstřikovače se rády kazí a na každý válec je to snad 7000, do je 42000na motor, jsou náchylnější na kvalitu nafty atd, vstřiky na ty starší koupíte na celý motor za 6000... a hlavně se obejdou prakticky bez údržby, nemá se na nic co zkazit
A ta spotřeba... ta dělá něco koelm těch 37-38-40, jak kdy, ale my jezdíme hlavně na trasy do 100km, zítra třeba jen po městě sem a tam někdy i s 26tunama a když stojíte na každém druhém semaforu, tak se to někde projevit musí
A ta spotřeba... ta dělá něco koelm těch 37-38-40, jak kdy, ale my jezdíme hlavně na trasy do 100km, zítra třeba jen po městě sem a tam někdy i s 26tunama a když stojíte na každém druhém semaforu, tak se to někde projevit musí
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
To Pavel Šebek: Ty starší motory mají naprostou klasiku - elektronikou řízené vstřikovací čerpadlo a klasické vstřiky kde nanejvýš vyměníš trysku. A palubní počítač nemá přímou souvislost s elektrokronikou motoru ale jde o to, že to všechno zesložitili najednou
A to Hanzi: 2002 ročník by už měl být vychytanější, dobré je si třeba pokecat s mechanikama na dílně. Jinak i v těch novějších to jsou ještě pořád motory Mack, takže jsou v základu velmi dobré, rozhodně něco úplně jiného než motory co dával Renault do Premiumů, což byly renaulty do posledního šroubku... Řazení je tam už bovdenama, takže bez problémů. A od roku asi 2005 byl kompletně nový podvozek, přední náprava dostala větší rozchod, byly rozšířeny blatníky, nové boční kryty a hlavně se začaly používat motory Volvo a od té doby se mnohé servisy spojily
A to Hanzi: 2002 ročník by už měl být vychytanější, dobré je si třeba pokecat s mechanikama na dílně. Jinak i v těch novějších to jsou ještě pořád motory Mack, takže jsou v základu velmi dobré, rozhodně něco úplně jiného než motory co dával Renault do Premiumů, což byly renaulty do posledního šroubku... Řazení je tam už bovdenama, takže bez problémů. A od roku asi 2005 byl kompletně nový podvozek, přední náprava dostala větší rozchod, byly rozšířeny blatníky, nové boční kryty a hlavně se začaly používat motory Volvo a od té doby se mnohé servisy spojily
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Já bych do Magnuma šel klidně znova už z toho důvodu, že stejný ročník, výkon, kilometry a Renault je o minimálně o 1/3 levnější než všechny ostatní značky a přitom k tomu není žádný důvod, nekazí se o nic víc než jakékoliv jiné auto, výkon to má, pohodlí taky, jen v pár věcech je to typický francouz... takže design je občas na úkor účelnosti, málo odkládacích prostorů, pod lůžko se člověk z venku nedostane. Zas jinak v kterém jiném autě máš v základu všechny záclonky v elekrice včetně střešního okna, prostě frantík, něco má navíc, něco mu chybí Díly jsou na něj drahé ale zas - stačí je objednat jinde než přes značkový servis a ceny jsou opět celkem normální - příklad - spojka 47.000 a přes Adip tu samou značkovou Valeo dostanu za 20.000, to samé chladič a podobně... Pokud člověk narazí na auto které vypadá udržovaně, tak by to neměl být špatný kup. Dorasované nebrat
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
- vojtik27
- levé světlo
- Příspěvky: 1237
- Registrován: stř kvě 27, 2009 4:45 pm
- Bydliště: Česká skalice
- Kontaktovat uživatele:
no my mame jednoho magnuma 2001 E3 e-tech 440 poloautomat.. a už nikdy magnuma ...furt se to nekde se*e...hrůza..ale tady kluci mely tydle 99tky 430tky a vyborny, byli spokojeni...možna to je jeden z kusu nepovedenej tenle ale mame 1994 FH 420 a to je nejlepsi auti na firme, =) bezporuchový a to ma už nekde milion sedmset nalitano a ten magnum ma 800 tisic.. a to sme ho kupovali kdyz mel 150tkm.
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů