Stránka 1 z 9

Renault (auto s rytmem života - pořád něco)

Napsal: sob led 23, 2010 1:30 pm
od roadtrain
tak referujte rady,triky,závady,opravy atd prostě vše :wink:

Napsal: sob led 23, 2010 2:12 pm
od gugýto
přejmenujte zrovna na renault

Napsal: sob led 23, 2010 2:13 pm
od Eddie
Prčo práve len sedan? :wink: Navrhujem tému premenovať na Renault Mégane (1995 doteraz) alebo len čisto Renault :wink: My máme doma Mégane 1.9 dTi RT r. v. 1997 a skúseností s ním viac než dosť 8)

Napsal: sob led 23, 2010 2:16 pm
od gugýto
já mám taky reanulta.. clio sport rv 2000 a zatím drží:)

Napsal: sob led 23, 2010 2:56 pm
od Pavel Šebek
Já bych to nechal jenom jako Renault, ať tu toho není zase moc, ale stejně sem nesmím chodit, jinak bych dostal BAN :lol:

Napsal: sob led 23, 2010 3:55 pm
od roadtrain
protože já mám megana sedana tak proto vy buřiči a nezajímájí mě plky ale fakta :!: :lol:
Pavlíku klidně můžeš já vím že je jen renolt ale za ty prachy :wink:

Napsal: sob led 23, 2010 4:09 pm
od Eddie
Rok výroby? Prvý model? Model po facelifte? Dízel či benzín? Druhá generácia? :wink:

Napsal: sob led 23, 2010 4:14 pm
od roadtrain
eddi a hodinky s vodotriskem bys něchtěl :lol: :lol: A DOST PLKÁNÍ PIŠTE K VĚCI DĚKUJI :!:

Napsal: sob led 23, 2010 4:26 pm
od Eddie
Aha, sorry nevšimol som si zmenu témy :wink: Tak ohľadom Meganu, sedan je vlastne hatchback s nalepeným kufrom čiže v podstate to isté. POmerne slušná výbava (mymáme RT - manuálna klíma, imobilizér, el okná vpredu, vyhrievane spätné, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, 2x airbag...). Motor 1.9 dTi 72 kW - má už svoje odjazdené ale stále drži bež väčších problémov, veľa vecí je stále pôvodných (no vstreky sa budú čoskoro meniť - už to moc dymí). Spotreba 5 - 7 litrov (ale to už bol záhul 5 ľudí plus príves). Ináč občas blbne pri tomto type imobilizér, menili sme tiež prepínač rýchlosti ventilátora kúrenia. Podvozok tak akurát, možno trochu preposilované riadenie. Dosť rýchlo odchádzajú predne silentbloky a čapy riadenia. Interíer útlný, riešenie niektorých ovládacích prvkov (kúrenie, centrál) dosť nevydarené. Hotové peklo však je, ak sa človek rozhodne pre výmenu rádia... :wink: Kufor dosť veľký a dobre prístupný. Ako rodinné auto je úplne v pohode :wink:

Napsal: sob led 23, 2010 4:53 pm
od Pavel Šebek
Já jsem jednou u Megane 1.4i měnil motor a byl jsem překvapenej jak to nejede a majitel mi říkal, že to jede mnohem líp, než ten původní motor :roll:

Napsal: sob led 23, 2010 5:15 pm
od x.zdenda
Myslim si že k Renaultu bude mít hodně co napsat Foglík, na tohle téma už sme dost prodiskutovali. Myslim že když renault tak jedině 1.9dci, co nejsilnější a pokud možno v té nejstarší Laguně, bo meganu, páč tam bylo ještě málo elektriky. Jinak co čekat od auta s takovým znakem. Na pohodlí na našich silnicích je to ale bezkonkurenční auto, Cliem počínaje. Kromě Thalie teda - to je turecký lego a poslední Clia zas rumunský pekáče.
Bratranec koupil před lety Lagunu, 02, 96KW, najeto 90 tisíc, , po měsíci ježdění mu odešli krabičky na ventýlkách, co hlasej nahuštění a defekt, jedna stojí litr - odpojit, vymazat. Pak to byl RG ventil na čerpadle - auto točilo jen do 2000 otáček - prý vlivem nekvalitní nafty zacpanej - odpojit. Pak se mu rozsvítila ruční brzda, v servisu, rozebrali, vyčistili za hodinu svítila zas - odpojit. No zkrátka haldu věcí - problém - odpojit - není problém. Pak se taky serou ty karty, Foglík bude vyprávět. Tenkrát to auto koupil asi za 400 litrů, dneska se dá koupit za sto leštěnka, ale na úkor čeho.

Napsal: sob led 23, 2010 5:18 pm
od Pavel Šebek
Tüv reporty taky hovoří jasně...

Napsal: sob led 23, 2010 5:27 pm
od Eddie
Jo, elektronika a trest. Náš je rok výroby ´97, tak sa to ešte celkom dá. No sústavne nám svietila kontrolka ABS - aj po komplet výmene brzdových súčastí, vyčistení a nastavení. No čo, vybral som z tej kontrolky žiarovku a NO PROBLEM :lol:

Napsal: sob led 23, 2010 5:51 pm
od roadtrain
no tak spustím já mám megan sedan rok výroby 28.12.98 1.9 D no je to bez jakýkoliv elektroniky téměř protože znám rencek před tím jsem měl Clio 1,4i celebrejšn ve výbavě a čas na chalupě jsem trávil hledáním závad na elektronice okna,dveře atd. pokud jde o motory v pohodě Clio mě za 5 let na opravách stálo 11 tis takže povedený kousek až na tu el.
Megan šlape dobře startuje i ve velkých mrazech ale co trpí díky těžkému motoru 1,9 D jsou přední poloosy.takže jak jsem ho kupoval musely jednu vyměnit a ted pomalu odchází druhá ke všemu v té co odchází odchází už asi 2 roky ložisko.co jsem musel měnit převodovku no naštěstí mě starší stála 5 tis.hned se udělala spojka.pak začal zlobit startér sehnal jsem starší v Praze za 2 500.
ted odcházejí lemy takže no uvidíme mohly by ještě jednu zimu vydržet a pak se vymění jak se bude přibližovat STK jo a vlastně ještě práh má dírečku.
ale zase kam jsem jel vždy dovezl a bez problémů.bohužel kdybych veděl že to bude zlobit více nechal bych si to Clio ale zase kde bych dneska dal rodinu.
i přes problémy a můj poněkud nezájem to šlape dobře a nemohu říci že mě to nějak prudí.
jo vlastně mě prudí ty šroubečky hvezdicové to aby člověk si koupil celou sadu hvězdiček :lol:

Napsal: sob led 23, 2010 6:00 pm
od Pavel Šebek
Poloosám je jedno, jak je motor těžkej. To ti odešel kloub, ne?