Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Já to měl taky tak, začátkem února jsem žádal o nový řidičák, ale karta mi končila až 24.dubna, takže jsem mohl jít požádat o kartu až 24.února. Nicméně tato zkušenost : 24.dubna večer jsem vyjel a ještě před půlnoci odstavil auto s tím, že pokračovat budu v sedm ráno. Nová karta platí od půlnoci, ale tachograf ji přijal až ve 2 hodiny (podle toho UTC). Takže ve dvě hodiny ráno 25.dubna jsem vytáhl starou kartu a dal tam novou. Předpokládám, že výrobce té karty ji dal do tachografu, aby ji nějak vyzkoušel, protože když jsem ji já dal do tchg v autě, napsal mi : poslední vytažení.. (teď už nevím, co tam bylo, třeba 15.března, když ji vyndal z tchg ten výrobce ), doplnit údaje? a samozřejmě jako vždy rovnou nabídl postýlku. Tak jsem potvrdil postel. Ale při kontrole do 28 dní by to asi prošlo, údaje na staré kartě do 25.4. 2°°h , údaje na nové kartě od 25.4. 2°°h.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Zdravím kolegové, měl bych tady jeden dotaz k jedné mně nepochopitelné události co se mi stala a rád bych jen zjistil, kde jsem případně udělal chybu nebo jestli se s tímto setkal i někdo další. Zkusím to popsat co nejlépe dovedu
Mám rok starou Scanii NG, tachograf asi Stoneridge ale nevím typ (je to už ten s integrovanou gps) a stala se mi teď taková věc:
Jak byl teď v pondělí svátek, tak auto stálo v podstatě od pátku 22⁰⁰ 6.5 až do úterního rána 9.5. Vždy (pokud se tedy nezapomenu) na fajront ukončím směnu a ráno vždy směnu začnu, tachograf mě k tomu vždy vybídne sám. Kartu nechávám v tacho furt, protože mi s autem nikdo jiný stejně nejezdí. V úterý jsem přišel ráno do práce, normálně zahájil směnu, ale pak se dívám do palubáku a místo nových 56 hodin jízdy, které by po té třídenní nepřerušené pauze měly být k dispozici, tam na mě svítilo číslo zbytku jízdy s minulého týdne. Tak jsem si říkal ok, něco jsem asi v ten pátek domrdal nebo co, ale spočítal jsem si, že mi ten zbytek na ty 4 zbývající dny bude s odřenýma ušima stačit tak jsem to zase tak neprožíval.
Jenomže dnes, když mi zbývalo ještě něco přes 8 hodin jsem si při nakládce vzpomněl na to, že bych se měl podívat kdy mně vlastně končí karta abych věděl, tak jsem tu kartu s tacho vyškubnul ať se mrknu na datum, do minuty jsem ji vrátil zase z5 a pak se po jejím opětovném načtení dívám zase do palubního pc a tam vidím, že mám najednou zase k dispozici cca 32 hodin jízdy, což by asi odpovídalo tomu, co jsem od toho úterý po dnešek odjel.
Setkal se s tímto někdo? A jestli ano, tak co eventuálně bylo důvodem tohohle nesmyslu?
Snad jsem to celé napsal aspoň trochu srozumitelně
Díky moc všem za případné reakce!
Mám rok starou Scanii NG, tachograf asi Stoneridge ale nevím typ (je to už ten s integrovanou gps) a stala se mi teď taková věc:
Jak byl teď v pondělí svátek, tak auto stálo v podstatě od pátku 22⁰⁰ 6.5 až do úterního rána 9.5. Vždy (pokud se tedy nezapomenu) na fajront ukončím směnu a ráno vždy směnu začnu, tachograf mě k tomu vždy vybídne sám. Kartu nechávám v tacho furt, protože mi s autem nikdo jiný stejně nejezdí. V úterý jsem přišel ráno do práce, normálně zahájil směnu, ale pak se dívám do palubáku a místo nových 56 hodin jízdy, které by po té třídenní nepřerušené pauze měly být k dispozici, tam na mě svítilo číslo zbytku jízdy s minulého týdne. Tak jsem si říkal ok, něco jsem asi v ten pátek domrdal nebo co, ale spočítal jsem si, že mi ten zbytek na ty 4 zbývající dny bude s odřenýma ušima stačit tak jsem to zase tak neprožíval.
Jenomže dnes, když mi zbývalo ještě něco přes 8 hodin jsem si při nakládce vzpomněl na to, že bych se měl podívat kdy mně vlastně končí karta abych věděl, tak jsem tu kartu s tacho vyškubnul ať se mrknu na datum, do minuty jsem ji vrátil zase z5 a pak se po jejím opětovném načtení dívám zase do palubního pc a tam vidím, že mám najednou zase k dispozici cca 32 hodin jízdy, což by asi odpovídalo tomu, co jsem od toho úterý po dnešek odjel.
Setkal se s tímto někdo? A jestli ano, tak co eventuálně bylo důvodem tohohle nesmyslu?
Snad jsem to celé napsal aspoň trochu srozumitelně
Díky moc všem za případné reakce!
Míšánek
Nejlépe Ti poradí člověk, který cejchuje tachografy. Ať Ti Tvůj technik dá číslo na cejchovače a s ním to prober. Také jsem už tímto způsobem něco řešil a vyřešil.
Odpověď na základní otázku je: !mínus 7 miliard!
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Na delší (vikendové) pauzy kartu vytahuj. Při "vysouvání" dochází k přepisu (zapisování) dat mezi kartou a tachografem. Prostě na 45h pauzu ji vytahuj a ber sebou. To ti řekne každej kontrolor. Správně ji máš brát domů, aby si zabránil zneužití.
Právě tím, že se karta nevytahuje tak dochází k podobným anomáliím.
Právě tím, že se karta nevytahuje tak dochází k podobným anomáliím.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Aha, takže se tahle situace dá tedy brát spíš jako anomálie než že bych fyzicky něco udělal špatně, jo? Když tedy pominu to nevytahování karty.
Díky za radu
Díky za radu
Re: Digitální tachograf (na kartu)
wckr : na to je nějaký předpis, paragraf atd, že musíš kartu vytáhnout ? Hrozí sankce, když to neděláš ? Já odstavuju auto jen v uzavřeném střeženém areálu a klíče mám u sebe, jaké hrozí zneužití ? Kartu nevytahuju vůbec, je tam třeba rok, anomálie žádné. Teď už nějaký čas jen začnu a ukončím směnu. Nikdy jsem nedělal ani to, ale dostal jsem za to flastr od BAGu.
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Zdravím.Zaslechl jsem že od letoška umí tachografy zaznamenat když je vozidlo přetížené-je to pravda?Dík
Re: Digitální tachograf (na kartu)
Neboj, neumí
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů