Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Mykesh
IVECO v provoze MKD ČSAD
Koncem 80-let bylo Motokovem dovezeno 10. kusů tahačů IVECO TurboStar 190.36 pro potřeby mezinárodní kamionové dopravy. Vozy byly zařazeny v ČSAD KNV Praha n.p. na provoze Hořovice.
Nemáte někdo nějaké dobové foto nebo informace o jejich osudu ? Spolu s Mercedesem to byla jedna ze značek, mimo Volvo a Renault, dovezených před rokem 1989 pro MKD.
Nemáte někdo nějaké dobové foto nebo informace o jejich osudu ? Spolu s Mercedesem to byla jedna ze značek, mimo Volvo a Renault, dovezených před rokem 1989 pro MKD.
Co já jsem viděl,tak to byli ne 6X4,ale 6X2,poslední osa zvedací...jen si bohužel nepamatuju,jestli to bylo na měchách nebo na pérech,ale vzhledem k tomu že Poláky(PEKAS) i Maďařy(HUNGAROCAMION) jsem viděl na pérech(zvedačka kombinace péro/měch) bych tipoval stejný systém i u těch ČSAD........
Naposledy upravil(a) LaPe dne úte čer 15, 2010 3:40 pm, celkem upraveno 1 x.
Fotka krom té z toho kalendáře jak je nahoře asi není.Jedině v nějaké soukromé sbírce.Co tak pamatuju,tak původně došli bez těch modrých pruhů čistě bílé.Uplně ty samé a ve stejné době měli tenkrát i Bulhaři v jejich Somatu Sofia.
Bohužel ani těch nikde moc k vidění není.
Stejně jako informací a fotek o Ivecu v Hořovicích bude asi o Mercedesech v Ostravě,ale to je zas na jiné vlákno
Bohužel ani těch nikde moc k vidění není.
Stejně jako informací a fotek o Ivecu v Hořovicích bude asi o Mercedesech v Ostravě,ale to je zas na jiné vlákno
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10887
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Ty jo Juro,než jsem stačil postahovat fotky,tak jsi mně předběhl ......je docela možný,že to soudruzi plávitě objednávali v rámci RVHP.....chtěl jsem napsat,že jediný podnik z RVHP kde jsem je neviděl byl Deutrans a ejhle......v NDR IVECO taky jezdilo.....
To Pavel: No jestli to byla 6X2 se zvedačkou,tak asi na 99,9 % určitě........
To Pavel: No jestli to byla 6X2 se zvedačkou,tak asi na 99,9 % určitě........
Naposledy upravil(a) LaPe dne sob čer 19, 2010 4:30 pm, celkem upraveno 4 x.
LaPe - ta spolupráce v rámci socialistického bloku určitě byla, jenom Deutrans a Hungarcamion byly o pár délek ( hodně ) vpředu.
Deutrans měl v provozu i valníky 4x2 s velkoobjemovými vleky nebo nábytkářskými skříněmi.
Taky měly jediný kus- těžký tahač IVECO-Magirus 220-38, který měl být nasazovám na relaci Rakousko, ale rok 89 ho odstavil na vedlejší kolej.
Deutrans měl v provozu i valníky 4x2 s velkoobjemovými vleky nebo nábytkářskými skříněmi.
Taky měly jediný kus- těžký tahač IVECO-Magirus 220-38, který měl být nasazovám na relaci Rakousko, ale rok 89 ho odstavil na vedlejší kolej.
chomyz: to je najskor preto, ze tie tahace vysli z fabriky ako 4x2, 19t, 360hp. Tretiu napravu pridala externa firma, ako bolo v Taliansku dlho zvykom.
V knihe "Iveco Story" sa pise, ze vlastne 6x6 (a 4x4) ponukalo Iveco od r. 1977 a na dopyt nemeckeho trhu od r. 1978 aj 6x2 a 6x4: tahac "220 6x2C" so sunutou zdvihatelnou 2. napravou a podvozok "240 6x2P" s vlecenou zdvihatelnou 3. napravou s jednomontazou kolies. Obidva modely mali vzadu vzduchove pruzenie. V Nemecku vtedy platil limit max celkovej hmotnosti pre 2-napr. auto 16t, tak ako v GB, na rozdiel od F, B, E kde to bolo 19t.
Vtedy sa tento modelovy rad este nevolal TurboStar, to prislo az v r.1981. Odkedy boli v ponuke 6x2 s vlecenou 3. napravou som sa nedocital, ale asi az od druhej pol. 80.r. lebo sa spomina, ze vsetky podvozky boli unifikovane v r. 1985 a od r. 1987-89 boli v ponuke aj 6x2 s riadenou sunutou alebo vlecenou napravou.
Ale origo a upravy existovali vedla seba zopar rokov, kym sa zjednotili europske predpisy a cela ponuka Iveca.
V knihe "Iveco Story" sa pise, ze vlastne 6x6 (a 4x4) ponukalo Iveco od r. 1977 a na dopyt nemeckeho trhu od r. 1978 aj 6x2 a 6x4: tahac "220 6x2C" so sunutou zdvihatelnou 2. napravou a podvozok "240 6x2P" s vlecenou zdvihatelnou 3. napravou s jednomontazou kolies. Obidva modely mali vzadu vzduchove pruzenie. V Nemecku vtedy platil limit max celkovej hmotnosti pre 2-napr. auto 16t, tak ako v GB, na rozdiel od F, B, E kde to bolo 19t.
Vtedy sa tento modelovy rad este nevolal TurboStar, to prislo az v r.1981. Odkedy boli v ponuke 6x2 s vlecenou 3. napravou som sa nedocital, ale asi az od druhej pol. 80.r. lebo sa spomina, ze vsetky podvozky boli unifikovane v r. 1985 a od r. 1987-89 boli v ponuke aj 6x2 s riadenou sunutou alebo vlecenou napravou.
Ale origo a upravy existovali vedla seba zopar rokov, kym sa zjednotili europske predpisy a cela ponuka Iveca.
Tahle konkrétní auta pro ČSAD jsou z roku 1988,protože když je dovezli do Hořovic nová,byl jsem tam buď v druháku na letní praxi,nebo ve třeťáku,takže léto/podzim 1988 bych řekl....pamatuju si,že svítilo slunce a oni se leskli jak blázen,do té doby jsem na vlastní oči fungl novej západní kamiom neviděl........
Sakra,jak mohli přidat třetí nápravu na dvouosý podvozek?Vždyť ten origo rám není dost dlouhý aby se mu tam vešly 3 nápravy a ještě to umělo zatáčet:-)
To teda čumím jak blízen leda snad že by nějak laborovali s rámem,aby tam ty 3 nápravy dostali...
To teda čumím jak blízen leda snad že by nějak laborovali s rámem,aby tam ty 3 nápravy dostali...
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host