Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Do těch chat zvol AD 20T na 815. Výhoda výsuvných, ne výklopných předních opěr a výše uložený vrchní rám a závaží. To oceníš při otáčení věže v uličce, když vysuneš opěry do vrat, závaží většinou vyjde nad protilehlý plot. Další výhoda je delší nástavec, který oceníš při pokládce plastového bazénu za chatu. V případě koupě novějšího modelu AD 20.2 máš výhodu, že nemusíš manuálně vytahovat čtvrtý díl výložníku(má pouze 3 díly se stejnou celkovou délkou), ale nevýhodou právě v těch chatách je dlouhý přesah výložníku před kabinou při jízdě v zatáčkách. Ze zkušeností musíš vždy dát hák k otoči a přizvednout rameno nad plot. S hákem vpředu je problém, že se nevlezeš mezi plot a telefonní či el kabely. tolik z provozu
ned srp 21, 2022 7:49 pm

petulak
Příspěvky: 329
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

tatrák pája
AD 28- vhodnější na delší práce na jedné stavbě, těžký, líný, značně pomalý na přesun a dražší provoz-(musí mít nadměr na váhu, dražší silnička), motor T148 na 29 tun váhy
**********************************
měl jsem celkem 3 AD28, ale žádná neměla motor T 148. :D :D :D :D
pát zář 02, 2022 3:39 pm

Tomas 815
Příspěvky: 836
Registrován: čtv kvě 29, 2008 1:51 pm

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Samozřejmě že ne. Žádná 815 nemá motor 148, ale není to ojedinělý případ takového tvrzení. Už jsem se s ním osobně setkal i u plošin AP 27. Asi je to tím, že tam je V8, který přece jen nebyl úplně obvyklou motorizací…
pát zář 02, 2022 4:16 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Nemyslel jsem doslova, ale výkonem. Každý, koho jsme najímali na drobné zakázky nadával na přejezdy, že ho svého času předjela i naložená 148. Stejný motor byl i v některých 815 AD 20 rok 1991, olejové topení v kabině řidiče a to také moc nejelo. Ale samozřejmě to méně žralo při jeřábování, proto vhodnější na delší práci
sob zář 03, 2022 8:38 pm

petulak
Příspěvky: 329
Registrován: čtv pro 30, 2010 7:08 am
Bydliště: LIBEREC

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

no 8válec jsem v AD 20 - 815, jsem nikdy neviděl.
U 28 když se cca 8 hodin jeřábovalo, a pak jsi odjel, tak za tebou nebylo vidět. " Zanaftovanej motor". :D

Obrázek

Po jeřábech T111 a T148 jsem dostal tuto AD 28, v 1983. Novou.
ned zář 04, 2022 10:38 am

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

V tom motoru bude spíše olej, než nafta. Při delší práci se mi stávalo, že mi to kapalo ze spojů na výfukovém potrubí a jak píšeš, při odjezdu to stálo za to. Nyní mám euro 5 facelift a tento efekt se tam neděje. Holt se Tatra přibližuje konkurenci.
ned zář 04, 2022 6:05 pm

CZPeta
Příspěvky: 19
Registrován: čtv říj 25, 2018 6:44 am

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Pánové děkuji za radu, ale nakonec se mi naskytla přes známého koupit 148 s nástavbou AD20 za více než slušnou cenu a asi půjdou do začátku touhle cestou a pokud to bude šlapat modernizoval bych. Ale každopádně vaše rady jestli 20 nebo 28 mě hodně pomohli. Ještě jednou děkuji :)

Co se týče té kouřivosti. Mám plošinu na 815 s osmiválcem. Když to někde stojí několik dní tak ty odjezdy opravdu stojí za to 😁
stř zář 14, 2022 1:26 pm

CZPeta
Příspěvky: 19
Registrován: čtv říj 25, 2018 6:44 am

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Pánové měl bych na vás další dotaz. Co nakoupit za řetězy, úvazky tak nějak do začátku? Koukal jsem na ceny a docela mě to ne úplně mile překvapilo co to je za rakety dneska... Tak nějak nepředpokládám, že hned za 14 dní pojedu někam zvedat 20 tun tak jestli vůbec má smysl to teď kupovat a nestačili by řetízky třeba jen na 10t
pon zář 19, 2022 9:48 pm

tatrák pája
Příspěvky: 375
Registrován: úte črc 01, 2014 8:57 am
Bydliště: praha

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Ahoj, do počátku jsem začínal se 4 metrovým čtyřhákem průměr 8mm a 10 mm se zkracovacími háčky, 2tunovými 2m (4ks) a 6m(2ks) dlouhými textilními smyčkami, 3m a 6m 18 mm silnými ocelovými lany ( po 2 kusech), 8x 5 tunová podkova a 4 háky na lano používané do podkov. 4 zhruba stejné, jako na 13mm řetězu. Stačilo to na běžné práce, vč. buněk, nějakých krovů a strojů, i auto ze škarpy vyndáš. Stačí kombinovat, ale třeba i 12 metrový námořní kontejner tím dáš.6m lana a smyčky úhlopříčně do 10mm čtyřháku a hák s podkovou na konec.
Případně sz
pon zář 19, 2022 10:27 pm

Rastislav RK
Příspěvky: 457
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek
čtv říj 27, 2022 8:23 pm

pele81
Příspěvky: 618
Registrován: pát říj 30, 2009 8:14 pm

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek Obrázek
pát říj 28, 2022 7:46 pm

Rastislav RK
Příspěvky: 457
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek
ned říj 30, 2022 5:09 am

Rastislav RK
Příspěvky: 457
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek Obrázek
ned říj 30, 2022 5:12 am

Rastislav RK
Příspěvky: 457
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek
pon lis 07, 2022 9:23 pm

Rastislav RK
Příspěvky: 457
Registrován: pon říj 30, 2017 8:49 pm
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Autojeřáby na podvozcích Tatra

Příspěvek

Obrázek Obrázek
stř lis 09, 2022 6:30 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 hostů