Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Na http://www.vsmont.sk/new/index.php?show=104 je velmi detailní technický popis pevného návěsu. Na http://www.youtube.com/watch?v=JUL-9Hq3 ... r_embedded je ukázka funkce řetězového zadního čela (vyrobeno pro nás, v Evropě asi 4 ks, jinak dělá Rossetti v Brazilli), docela dobře by se hodilo i na pevný návěs S1. Je to relativně levné, lehké, jednoduché, spolehlivé a bezúdržbové.
Tatra + MAN = Superstroj!
to david:
Ono existují 2 varianty řetězového zadního šela 1 kloubové (používají zemědělské návěsy, kloubové dumpry a např. bývalý Bender kipper) a pak 2 kloubové provedení (dělá Rossetti, VS-mont od roku 2006 a Carnehl na návěsu, nikde jinde jsem to neviděl). 1 Kloubové provedení není vhodné do extrémních provozů (velké balvany), dlouho trvá než otevře na max. průchod a při pádu velkého balvanu při malém úhlu klopení dojde k utržení zadního čela.
Bender kipper (dnes Gergen), má 1 kloubové uložení, ale malé vzadu je lanové otvírání zámku zadního čela, komplikované a složité. Meiller jsem neviděl, moc by mě zajímalo, jak to mají vyřešené, pokud to máš vyfocené, dej to prosím na fóru.
Ono existují 2 varianty řetězového zadního šela 1 kloubové (používají zemědělské návěsy, kloubové dumpry a např. bývalý Bender kipper) a pak 2 kloubové provedení (dělá Rossetti, VS-mont od roku 2006 a Carnehl na návěsu, nikde jinde jsem to neviděl). 1 Kloubové provedení není vhodné do extrémních provozů (velké balvany), dlouho trvá než otevře na max. průchod a při pádu velkého balvanu při malém úhlu klopení dojde k utržení zadního čela.
Bender kipper (dnes Gergen), má 1 kloubové uložení, ale malé vzadu je lanové otvírání zámku zadního čela, komplikované a složité. Meiller jsem neviděl, moc by mě zajímalo, jak to mají vyřešené, pokud to máš vyfocené, dej to prosím na fóru.
Tatra + MAN = Superstroj!
-
- Hlavní admin
- Příspěvky: 5752
- Registrován: úte úno 28, 2006 8:41 am
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Je to vidět na tom videu v prvním příspěvku: http://www.youtube.com/watch?v=JUL-9Hq39gQ. Jednokloubový by neměl ten "zadní" čep, čelo by bylo pevně spojeno s tím ramenem, za který tahá řetěz.
Jednokloubové = čelo se zvedá přes jeden kloub pomocí páky, dvoukloubové = čelo se zvedá přes jeden kloub pomocí páky a přímo nad čelem je druhý kloub, který umožní i při minimálním zvednutí zadního čela volný pohyb přes horní čep, tzn. pokud do zadního čela narazí velký balvan, čelo se na 2. kloubu otevře a hrozí minimální poškození. Pokud si dobře pamatuji ceny VS-montu: řetěz + 26 tis. Kč a hydraulika + 70 tis. Kč. My jsme s řetězovým zadním čelem nadmíru spokojeni (máme 3 ks) a 4 ks jezdí v Rumunsku (MAN 8x4) a vozí teplý koks. Jediná údržba spočívá v kontrole napnutí řetězu pomocí stahovacího šroubu. Jinak čelo vždycky zavře (výjimečně když se do háčku dostane malý kamínek, tak jeden hák nezajede, ale to řidič vidí ve zpětném zrcátku, protože jeden z řetězů je volný), vždycky otevře (pokud se neurve řetěz, ještě se nestalo, sklopeno cca. 30.000x), čelo netříská (pomalu zajede do háku) a čelo umožňuje vozit balvany o průměru až 2 m. Řetězové zadní čelo se neprodává, protože se to lidem nelíbí (opticky to vypadá divně), ale výhody jaké to má si nikdo neuvědomuje.
P.S.: Pár fotek jednokloubového čela Bender kipper s mechanickým odjišťováním háku pomocí lanka.
P.S.: Pár fotek jednokloubového čela Bender kipper s mechanickým odjišťováním háku pomocí lanka.
Tatra + MAN = Superstroj!
to Ofca:
Částečně máš pravdu, řetězové čelo vůbec netříská (ale hydraulické taky ne), finta je v tom, že korba je vanová, materiál se může přilepit jen v předních rozích korby jinak ne. Pokud je ta vana i vyhřívaná, tak se to nelepí skoro vůbec. U klasické pravoúhlé korby, i když třískaš čelem jak chceš, tak to většinou stejně musíš pak odloupnout lopatou nebo lžíci bagru.
Částečně máš pravdu, řetězové čelo vůbec netříská (ale hydraulické taky ne), finta je v tom, že korba je vanová, materiál se může přilepit jen v předních rozích korby jinak ne. Pokud je ta vana i vyhřívaná, tak se to nelepí skoro vůbec. U klasické pravoúhlé korby, i když třískaš čelem jak chceš, tak to většinou stejně musíš pak odloupnout lopatou nebo lžíci bagru.
Tatra + MAN = Superstroj!
jj o škrabani lopatou vim svoje
nicmeně maš pravdu neuvědomil jsem si že to je S1 a zvykly z práce na S3 vim že v těch rozich se to lepi pořad a to třisknuti docela pomuže, pokud to teda neni mazlavy jil na ktery mam asi posledni 2 měsice štěsti jelikož kopem kanalizaci
nicmeně maš pravdu neuvědomil jsem si že to je S1 a zvykly z práce na S3 vim že v těch rozich se to lepi pořad a to třisknuti docela pomuže, pokud to teda neni mazlavy jil na ktery mam asi posledni 2 měsice štěsti jelikož kopem kanalizaci
Chceš si žit jako prase v žite??? Bud sviňe!!!
Jo ta je naše, Tatra 815 R24, korba VS-mont vana S1 s řetězovým zadním čelem, objem 14 m3, hmotnost prázdného auta 14 t, užitečná technická 19 t, dno Hardox 450 tloušťky 10 mm, bočnice a čela Hardox 450 tloušťky 6 mm, zadní čelo ve spodní 1/3 vyplechováno ještě 10 mm Hardox 450, v provozu od 8/2008, k dnešnímu dni najeto skoro 90 000 km, 8500 mth, odvezeno cca. 750 000 t materiálů, skoro 40 000 klopení ... Korba kromě průběžného mazání čepů a občasného napínání řetězů bez oprav a další údržby. Korba jde velmi rychle nahoru i dolů, netříšká zadní čelo, neroztahuje hromady, nelepí se materiál v rozích atd... 100% spokojenost! Kdo z řidičů si ji vyzkouší, nechce jinou korbu.
Tatra + MAN = Superstroj!
Savky-máme Terrno 8x8 s tímhle vysokým VS-montem a to bys nevěřil když je ten správný materiál jak se to dokáže lepit po celé vaně,nejen v rozích,ovšem když tím čelem práskne(máme tam mechanické),tak to je síla,na několika stavbách mu s tím zakázali práskat,protože si lidi stěžovali
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
U nás s tím třískáním je to podobné. Jamalům SK4 jde korba hodně rychle dolů a mají hodně vysoká zadní čela a protože jezdíme 24 hod. i o víkendu, tak si lidi sem tam stěžujou na bouchání čel.
Pokud jde o lepivý materiál, tak jedinou šancí jak to vyřešit je korba s výtlačným předním čelem např. od Flieglu:
http://www.fliegl-baukom.de/content/ind ... aukom.html
Jiné řešení nevidím.
Pokud jde o lepivý materiál, tak jedinou šancí jak to vyřešit je korba s výtlačným předním čelem např. od Flieglu:
http://www.fliegl-baukom.de/content/ind ... aukom.html
Jiné řešení nevidím.
Tatra + MAN = Superstroj!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host