Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Kurtujte, soudruzi, kurtujte.
S novým rokem je platná i novela vyhlášky 341/2002 Sb., kde je konečně napsáno, jak zajistit náklad. Konkrétně je tam odkaz na evropskou normu ČSN EN 12195-1.
Není v ní popsán každý náklad, ale jen výpočet přivazovacích sil.
Normu nemá smysl zde opisovat-sami si zajistěte proškolení, jen bych zmínil pár věcí:
-protiskluzové podložky nejsou jen na železo, jak jsem slyšel od jednoho řidiče. Protiskluzové podložky podstatně zvyšují součinitel tření na 0,6 (například železo-železo, nové, mastné má 0,1, dřevěná paleta-překližková podlážka 0,2-0,25) a tím snižují počet potřebných kurtů
-potrhané kurty můžete vyhodit, stejně jako kurty s nečitelným štítkem-ty se prostě nepočítají. Bez ochranných lišt a rohů bude vaše spotřeba kurtů vyšší.
-v tautlineru-plachťáku-shrnovačce musíte kurtovat naprosto vždy, neb nemá definovanou únosnost. XXL plachty (zesílené výstužema) se počítají v Německu, u nás ne.
-relativně častou větou řidičů je "zakázali mi to kurtovat", "tohle se kurtovat nesmí". Tak ať si to odveze ten, kdo vám to zakázal. Pokud vám řeknou, že zboží se nesmí kurtovat, pak zřejmě není zboží řádně zabaleno pro přepravu nebo není použit vhodný dopravní prostředek.
-tvarový styk není žádná sprosťárna, ale způsob zajištění nákladu tak, aby se nemohl rozeběhnout po ložné ploše. Maximální mezera počítatelná jako tvarový styk je 8cm. Začněte se shánět po nafukovacích pytlích-airbagech pro opakované použití.
-pokud je paleta těsně vedle další palety, ale náklad na paletě je užší, než vlastní paleta, nelze tyto palety stáhnout kurtem přes vrchol, protože pak se stahují vršky nákladu k sobě a dochází k deformacím. Je potřeba mezi náklad něco vložit-opět nejlépe airbag.
-to se nehne slyšíme 3x denně a už je to nuda.
-to, že vám Němci na náklad (na kartu, na technický stav atd.) nic neřeknou ještě neznamená, že to máte dobře.
-když si pozvu elektrikáře-profíka, poradí mi se zapojením, řekne, co se jak dělá a co se jak nedělá a proč. Když si pozvu vodáka, udělá mi tu samou službu. To samí jiní profesionálové ve svém oboru. Buďte stejní profíci a ne jen hňupové, co zatím mají řidičák a udrží se na silnici. Na silnici totiž takovéhle profíky vidím jen cca 3x do roka.
Další zajímavé normy jsou: ČSN EN 12195-2 až -4 -popis kurtů, ocelových lan a řetězů, ČSN EN12640 - vázací body na nákladních vozech a ČSN EN12642-konstrukce karoserie nákladních vozidel.
A pro úplnost musím napsat i sankce: do 2000 na místě, do 2500 na úřadě, obojí bez bodů.
PS: škoda, že sem nejdou dávat obrázky. Tak si prohlédně alespoň tyto: http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm
Není v ní popsán každý náklad, ale jen výpočet přivazovacích sil.
Normu nemá smysl zde opisovat-sami si zajistěte proškolení, jen bych zmínil pár věcí:
-protiskluzové podložky nejsou jen na železo, jak jsem slyšel od jednoho řidiče. Protiskluzové podložky podstatně zvyšují součinitel tření na 0,6 (například železo-železo, nové, mastné má 0,1, dřevěná paleta-překližková podlážka 0,2-0,25) a tím snižují počet potřebných kurtů
-potrhané kurty můžete vyhodit, stejně jako kurty s nečitelným štítkem-ty se prostě nepočítají. Bez ochranných lišt a rohů bude vaše spotřeba kurtů vyšší.
-v tautlineru-plachťáku-shrnovačce musíte kurtovat naprosto vždy, neb nemá definovanou únosnost. XXL plachty (zesílené výstužema) se počítají v Německu, u nás ne.
-relativně častou větou řidičů je "zakázali mi to kurtovat", "tohle se kurtovat nesmí". Tak ať si to odveze ten, kdo vám to zakázal. Pokud vám řeknou, že zboží se nesmí kurtovat, pak zřejmě není zboží řádně zabaleno pro přepravu nebo není použit vhodný dopravní prostředek.
-tvarový styk není žádná sprosťárna, ale způsob zajištění nákladu tak, aby se nemohl rozeběhnout po ložné ploše. Maximální mezera počítatelná jako tvarový styk je 8cm. Začněte se shánět po nafukovacích pytlích-airbagech pro opakované použití.
-pokud je paleta těsně vedle další palety, ale náklad na paletě je užší, než vlastní paleta, nelze tyto palety stáhnout kurtem přes vrchol, protože pak se stahují vršky nákladu k sobě a dochází k deformacím. Je potřeba mezi náklad něco vložit-opět nejlépe airbag.
-to se nehne slyšíme 3x denně a už je to nuda.
-to, že vám Němci na náklad (na kartu, na technický stav atd.) nic neřeknou ještě neznamená, že to máte dobře.
-když si pozvu elektrikáře-profíka, poradí mi se zapojením, řekne, co se jak dělá a co se jak nedělá a proč. Když si pozvu vodáka, udělá mi tu samou službu. To samí jiní profesionálové ve svém oboru. Buďte stejní profíci a ne jen hňupové, co zatím mají řidičák a udrží se na silnici. Na silnici totiž takovéhle profíky vidím jen cca 3x do roka.
Další zajímavé normy jsou: ČSN EN 12195-2 až -4 -popis kurtů, ocelových lan a řetězů, ČSN EN12640 - vázací body na nákladních vozech a ČSN EN12642-konstrukce karoserie nákladních vozidel.
A pro úplnost musím napsat i sankce: do 2000 na místě, do 2500 na úřadě, obojí bez bodů.
PS: škoda, že sem nejdou dávat obrázky. Tak si prohlédně alespoň tyto: http://www.tis-gdv.de/tis_e/foto/inhalt.htm
"Tak ať si to odveze ten, kdo vám to zakázal."
Pedro podívej se...to co jsi napsal, je přesně to jak to vyhovuje všem okolo tzn. dodavatel, zákazní i kontrolní orgány. Vše hodit na řidiče, protože toho jsme chytli a ten nám nikam neuteče. Dokud nebude dodavatel rovným dílem spoluzodpovědný za způsob naložení a zajištění nákladu, bude to pořád stejné a ne jiné!
Nemluvím o tom, že řidič naloží 24t železa a nedá na to ani kurtu (ano i tací se nacházejí mezi námi) Mám na mysli příklad, kdy se vozí např. zafóliované plechovky, celková váha 2t, zachovaný tvarový styk a kurtu na ně dát nemůžeš, protože i když dáš na vrch paletu nebo roh, tak to prostě zmáčkneš. Do bedny se to nevejde (ta je o něco užší). Amyslíš, že firma to začne v dnešní době nakládat třeba do nějakých speciálních rámů a při tom sníží kvantitu expedovaného zboží na nákladu třeba o 10% na auto???
Ne ne hochu....chyba je v tomto případě z 80% v legislativě a ne v řidičích....
Pedro podívej se...to co jsi napsal, je přesně to jak to vyhovuje všem okolo tzn. dodavatel, zákazní i kontrolní orgány. Vše hodit na řidiče, protože toho jsme chytli a ten nám nikam neuteče. Dokud nebude dodavatel rovným dílem spoluzodpovědný za způsob naložení a zajištění nákladu, bude to pořád stejné a ne jiné!
Nemluvím o tom, že řidič naloží 24t železa a nedá na to ani kurtu (ano i tací se nacházejí mezi námi) Mám na mysli příklad, kdy se vozí např. zafóliované plechovky, celková váha 2t, zachovaný tvarový styk a kurtu na ně dát nemůžeš, protože i když dáš na vrch paletu nebo roh, tak to prostě zmáčkneš. Do bedny se to nevejde (ta je o něco užší). Amyslíš, že firma to začne v dnešní době nakládat třeba do nějakých speciálních rámů a při tom sníží kvantitu expedovaného zboží na nákladu třeba o 10% na auto???
Ne ne hochu....chyba je v tomto případě z 80% v legislativě a ne v řidičích....
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Michi84: to je ale problém řidičů, ne kontrolních orgánů. My ten zákon netvořili. Je to ohraná písnička: práci řidiče určuje dopravce, tak ať za to taky zodpovídá. Případně odesílatel zboží. Ale to já nezměním a upřímně mě to ani netrápí. Horký brambor má v hrsti řidič, tak ať se řidič stará, ať se legislativa změní.
A odpověď oběma-plechovky, gitterboxy: ano, musíte kurtovat vždy. Podle legislativy. Pak je na kontrolovi, zda nad něčím objemným, co ale nic neváží mávne rukou, či ne. Těžko vám tu budu psát nemusíte. Můj -osobní- názor je ten, že ne-dole se to nerozjede a nahoře nepřeklopí.
PS: zdá se to k nevíře, ale bedna zajistí do boku pouze 30% hmotnosti nákladu (viz norma), takže i v bedně se musí kurtovat.
A odpověď oběma-plechovky, gitterboxy: ano, musíte kurtovat vždy. Podle legislativy. Pak je na kontrolovi, zda nad něčím objemným, co ale nic neváží mávne rukou, či ne. Těžko vám tu budu psát nemusíte. Můj -osobní- názor je ten, že ne-dole se to nerozjede a nahoře nepřeklopí.
PS: zdá se to k nevíře, ale bedna zajistí do boku pouze 30% hmotnosti nákladu (viz norma), takže i v bedně se musí kurtovat.
Jasně, když to bereš tahle tak je to jasné... Ono je totiž nejlehčí říct "ať se řidič stará" Jenže právě řidič je ten poslední, kdo na tom něco změní. Ruku na srdce, který z řidičů je schopný změnit legislativu? Ano tvoje odpověď jistě bude, tak se spojte a protestujte....ale jsme v čechách milý PedroKV. Když to neodjedu sám, odjede to někdo jiný a tahle je to pořád do kolečka...
A výsledek? Je úplně zbytečné sem dávat nějaké podobné varování, protože soudný řidič zakurtuje co se dá zakurtovat a dodržuje co se dá dodržovat, ale ti ostatní, těm to bude stejně jedno...to jsou přece ti, kteří odjeli přepravu za mně...který jsem právě přišel o kšeft, protože jsem chtěl, aby mi ty plechovky dali do rámu, abych to mohl zakurtovat. A jestli ne? Tak jeď...dopravců co jezdí levněji a nebudou mít problém je dost.
Pedro, je mi jasné že se dřív nebo později potkáme, často jezdím tvým krajem do D. Mě prostě napíšou do CMR : "nicht stapeln, no safety belts" a co s tím udělám? Nic kolego
A výsledek? Je úplně zbytečné sem dávat nějaké podobné varování, protože soudný řidič zakurtuje co se dá zakurtovat a dodržuje co se dá dodržovat, ale ti ostatní, těm to bude stejně jedno...to jsou přece ti, kteří odjeli přepravu za mně...který jsem právě přišel o kšeft, protože jsem chtěl, aby mi ty plechovky dali do rámu, abych to mohl zakurtovat. A jestli ne? Tak jeď...dopravců co jezdí levněji a nebudou mít problém je dost.
Pedro, je mi jasné že se dřív nebo později potkáme, často jezdím tvým krajem do D. Mě prostě napíšou do CMR : "nicht stapeln, no safety belts" a co s tím udělám? Nic kolego
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
A ještě dodám, že pakli-že mi němci kontrolovali kartu před "vámi", tak vy už do té kontroly nemáte co mluvit pokud vím. Tzn. že kartu mi pak můžete kontrolovat až od data kdy mi ji zkontrolovali, v tomto případě, němci.
Scania Touring 2016
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
Volvo FH500
Volvo FH460
Scania Topline R420
Renault Premium 420 DCi
MB Atego
Praga V3S 2003
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11919
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
na muj vkus by stačil špagát......
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
To jsem přesně čekal,profesoři ve výzkumáku vymyslí a vypočítaj normu,kontrolní orgány si přečtou příručku a řidič bude zase platit jak mourovatej. A to co v Německu stačí,u nás samozřejmě stačit nebude,pač my musíme bejt papežštější než papež a evropštější než evropa. I sami německý policajti,který normy o zabezpečení nákladu znali,když si naši policajti mysleli,že kurta je sprostý slovo nevyžadujou žádný nafukovací pytle mezi palety,palety cihel nebo střešních tašek se můžou kurtovat k sobě i když je paleta širší než náklad a pokud vezu poštu,která váží tak 8t,tak stačí mít pod paletama protiskluzové podložky.
Pedro,já mám příručku o kurtování od Česmadu asi 5let,k tomu mám ještě německou a rakouskou a ono v těch knížkách to vypadá nafocený moc krásně,ale ne vše je v praxi použitelný. A to neříkám proto,že se chci zbavit nějaké odpovědnosti,sám nemám rád blbce co vozí železo bez kurtů.Ale ty alibistický řeči,at si náklad odveze ten,kdo říká,že se z důvodu poškození nákladu kurtovat nemá,to by mě rozesmálo,to opravdu nemůžeš myslet vážně,ne? Máš pravdu v tom,že shrnovačka plachta je pouze ochrana před povětrnostním vlivem,ne jako zabezpečení nákladu,ale návěs má taky sloupky a brkna nebo ne? A kurtovat prázdný plechovky? Pokud je mi známo,tak kurta musí být utažená,jinak je zbytečná. Takže zdeformovat plechovky je to správný řešení,aby byl úřední šiml spokojenej? Co mi řekneš na tohle?
Plastové sudy,lahůdka. Každý pár palet je stažen kurtou jak k sobě tak k podlaze,pod všemi paletama protiskluzový gumy. A ted,kurty nejdou došponovat na fest,jelikož plast se bortí a hrozí prasknutí,nevychází oka v podlaze takže pár kurtů musí být chyceno za rám,což taky nemá být. A co s tím? Jasně,ty řekneš nevhodný dopravní prostředek,ale Pedro,takhle to v praxi nefunguje,že si bude řidič vybírat co poveze a co ne. A udělal jsem pro bezpečnost málo i když to není podle příručky? Mluvíš tady o profesionálech,jsem zvědav až se potkáme v Citicích naproti STKáčku,jestli budeš taky policajt profesionál nebo poze byrokrat ohánějící se paragrafama.
Pedro,já mám příručku o kurtování od Česmadu asi 5let,k tomu mám ještě německou a rakouskou a ono v těch knížkách to vypadá nafocený moc krásně,ale ne vše je v praxi použitelný. A to neříkám proto,že se chci zbavit nějaké odpovědnosti,sám nemám rád blbce co vozí železo bez kurtů.Ale ty alibistický řeči,at si náklad odveze ten,kdo říká,že se z důvodu poškození nákladu kurtovat nemá,to by mě rozesmálo,to opravdu nemůžeš myslet vážně,ne? Máš pravdu v tom,že shrnovačka plachta je pouze ochrana před povětrnostním vlivem,ne jako zabezpečení nákladu,ale návěs má taky sloupky a brkna nebo ne? A kurtovat prázdný plechovky? Pokud je mi známo,tak kurta musí být utažená,jinak je zbytečná. Takže zdeformovat plechovky je to správný řešení,aby byl úřední šiml spokojenej? Co mi řekneš na tohle?
Plastové sudy,lahůdka. Každý pár palet je stažen kurtou jak k sobě tak k podlaze,pod všemi paletama protiskluzový gumy. A ted,kurty nejdou došponovat na fest,jelikož plast se bortí a hrozí prasknutí,nevychází oka v podlaze takže pár kurtů musí být chyceno za rám,což taky nemá být. A co s tím? Jasně,ty řekneš nevhodný dopravní prostředek,ale Pedro,takhle to v praxi nefunguje,že si bude řidič vybírat co poveze a co ne. A udělal jsem pro bezpečnost málo i když to není podle příručky? Mluvíš tady o profesionálech,jsem zvědav až se potkáme v Citicích naproti STKáčku,jestli budeš taky policajt profesionál nebo poze byrokrat ohánějící se paragrafama.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11919
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
To Hroch....a Pedro....
přesně, chtěl sem napsat něco podobnýho, ale slušně mi to nešlo......naštěstí okolo sokolova skoro nejezdim ...je to hnusnej kraj a to sem se tam kdysi "vyskytl".ehm narodil
přesně, chtěl sem napsat něco podobnýho, ale slušně mi to nešlo......naštěstí okolo sokolova skoro nejezdim ...je to hnusnej kraj a to sem se tam kdysi "vyskytl".ehm narodil
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host