Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Jo jo to byl Kolín uklízelo se postupnými audity. Motor za deem běhal vždy týden, protože kluci každý týden udělali další GO. Ona to nebyla brzda,jen zabíhací stolice, žádné brzdění to nemělo.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Adjunk: nic nového se neděje,vše jde setrvačností
Pokud se vrátím třeba k Céčkovým motorům u regionov tak lze na něm najet tak max.700 000km. Víc už ne a donekonečna se už dělají hlavy, protože blok motoru je křivý. Takže se motory mění už dříve,ale oproti motorům ML 634 to určitě vydrží mnohem víc.
A tak nejlépe jsou na tom modernizované staré 810tky kde je motor sice Céčkový,s turbem,ale jen 152kw. Tyhle motoráky jezdí jen samostatně,bez přípojného vozu takže není motor namáhaný ani nedostatkem výkonu ani nadupaným výkonem.
U regionov se stále potýkáme s upadáváním šteftů výfuku,neřešitelný problém
A vůbec celá regionova má poddimenzované chlazení. Je to furt přes 90 což ta liazka, prostě dlouhodobě neustojí. Chladiče foukáme v teplých dnech každý týden,ale ten větrák prostě spíná dlouho. Obzvláště u třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Takhle je to prý nastaveno z Tedomu kvůli emisím a na "zkostnatělé dráze" s tím nelze nic udělat.
Pokud se vrátím třeba k Céčkovým motorům u regionov tak lze na něm najet tak max.700 000km. Víc už ne a donekonečna se už dělají hlavy, protože blok motoru je křivý. Takže se motory mění už dříve,ale oproti motorům ML 634 to určitě vydrží mnohem víc.
A tak nejlépe jsou na tom modernizované staré 810tky kde je motor sice Céčkový,s turbem,ale jen 152kw. Tyhle motoráky jezdí jen samostatně,bez přípojného vozu takže není motor namáhaný ani nedostatkem výkonu ani nadupaným výkonem.
U regionov se stále potýkáme s upadáváním šteftů výfuku,neřešitelný problém
A vůbec celá regionova má poddimenzované chlazení. Je to furt přes 90 což ta liazka, prostě dlouhodobě neustojí. Chladiče foukáme v teplých dnech každý týden,ale ten větrák prostě spíná dlouho. Obzvláště u třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Takhle je to prý nastaveno z Tedomu kvůli emisím a na "zkostnatělé dráze" s tím nelze nic udělat.
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Díky za zprávu.
A kvůli té vysoké teplotě se kroutí blok? Jinak to jsou docela kuriózní závady
A kvůli té vysoké teplotě se kroutí blok? Jinak to jsou docela kuriózní závady
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Jo,všichni na dílně jsme si jisti,že je to tou vysokou teplotou. U starších regionov kde větrák spíná na 78 je situace lepší.
Na 810tkách původního provedení bylo voskové čidlo které si mohl manuálně nastavit a v létě jsme dávali 72 stupňů.
Céčkové motory regionov třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem se neustále potýkají s problémy uvedených čerpadel i elektronikou (houpou otáčky,dělá si to co chce,třeba při startu Ti tam vlítne hned 1950ot. a nejde s tím nic dělat,stopnout a druhý pokus,nebo Ti vyletí takhle třeba z 1000ot. při foukání vzduchu opět do maxima.
Fakt nepovedený důsledkem pak u těchto motorů bývají poměrně často zohýbané rozvodové tyčky. Zřejmě přetočením při jízdě.
Jinak se v těch motorech moc nehrabeme,spíš se pak vymění,je to pro nás jistota a mnohdy i rychlejší.
A díky za zájem tohle vlákno moc návštěv nemá.
Na 810tkách původního provedení bylo voskové čidlo které si mohl manuálně nastavit a v létě jsme dávali 72 stupňů.
Céčkové motory regionov třetí série s elektronicky řízeným čerpadlem se neustále potýkají s problémy uvedených čerpadel i elektronikou (houpou otáčky,dělá si to co chce,třeba při startu Ti tam vlítne hned 1950ot. a nejde s tím nic dělat,stopnout a druhý pokus,nebo Ti vyletí takhle třeba z 1000ot. při foukání vzduchu opět do maxima.
Fakt nepovedený důsledkem pak u těchto motorů bývají poměrně často zohýbané rozvodové tyčky. Zřejmě přetočením při jízdě.
Jinak se v těch motorech moc nehrabeme,spíš se pak vymění,je to pro nás jistota a mnohdy i rychlejší.
A díky za zájem tohle vlákno moc návštěv nemá.
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
To je stejně zajímavé, zas tak málo těch Regionov není (prý přes 200 ks). A stejně se to neřeší...
To máte udělané motory v záloze na výměnu nebo se to průběžně dokupuje?
Jinak naopak. Já děkuji tobě. Rád se něco dozvím
To máte udělané motory v záloze na výměnu nebo se to průběžně dokupuje?
Jinak naopak. Já děkuji tobě. Rád se něco dozvím
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Hezky se obtiskly Přetočený motor, jak jsi zmiňoval?
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Jo už takhle jezdí nějaký čas je to klasická 810tka a motor ML 634 kde k přetočení dojde zpravidla vinou strojvedoucího. Například při zařazeném blokování měniče převodovky a jízdy z klesání tzn. vlastně při brzdění motorem které u vlaku ani nejde moc využít (adheze,hmotnost)
Jinak to samočinné lítání otáček a přeběhy motorů dělají jen regionovy 3 série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Zde na obrázku
takhle se motor přepravuje na GO do Tedomu a další zvláštností těchto všech motorů M 1.2.C 640 z regionov je kapalinou chlazený plášť turba.
Modernizované 810tky mají motor M 1.2.C 636 kde je klasické turbo K 36 a bez mezichladiče.
S těmito motory jsme spokojeni,ale asi je to také tím,že tato vozidla nedosahují tak velkých kilometrických proběhů.
Údržba vozidel se dělá periodicky:
po 2000km je tzv. provozní ošetření (celková prohlídka,seřízení brzdy,kontrola a doplnění provozních kapalin) + to co si najdeš,nebo co píše strojvedoucí.
Po 20 000km je revize, to samé + výměny olejů,filtrů atd.
Po 700 000km je středí oprava. Tu už my neděláme a vozidlo se nám po ní zas vrátí.
Jinak to samočinné lítání otáček a přeběhy motorů dělají jen regionovy 3 série s elektronicky řízeným čerpadlem.
Zde na obrázku
takhle se motor přepravuje na GO do Tedomu a další zvláštností těchto všech motorů M 1.2.C 640 z regionov je kapalinou chlazený plášť turba.
Modernizované 810tky mají motor M 1.2.C 636 kde je klasické turbo K 36 a bez mezichladiče.
S těmito motory jsme spokojeni,ale asi je to také tím,že tato vozidla nedosahují tak velkých kilometrických proběhů.
Údržba vozidel se dělá periodicky:
po 2000km je tzv. provozní ošetření (celková prohlídka,seřízení brzdy,kontrola a doplnění provozních kapalin) + to co si najdeš,nebo co píše strojvedoucí.
Po 20 000km je revize, to samé + výměny olejů,filtrů atd.
Po 700 000km je středí oprava. Tu už my neděláme a vozidlo se nám po ní zas vrátí.
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Musel jsem se podívat, naštěstí jsem něco našel, protože o tom vím prdlajs tohle je ta modernizovaná 810?
https://youtu.be/0uB1aPEVOns
https://youtu.be/0uB1aPEVOns
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Je to celkem smutné počtení pro fanouška Liazu, ty Ačkové motory taky chodí do Tedomu na GO ?, na mě koukali jako na blázna, když jsem tam přivezl ten Ačkovej blok
-
- Příspěvky: 636
- Registrován: pát bře 11, 2011 5:27 pm
- Bydliště: radovesnice
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Adjunkt to je ono. Dobře si to našel.
Jardo, ty Áčkové motory se generálkují v Zábřehu.
Jardo, ty Áčkové motory se generálkují v Zábřehu.
Re: motory Liaz, Tedom v lokomotivách a jiných strojích
Připomnělo mi to léta na dráze, podložit nebo uvázat motor a pak spustit převodovku hupcukem do kanálu. Na hupcuk jsme měli kozu přes otvor v podlaze. Houkačky za nás kohout na uzavření vzduchu neměly. Kolikrát si fíra za mrazu houknul a už to nemohl zastavit, páč v tý bedýnce vedle schodů se zašroubovaným víkem mu zamrzl EP ventil. Řešilo se to rozsvícenou žárovkou v tý bedýnce. Koukám že oba motory už mají servopohon vstřikovacího čerpadla. Já zažil ještě výměnu palivového lanka. To byl pocuc. provlíknout ho všemi kladkami od stanoviště ke stanovišti. Na tom lanovodu bylo ještě pákoví na ovládání převodovky, jak je to řešený teď?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 hostů