Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Jaký by měl být nástupce 815-ky

Příspěvek

---
Naposledy upravil(a) nomerad dne ned říj 15, 2006 6:06 pm, celkem upraveno 2 x.
čtv říj 12, 2006 7:01 pm

riko
Příspěvky: 936
Registrován: sob dub 15, 2006 10:49 am
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm

Příspěvek

vzhledem k tomu,čemu je Tatra určená(teda si myslím),tak podvozek nechat,motor Tatra asi vyměnit(je to můj názor po desetileté zkušenosti,tak mě moc nepranýřujte),v kabině vylepšit ovládaní zakladních věcí jako blinkry,stěrače apod,vyměnit naftové a olejové topení za něco normálního,prostě vylepšit prostředí pro šoféra,no a pak už to asi záleží jakou to ponese nástavbu
čtv říj 12, 2006 11:37 pm

Dr.Street
Příspěvky: 728
Registrován: pon bře 27, 2006 3:18 pm
Bydliště: Česká Lípa

Příspěvek

riko píše:...prostě vylepšit prostředí pro šoféra...
Riko tak s timhle s tebou plně souhlasím to prostředí by mohlo být lepší.
TATRA a Liaz ................ 4ever
pát říj 13, 2006 3:32 pm

Budgie
Příspěvky: 171
Registrován: sob říj 07, 2006 8:39 pm
Bydliště: BV
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Taky souhlasím s Rikem, podvozek nechat a trošku luxusu do kabiny
pát říj 13, 2006 8:40 pm

Uživatelský avatar
petersen
Příspěvky: 942
Registrován: stř bře 15, 2006 6:44 pm
Bydliště: praha

Příspěvek

nomerad píše:No, já navrhuji několik oblastí, o nichž je možno diskutovat:
PODVOZEK - celkově odlehčit a zjednodušit jeho konstrukci, zmenšit poloměr zatáčení(zvětšit rejd kol), dál pracovat na variantách bez pohonu předních náprav, tatrovácká koncepce je ideální pro vzduchové pérování všech náprav.

NÁSTAVBA - u sklápěcích koreb bych zvýšil kubaturu, vhodné by bylo zmenšit prázdné místo mezi zadní stěnou kabiny a nástavbou - nevyužitého cca 0,5 m.
Podvozek ??? no řekl bych že křížové čepy hnané nápravy mají své meze a tudíž zmenšují reidové natočení kol to je problém u většiny hnaných předních náprav .

Nástavba - půl metru ??? když o toho půl metru posuneš čelo nástavby zvýšíš tím tlak a zatížení přední nápravy :roll:
ned říj 15, 2006 4:46 pm

cuisine
Příspěvky: 4179
Registrován: stř bře 08, 2006 9:26 pm

Příspěvek

zvýšit kubaturu nástaveb ??? dy? už takhle když se naložej s čepicí tak jsou přetížený ...
ned říj 15, 2006 5:38 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

petr.truck píše:
nomerad píše:No, já navrhuji několik oblastí, o nichž je možno diskutovat:
PODVOZEK - celkově odlehčit a zjednodušit jeho konstrukci, zmenšit poloměr zatáčení(zvětšit rejd kol), dál pracovat na variantách bez pohonu předních náprav, tatrovácká koncepce je ideální pro vzduchové pérování všech náprav.

NÁSTAVBA - u sklápěcích koreb bych zvýšil kubaturu, vhodné by bylo zmenšit prázdné místo mezi zadní stěnou kabiny a nástavbou - nevyužitého cca 0,5 m.
Podvozek ??? no řekl bych že křížové čepy hnané nápravy mají své meze a tudíž zmenšují reidové natočení kol to je problém u většiny hnaných předních náprav .

Nástavba - půl metru ??? když o toho půl metru posuneš čelo nástavby zvýšíš tím tlak a zatížení přední nápravy :roll:
Nové přední nápravy, které budou odpruženy vzduchem již budou mít větší rejd, než ty stávající - tatra to už prezentovala pod názvem Tatravize 3000.
ned říj 15, 2006 7:24 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

nero píše:
petr.truck píše: Podvozek ??? no řekl bych že křížové čepy hnané nápravy mají své meze a tudíž zmenšují reidové natočení kol to je problém u většiny hnaných předních náprav .

Nástavba - půl metru ??? když o toho půl metru posuneš čelo nástavby zvýšíš tím tlak a zatížení přední nápravy :roll:
Nové přední nápravy, které budou odpruženy vzduchem již budou mít větší rejd, než ty stávající - tatra to už prezentovala pod názvem Tatravize 3000.
Ale do civilního sektoru se systém tatravize zatím moc nedostal.
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
ned říj 15, 2006 7:25 pm

nero
Příspěvky: 3960
Registrován: stř bře 29, 2006 11:54 pm
Bydliště: Brno, Praha

Příspěvek

tatracyber píše:
nero píše: Nové přední nápravy, které budou odpruženy vzduchem již budou mít větší rejd, než ty stávající - tatra to už prezentovala pod názvem Tatravize 3000.
Ale do civilního sektoru se systém tatravize zatím moc nedostal.
Zatím ne, ale počítá se s ním. Řekl bych, že ta červená tatra na druhé straně níže uvedeného dokumentu už má právě novej systém řízení i odpružení. Nejspíš prototyp.
http://www.tatra.cz/cz/down/profil_CZ.pdf
ned říj 15, 2006 8:55 pm

tatracyber
Medvěd
Příspěvky: 3182
Registrován: čtv bře 09, 2006 4:27 pm
Bydliště: Reichenberg

Příspěvek

Jo to je myslim jen prototyp. Ma to testovaci SPZ.
Ne techto fotkach je videt ze to ma to vzduchovy perovani i na predni naprave (malej tlak)

Obrázek
Obrázek
Už tu nejsem, už mě s fórem neotravujte.
ned říj 15, 2006 9:11 pm

octavus
Příspěvky: 92
Registrován: úte bře 21, 2006 7:59 pm
Bydliště: Prostějov

Příspěvek

tatracyber píše:Jo to je myslim jen prototyp. Ma to testovaci SPZ.
Ne techto fotkach je videt ze to ma to vzduchovy perovani i na predni naprave (malej tlak)
Doufejme, že je to nízkej tlak vzduchu namísto menší chybičky ve výpočtu ze strany pracovníku Tatry
S trpělivostí učitele zvláštní školy dojedeš na českých silnicích nejdále
ned říj 15, 2006 9:20 pm

Uživatelský avatar
Hanys
RC-TRUCKER
Příspěvky: 467
Registrován: čtv bře 23, 2006 11:32 pm
Bydliště: Kósek na sever vod Brna
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

tatracyber píše:Ale do civilního sektoru se systém tatravize zatím moc nedostal
Řekl bych, že problém je taky v tom, že na přední nosník nejde při použití tatravize 3000 umístit jakoukoli další techniku, sněžný pluh, radlici a pod. Což hojně využívají např. silničáři.
Obrázek
pon říj 16, 2006 7:46 am

Landiss
Příspěvky: 315
Registrován: pon říj 16, 2006 1:07 pm
Bydliště: Střední čechy

Příspěvek

tatracyber píše:Jo to je myslim jen prototyp. Ma to testovaci SPZ.
Ne techto fotkach je videt ze to ma to vzduchovy perovani i na predni naprave (malej tlak)

http://img271.imageshack.us/img271/8848/hett2zr5.jpg
http://img68.imageshack.us/img68/5401/hett4zh9.jpg
Tak tahle červená osmikola jezdí u fi. Chalupecký a je to opravdu prototyp se vzduchem i na předku. A někde by měla být ještě jedna zelená, ale má snad ty větší kola.
pon říj 16, 2006 1:15 pm

Milan Křístek
Příspěvky: 166
Registrován: úte srp 29, 2006 2:38 pm
Bydliště: Kopřivnice

Příspěvek

interiér už vypadá obstojně i z dojmu řidiče můžu potvrdit lepší dostupnost ovladačů a přehlednost, možná se málo ví, že většina vozů se standartně montuje s klimatizací a to je úplně jiný komfort při řízení

Obrázek

viděl jsem i návrhy nové palubovky a na terénní auto to je velice slušné, snad už příští rok bude, záleží na novém vedení, čemu dá zelenou
stř říj 18, 2006 1:34 pm

nomerad
Příspěvky: 1355
Registrován: úte zář 12, 2006 8:46 pm

Příspěvek

Viděl už někdo ten novej dizajn vnějšku kabiny?
stř říj 18, 2006 2:34 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 15 hostů