Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Na ten Náchod jsem si taky vzpoměl. Ale tam to je fakt složité. Tam kdyby nějaký inženýr chtěl odbočit rovnou, tak omete to zábradlí a možná i tu hospodu nebo co to je.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Přesně tak to tam je .
Dle fotomap se tebou zmiňovaný inženýři najdou https://goo.gl/maps/rKj8TAxkUSgpbnVJA
A tady je ta značka: https://goo.gl/maps/9Rm63AwMuyRBe6Bb9
Dle fotomap se tebou zmiňovaný inženýři najdou https://goo.gl/maps/rKj8TAxkUSgpbnVJA
A tady je ta značka: https://goo.gl/maps/9Rm63AwMuyRBe6Bb9
znova R1
veľa krát som tú písal o nehodách na slovenskej R1. Sú vždy rovnaké, auto (osobné, nákladné) zastaví na mini krajnici a následne do neho narazí ďalšie auto. Umierajú pritom ľudia. Toto je ďalšia zo smrtelných nehôd.
Šofér pravdepodobne dostal šmyk. Tak sa píše na policajnom fejsbúku. Vystúpil s auta a stál pri ňom, na krajnici. Narazilo do nich auto, vedľa auta stojaci šofér zomrel.
mini krajnica a auto ktoré narážalo
O nehode sa nepíšu podrobnosti a tak len špekulujem. Mohlo to byť tak, že po šmyku zostalo červené auto na krajnici, ale v otočené do protismeru.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Na slovensku sa po vzore R1 stavia R2, práve zo slávou odovzdali nový úsek. Fotky sú zo "strihania" pásky. Mne to skôr príde ako ukážka mini krajnice o ktorej tu neskôr, s najväčšou pravdepodobnosťou, budem písať ako o ďalšej ceste ktorá zabíja, lebo pri stavbe sa ušetrilo na postavení širšej krajnice, na ktorú sa zmestí nákladné auto.
Šofér pravdepodobne dostal šmyk. Tak sa píše na policajnom fejsbúku. Vystúpil s auta a stál pri ňom, na krajnici. Narazilo do nich auto, vedľa auta stojaci šofér zomrel.
mini krajnica a auto ktoré narážalo
O nehode sa nepíšu podrobnosti a tak len špekulujem. Mohlo to byť tak, že po šmyku zostalo červené auto na krajnici, ale v otočené do protismeru.
----------------------------------------------------------------------------------------------
Na slovensku sa po vzore R1 stavia R2, práve zo slávou odovzdali nový úsek. Fotky sú zo "strihania" pásky. Mne to skôr príde ako ukážka mini krajnice o ktorej tu neskôr, s najväčšou pravdepodobnosťou, budem písať ako o ďalšej ceste ktorá zabíja, lebo pri stavbe sa ušetrilo na postavení širšej krajnice, na ktorú sa zmestí nákladné auto.
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Působí dost komicky, jak šofér i spolujezdec v kamionu, mají poctivě bezp. pásy a na lůžku za nimi vesele sedí další frajer
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Přesně to samé jsem si také říkal
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Opakovane tu kritizujem slovenské, ale aj české cesty. Tvrdím, že ich nestaviame bezpečne, tak aby odvracali alebo zmierňovali riziko a následky nehody. Nestaviame tak ani nové, alebo rekonštruované cesty. U nás je hlavné kritérium, aby to bolo lacné, aby ušetril investor a stavbár. Navyše tvrdím, že do toho zasahuje cestárska a stavbárska fušerina, vravím že my už sme tak zdegenerovaný, že bezpečné cesty nedokážeme postaviť, ani keby sme ich naozaj chceli stavať.
Naše cesty porovnávam zo zahraničím, s Nemcami, so škandinávskymi krajinami, s Holandskom... Všade kam sa u nás pozriem vidím vážne nedostatky, zle osadené alebo chýbajúce zvodidlá, dopravné značky rozhádzané na krajnici tak ako práve vypadli cestárovi z auta, v križovatkách sa šetrí na semafóroch, okolo našich ciest rastie džunla, kruháče sa stavajú s malým polomerom a s nespevnenými krajnicami, takže sú už rok po dostavaní rozdrbané, na cestách prvých tried nemáme odbočovacie pruhy a jazdia nám po nich cyklisti, lebo nemajú paralelné cyklocesty atď.. Mohol by som písať do nekonečna.
Najviac ma serú dve veci, to že ani nové cesty nevieme stavať s dôrazom na bezpečnosť a chytráci, ktorý vždy a všetko zvalia na šoféra a cestársko-stavbársky diletantizmus schovajú za vetu: "šofér má prispôsobiť rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky a má predvídať". Áno má, lenže šoféri robia chyby, nedávajú pozor, jazdia zle.., tak to je a nikdy to už lepšie nebude. Preto treba stavať cesty bezpečné, po vzore krajín, ktoré som vymenoval.
toto je príšerná ukážka slovenského stavbársko-cestárskeho diletantizmu
Na ceste prvej triedy č 65 z Kremnice na Kremnické Bane havarovalo osobné auto. Šofér za tmy a dažďa vyletel z cesty a spadol do rokliny. Nikto to nevidel. Šofér neprišiel domov, rodina sa o neho začala strachovať a začali ho hľadať. Našli ho podľa poslednej polohy gps, asi z mobilu. Šofér zomrel, zostala po ňom mladá žena a dve malé deti.
Vo zvodidlách je diera. Šofér išiel s toho smeru ako sú na prvej fotke dve autá, nezvládol zákrutu a cez zvodidlovú dieru vyletel von. Keby tam zvodidlá boli, šofér by mal šancu na prežitie.
Pozeral som na google mape, či je nejaký dôvod, aby zvodidlá neboli napojené a bola v nich diera. Možno, kedysi dávno, tam bola lesná cesta, ale tá už dlho neexistuje. Možno bola zasypaná, proste, za zvodidlami nieje nič, kvôli čomu by tam diera mala byť.
Na google mape si môžte preklikať staršie google street obrázky, je ich tam viac, až do roku 2012. Je vidieť, že cestári zvodidlá len okopírovali a postavili ich tak, ako boli urobené v minulosti. Vôbec sa nenamáhali porozmýšlať nad tým či sú bezpečné a či je medzera potrebná.
https://www.google.sk/maps/@48.7265835, ... 384!8i8192
Je to otrasná cestárska fušerina a keby bolo po mojom, tak za to niekto pôjde do basy. Bohužial, na Slovensku ja takých dier a nebezpečné postavených zvodidiel veľa, každý rok kvôli tomu zbytočne zomrie niekoľko ludí. V tomto prípade nejde len o zvodidlo, cesta je horský prechod, v zákrutách chýbajú smerové tabule... Aj na takej veci dokážeme ušetriť..
Naše cesty porovnávam zo zahraničím, s Nemcami, so škandinávskymi krajinami, s Holandskom... Všade kam sa u nás pozriem vidím vážne nedostatky, zle osadené alebo chýbajúce zvodidlá, dopravné značky rozhádzané na krajnici tak ako práve vypadli cestárovi z auta, v križovatkách sa šetrí na semafóroch, okolo našich ciest rastie džunla, kruháče sa stavajú s malým polomerom a s nespevnenými krajnicami, takže sú už rok po dostavaní rozdrbané, na cestách prvých tried nemáme odbočovacie pruhy a jazdia nám po nich cyklisti, lebo nemajú paralelné cyklocesty atď.. Mohol by som písať do nekonečna.
Najviac ma serú dve veci, to že ani nové cesty nevieme stavať s dôrazom na bezpečnosť a chytráci, ktorý vždy a všetko zvalia na šoféra a cestársko-stavbársky diletantizmus schovajú za vetu: "šofér má prispôsobiť rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky a má predvídať". Áno má, lenže šoféri robia chyby, nedávajú pozor, jazdia zle.., tak to je a nikdy to už lepšie nebude. Preto treba stavať cesty bezpečné, po vzore krajín, ktoré som vymenoval.
toto je príšerná ukážka slovenského stavbársko-cestárskeho diletantizmu
Na ceste prvej triedy č 65 z Kremnice na Kremnické Bane havarovalo osobné auto. Šofér za tmy a dažďa vyletel z cesty a spadol do rokliny. Nikto to nevidel. Šofér neprišiel domov, rodina sa o neho začala strachovať a začali ho hľadať. Našli ho podľa poslednej polohy gps, asi z mobilu. Šofér zomrel, zostala po ňom mladá žena a dve malé deti.
Vo zvodidlách je diera. Šofér išiel s toho smeru ako sú na prvej fotke dve autá, nezvládol zákrutu a cez zvodidlovú dieru vyletel von. Keby tam zvodidlá boli, šofér by mal šancu na prežitie.
Pozeral som na google mape, či je nejaký dôvod, aby zvodidlá neboli napojené a bola v nich diera. Možno, kedysi dávno, tam bola lesná cesta, ale tá už dlho neexistuje. Možno bola zasypaná, proste, za zvodidlami nieje nič, kvôli čomu by tam diera mala byť.
Na google mape si môžte preklikať staršie google street obrázky, je ich tam viac, až do roku 2012. Je vidieť, že cestári zvodidlá len okopírovali a postavili ich tak, ako boli urobené v minulosti. Vôbec sa nenamáhali porozmýšlať nad tým či sú bezpečné a či je medzera potrebná.
https://www.google.sk/maps/@48.7265835, ... 384!8i8192
Je to otrasná cestárska fušerina a keby bolo po mojom, tak za to niekto pôjde do basy. Bohužial, na Slovensku ja takých dier a nebezpečné postavených zvodidiel veľa, každý rok kvôli tomu zbytočne zomrie niekoľko ludí. V tomto prípade nejde len o zvodidlo, cesta je horský prechod, v zákrutách chýbajú smerové tabule... Aj na takej veci dokážeme ušetriť..
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Pražský okruh uzavřela nehoda kamionů. Jeden má zničenou kabinu
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-pra ... .nexttoart
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-pra ... .nexttoart
- M.Z.
- Příspěvky: 2144
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
rozestup, věnování se řízení
rozestup, věnování se řízení
rozestup, věnování se řízení, je to marný, je to marný, je to marný...
rozestup, věnování se řízení
rozestup, věnování se řízení, je to marný, je to marný, je to marný...
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Tak přesně toto jsem viděl v pondělí u Bolzana na A1. Sklopka zavrtaná v příkopu a kabina vzhůru nohama. A teď to odlehčím. Když jsem projížděl okolo, vzpoměl jsem si na Prouzu88 jak byl "pomlácený", a to jen ležel na boku. Tady byla kabina vzhůru nohama, ale držela (nebo se zdálo) na šasí. Jak asi dopadl řidič?????
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
-
- Příspěvky: 4515
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Bývalí kolega z našej firmy https://kladensky.denik.cz/nehody/u-sme ... 2301.html0
Hneď 1.1 umrel jeden náš kolega, ešte pred Vianocami som s nim hovoril, teraz tento z buracky... Začína to zaujímavo ten rok
Hneď 1.1 umrel jeden náš kolega, ešte pred Vianocami som s nim hovoril, teraz tento z buracky... Začína to zaujímavo ten rok
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Minimálně jednou ročně to někdo zkusí a výsledek bývá vždy podobný. Nevejde se.
https://www.facebook.com/hzskhk/posts/p ... w9u6cxzs2l
https://www.facebook.com/hzskhk/posts/p ... w9u6cxzs2l
hrkálka
Je divné, ako môžu do mosta rok čo rok pravidelne narážať vysoké nákladné autá a cestári to neriešia. Šoféri sú nepozorní, neskúsení, na ich odhad sa nedá spoľahnúť. Predpokladať, že šoféri prestanú narážať do mosta je stupídne.
Dá sa to jednoducho vyriešiť. Pred most sa postaví rampa, z nej niečo trčí (reťaze, gule na reťazi, alebo nejaké hrkálky, alebo aj zavesená koľajnica, ktorá poriadne drbne do strechy auta a nepozorného šoféra upozorní, že je pre ním malá výška.
Na tomto moste výšková výstraha bola. Ale autá ju medzičasom odtrhli a nikto ju neopravil.
fotky street wiew
september 2011, "hrkálka" ktorá upozorní šoféra je zavesená na konštrukcii pred mostom
apríl 2012, hrkálka stále visí
apríl 2019, hrkálka už nevisí
apríl 2020, hrkálka nevisí
stav v roku 2023 nepoznám- môj tip je, že hrkálka nevisí
opačná strana mosta je presne to isté, nebudem sa rozpisovať dám sem len fotky
Nechápem ako je možné, že je to všetkým jedno. Podobných miest, kde sa nehody dejú pravidelne, vždy s toho istého dôvodu, je v CZ a SK veľa. A pritom by stačilo málo a nehodám, alebo aspoň veľkým škodám by išlo zabrániť.
Tiež nechápem, že ani hasiči sa na svojom fejsbúku nezmôžu na nič iné, ako bulvárne konštatovanie:" Minimálně jednou ročně to někdo zkusí a výsledek bývá vždy podobný. Nevejde se." Teší ma, že sa občas nájde niekto, kto o nehodách rozmýšľa ako ja. Na fejsbúku hasičom nejaký pán Baše Martin ukázal, ako by to malo vyzerať. Zároveň je na fotke vidieť, že ani v roku 2023 hrkálka nevisí.
Dá sa to jednoducho vyriešiť. Pred most sa postaví rampa, z nej niečo trčí (reťaze, gule na reťazi, alebo nejaké hrkálky, alebo aj zavesená koľajnica, ktorá poriadne drbne do strechy auta a nepozorného šoféra upozorní, že je pre ním malá výška.
Na tomto moste výšková výstraha bola. Ale autá ju medzičasom odtrhli a nikto ju neopravil.
fotky street wiew
september 2011, "hrkálka" ktorá upozorní šoféra je zavesená na konštrukcii pred mostom
apríl 2012, hrkálka stále visí
apríl 2019, hrkálka už nevisí
apríl 2020, hrkálka nevisí
stav v roku 2023 nepoznám- môj tip je, že hrkálka nevisí
opačná strana mosta je presne to isté, nebudem sa rozpisovať dám sem len fotky
Nechápem ako je možné, že je to všetkým jedno. Podobných miest, kde sa nehody dejú pravidelne, vždy s toho istého dôvodu, je v CZ a SK veľa. A pritom by stačilo málo a nehodám, alebo aspoň veľkým škodám by išlo zabrániť.
Tiež nechápem, že ani hasiči sa na svojom fejsbúku nezmôžu na nič iné, ako bulvárne konštatovanie:" Minimálně jednou ročně to někdo zkusí a výsledek bývá vždy podobný. Nevejde se." Teší ma, že sa občas nájde niekto, kto o nehodách rozmýšľa ako ja. Na fejsbúku hasičom nejaký pán Baše Martin ukázal, ako by to malo vyzerať. Zároveň je na fotke vidieť, že ani v roku 2023 hrkálka nevisí.
Naposledy upravil(a) sof dne úte led 09, 2024 3:54 pm, celkem upraveno 1 x.
Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)
Taky jsem tam byl. Přesně jak vyjíždí ta scanie. Tam je nějaký automotive fabrika. Vždy jsem si myslel, že už tě ta hrazda nepustí k tomu viaduktu.
To sof: Ono je to tam docela dobře značené. Už adrenalín je se dostat k tomu vjezdu do fabriky, když snad každých 200metrů je zákazová značka 3,25m. Nevím jak to je z druhé strany, ale když někdo nerespektuje značky, tak ani hrkátka nepomůžou.
To sof: Ono je to tam docela dobře značené. Už adrenalín je se dostat k tomu vjezdu do fabriky, když snad každých 200metrů je zákazová značka 3,25m. Nevím jak to je z druhé strany, ale když někdo nerespektuje značky, tak ani hrkátka nepomůžou.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
piliere smrti
V Bratislave, na Púchovskej ceste je miesto, kde sa už dlhé roky pri autonehodách zabíjajú ľudia. Dva mostné piliere, do ktorých z oboch strán narážajú autá. Neviem koľko tam bolo nehôd, krátke hľadanie na nete my vypľulo štyri rovnaké nehody, za posledných 10 rokov. Možno sa ich za spomínaných 10 rokov stalo aj viac, len o nich neviem. Lenže, most a jeho piliere tam stoja asi od socializmu. Tam sa zabilo toľko ľudí, že presný počet sa nedá zistiť.
do pilierov narážajú autá z oboch strán
https://www.google.cz/maps/@48.2210638, ... 312!8i6656
Keď sa tam stane nehoda, média informujú vždy rovnako, pilier smrti- známe miesto-pravidelné nehody.
Policajný fejsbúk informuje tiež rovnako, už to majú v ctrl-v: "Okolnosti, ktoré tejto tragickej dopravnej nehode predchádzali budú predmetom vyšetrovania. Opäť pripomíname vodičom a všetkým účastníkom cestnej premávky, aby boli za volantom sústredení, správali sa predvídavo a boli obozretní, pretože aj malá nepozornosť môže spôsobiť dopravnú nehodu, ktorá môže mať nezvratné následky. Dodržiavajte dopravné predpisy a jazdite opatrne, aby ste sa do cieľa svojej cesty dostali bezpečne."
Namontovať pred piliere zvodidlá, alebo tlmiče nárazu nikoho s kompetentných doteraz nenapadlo.
Prečo tam autá narážajú? V diskusiach na fejsbukoch som čítal vyjadrenia niektorých šoférov, že v tom mieste (z Bratislavy smerom von) zazmetkovali , zmýlili si odbočku a odbočovali na tú autobusovú zastávku, ktorá je vedľa pilierov. Je to veľká šoférska nepozornosť a hlúposť, ale taký sme my šoféri, robíme chyby. O čom sa v médiach nepíše sú šoférske sebevraždy. Podľa mňa je to bežná vec a tieto piliere môžme nazvať aj piliermi sebevrahov. Určite do nich pár šoférov narazilo úmyselne. Podobných pilierov smrti je na Slovensku viac.
Tlmičov nárazu je veľa, sú rôznych konštrukcii, plechové, plastové.. Už ich sledujem dlhú dobu a všímam si, koľko je takých miest, kde tlmič nárazu zafungoval. Pri svojich dialničných cestách vídavam prekvapivo veľa rozbitých tlmičov, to znamená, že niekomu tlmič pomohol. Je to dobrá vec, zachraňuje život.
do pilierov narážajú autá z oboch strán
https://www.google.cz/maps/@48.2210638, ... 312!8i6656
Keď sa tam stane nehoda, média informujú vždy rovnako, pilier smrti- známe miesto-pravidelné nehody.
Policajný fejsbúk informuje tiež rovnako, už to majú v ctrl-v: "Okolnosti, ktoré tejto tragickej dopravnej nehode predchádzali budú predmetom vyšetrovania. Opäť pripomíname vodičom a všetkým účastníkom cestnej premávky, aby boli za volantom sústredení, správali sa predvídavo a boli obozretní, pretože aj malá nepozornosť môže spôsobiť dopravnú nehodu, ktorá môže mať nezvratné následky. Dodržiavajte dopravné predpisy a jazdite opatrne, aby ste sa do cieľa svojej cesty dostali bezpečne."
Namontovať pred piliere zvodidlá, alebo tlmiče nárazu nikoho s kompetentných doteraz nenapadlo.
Prečo tam autá narážajú? V diskusiach na fejsbukoch som čítal vyjadrenia niektorých šoférov, že v tom mieste (z Bratislavy smerom von) zazmetkovali , zmýlili si odbočku a odbočovali na tú autobusovú zastávku, ktorá je vedľa pilierov. Je to veľká šoférska nepozornosť a hlúposť, ale taký sme my šoféri, robíme chyby. O čom sa v médiach nepíše sú šoférske sebevraždy. Podľa mňa je to bežná vec a tieto piliere môžme nazvať aj piliermi sebevrahov. Určite do nich pár šoférov narazilo úmyselne. Podobných pilierov smrti je na Slovensku viac.
Tlmičov nárazu je veľa, sú rôznych konštrukcii, plechové, plastové.. Už ich sledujem dlhú dobu a všímam si, koľko je takých miest, kde tlmič nárazu zafungoval. Pri svojich dialničných cestách vídavam prekvapivo veľa rozbitých tlmičov, to znamená, že niekomu tlmič pomohol. Je to dobrá vec, zachraňuje život.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 15 hostů