Pokec na veškerá témata, včetně ne-truckerských debat (Vaření, muzika, zážitky z cest, fotky....)

Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek

Odpovědět
Vejr
Příspěvky: 286
Registrován: ned říj 24, 2010 11:06 pm
Bydliště: Kladno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

no tady je jednoznačně na vině autobusák. Po D6 jsem jel v tu dobu domů z práce, sice jen kousek za Prahou ale dálnice promrzlá a docela hustě pršelo. Jel jsem max 80, SUVčkem, a byl jsem rád za 4x4. V pravým rozježděným pruhu to ještě šlo, levý byl jako sklo. V tom dešti je sůl stejně na nic, hned se spláchne. Jedině tak sypat sůl míchanou s kamením. Pršet přestalo tak hodinu po nehodě. Prostě když vidím že to vepředu bliká tak to tam nenahulákám podle jízdního řádu. Někde jsem viděl video z té nehody.
úte pro 20, 2022 9:25 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

video som tam dal

jasne že za to môže autobusák, išiel ako hovado.

To moje konštatovanie o zimnej údržbe bolo všeobecné, po cz-sk jazdím málo, sú to pre mňa exotické krajiny. Minulý pondelok-utorok som jazdil po cz. V pondelok ráno od Ústí, cez Prahu až po Hradec Králové bola cesta panensky biela, žiadny cestár ju svojim pluhom a soľou neznesvetil. Do Prahy nesnežilo, od Prahy po Hradec len minimálne, z Ústí som odchádzal o 6:00. Neviem kade behali cestári a čo ďoležitejšie mali na práci, keď na D8 a D11 neboli. Tú trasu jazdím občasne, ale pravidelne. V zime je to vždy rovnaké, nepamätám si, že by som niekedy v zime zažil d11 ráno upravenú.

Minulú nedelu skoro ráno o 4:00 som išiel do práce. Celú sobotu meteorológovia hlásili nočné sneženie. Nakoniec snežilo oveľa menej ako predpovedali, ale trenčiansky cestári aj tak na D1 pri Zamarovciach vyrazili neskoro, až keď bola cesta biela a šmykľavá, a to snežilo minimálne, len trochu pocukrovalo cestu.

Ja som zvyknutý na inú kvalitu údržby, preto sa my zimná jazda po cz-sk zdá divná. Naši cestári a cestársky odborníci majú plno rečí, ale výsledok je minimálny.
úte pro 20, 2022 10:10 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

https://40ton.net/cysterna-zahaczyla-o- ... -sytuacje/

https://en-m-wikipedia-org.translate.go ... _tr_pto=sc

preklad článku zo 40ton.net
Chyba v navigaci se může stát každému. Málokdy jsou však následky tak tragické jako 24. prosince v Jihoafrické republice. Tam při nárazu nákladního auta do nadjezdu zahynulo 27 lidí a mimo jiné byla zničena místní nemocnice.

Uvědomuji si, že se jedná o záležitost z druhého konce světa a mnohým může připadat exotická. Stojí však za to se jím zabývat, protože průběh událostí je překvapivý a situace řidiče přinejmenším neobvyklá. Skutečnost, že se těsně před tragédií dokonce podařilo pořídit záběry poškozeného nákladního vozu, kde nic nenasvědčovalo tomu, že by mohlo dojít k nějaké tragédii, hovoří sama za sebe.

Přesný průběh událostí zveřejnil na internetu místní týdeník Sunday Times. Tam se dozvíte příběh 32letého řidiče, který sedm let podniká v přepravě nebezpečných věcí a minulou sobotu řídil vozidlo MAN TGS s cisternou a nákladem LPG. Při jízdě městem Boksburg se muž spletl na výjezdu a místo k dálnici zamířil k nemocnici. Této chyby si rychle všiml, ale bohužel přehlédl bezpečnou odbočku. Navíc se před ním v jednu chvíli objevil nadjezd, na kterém bylo bohužel nečitelné výškové značení. Řidič zastavil, vystoupil z kabiny a rozhodl se zkontrolovat, zda se návěs vejde pod viadukt. Na první pohled se to zdálo naprosto možné, a tak MAN vyrazil vpřed malou rychlostí.

Zpočátku se návěs pod viadukt skutečně vešel a tahač dojel téměř na samý konec přejezdu. Řidič si však nevšiml, že se vozovka mírně zvedá, a v jednom okamžiku se cisterna nešťastně zachytila o klenbu. Řidič to samozřejmě uslyšel, okamžitě zastavil soupravu a opět opustil kabinu. Informoval o tom záchrannou službu a dopravce, sám se vzdálil do bezpečí a požádal přibývající přihlížející, aby se ke kamionu nepřibližovali. Vlastním tělem zastavil tři osobní auta, která se snažila projet pod nadjezdem a vyhnout se kamionu. Poté společně s náhodně vybranou bezpečnostní hlídkou rozvěsil kolem vozidla výstražnou pásku, která zakazovala vjezd pod viadukt.

Plynová nálož explodovala asi 30 minut po nárazu cisterny do viaduktu, když na místo ještě nedorazily záchranné složky (!!!). Síla nárazu byla skutečně obrovská, rozbila okna v okolních budovách a zničila část výše zmíněné nemocnice. Zahynulo přitom 27 lidí, včetně zdravotních sester, pacientů a dokonce i řidiče sanitky stojící před nemocnicí. Mezi oběťmi byli i náhodní diváci, kteří bohužel řidiče neposlechli až do konce. Mnozí z nich zemřeli pozdě, již v nemocnicích, v důsledku svých zranění. Sám řidič však při výbuchu ztratil vědomí a byl zraněn, ale naštěstí nijak vážně.

Ještě v nemocnici byl 32letý muž zatčen pro podezření ze způsobení smrtelné nehody. Včera se však objevila zpráva, že ho obžaloba neobviní, protože chybí důkazy o skutečném zavinění. Krátce poté se objevily také informace o výše uvedeném průběhu událostí, přičemž svědci potvrdili, že řidič se velmi četně, až zoufale, pokoušel situaci zachránit. Nicméně stále není jisté, že tento muž nakonec nebude stíhán, protože počet mrtvých stále roste, stejně jako počet příbuzných, kteří budou požadovat, aby byl viník pohnán k odpovědnosti.

Konečně, pro podobné případy nemusíme chodit daleko. Například v roce 2008 trvalo stovce hasičů 25 hodin, než uhasili cisternový návěs, který se při převozu plynu ocitl na železničním viaduktu v Chrzanowě. V té době však nebyl nikdo zraněn, protože kromě požáru nedošlo k žádnému výbuchu.




Obrázek Obrázek
pát pro 30, 2022 3:03 pm

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4490
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-str ... .seznam.cz
Za prvé: Pak něco v dnešní době dělej. 45let takto jezdí myslivci rok co rok z honitby na honitbu a potom stačí jeden "debil" a je všechno špatně. Od této sezony si budou muset myslivci objednávat na přesuny autobusy, aby nedocházelo k takovým kolizím. A než takové problémy, tak myslivci zruší myslivecká sdružení, zvěř se raketově bude množit, a "debilové" budou řvát, že nikdo divokou zvěř nestřílí, a měsíc co měsíc mají rozbité auto od srny.
Za druhé: Četl jsem diskuzi. No to je zase snůška odborníků. Co komentář, to perla, to ministr dopravy. V ČR je 10mil. trenérů hokeje, fotbalu, tak v ČR je 10mil. odborníků na dopravu. :wall: :wall: :wall:
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
pát pro 30, 2022 4:22 pm

CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Kamion v plné rychlosti smetl na Mělnicku odbočující auto

https://www.novinky.cz/clanek/krimi-kam ... o-40418695
sob pro 31, 2022 8:22 am

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

nehoda autobusu v Slaný, kde šofér autobusu narazil do zastávky, zomrelo pri tom dieťa.

Nehoda ma zaujímala, s plynovým pedálom to bolo divné. Verzii šoféra som čiastočne veril. Čakal som na súd. Pri rozsudku sa šofér odvolal, s trestom (nízkym) nesúhladil a trval na svojej verzii. Vtedy som šoférovi uveril na skoro sto percent. Možno 99%. Podla mňa by sa neodvolával a trest prijal, ak by s plynovým pedálom bolo všetko v poriadku. Už vtedy ma zaujala informácia, že pedál sa stratil..!!
https://kladensky.denik.cz/zlociny-a-so ... 11026.html


Na dfens je o tom séria článkov. Ten chlapík z dfens je automobilový odborník, o pedáloch písal viac krát.

https://dfens-cz.com/splaseny-autobus-z ... kcelerace/

https://dfens-cz.com/splaseny-autobus-z ... ho-znalce/

https://dfens-cz.com/splaseny-autobus-z ... -autobusy/

--------------------------------------------------------------------------------------------------
ešte dve nehody ma zaujímajú. Nehoda autobusu a kamióna s tankami. Šofér kamiónu vinu odmieta a ja, hoci presné podrobnosti nepoznám, som tomu ochotný veriť. Viem len to čo sa písalo...
https://ct24.ceskatelevize.cz/regiony/3 ... y-podminku

Slovenská nehoda vyklápačky a autobusu s množstvom mŕtvych. Vyšetrovanie a znalecké posudky sú ukončené, mal by byť súd. Názor na nehodu nemám, na vine je nákladné auto, ale prečo sa to stalo netuším, verzii o nerovnej ceste neverím a že za to môžu mäkké pneumatiky.... o tom sa dá tiež pochybovať.
ned led 01, 2023 1:37 pm

CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

sof píše:
ned led 01, 2023 1:37 pm
nehoda autobusu v Slaný, kde šofér autobusu narazil do zastávky, zomrelo pri tom dieťa.

Nehoda ma zaujímala, to s plynovým pedálom bolo divné. Verzii šoféra som čiastočne veril. Čakal som na súd. Pri rozsudku sa šofér odvolal, s trestom (nízkym) nesúhladil a trval na svojej verzii. Vtedy som šoférovi uveril na skoro sto percent. Možno 99%. Podla mňa by sa neodvolával a trest prijal, ak by s plynovým pedálom bolo všetko v poriadku. Už vtedy ma zaujala informácia, že pedál sa stratil..!!
https://kladensky.denik.cz/zlociny-a-so ... 11026.html
Ať to s plynovým pedálem bylo jakkoliv, tak podle mě se řidič zachoval jako naprostý NEprofesionál. Měl takového času a takových možností jak nehodě zabránit a neudělal nic. Já když viděl fotky, tak mě ihned napadli otázky: Proč nevyřadil? Proč nešlápl na brzdu? Proč nezatáhl parkovací brzdu? Proč neotočil volantem?
A s tím kickdownem mi to přijde také celé divné. Vždyť ten autobus akceleruje jako lemra líná (i v případě použití kickdownu). :think: I obyčejná fabie 1,2 htp se odpíchne jako raketa oproti autobusu. Ta akcelerace autobusu z fyzíkálního hlediska není tak prudká, aby byl řidič natolik zaražený do sedačky a ovlivněn přetížením, že by nemohl reagovat a ovládat něco dalšího... Celé mi to prostě nějak nesedí, ale nebyl jsem u toho. Je to jen můj pohled na věc.

My tu můžeme už jen spekulovat. Rozhodnout o tom, jak to celé bylo a o vině musí soud.
ned led 01, 2023 4:14 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3410
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Ta vteřina nepozornosti, během které auto ujelo 20 metrů, zapříčinila, že došlo k dopravní nehodě,“ podotkl soudce. Tahač byl sice podle něj také asi o tři tuny přetížen, na průběh nehody to však nemělo vliv.

kolik tedy vteřin, podle soudce (soudního znalce) by měl ujet tahač se dvěma tanky pžetížený o tri tuny ? :doh:

v kontextu předchozího výroku viz.: „Abyste odvrátil ten střet, měl jste začít brzdit asi o vteřinu dříve ?? ..jak se dá prokázat vteřina nepozornosti ? To s ním někdo jel v kabině a držel stopky v ruce ? Pochopil bych spíš výrok ve smyslu: Vzhledem k povaze nákladu a provozu v daném místě jste nedodzřel bezpečnou vzdálenost (odstup) od vozidla jedoucí pře vámi !

Jel jsem tehdy opačným směrem po nehodě, vypadalo to opravdu jako scéna z válečného filmu. :pray:

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

viz. pedál: taky si myslím, že šofer autobusu kalí vodu...jediný scénář vidím to, že totálně zpanikařil, když se vyjel zesměru jízdy poté co se nevěnoval řízení..jeden bývalý kolega totální "sofer autista" takhle na parkoviště zrušil dvě firemní dodávky najednou.
ned led 01, 2023 4:18 pm

sof
Příspěvky: 3886
Registrován: ned lis 27, 2011 3:29 pm
Bydliště: ..

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

najskôr si prečítajte čo je písané v odkazoch na dfens.. tam sa zrýchlenie, kickdawn a časový priebeh nehody podrobne rozoberá
-----------------------------
Driver, keď ťa obehnem a zaradím sa tesne pred teba (10metrov), zakryjem ti výhľad a v tom momente niekto predomnou zazmetkuje, začne prudko brzdiť, začnem prudko brzdiť aj ja a ty do mňa narazíš, kto je na vine? Nie náhodou ten kto obieha a natlačí sa tesne pred obiehaného?

Také obiehanie je šoférske chrapúnstvo a veľká neprofesionalita. Bohužial je to naprosto bežná vec, mnohí "profesionáli" takto obiehajú aj na prázdnej dialnici, inak to ani nevedia. Aj pred zúženiami sa to deje pravidelne, rýchlo, na posledných metroch niekoho obehnúť a natlačiť sa pred neho.

Som šofér cisterny, prepravujem aj nebezpečný náklad, bezpečná vzdialenosť, odstup, je jediná vec čo ma chráni. Ale udržať si ju je skoro nemožné. Kôli debilom šoférom, ktorý pri obiehaní na moju bezpečnú medzeru neberú žiadny ohľad. Mať pred sebou viac ako 30 metrov, to je ako pozvánka, aby sa vám do tej medzery napchal borec na kamióne, alebo traja borci na osobákoch.

To že prepravujem nebezpečný náklad píšem schválne, lebo naprostá väčšina šoférov, aj profesionálov na moje oranžové ADR tabule a bezpečnostné značky, horľavina, žieravina naprosto serie. Vôbec ich nezaujíma, že sa natlačia pred cisternu s nebezpečným nákladom, vybrzdia ju, zoberú jej bezpečný odstup a majú ju tesne za zadkom.

Myslím si, že rovnako sú na tom vodiči prepravujúci tanky a iný ťažký náklad. Aj na nich väčšina "profesionálov" a šoférov osobných áut serie a bezpečnú medzeru im ukradne.

Natlačiť sa pred niekoho, zobrať mu medzeru, zakryť výhľad a očakávať, že ten za vami to ubrzdí je známka veľkej šoférskej hlúposti. Bohužial, je to naprosto bežná vec.
ned led 01, 2023 5:01 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3410
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

klidně to tak mohlo být, a to by bylo první s čím by se šofer tahače bránil - hrát to na vybrždění, palubní kameru neměl..asi ... Kdo ví? I přesto trval soudce na klasifikaci pozdní reakce ? Ale dnes u soudu je všechno možné..chtělo by to vědět víc detailů ze soudního líčení.
ned led 01, 2023 5:22 pm

CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

sof píše:
ned led 01, 2023 5:01 pm
najskôr si prečítajte čo je písané v odkazoch na dfens.. tam sa zrýchlenie, kickdawn a časový priebeh nehody podrobne rozoberá
Zrovna web D-fens beru teda s velkou rezervou. :D
Z posudku na základě dat z tachografu vyplynulo, že se zhruba až do 17. sekundy od startu pohyboval pomalu, zhruba rychlostí chůze, poté co se plynule rozjel, V 17. sekundě doslova vystřelil dopředu. Během první sekundy zrychlil z 6 km/h na 14 km/h, tedy se zrychlením asi 2 m/s2. Za další 4 s jel už rychlostí 24 m/h a o vteřinu později 27 km/h. Pak už nebyl s to dále akcelerovat, protože motor dosáhl maxima kroutícího momentu. Do zastávky narazil rychlostí 23 km/h. Muselo se jednat o pekelnou jízdu a řidiče muselo toto chování, ať se na něm jakkoli podílel nebo nepodílel, zákonitě zaskočit a paralyzovat.
K tomu tachografu. V tom autobuse není tachograf jak jsme na něho zvyklý z nákladních aut, který se co dva roky cejchuje a strká se do něho karta řidiče. Je tam jen obyčejné záznamové zařízení, které ukládá data na paměťovou kartu, nekalibruje se, necejchuje se. Řidiči MHD karty do tachografů nepotřebují. Takže netroufnu si tvrdit, do jaké míry bylo záznamové zařízení v tomto autobuse přesné.
17 sekund se autobus pohyboval rychlostí chůze. Takže autobus jel 17 sekund na volnoběh. Už tohle samo o sobě mi přijde dost divný.
Jestli tomu dobře rozumím, tak autobus během 6 vteřin zrychlil z 6 km/h na 27 km/h. Takže tedy za 6 vteřin zrychlil o 21km/h. To se na 30km/h z nuly rozjedu rychleji i na kole, takže tohle fakt nemohla být pekelná jízda. :lol:
A jak už pak dále autobus nemohl akcelerovat? To už vůbec nechápu? Vždyť ten autobus má automatickou převodovku, takže musí akcelerovat dál. Tohle je jak kdyby to napsal někdo na manuální převodovku. :think:
ned led 01, 2023 6:50 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3410
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

https://olomoucka.drbna.cz/zpravy/dopra ... .sznhp.box

napadlo mě to hned, když jsem viděl už v první informci o této nehodě na fotce vraku ty nízkoprofilová pneu, že to byl nějaký pilot formule "country".
sob led 07, 2023 10:40 am

Uživatelský avatar
4215
Příspěvky: 4490
Registrován: ned lis 02, 2008 9:32 pm

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Nemilé, ale realita. Jak jsem psal, takto se přepravovali desítky let, a teď se bude řešit že se nemohou takto přepravovat. Že to byl nějaký pilot kamikadze, jde stranou. No snad mezi těmi myslivci byl právník, policajt atd., aby se za toho řidiče traktoru zastali. Nebo alespoň u nás v místním mysliveckém spolku jsou zastoupeny tyto profese.
Jeho poslední slova byla. To stihneš.
sob led 07, 2023 8:11 pm

DriverBrno
Příspěvky: 3410
Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
Bydliště: Brno

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

každopádně jezdit na vlečce je riziko...na chmelu jsme běžně vozili brigádníky z ubytovny na pole, do JZD, na česačku a tak různě.Věděl jsem že můžu jet zkratkou přes "krpál" jen pokud nikoho nevezu nebo není mokro. Jednou jsem to zkusil za mokra a nevyjel jsem, začal jsem před vrcholem hrabat a pozpátku jsem klouzal dolů, lámal vlek a málem se převrátil, naštěstí jsem nikoho nevezl. Chci říct, že je potřeba vědět k jakému traktoristovi na vlek lezu, jestli to není nějaký poloalkoholik, Pepa Jetel apod...
čtv led 12, 2023 5:04 pm

CHiP
Příspěvky: 268
Registrován: čtv kvě 09, 2019 8:20 am

Re: Kuriozity, bouračky, apod. (II.)

Příspěvek

Kamiony se na kruhové křižovatce nevytočily, silničáři to vyřešili značkou

https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv

Tady to prezentuji jako kdyby vymysleli neco noveho. :lol: Pritom napr. v Nachode takovou znacku maji uz radu let. Jen tam neni text, ale piktogram autobusu a nakladniho vozu. :clap:
pát led 13, 2023 4:47 am

Odpovědět

Zpět na „Netechnická témata“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 31 hostů