Stránka 1 z 2

Články a fotografie s časopisů a novin

Napsal: pát říj 20, 2006 9:57 pm
od Fido 18.33 TBV
Články a fotografie z časopisů a novin

Napsal: pát říj 20, 2006 10:06 pm
od Fido 18.33 TBV
Schanim fotku ze Sveta Motoru mela by byt na ni LIAZ 706MT/RT a myslim ze na prechodu pro chodce. Byl u toho clanek myslim o bezpecnosti na silnicich.Kdo ma tuto fotku tak ho prosim jestli by ji nedal sem na forum. Predem dekuji 8)

Napsal: čtv pro 28, 2006 7:27 pm
od Vojta
Pár článků na shlédnutí :wink:
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek[/u]

Napsal: čtv pro 28, 2006 8:34 pm
od Vojta
Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence. A že jsme měli dobré konstruktéry ukazuje to že to zvládli v termínu vyvinout úplně jiný auto než se u nás vyrábělo, navíc s dobrými vlastnostmi za 2 roky. A že to bylo dobrý auto ukazeje taky zisk poháru FIA v roce 1994 pro auta s jednou poháněnou nápravou a objemem do 2 litrů (!).

Napsal: čtv pro 28, 2006 11:44 pm
od Janik
S tym favoritom je to pravda. Ved aj taka felicia bola postavena na zaklade favorita len presla faceliftom. A uz ked to bolo take zle auto tak preco si ho kupilo tolko ludi? Ono aj keby sa ten LIAZ uberal inym smerom tak mohol dodnes vyrabat. Tam bola chyba ze sa vybrali smerom v ktorom mali velku konkurenciu v ktorej nemohli uspiet. Keby sa vybrali smerom komunalnych vozidiel tak si myslim ze by sa na trhu udrzali. To je moj nazor.

Napsal: pát pro 29, 2006 10:17 am
od medved
Janik píše:
Vojta píše:Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence. A že jsme měli dobré konstruktéry ukazuje to že to zvládli v termínu vyvinout úplně jiný auto než se u nás vyrábělo, navíc s dobrými vlastnostmi za 2 roky. A že to bylo dobrý auto ukazeje taky zisk poháru FIA v roce 1994 pro auta s jednou poháněnou nápravou a objemem do 2 litrů (!).
S tym favoritom je to pravda. Ved aj taka felicia bola postavena na zaklade favorita len presla faceliftom. A uz ked to bolo take zle auto tak preco si ho kupilo tolko ludi? Ono aj keby sa ten LIAZ uberal inym smerom tak mohol dodnes vyrabat. Tam bola chyba ze sa vybrali smerom v ktorom mali velku konkurenciu v ktorej nemohli uspiet. Keby sa vybrali smerom komunalnych vozidiel tak si myslim ze by sa na trhu udrzali. To je moj nazor.
Uvidime jak se prosadi Tedomtruck s Foxem. ale s tim motorem na cng a 4x4 maj rek bych slusnou sanci... takovej sypac Fox do Liberce jak delanej :)

Napsal: pát pro 29, 2006 12:15 pm
od Vojta
jj u nás sme uměli vyrobit dobrej výrobek se srovnatelnejma parametrama, ale neuměli sme ho po revoluci prodat. Myslím že to po minulým režimu ani nikdo moc neuměl a nekladl na takovej význam. S tím prý měla problémy i Tatra, že neměla prý moc ochotný prodejce.

Napsal: pát pro 29, 2006 2:54 pm
od david
Vojta píše:Ten vývoj je zajímavej, člověk pak vidí že vývoj auta není vůbec žádná sranda a vše má svůj význam. Hlavní je že sme si to auto dělali sami a odvedli jsme doboru práci. Jako třeba při vývoji favorita. Někdo si řekne že to je špatný auto, ale není to až zas tak pravda. Bylo to nejlepší auto východního bloku a dělali jsme si ho sami, bez licence.
Ste si jistý, že Favorita vymysleli čeští konstruktéři? Dle mých informací a vzpomínek to byl celý projekt od Bertoneho. Ikdyž konečný design měli na starosti češi ( původně to mělo být mnohem zajímavější auto, ale to je jedno). Ale Bertone na tom odvedl dost práce!

Napsal: pát pro 29, 2006 3:15 pm
od Vojta
Jasně. Bertone totiž dělal jen design a vyrobil pár prvních sad plechů pro karoserii. Neřešil jak se to svaří, vylisuje, jestli to praskne, povrchovou úpravu, jak se budou otvírat dveře, na jakých pantech budou viset, co k ní a kde bude přivěšeno a tak... To vše se dělalo u nás, stejně jako motor, podvozek, přístroje, zkoušky atd. Ano podílelo se tam hodně firem ze zahraničí, ale jen v tom kde sme potřebný díl neměli, nebo neměli ho v té potřebné kvalitě. Například karburátor, třmeny brzd, sedla ventilů...
Že odvedl dost práce to nepopírám, ale nebylo to tak že dělal většinu auta, jen ten vzhled...

Napsal: pát pro 29, 2006 3:17 pm
od Vojta
Celý design dělal Bertone. Ten konečný byl ovlivněn světlomety z Autopalu, protože jiné neomohli (za tu cenu) vyrobit, proto to je tak jak to je, jinak to mělo být opravdu zajímavější auto.

Napsal: pát pro 29, 2006 3:33 pm
od david
Já znám ten příběh vlastně od Pavla Huška - který s Bertonem byl a je hodně ve styku, tak mi právě něco vyprávěl i o Favoritovi. Ale je pravda, že Bertoneho design si Škoda asi právě z finančních a jiných důvodů který si uvedl (světla apod.) nemohli dovolit ;-)
Takže...beru svou poznámku trochu a částečně zpět ;-)

Napsal: pát pro 29, 2006 3:42 pm
od Vojta
jj v pohodě :wink: Já sem se právě náhodou dostal v knihovně k tý knížce o vývoji favorita, takže vím jak to tam asi probíhalo. A i v knížce o historii Škodovky bylo o tom hodně napsáno, takže znám i nějaké historky apod. Od tý doby mě to hrozně zajímá. I proto že vlastně favoritem jezdím.
A nevzpoměl bysis prosím ještě na něco o Favoritu od Pavla Huška??

Napsal: pát pro 29, 2006 4:34 pm
od david
Je mi líto...ale o tom jsme se moc nebavili...jen tak okrajově.

Napsal: sob úno 24, 2007 5:16 pm
od Tom120
Článek ze SM (1998):
> Certifikát získali v době konkursu:
http://tatra-page.kx.cz/Downloads/2007- ... u/Page.htm

Napsal: pon led 11, 2010 1:51 pm
od talaš.m
Obrázek Obrázek
Kde sou ty "zlaté" doby.........