Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Poruchy a opravy Tater
Karel334:
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Karel334 - Děkuji
Re: Poruchy a opravy Tater
141.Luta
Pavel 815-2 - Já to myslel trošku jinak, ne že by to nějak extra topilo do kabiny, spíš jako že jedu v létě táhlej kopec , tatra by jela, ale už musím chladit, jestli by to omotání pomohlo, že by ty svody byly omotané a tím pádem, by jen ty svody tolik netopily v motorovém prostoru, vím že ta bude i tak teplo jak je motor rozpálenej, ale jestli by to snížilo pár procent tepla.
A nebylo by lepší odizolovat raději kabinu? Motor bych nechal motorem a byl bych rád že se uchladí.
Pavel 815-2 - Já to myslel trošku jinak, ne že by to nějak extra topilo do kabiny, spíš jako že jedu v létě táhlej kopec , tatra by jela, ale už musím chladit, jestli by to omotání pomohlo, že by ty svody byly omotané a tím pádem, by jen ty svody tolik netopily v motorovém prostoru, vím že ta bude i tak teplo jak je motor rozpálenej, ale jestli by to snížilo pár procent tepla.
A nebylo by lepší odizolovat raději kabinu? Motor bych nechal motorem a byl bych rád že se uchladí.
Re: Poruchy a opravy Tater
Já to omotání svodů viděl na nějakém videu od Tomáše Tomečka,ten tomu říkal Tatra Tuning a myslím,že říkal že to tam má proto,že ty horký spaliny rychleji přejdou do turba a tím mu odevzdají víc energie. Ale neberte mě za slovo nevím jestli jsem si to dobře zapamatoval
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
U V10 atmosféry je s tou izolací svodů úplně jedno,maximálně ti to bude zavazet,když to budeš rozdělávat... Co se týče kabiny,tu určitě odizolovat můžeš,spíš to ale bude mít efekt hlukový,než teplotní, T1čka ohřívá kabinu nejmíň ze všech 815tek,nemá žádné krytování,ani udírnu.
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Chameleon - nn já neměl na mysli, že to nějak topí do kabiny, spíš, že by jsem malinko ulevil motoru při chlazení, na té pásce je napsáno, že zabrání až 30 % pronikání tepla do motorového prostoru, tak jsem na to poukazoval, jako že bych netopil tak pod kabinou a motor se tím pádem i tolik neohříval v tahu. Jen taková myšlenka nic víc.
Re: Poruchy a opravy Tater
To výfukový potrubí ten motor ohřívá minimálně, zbytečně vyhozený peníze. Jestli se ti to hřeje, větší službu ti udělá, když motor oddekluješ a pořádně vymeješ vapkou. Za ty roky se tam usadí takovýho bordelu. Pak je to vzducháč, ten nejde dotahovat jako vodník, kor starý 10V. Eurovky jsou na tom už o poznání líp...
-
- Příspěvky: 336
- Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
- Bydliště: Šumperk
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
red.bill - Nn nehřeje se to o nic víc než jiná T1. Ale dík za reakce
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravíčko pánové, při výměně gumiček ve válci řazení půlek u 815 t2(předpokládám, že to bude u všech stejný), musí kaple dolů z převodovky nebo se to dá gynekologicky přeházet i na převodovce? Podle katalogu není válec natvrdo s kaplí a dá se vyndat, ale ještě jsem to nezkoumal na autě. Případně si na něco dát pozor? Díky.
-
- Příspěvky: 92
- Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Nemusí to dolů,kup si aji tu vložku válečku novou,bývá od gumičky ,,vyjetá,,(ideálně z Terrna ocelovou+originál ,,tvrdou,,gumičku,hliníková stojí za prd...) budou tam vymezovací podložky,pod matkou pístku,tak bacha ať ti nespadnou,někdy se to musí doseřídit,musíš to ofukovačkou párkrát vyzkoušet...
Re: Poruchy a opravy Tater
Žádná gynekologie to není , odšroubíš víčko, odšroubíš matku, a vzduchovou pistolí foukáš vzduch do zadnějšího šroubení z dálky a pomalu přibližuješ, druhou rukou V POŘÁDNÉ RUKAVICI chytíš vystřelený pístek.
Re: Poruchy a opravy Tater
dej velkou, sundej víčko, zase velkou, vložka se vyflusne když tak jí pomužeš rukou nebo sikama, vyměn gumku na pístku, zkontroluj jestli je dotažená matka co pístek drží, dej novou gumku pod víčko a smontuj vše zpět ani hadičku nemusíš odělávat jinak gumky jsou tam čtyři vyměnit ty dvě ale stačí
Naposledy upravil(a) nevim dne pon led 23, 2023 1:37 am, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: ned pro 05, 2021 1:24 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Zdravím chlapi, potřeboval bych pomoct, vysvětlit brzdy perrot na 815 E3 Terrno.
Doteď jsme servisovali jen klasické staré 815 a 148. Takže perroty úplná novinka..
Když shodím pakny pryč, jak vlastně funguje ten rozvěrač a samonastavování??
Chci dát nové pakny a rozdělat ten rozvěrač, vyčistit promastit, na co si dat pozor nebo co se u tohoto často mění aby vše fungovalo ??
Nemá někdo nějaké technické nákresy z knížek, dílenských příruček apod.??
Díky všem za pomoc
Doteď jsme servisovali jen klasické staré 815 a 148. Takže perroty úplná novinka..
Když shodím pakny pryč, jak vlastně funguje ten rozvěrač a samonastavování??
Chci dát nové pakny a rozdělat ten rozvěrač, vyčistit promastit, na co si dat pozor nebo co se u tohoto často mění aby vše fungovalo ??
Nemá někdo nějaké technické nákresy z knížek, dílenských příruček apod.??
Díky všem za pomoc
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů