Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Obrázek
Tatrovácká nástěnka
stř led 04, 2023 4:28 pm

Karel334
Příspěvky: 1601
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Obrázek

Obrázek
Koutek tatrováka….
stř led 04, 2023 4:32 pm

PtrialM
Příspěvky: 1578
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Karel334: :lol: :clap: :clap: :lol:
stř led 04, 2023 5:55 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Karel334 - Děkuji :)
stř led 04, 2023 7:37 pm

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

141.Luta

Pavel 815-2 - Já to myslel trošku jinak, ne že by to nějak extra topilo do kabiny, spíš jako že jedu v létě táhlej kopec , tatra by jela, ale už musím chladit, jestli by to omotání pomohlo, že by ty svody byly omotané a tím pádem, by jen ty svody tolik netopily v motorovém prostoru, vím že ta bude i tak teplo jak je motor rozpálenej, ale jestli by to snížilo pár procent tepla.


A nebylo by lepší odizolovat raději kabinu? Motor bych nechal motorem a byl bych rád že se uchladí.
čtv led 05, 2023 7:59 pm

PtrialM
Příspěvky: 1578
Registrován: ned led 10, 2016 5:03 pm
Bydliště: Brno

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Já to omotání svodů viděl na nějakém videu od Tomáše Tomečka,ten tomu říkal Tatra Tuning a myslím,že říkal že to tam má proto,že ty horký spaliny rychleji přejdou do turba a tím mu odevzdají víc energie. Ale neberte mě za slovo :hand: nevím jestli jsem si to dobře zapamatoval :think:
čtv led 05, 2023 9:13 pm

pavel 815-2
Příspěvky: 92
Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

U V10 atmosféry je s tou izolací svodů úplně jedno,maximálně ti to bude zavazet,když to budeš rozdělávat... Co se týče kabiny,tu určitě odizolovat můžeš,spíš to ale bude mít efekt hlukový,než teplotní, T1čka ohřívá kabinu nejmíň ze všech 815tek,nemá žádné krytování,ani udírnu.
čtv led 05, 2023 11:47 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Chameleon - nn já neměl na mysli, že to nějak topí do kabiny, spíš, že by jsem malinko ulevil motoru při chlazení, na té pásce je napsáno, že zabrání až 30 % pronikání tepla do motorového prostoru, tak jsem na to poukazoval, jako že bych netopil tak pod kabinou a motor se tím pádem i tolik neohříval v tahu. Jen taková myšlenka nic víc.
pát led 06, 2023 8:51 am

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

To výfukový potrubí ten motor ohřívá minimálně, zbytečně vyhozený peníze. Jestli se ti to hřeje, větší službu ti udělá, když motor oddekluješ a pořádně vymeješ vapkou. Za ty roky se tam usadí takovýho bordelu. Pak je to vzducháč, ten nejde dotahovat jako vodník, kor starý 10V. Eurovky jsou na tom už o poznání líp...
pát led 06, 2023 12:07 pm

141.Luta
Příspěvky: 336
Registrován: úte čer 28, 2011 11:02 pm
Bydliště: Šumperk
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

red.bill - Nn nehřeje se to o nic víc než jiná T1. Ale dík za reakce :)
sob led 07, 2023 9:07 pm

red.bill
Příspěvky: 193
Registrován: sob dub 12, 2014 6:55 pm
Bydliště: Mrklov

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdravíčko pánové, při výměně gumiček ve válci řazení půlek u 815 t2(předpokládám, že to bude u všech stejný), musí kaple dolů z převodovky nebo se to dá gynekologicky přeházet i na převodovce? Podle katalogu není válec natvrdo s kaplí a dá se vyndat, ale ještě jsem to nezkoumal na autě. Případně si na něco dát pozor? Díky.
čtv led 19, 2023 5:59 pm

pavel 815-2
Příspěvky: 92
Registrován: ned lis 06, 2022 11:18 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Nemusí to dolů,kup si aji tu vložku válečku novou,bývá od gumičky ,,vyjetá,,(ideálně z Terrna ocelovou+originál ,,tvrdou,,gumičku,hliníková stojí za prd...) budou tam vymezovací podložky,pod matkou pístku,tak bacha ať ti nespadnou,někdy se to musí doseřídit,musíš to ofukovačkou párkrát vyzkoušet...
čtv led 19, 2023 11:12 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Žádná gynekologie to není , odšroubíš víčko, odšroubíš matku, a vzduchovou pistolí foukáš vzduch do zadnějšího šroubení z dálky a pomalu přibližuješ, druhou rukou V POŘÁDNÉ RUKAVICI chytíš vystřelený pístek. :wink:
pát led 20, 2023 12:06 am

nevim
Příspěvky: 472
Registrován: úte led 06, 2015 6:17 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

dej velkou, sundej víčko, zase velkou, vložka se vyflusne když tak jí pomužeš rukou nebo sikama, vyměn gumku na pístku, zkontroluj jestli je dotažená matka co pístek drží, dej novou gumku pod víčko a smontuj vše zpět ani hadičku nemusíš odělávat :lol: jinak gumky jsou tam čtyři vyměnit ty dvě ale stačí
Naposledy upravil(a) nevim dne pon led 23, 2023 1:37 am, celkem upraveno 1 x.
pát led 20, 2023 9:57 pm

Mira_T148_T815
Příspěvky: 1
Registrován: ned pro 05, 2021 1:24 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Zdravím chlapi, potřeboval bych pomoct, vysvětlit brzdy perrot na 815 E3 Terrno.

Doteď jsme servisovali jen klasické staré 815 a 148. Takže perroty úplná novinka..

Když shodím pakny pryč, jak vlastně funguje ten rozvěrač a samonastavování??
Chci dát nové pakny a rozdělat ten rozvěrač, vyčistit promastit, na co si dat pozor nebo co se u tohoto často mění aby vše fungovalo ??

Nemá někdo nějaké technické nákresy z knížek, dílenských příruček apod.??

Díky všem za pomoc 💪🏻
ned led 22, 2023 3:15 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů