Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Tatra-Dakar a maratony
Tato Tatra měla jet jako doprovod na Dakaru 2008 (s posádkou, která je uvedená na dveřích) pro tým Environ Team. Ale tento Dakar se nakonec nekonal. S velkou pravděpodobností se tato Tatra žádného Dakaru nezúčastnila.
Re: Tatra-Dakar a maratony
"..né ve vězení jsem nebyl,já to dostal podmíněně skrz traktor....."
Doklady
Zdravím.Potřebuju radu.Chceme dostavět auťáky na Rally Breslau a podobné amatérské crosscountry závody,máme Lízu a Tatru,ale teď nás zarazilo vyjádření z býv. Liazu o tom,že potvrzení na přestavbu auta pro tyhle účely nevydávají,že se má stavět podle FIA.Což nám amatérům přijde lehce řečeno nemožné zrealizovat.A bez dokladů to taky nejde,páč se na tyto amaterské...vyžadují platné doklady s STK a s povinným ručením.Tak babo nebo chlapi poraďte,jak to vyřešit.Děkuji
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Tatra-Dakar a maratony
Zeptej se Svoboďáků ti mají zkušenosti. http://www.svobodatatrateam.cz/
Re: Tatra-Dakar a maratony
No a kde je problém? Na závody Baja něco, Breslau atd. byl potřeba TP s platnou technickou a zelená karta. Pokud to k autu máte, tak je vyřešeno ne? K čemu se má LIAZ vyjadřovat?
Filip Nikl
Re: Tatra-Dakar a maratony
No asi takový special těžko projde stk...nebo se pletu
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Re: Tatra-Dakar a maratony
Tak propadlá technická, to je jiná věc. No dnes asi ano... Ale když si to vezmu kolem a kolem, tak vystavením papíru s tím, že mi to někde uznají asi v tomto směru cesta nepovede. Spíš to chce být "kreativní".
Filip Nikl
Re: Tatra-Dakar a maratony
Autor příspěvku měl asi na mysli lejstro, které by povolovalo přestavbu na soutěžní special za předem daných podmínek, na jejímž základu by se to zlegalizovalo.
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
-
- Příspěvky: 63
- Registrován: pát led 01, 2010 3:39 pm
- Bydliště: Nitra
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra-Dakar a maratony
Skuste ist takou cestou,nie zavodneho specialu,ale normalny valnik a veci ktore su vidiet napr. rozmer kolies,razvor, vsetky vonkajsie rozmery,aby sedeli s TP. No a ked mate napr. tahac navesovy,tak len prestavbu na valnik. Ale mam pocit ,ze i Tatra vydala teraz nejake vyhlasenie,ze uz len auta po roku 1990.
Re: Tatra-Dakar a maratony
Já to chápu, co autor myslel. A proto říkám, že tudy cesta nepovede.
Jako všechno homologace má věc opět 2 roviny. Jenda věc je STK a provoz po pozemních komunikacích a druhá vpuštění do závodu. Na závod musím mít platnou STK a pojištění, kontroluje se TP (mimo jiné také kvůli hmotnosti a zařazení do kategorie - vice nebo méně jak 7,5 tuny) a zelená karta. Tam co jsem byl já se to ovšem dělá stylem - ano Tatra, červená ano, 815 ano, SPZ souhlasí, technickou to má, OK díky nashle... Nikdo neleze pod rouru aby kontroloval VČ. Takže výše mám jasný seznam věcí co k tomu potřebuji. Dále přejímky spočívají v kontrole podstatných věcí - rám, lekárnička, světla atd.To je za předpokladu, že chci projít přejímkou a jinak to jezdí na podvalníku.
Pokud má auto ambice pohybovat se po pozemních komunikacích, nebo je šance hlubší kontroly, tak tu STK holt musím mít. Přestavba na závodní speciál je nesmysl. Dostane ro R-kový SPZ a stejně to na silnici nesmí! Takže jak píše Laco - papírově valník a aby souhlasily základní věci - motor, rozměry, barva... Stačí se podívat na SPZ závodních kamionů. Všichni mají bílou, to znamená, že to jsou normální náklaďáky. S Dakarkou se jezdilo na technickou, s Jamalem taky a světe div se i taková Buggyra jezdí s Phoenixama na technickou. A vždycky projdou.
Jako všechno homologace má věc opět 2 roviny. Jenda věc je STK a provoz po pozemních komunikacích a druhá vpuštění do závodu. Na závod musím mít platnou STK a pojištění, kontroluje se TP (mimo jiné také kvůli hmotnosti a zařazení do kategorie - vice nebo méně jak 7,5 tuny) a zelená karta. Tam co jsem byl já se to ovšem dělá stylem - ano Tatra, červená ano, 815 ano, SPZ souhlasí, technickou to má, OK díky nashle... Nikdo neleze pod rouru aby kontroloval VČ. Takže výše mám jasný seznam věcí co k tomu potřebuji. Dále přejímky spočívají v kontrole podstatných věcí - rám, lekárnička, světla atd.To je za předpokladu, že chci projít přejímkou a jinak to jezdí na podvalníku.
Pokud má auto ambice pohybovat se po pozemních komunikacích, nebo je šance hlubší kontroly, tak tu STK holt musím mít. Přestavba na závodní speciál je nesmysl. Dostane ro R-kový SPZ a stejně to na silnici nesmí! Takže jak píše Laco - papírově valník a aby souhlasily základní věci - motor, rozměry, barva... Stačí se podívat na SPZ závodních kamionů. Všichni mají bílou, to znamená, že to jsou normální náklaďáky. S Dakarkou se jezdilo na technickou, s Jamalem taky a světe div se i taková Buggyra jezdí s Phoenixama na technickou. A vždycky projdou.
Filip Nikl
Re: Tatra-Dakar a maratony
Svoboďákům jsem psal několikrát,ale asi nemají čas odpovědět.Tomeček má třeba na Baléčku Fkovou značku.Nevím jak to funguje,ale těžko projdu normální stk s přestavbou tahače na valník,mám úplně jinak stavěný podvozek na měchy,navijáky v rámu a to pak nemluvím o intercolerech za kabinou,nástavbu,rám v kabině a podobně to by ta STK musela patřit mě.Bez stk a dokladů do závodu nebududu moct, a kdo ti zaručí když pojedu někam 500km na podvalu,že mi tam pán na číslo roury a další věci nekoukne?A pak pápá lálá domů.Nebo mít valník v bezva stavu s doklady co mi bude procházet stk a na závoďáku nabouchaný čísla z něho.Ale držet další náklaďák,kvůli tomu,že chci projet tatrou Breslau,mi přijde taky ujetý.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
Re: Tatra-Dakar a maratony
Je pravda ,že jsem mohl legislativu řešit dřív než stavět náklaďák,ale touha závodit a mít stroj,byla silnější
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 973
- Registrován: sob led 23, 2010 3:49 pm
- Bydliště: VELKE ALBRECHTICE
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tatra-Dakar a maratony
prof.i A co takhle fotky tvého stroje
Re: Tatra-Dakar a maratony
Je to zatím podvozek tak to nemá smysl.Navic mi sem nešlo posledně dát foto.Tak to nejspíš půjde az to bude celý hotový.Neco už jsem posílal Filipovi.
Co neodfoukne klakson to pobere nárazník.
-
- Příspěvky: 15
- Registrován: pát bře 16, 2018 12:05 pm
Re: Tatra-Dakar a maratony
Liazka je zatím na cestě takže taky foto nebude
Jinak asi základní plán je použít LIAZ MTSP 27
Použít motor z Liaz 300 a kola z tatry 813 ( taktiky)
Pak cooler chladič za kabinu vnitřní vnější rám atd
Když sem psal přímo do liazu dnes je to TEDOM a.s.
Tak mi odepsal že řeší pouze legislativu do běžného provozu a odkázali mě na zmíněné FIA
Jinak asi základní plán je použít LIAZ MTSP 27
Použít motor z Liaz 300 a kola z tatry 813 ( taktiky)
Pak cooler chladič za kabinu vnitřní vnější rám atd
Když sem psal přímo do liazu dnes je to TEDOM a.s.
Tak mi odepsal že řeší pouze legislativu do běžného provozu a odkázali mě na zmíněné FIA
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 15 hostů