Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Felix
Příspěvky: 56
Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
Bydliště: North-West Germany
Kontaktovat uživatele:

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ahoj,

omluvte mě, nechtěl jsem se dohadovat o 1 / 100km. Všichni víme, že spotřeba musí být měřena po dlouhou dobu a závisí na mnoha dalších faktorech, což ztěžuje srovnání. V případě pochybností existuje také toto spolehlivé řešení pro spotřebu nafty modelu 813 Koloss :

Obrázek
:D :D :D

Můj přítel mluvil s výrobcem oleje o převodovce a použil speciální olej pro vysoké teploty pro planetové soukolí v centrální trubce. To je dobré, udržuje přenos mnohem chladnější. Ale ani to z kolosu nedělá závodní auto.


Můj Diamoil 4x4 spotřebuje 27 l, když je prázdný. Ale najel jsem to jen 1 500 km, to je stále příliš málo na to, abych mohl něco říct. Peter si myslí, že se to dá udělat ještě lépe. To by samozřejmě bylo hezké, uvidíme! Nejprve budu řídit více a pak zkontroluji kompresi. Postavil jsem nové pístní kroužky na staré písty ve starých válcích na levé straně válců, což mohla být hloupost. Musím změřit kompresi a přídržný tlak a potom budu vědět víc. Ale v tuto chvíli je třeba udělat ještě důležitější věci:

Obrázek

Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
pon bře 15, 2021 9:16 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Felix píše:
pon bře 15, 2021 9:16 pm
Ahoj,

omluvte mě, nechtěl jsem se dohadovat o 1 / 100km. Všichni víme, že spotřeba musí být měřena po dlouhou dobu a závisí na mnoha dalších faktorech, což ztěžuje srovnání. V případě pochybností existuje také toto spolehlivé řešení pro spotřebu nafty modelu 813 Koloss :

Obrázek
:D :D :D

Můj přítel mluvil s výrobcem oleje o převodovce a použil speciální olej pro vysoké teploty pro planetové soukolí v centrální trubce. To je dobré, udržuje přenos mnohem chladnější. Ale ani to z kolosu nedělá závodní auto.


Můj Diamoil 4x4 spotřebuje 27 l, když je prázdný. Ale najel jsem to jen 1 500 km, to je stále příliš málo na to, abych mohl něco říct. Peter si myslí, že se to dá udělat ještě lépe. To by samozřejmě bylo hezké, uvidíme! Nejprve budu řídit více a pak zkontroluji kompresi. Postavil jsem nové pístní kroužky na staré písty ve starých válcích na levé straně válců, což mohla být hloupost. Musím změřit kompresi a přídržný tlak a potom budu vědět víc. Ale v tuto chvíli je třeba udělat ještě důležitější věci:

Obrázek

Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
chyba to není!!! kroužky podléhají největšímu opotřebení a drží písty ve správné poloze ve válci!!! pokud píst není odřený z důvodu volných kroužků a nebo zapečený tak je stále použitelný!!! !!!! ovšem vállce do V se vlivvem gravitace a váhou pístu a ojnnice stává postupně šišatým směrem dolů a pokud už jsou šišatý tak nové kulaté kroužky těsní méně než ty zaběhané !!!! ale pokud je u starých zaběhaných kroužků stále dobrá komprese tak když se píst stále více ohřejvá ta je větší a odírá se o válec až se oboje odře!!! čili důležitá je ovánost válce a opotřebení kroužků!!

u nafty je důležitý co nevětší otvírací tlak i větší než doporučený ono se to časem usadí a tím i předvtřik a fonkce předsuvníku vstřiku pokud tam je!!!
úte bře 16, 2021 5:00 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tatra VT píše:
pon bře 15, 2021 8:00 pm
Peter.Jo to je všechno hezký,az na ten batoh peněz 😁.
Tak raději chytám rady,co zvládne zaměstnáním dělník s rodinou odpoledne po práci,s batuzkem max se svačinou (to je v reálu vylepšení max kolem 20-30tis)😉 .Samo,mýt plný batoh peněz dám tam písty,válce,hlavy,výstřiky z E3,dva holsety ,mezichladič a bude to jiná písnička.
PS:Hezky ti to jezdí
ze všeho nejdúležitější je rozprešování palliva!!!! čili vs.čerpadlo generuje žádoucí výtlak!!!!!! :housle: :housle: :housle: a nastvení vstřikovačů!!!! :dance: :dance: a i trochu vyšší než doporučená!!!! předvstřik a funkce předsuvníku pokud tam je!!

co njvišší komprese čili ne jenom ta nejnišší dovolená!!!! :dance: :dance:

a ventily

toto nejdůležitější pro spalování!!!!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:
úte bře 16, 2021 5:29 pm

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Odvzdusnenie serco riadenia

Dobrý deň pani, potreboval by som radu ohľadom Odvzdusnenia riadenia, nejaky postup.
Tatra 815 R.V. 96
Ďakujem
Obrázek
pát bře 19, 2021 10:28 am

Uživatelský avatar
chameleon
Příspěvky: 111
Registrován: sob pro 29, 2012 10:59 pm
Bydliště: Vysočina

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

No už to bude 15 let co jsem s tím jezdil, ale nikdy jsme neodvzdšňovali, nalil se olej zatočilo se doleva a doprava naplno a odvzdušnilo se samo. :think:
pát bře 19, 2021 6:09 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Tohle servo se samo neodvzdušní.Samo se odvzdušňuje servo ZF co se montovali na Terrna, Jamaly a na Fénixe.
Odvzdušnit tenhle krám je někdy docela prekérka.
pát bře 19, 2021 6:40 pm

pan Jamal
Příspěvky: 767
Registrován: pát bře 02, 2012 12:07 am
Bydliště: Krkonoše

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Málem bych zapomněl, na starou osmsetpatnátcku , tam taky stačilo zatočit doprava doleva....
pát bře 19, 2021 6:44 pm

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

tomike840 píše:
pát bře 19, 2021 10:28 am
Odvzdusnenie serco riadenia

Dobrý deň pani, potreboval by som radu ohľadom Odvzdusnenia riadenia, nejaky postup.
Tatra 815 R.V. 96
Ďakujem
Obrázek
povol šroubek blíž k nádobce drž plnej pravej až nebude pěnit utáhni a povol druhej a drž plnej levej až nebude pěnit utáhni a tak do kola!! hlídat olej v nadobce!!!

a potom kola rovně a odvzdušnit spodní šroubky bez rejdování a zase hlídat nádobku!§§!
pát bře 19, 2021 11:09 pm

Predseda
Příspěvky: 118
Registrován: úte bře 21, 2017 3:06 pm
Bydliště: Sereď

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Skús si zaobstarať podtlakový odvzdušnovač, stojí to okolo 50€ ... 10 minút roboty bez roboty a odvzdusní to na 100 percent..pri tatre to vyuziješ určite
sob bře 20, 2021 7:56 am

tomike840
Příspěvky: 167
Registrován: čtv led 05, 2012 5:30 pm
Bydliště: Rimavská Sobota

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Ďakujem za rady páni, zajtra sa do toho pustím
ned bře 21, 2021 4:57 pm

peter gasparovic
Příspěvky: 4523
Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Chlapi aký je problém, keď 148 pri rozjezdu poskakuje?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
stř bře 24, 2021 6:11 pm

Tatra VT
Příspěvky: 29
Registrován: stř bře 03, 2021 12:29 pm

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

Lamely,nebo pritlacak,ale spíš buď špatnej materiál lamel,nebo spálený lamely.Na pritlacaku blbě seřízena packa.Rozborka tě nejspíš nemine.
stř bře 24, 2021 7:35 pm

Uživatelský avatar
pavel 815
Příspěvky: 5001
Registrován: stř říj 08, 2008 10:33 pm
Bydliště: okoli brna

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

T148 poskakuje normálné,čím dáš vyšší kvalt -tím víc poskakuje, prázdná rozjezd na velká dvojka nebo malá trojka,naložená silnice na malou dvojku, v terénu jednička a u 148 hlavně rozjezd úplně bez plynu,přidat až se hýbe,ta dvojlamela to pobere,jak to budeš trápit,povolí se ti matka na přítlačáku,ulomí se ti packa,nebo vydře ten mezitalíř...nezapomeň že je to přítlačák s pružinama,ne membrána,podle toho se s tím musí zacházet...jak říká klasik,,kup si papuče,, :D
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
čtv bře 25, 2021 12:05 am

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

pavel 815 píše:
čtv bře 25, 2021 12:05 am
T148 poskakuje normálné,čím dáš vyšší kvalt -tím víc poskakuje, prázdná rozjezd na velká dvojka nebo malá trojka,naložená silnice na malou dvojku, v terénu jednička a u 148 hlavně rozjezd úplně bez plynu,přidat až se hýbe,ta dvojlamela to pobere,jak to budeš trápit,povolí se ti matka na přítlačáku,ulomí se ti packa,nebo vydře ten mezitalíř...nezapomeň že je to přítlačák s pružinama,ne membrána,podle toho se s tím musí zacházet...jak říká klasik,,kup si papuče,, :D
ano ano ano :dance: :dance: :dance: :dance:
čtv bře 25, 2021 12:20 am

frantisek1
Příspěvky: 64
Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
Bydliště: praha

Re: Poruchy a opravy Tater

Příspěvek

peter gasparovic píše:
stř bře 24, 2021 6:11 pm
Chlapi aký je problém, keď 148 pri rozjezdu poskakuje?
není prasklá guma nebo volný nebo žádný šrouby na zadním uložení motoru??? :( :(
čtv bře 25, 2021 12:23 am

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti