Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 56
- Registrován: pon pro 05, 2016 10:35 pm
- Bydliště: North-West Germany
- Kontaktovat uživatele:
Re: Poruchy a opravy Tater
Ahoj,
omluvte mě, nechtěl jsem se dohadovat o 1 / 100km. Všichni víme, že spotřeba musí být měřena po dlouhou dobu a závisí na mnoha dalších faktorech, což ztěžuje srovnání. V případě pochybností existuje také toto spolehlivé řešení pro spotřebu nafty modelu 813 Koloss :
Můj přítel mluvil s výrobcem oleje o převodovce a použil speciální olej pro vysoké teploty pro planetové soukolí v centrální trubce. To je dobré, udržuje přenos mnohem chladnější. Ale ani to z kolosu nedělá závodní auto.
Můj Diamoil 4x4 spotřebuje 27 l, když je prázdný. Ale najel jsem to jen 1 500 km, to je stále příliš málo na to, abych mohl něco říct. Peter si myslí, že se to dá udělat ještě lépe. To by samozřejmě bylo hezké, uvidíme! Nejprve budu řídit více a pak zkontroluji kompresi. Postavil jsem nové pístní kroužky na staré písty ve starých válcích na levé straně válců, což mohla být hloupost. Musím změřit kompresi a přídržný tlak a potom budu vědět víc. Ale v tuto chvíli je třeba udělat ještě důležitější věci:
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
omluvte mě, nechtěl jsem se dohadovat o 1 / 100km. Všichni víme, že spotřeba musí být měřena po dlouhou dobu a závisí na mnoha dalších faktorech, což ztěžuje srovnání. V případě pochybností existuje také toto spolehlivé řešení pro spotřebu nafty modelu 813 Koloss :
Můj přítel mluvil s výrobcem oleje o převodovce a použil speciální olej pro vysoké teploty pro planetové soukolí v centrální trubce. To je dobré, udržuje přenos mnohem chladnější. Ale ani to z kolosu nedělá závodní auto.
Můj Diamoil 4x4 spotřebuje 27 l, když je prázdný. Ale najel jsem to jen 1 500 km, to je stále příliš málo na to, abych mohl něco říct. Peter si myslí, že se to dá udělat ještě lépe. To by samozřejmě bylo hezké, uvidíme! Nejprve budu řídit více a pak zkontroluji kompresi. Postavil jsem nové pístní kroužky na staré písty ve starých válcích na levé straně válců, což mohla být hloupost. Musím změřit kompresi a přídržný tlak a potom budu vědět víc. Ale v tuto chvíli je třeba udělat ještě důležitější věci:
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
chyba to není!!! kroužky podléhají největšímu opotřebení a drží písty ve správné poloze ve válci!!! pokud píst není odřený z důvodu volných kroužků a nebo zapečený tak je stále použitelný!!! !!!! ovšem vállce do V se vlivvem gravitace a váhou pístu a ojnnice stává postupně šišatým směrem dolů a pokud už jsou šišatý tak nové kulaté kroužky těsní méně než ty zaběhané !!!! ale pokud je u starých zaběhaných kroužků stále dobrá komprese tak když se píst stále více ohřejvá ta je větší a odírá se o válec až se oboje odře!!! čili důležitá je ovánost válce a opotřebení kroužků!!Felix píše: ↑pon bře 15, 2021 9:16 pmAhoj,
omluvte mě, nechtěl jsem se dohadovat o 1 / 100km. Všichni víme, že spotřeba musí být měřena po dlouhou dobu a závisí na mnoha dalších faktorech, což ztěžuje srovnání. V případě pochybností existuje také toto spolehlivé řešení pro spotřebu nafty modelu 813 Koloss :
Můj přítel mluvil s výrobcem oleje o převodovce a použil speciální olej pro vysoké teploty pro planetové soukolí v centrální trubce. To je dobré, udržuje přenos mnohem chladnější. Ale ani to z kolosu nedělá závodní auto.
Můj Diamoil 4x4 spotřebuje 27 l, když je prázdný. Ale najel jsem to jen 1 500 km, to je stále příliš málo na to, abych mohl něco říct. Peter si myslí, že se to dá udělat ještě lépe. To by samozřejmě bylo hezké, uvidíme! Nejprve budu řídit více a pak zkontroluji kompresi. Postavil jsem nové pístní kroužky na staré písty ve starých válcích na levé straně válců, což mohla být hloupost. Musím změřit kompresi a přídržný tlak a potom budu vědět víc. Ale v tuto chvíli je třeba udělat ještě důležitější věci:
Vzduchem chlazené pozdravy
Felix
u nafty je důležitý co nevětší otvírací tlak i větší než doporučený ono se to časem usadí a tím i předvtřik a fonkce předsuvníku vstřiku pokud tam je!!!
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
ze všeho nejdúležitější je rozprešování palliva!!!! čili vs.čerpadlo generuje žádoucí výtlak!!!!!! a nastvení vstřikovačů!!!! a i trochu vyšší než doporučená!!!! předvstřik a funkce předsuvníku pokud tam je!!Tatra VT píše: ↑pon bře 15, 2021 8:00 pmPeter.Jo to je všechno hezký,az na ten batoh peněz .
Tak raději chytám rady,co zvládne zaměstnáním dělník s rodinou odpoledne po práci,s batuzkem max se svačinou (to je v reálu vylepšení max kolem 20-30tis) .Samo,mýt plný batoh peněz dám tam písty,válce,hlavy,výstřiky z E3,dva holsety ,mezichladič a bude to jiná písnička.
PS:Hezky ti to jezdí
co njvišší komprese čili ne jenom ta nejnišší dovolená!!!!
a ventily
toto nejdůležitější pro spalování!!!!!!
Re: Poruchy a opravy Tater
No už to bude 15 let co jsem s tím jezdil, ale nikdy jsme neodvzdšňovali, nalil se olej zatočilo se doleva a doprava naplno a odvzdušnilo se samo.
Re: Poruchy a opravy Tater
Tohle servo se samo neodvzdušní.Samo se odvzdušňuje servo ZF co se montovali na Terrna, Jamaly a na Fénixe.
Odvzdušnit tenhle krám je někdy docela prekérka.
Odvzdušnit tenhle krám je někdy docela prekérka.
Re: Poruchy a opravy Tater
Málem bych zapomněl, na starou osmsetpatnátcku , tam taky stačilo zatočit doprava doleva....
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
povol šroubek blíž k nádobce drž plnej pravej až nebude pěnit utáhni a povol druhej a drž plnej levej až nebude pěnit utáhni a tak do kola!! hlídat olej v nadobce!!!
a potom kola rovně a odvzdušnit spodní šroubky bez rejdování a zase hlídat nádobku!§§!
Re: Poruchy a opravy Tater
Skús si zaobstarať podtlakový odvzdušnovač, stojí to okolo 50€ ... 10 minút roboty bez roboty a odvzdusní to na 100 percent..pri tatre to vyuziješ určite
Re: Poruchy a opravy Tater
Ďakujem za rady páni, zajtra sa do toho pustím
-
- Příspěvky: 4523
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Re: Poruchy a opravy Tater
Chlapi aký je problém, keď 148 pri rozjezdu poskakuje?
Vo víne je pravda, v pive sloboda, v pálenke sila a vo vode baktérie...
Re: Poruchy a opravy Tater
Lamely,nebo pritlacak,ale spíš buď špatnej materiál lamel,nebo spálený lamely.Na pritlacaku blbě seřízena packa.Rozborka tě nejspíš nemine.
Re: Poruchy a opravy Tater
T148 poskakuje normálné,čím dáš vyšší kvalt -tím víc poskakuje, prázdná rozjezd na velká dvojka nebo malá trojka,naložená silnice na malou dvojku, v terénu jednička a u 148 hlavně rozjezd úplně bez plynu,přidat až se hýbe,ta dvojlamela to pobere,jak to budeš trápit,povolí se ti matka na přítlačáku,ulomí se ti packa,nebo vydře ten mezitalíř...nezapomeň že je to přítlačák s pružinama,ne membrána,podle toho se s tím musí zacházet...jak říká klasik,,kup si papuče,,
Nemít TATRU stojím tam ještě teď !!! Nezlobte se pane,já věřím že máte nejlepší ceny,ale Fridex fakt nepotřebuji...
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
ano ano anopavel 815 píše: ↑čtv bře 25, 2021 12:05 amT148 poskakuje normálné,čím dáš vyšší kvalt -tím víc poskakuje, prázdná rozjezd na velká dvojka nebo malá trojka,naložená silnice na malou dvojku, v terénu jednička a u 148 hlavně rozjezd úplně bez plynu,přidat až se hýbe,ta dvojlamela to pobere,jak to budeš trápit,povolí se ti matka na přítlačáku,ulomí se ti packa,nebo vydře ten mezitalíř...nezapomeň že je to přítlačák s pružinama,ne membrána,podle toho se s tím musí zacházet...jak říká klasik,,kup si papuče,,
-
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon kvě 28, 2012 4:31 pm
- Bydliště: praha
Re: Poruchy a opravy Tater
není prasklá guma nebo volný nebo žádný šrouby na zadním uložení motoru???peter gasparovic píše: ↑stř bře 24, 2021 6:11 pmChlapi aký je problém, keď 148 pri rozjezdu poskakuje?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti