Moderátoři: martin_100, Olda, Hynek, cuisine, spida
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Gratulace všem! Letos to byla topka i co se týče spolehlivosti a bezporuchovosti v podstatě všech čechů vepředu
Hodně se mi líbí jak mládí vystrkuje růžky... Michal Valtr, mladej De Brink naprosto parádně ve 22 letech Kolocová taky super A nejvíc obdivuju mladýho Jardu Valtra jak si to v té kabině šěfuje a přesně ví co chce
Hodně se mi líbí jak mládí vystrkuje růžky... Michal Valtr, mladej De Brink naprosto parádně ve 22 letech Kolocová taky super A nejvíc obdivuju mladýho Jardu Valtra jak si to v té kabině šěfuje a přesně ví co chce
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Ještě k samotnému Dakaru: Po takové obtížnosti (s rozdíly v hodinách a ne v sekundách) tu voláme už 15 let.
Tak snad to v následujících ročnících bude obdobně stavěné. A chrono48 - to bylo napínavý jak kšandy
Tak snad to v následujících ročnících bude obdobně stavěné. A chrono48 - to bylo napínavý jak kšandy
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Ještě bych vypíchl, že Prokop je jediný v autech kdo neměl žádnou penaltu, jinak mají všichni nějaký flastr.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Trněného tento ročník vyloženě s..l, ale jel dobře a hlavně posbíral zkušenosti. Obsadil 23 místo a rád bych ho příště viděl na AER, či opět zde, v SA.
Koloc má potenciál se zrychlit. Na pískovišti je jako doma. Ostatně koho by to na šutrech bavilo. Pátou a šestou etapu si užila. 25.? Bomba...Pochopil jsem, že její sestra je něco jako Bryce Menzies, takže předpokládám, že na Dakaru jí neuvidíme.
Tomáš...Zdravotně a psychicky rozhozený. Magnet na průs..y. Sorry Tome víc k tomu nemám. Ale přeci jen jo, když je potřeba, pomůžeš
Rád jsem viděl potenciál "nových motorkářů". Paráda hoši
Kdyby příště jel i Maňas, byla by to paráda², je to rychlík.
MM Technology. Použiju výrazivo z F1. "Nejlepší balíček". Stálo to hodně, ale naštěstí pro nás fanoušky, stálo jim to za to. Nemyslím, že by s nima teď nebylo k vydržení, věřím že naopak. Že se zvedla technická stránka věci potvrdil také Italtrans.
Aleš podle mne, vzhledem k jeho balíčku parádní výsledek.
Díky oběma týmům, že kvalitu kategorie kamionů udrželi pořadně vysoko.
Tatra EVO3 měla řadu problémů. Z těch přiznaných vidím jako nejfatálnější ty s motorem. Nejlépe připravené auto měl za poslední dobu Ignacio, ale bohužel by to chtělo na technice ještě zapracovat.
Prokop. Tam je nejhorší, co dál...Od dnešního dne jsou spolu s Viktorem živoucími českými legendami. Orlen může být spokojen, jako my všichni
Ferry:"Všichi jsou borci, co dojeli."
Koloc má potenciál se zrychlit. Na pískovišti je jako doma. Ostatně koho by to na šutrech bavilo. Pátou a šestou etapu si užila. 25.? Bomba...Pochopil jsem, že její sestra je něco jako Bryce Menzies, takže předpokládám, že na Dakaru jí neuvidíme.
Tomáš...Zdravotně a psychicky rozhozený. Magnet na průs..y. Sorry Tome víc k tomu nemám. Ale přeci jen jo, když je potřeba, pomůžeš
Rád jsem viděl potenciál "nových motorkářů". Paráda hoši
Kdyby příště jel i Maňas, byla by to paráda², je to rychlík.
MM Technology. Použiju výrazivo z F1. "Nejlepší balíček". Stálo to hodně, ale naštěstí pro nás fanoušky, stálo jim to za to. Nemyslím, že by s nima teď nebylo k vydržení, věřím že naopak. Že se zvedla technická stránka věci potvrdil také Italtrans.
Aleš podle mne, vzhledem k jeho balíčku parádní výsledek.
Díky oběma týmům, že kvalitu kategorie kamionů udrželi pořadně vysoko.
Tatra EVO3 měla řadu problémů. Z těch přiznaných vidím jako nejfatálnější ty s motorem. Nejlépe připravené auto měl za poslední dobu Ignacio, ale bohužel by to chtělo na technice ještě zapracovat.
Prokop. Tam je nejhorší, co dál...Od dnešního dne jsou spolu s Viktorem živoucími českými legendami. Orlen může být spokojen, jako my všichni
Ferry:"Všichi jsou borci, co dojeli."
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Chlapci dík za společnost, sice je nás zde méně, ale je zde parádní a okamžitý přehled co se kde děje. Tak zase příští rok další double v opačném garde
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Krásně se na to podium dívá,hlavně v kategorii Trucků
Přál jsem si to pořadí na prvních dvou místech obráceně ale co,příští rok se to může
splnit
Kluci díky,jak těm do SA tak i zde diskutujícím
Přál jsem si to pořadí na prvních dvou místech obráceně ale co,příští rok se to může
splnit
Kluci díky,jak těm do SA tak i zde diskutujícím
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Tak si taky napíšu svoje hodnocení. Dvě české vlajky na prvních dvou místech. Super, skvělé, top... Jen to vlastenecké srdíčko trochu mrzí, že tam je to Taliánské Iveco a ne TATRA . Ani ta Praga mne moc nehřeje. Ale to je osobní názor. Skvělý výsledek, po létech nadvlády ruských modráků konečně radost z proběhlého a úspěšného ročníku. A zas budeme celý rok čekat než se to rozjede.
Jo a všimli jste si, že Martin Prokop to krom několika odpadlíků absolvoval bez jediné vteřiny penalizace.
Jo a všimli jste si, že Martin Prokop to krom několika odpadlíků absolvoval bez jediné vteřiny penalizace.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Za mě určitě nejlepší "novodobý" Dakar po opuštění Afriky. Tradiční francouzské zmatky sice zůstaly, ale poměrně to vykompenzovala pecka v podobě etapy "chrono 48". Ta neměla chybu. Víc takových návratů ke kořenům této nejtěžší rallye na světě.
A co říci k výsledkům?
Kamiony-fantazie! Čekali jsme opravdu hodně let na vítězství a ještě déle na double.
Obrovská gratulace do Sedlčan, Mates s posádkou zvítězili po zásluze špičkovým a konzistentním výkonem. Auto drželo a to je základ úspěchu. Roky dřiny se vyplatily. Klobouk dolů!
Neméně velká gratulace míří také do Frenštátu, Alda si bednu bezesporu zasloužil, zvlášť po loňské nešťastné události. Vím, že je smutný a že ta hořkost tam je, protože stále nebyl naplněn jeho sen, ale poslední 2 roky se mu hodně přiblížil. V Jardovi má špičkového navigátora a určitě ještě neřekli na Dakaru poslední slovo.
Respekt Jardovi Valtrovi a bratrům Kiliánům, že do toho zase šli. Jarda chtěl víc, ale vzhledem k okolnostem to nešlo. Muselo by se vše sejít na výbornou a to se nestalo. Na druhou stranu, radost mu dělají synové a to je určitě víc, než nějaký jeho individuální úspěch.
Velký respekt Pascalovi, protože jet s Tatrou poprvé v životě, poprvé s takto složenou posádkou, bez pořádného testování, tak těžký závod, to chce opravdu koule. Klobouk dolů!
Velké uznání také VRT a Michalovi s posádkou. Poprvé a nad očekávání dobře. Jeho čas ještě přijde.
Danovi se bude o Dakaru ještě asi dlouho zdát. Ale proto tam jeli, aby to poznali, projeli a zažili to. Bojovali statečně.
Auta-naprostá pecka z českého pohledu! Martin s Viktorem a celý jejich tým zaslouží absolutorium. To, co dokázali mezi továrními týmy, o tom se nikomu na začátku Dakaru ani nesnilo. Smekám kulicha!
Karel, Aliyyah, Tomáš - sbírali další zkušenosti, bojovali, prali se, nevzdali to.
Motorky-další parádní český výsledek! Martin v TOP 10. Co k tomu říct? Nádhera! Ostatní kluci také pěkné výsledky. Jsou to blázni. A největší z nich je Libor. Před ním a jeho náturou fakt smekám.
Classic-prostě klasa. Člověk to sledoval se zájmem a fandil. Ondra to měl skvěle rozjeté, velká škoda, že to nedopadlo. Byla by to krásná tečka za Škodovkou na Dakaru. Holky s Kachnou masakr, po právu byly středem zájmu.
Velký respekt a obdiv všem, kteří letošní ročník dokončili.
A co říci k výsledkům?
Kamiony-fantazie! Čekali jsme opravdu hodně let na vítězství a ještě déle na double.
Obrovská gratulace do Sedlčan, Mates s posádkou zvítězili po zásluze špičkovým a konzistentním výkonem. Auto drželo a to je základ úspěchu. Roky dřiny se vyplatily. Klobouk dolů!
Neméně velká gratulace míří také do Frenštátu, Alda si bednu bezesporu zasloužil, zvlášť po loňské nešťastné události. Vím, že je smutný a že ta hořkost tam je, protože stále nebyl naplněn jeho sen, ale poslední 2 roky se mu hodně přiblížil. V Jardovi má špičkového navigátora a určitě ještě neřekli na Dakaru poslední slovo.
Respekt Jardovi Valtrovi a bratrům Kiliánům, že do toho zase šli. Jarda chtěl víc, ale vzhledem k okolnostem to nešlo. Muselo by se vše sejít na výbornou a to se nestalo. Na druhou stranu, radost mu dělají synové a to je určitě víc, než nějaký jeho individuální úspěch.
Velký respekt Pascalovi, protože jet s Tatrou poprvé v životě, poprvé s takto složenou posádkou, bez pořádného testování, tak těžký závod, to chce opravdu koule. Klobouk dolů!
Velké uznání také VRT a Michalovi s posádkou. Poprvé a nad očekávání dobře. Jeho čas ještě přijde.
Danovi se bude o Dakaru ještě asi dlouho zdát. Ale proto tam jeli, aby to poznali, projeli a zažili to. Bojovali statečně.
Auta-naprostá pecka z českého pohledu! Martin s Viktorem a celý jejich tým zaslouží absolutorium. To, co dokázali mezi továrními týmy, o tom se nikomu na začátku Dakaru ani nesnilo. Smekám kulicha!
Karel, Aliyyah, Tomáš - sbírali další zkušenosti, bojovali, prali se, nevzdali to.
Motorky-další parádní český výsledek! Martin v TOP 10. Co k tomu říct? Nádhera! Ostatní kluci také pěkné výsledky. Jsou to blázni. A největší z nich je Libor. Před ním a jeho náturou fakt smekám.
Classic-prostě klasa. Člověk to sledoval se zájmem a fandil. Ondra to měl skvěle rozjeté, velká škoda, že to nedopadlo. Byla by to krásná tečka za Škodovkou na Dakaru. Holky s Kachnou masakr, po právu byly středem zájmu.
Velký respekt a obdiv všem, kteří letošní ročník dokončili.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
filip 90 - jak to tu postupně čtu list po listu tak musím napsat kolego ,že jste to napsal výstižně a souhlasím a podepisují to co jste napsal.
mirasat - musím s vámi souhlasit
PtrialM - osobně si myslím,že je jedno kdo v jakém pořadí je na prvních místech a v jakém pořadí.
Všeobecně.
Tatrovácky podvozek i když částečně zaobaleny do jiného vozu je hendikepem, každý rok a bude to zlobit i v dalších letech.
A problémy technického rázu to potvrzují také každý rok. Psal jsem to v minulosti několikrát a osočování zdejších lidí bylo pokaždý stejné, že Tatra je skvělá a že nevím co píšu.
Stačí se každý rok dívat co ty auta dovedou a co dovedou řidiči těch vozidel.
Stačí se podívat i do minulosti.
Na tak už extrémně rychlí závod jaký jste i teď viděli aktuálně a i v minulosti je jasné,že podvozky Tatra na to nebudou nikdy plně spolehlivé. Prostě to tak je a není to podvozek závodní formule na asfalt aby vyhrával Tatra podvozek první místo celkově.
A je jedno jestli byde problém startér, řízení, ovládání funkcí motoru a nebo pérování atd.
Možná když do toho budou týmy cpat nehorázné peníze tak to snad vydrží do cíle,ale je to jiný level.
A za nějakou dobu až Amerika a Západní státy dořeši incident na východě a Ruské závodní nákladní stroje se opět objeví na startu v nějakém budoucím Dakaru tak to bude opět jiné.
M&M mají vyšlechtěny vůz jiné koncepce než Kopřivnický výrobce a je to vidět na tom jak se vůz od M&M choval za plně jízdy minulý rok a tento rok.
Je to rozdíl.
Kvůli cenzuře v ČR se to nedozvíme,ale v západní části EU se o tom hovoří bez obav ,že Ruské závodní týmy jezdí a stále trénují.
Informace si můžete sami dohledat.
Věřím,že další budoucí závody Dakar budou také napínavé jen pořadí bude jine.
Přeji pěkný víkendový den.
mirasat - musím s vámi souhlasit
PtrialM - osobně si myslím,že je jedno kdo v jakém pořadí je na prvních místech a v jakém pořadí.
Všeobecně.
Tatrovácky podvozek i když částečně zaobaleny do jiného vozu je hendikepem, každý rok a bude to zlobit i v dalších letech.
A problémy technického rázu to potvrzují také každý rok. Psal jsem to v minulosti několikrát a osočování zdejších lidí bylo pokaždý stejné, že Tatra je skvělá a že nevím co píšu.
Stačí se každý rok dívat co ty auta dovedou a co dovedou řidiči těch vozidel.
Stačí se podívat i do minulosti.
Na tak už extrémně rychlí závod jaký jste i teď viděli aktuálně a i v minulosti je jasné,že podvozky Tatra na to nebudou nikdy plně spolehlivé. Prostě to tak je a není to podvozek závodní formule na asfalt aby vyhrával Tatra podvozek první místo celkově.
A je jedno jestli byde problém startér, řízení, ovládání funkcí motoru a nebo pérování atd.
Možná když do toho budou týmy cpat nehorázné peníze tak to snad vydrží do cíle,ale je to jiný level.
A za nějakou dobu až Amerika a Západní státy dořeši incident na východě a Ruské závodní nákladní stroje se opět objeví na startu v nějakém budoucím Dakaru tak to bude opět jiné.
M&M mají vyšlechtěny vůz jiné koncepce než Kopřivnický výrobce a je to vidět na tom jak se vůz od M&M choval za plně jízdy minulý rok a tento rok.
Je to rozdíl.
Kvůli cenzuře v ČR se to nedozvíme,ale v západní části EU se o tom hovoří bez obav ,že Ruské závodní týmy jezdí a stále trénují.
Informace si můžete sami dohledat.
Věřím,že další budoucí závody Dakar budou také napínavé jen pořadí bude jine.
Přeji pěkný víkendový den.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Pánové, moc Vám děkuji za skvělý letošní přenos, nesledoval jsem jiné zpravodajství než zde a vím všechno Chtěl jsem se jen tak trochu zeptat, nemáte pocit, že letos přijelo o pořadí bojovat jen tak do pěti kamionů?
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
To bych neřekl. Akorát to bylo těžké na projetí v kombinaci se systémem startů do etap. Spíše se projevily náklady, které jsou spojené s přípravou (opravou) auta a vlastním tréninkem.
Holanďané měli technické problémy, Aleš jediný, Mates žádný.
Překlikni si na Holanďanech pořadí od 4.do 6.etapy.
Nepochybuji o tom, že i v zhledem k předchozím navigačním ztrátám, ale hlavně v rámci chladně taktickému uvažování bylo u Macíků správně predikováno, že vyhrát 5. etapu bude klíčové-fatální právě kvůli startovnímu času.
Macík s Brinkem startovali spolu jako prvni dvojice kamionů, dokázali spolu jet prvnich cca 100km (Brink pověšený za Macíka). Pak začal Brink ztrácet....
Po prvni dvojici pak odstartovalo mimo jiné 12 kamionů a až za nimi Aleš (kvůli kombinaci chcípnutí motoru a nemožnosti ho nastartovat během předchozí 5. etapy). V prvním úseku nechal Aleš 14 minut. Brink nakonec ztratil 1h5m, Aleš 1h12m. Kasteren startoval devátý (deset minut před Alešem) a nechal tam 3h.
V páté etapě přálo štěstí připravenému (Matesovi) a šetou zajel fenomenálně.
Holanďané měli technické problémy, Aleš jediný, Mates žádný.
Překlikni si na Holanďanech pořadí od 4.do 6.etapy.
Nepochybuji o tom, že i v zhledem k předchozím navigačním ztrátám, ale hlavně v rámci chladně taktickému uvažování bylo u Macíků správně predikováno, že vyhrát 5. etapu bude klíčové-fatální právě kvůli startovnímu času.
Macík s Brinkem startovali spolu jako prvni dvojice kamionů, dokázali spolu jet prvnich cca 100km (Brink pověšený za Macíka). Pak začal Brink ztrácet....
Po prvni dvojici pak odstartovalo mimo jiné 12 kamionů a až za nimi Aleš (kvůli kombinaci chcípnutí motoru a nemožnosti ho nastartovat během předchozí 5. etapy). V prvním úseku nechal Aleš 14 minut. Brink nakonec ztratil 1h5m, Aleš 1h12m. Kasteren startoval devátý (deset minut před Alešem) a nechal tam 3h.
V páté etapě přálo štěstí připravenému (Matesovi) a šetou zajel fenomenálně.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Na fb buggyry se objevilo, ze tatra Phoenix Jardy Valtra tímto Dakarem udělala poslední štaci.
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
To ze ji nakonrc opravdu prodaji, nebo z ni postavi nove auto?
Ono neni divu, pokud se nepletu tak jsiu to stale puvodni phoenixy ktere se vesmes snazili jezdit spicku a tomu bude odpovidat i stav ramu viz Huzinkuv minuly hybrid.
Na treningy ci predvadecky by mohl byt pouzitelny, pripadne i pro nekoho na zauceni
Ono neni divu, pokud se nepletu tak jsiu to stale puvodni phoenixy ktere se vesmes snazili jezdit spicku a tomu bude odpovidat i stav ramu viz Huzinkuv minuly hybrid.
Na treningy ci predvadecky by mohl byt pouzitelny, pripadne i pro nekoho na zauceni
Re: Dakar 2024 průběh 2.poloviny
Všeobecně.
Tatrovácky podvozek i když částečně zaobaleny do jiného vozu je hendikepem, každý rok a bude to zlobit i v dalších letech.
A problémy technického rázu to potvrzují také každý rok. Psal jsem to v minulosti několikrát a osočování zdejších lidí bylo pokaždý stejné, že Tatra je skvělá a že nevím co píšu.
Stačí se každý rok dívat co ty auta dovedou a co dovedou řidiči těch vozidel.
Stačí se podívat i do minulosti.
Na tak už extrémně rychlí závod jaký jste i teď viděli aktuálně a i v minulosti je jasné,že podvozky Tatra na to nebudou nikdy plně spolehlivé. Prostě to tak je a není to podvozek závodní formule na asfalt aby vyhrával Tatra podvozek první místo celkově.
Věřím,že další budoucí závody Dakar budou také napínavé jen pořadí bude jine.
Přeji pěkný víkendový den.
[/quote]
Ale jdi ty brepto...nevím co vidíš nespolehlivého na tatrováckém podvozku anebo o co je podvozek s tuhými nápravami spolehlivější....většinou to je o přípravě, zdatnosti posádky a štěstí...na to, že Aleš na podzim oprášil pragovku, tak dojel druhý...za letos bezchybně jedoucím Macíkem...
V loni, nebýt toho nešťastného incidentu s divákem, tak věřím, že by vyhrál....
Tatrovácky podvozek i když částečně zaobaleny do jiného vozu je hendikepem, každý rok a bude to zlobit i v dalších letech.
A problémy technického rázu to potvrzují také každý rok. Psal jsem to v minulosti několikrát a osočování zdejších lidí bylo pokaždý stejné, že Tatra je skvělá a že nevím co píšu.
Stačí se každý rok dívat co ty auta dovedou a co dovedou řidiči těch vozidel.
Stačí se podívat i do minulosti.
Na tak už extrémně rychlí závod jaký jste i teď viděli aktuálně a i v minulosti je jasné,že podvozky Tatra na to nebudou nikdy plně spolehlivé. Prostě to tak je a není to podvozek závodní formule na asfalt aby vyhrával Tatra podvozek první místo celkově.
Věřím,že další budoucí závody Dakar budou také napínavé jen pořadí bude jine.
Přeji pěkný víkendový den.
[/quote]
Ale jdi ty brepto...nevím co vidíš nespolehlivého na tatrováckém podvozku anebo o co je podvozek s tuhými nápravami spolehlivější....většinou to je o přípravě, zdatnosti posádky a štěstí...na to, že Aleš na podzim oprášil pragovku, tak dojel druhý...za letos bezchybně jedoucím Macíkem...
V loni, nebýt toho nešťastného incidentu s divákem, tak věřím, že by vyhrál....
když už něco děláš, tak to dělej pořádně
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů