Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
- Bydliště: KLATOVY
dotaz: retardér
čau mám dotaz na spolehlivost a funkčnost retardérů montovaných zejména na tatry NT E1, E2, za odpovědi děkuji
Dva kusy jsem prohlížel.3st el.ret.telma bylo to na E2.nevím jak je to o spolehlivosti.Problem je servis, ten je jediný v Novém Jičíně jinak to nikdo neumí.Číhal jsem na jednu bouračku a tam to bylo chtěl jsem to na svůj tahač tak jsem se kolem toho něco dotazoval.Hlavně je velká nevýhoda že to nemůžeš použít na voze co občas brodí rouru v blátě to zařízení je dost nízko nad vozovkou.Což pro Tatru je asi divné.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
- Bydliště: KLATOVY
já jsem se stím setkal právě na vojenský verzy 6x6,byla to CAP 6 na přepravu nafty,a tenkrát nám to nějak nefungovalo, nevim nejezdil jsem s ní jen jezdila ke mě do dílny na běžný servisní ukony, ten šofér nevěděl už vůbec nic, nepoznal ani to že se mu speklo tlačítko u spojky a půlky to dávalo hned jak jsi pomlel s voličem takhle s tím jezdil doost dlouho aby vodkouřil skříň stálejch záběrů na halmaře a bylo po ptákách , No ale proč se teda ptám, narazil jsem totiž na jednu E2 NTH s tím retardérem a asi ji koupím,jenže ti borci to nějak asi neznají, hlavně mě jde o to aby třeba nebyl problém stím že začne chcát olej z nápravy nebo nedejbože jestli se ten "setrvák" např. nepovoloval a nevodlít by pak. Určitě je hezký si tím malinko přibrzdit, záleží jakou intenzitou to brzdí ?
-
- Příspěvky: 4562
- Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
- Bydliště: Zlín
Pokud jsem viděl elektrické Telmy tak jsou na jedno brdo, předpokládám že i na tatrách je podobná jako u našeho auta, ten retardér je celkem bezúdržbová a přitom dost účinná brzda, jediná potíž - už nám 2x během půl roku uletěl šroub držící takové desky na těch velkých cívkách, což pak znamená došourat se do servisu... je to prý dáno věkem, zapůsobí koroze. Takže u staršího retardéru bych je doporučil před montáží povyměňovat, šroub vyjde na pár kaček, nejdražší je práce při odvrtávání jeho zbytku.... Jinak se nemá co pokazit, snad jen kdyby uletěla cívka, tak je po retardéru. A nový vyjde na nějaký statisíc... A asi by se neměla podcenit kabeláž, ten retardér má dost velký odběr.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
- Bydliště: KLATOVY
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host