Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
cumins diesel
Příspěvky: 10
Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
Bydliště: KLATOVY

dotaz: retardér

Příspěvek

čau mám dotaz na spolehlivost a funkčnost retardérů montovaných zejména na tatry NT E1, E2, za odpovědi děkuji :idea:
pon bře 29, 2010 9:26 pm

Karel334
Příspěvky: 1609
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Dva kusy jsem prohlížel.3st el.ret.telma bylo to na E2.nevím jak je to o spolehlivosti.Problem je servis, ten je jediný v Novém Jičíně jinak to nikdo neumí.Číhal jsem na jednu bouračku a tam to bylo chtěl jsem to na svůj tahač tak jsem se kolem toho něco dotazoval.Hlavně je velká nevýhoda že to nemůžeš použít na voze co občas brodí rouru v blátě to zařízení je dost nízko nad vozovkou.Což pro Tatru je asi divné.
pon bře 29, 2010 10:22 pm

kalfi
Příspěvky: 162
Registrován: úte lis 17, 2009 8:21 pm
Bydliště: louky

Příspěvek

u nas v podniku maji E2 s retarderem telma a kolega co s ni jezdi tak rikal ze od novoti jedina vec na kterou nemuseli sahat
úte bře 30, 2010 6:18 am

cumins diesel
Příspěvky: 10
Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
Bydliště: KLATOVY

Příspěvek

já jsem se stím setkal právě na vojenský verzy 6x6,byla to CAP 6 na přepravu nafty,a tenkrát nám to nějak nefungovalo, nevim nejezdil jsem s ní jen jezdila ke mě do dílny na běžný servisní ukony, ten šofér nevěděl už vůbec nic, nepoznal ani to že se mu speklo tlačítko u spojky a půlky to dávalo hned jak jsi pomlel s voličem :lol: takhle s tím jezdil doost dlouho aby vodkouřil skříň stálejch záběrů na halmaře a bylo po ptákách :x , No ale proč se teda ptám, narazil jsem totiž na jednu E2 NTH s tím retardérem a asi ji koupím,jenže ti borci to nějak asi neznají, hlavně mě jde o to aby třeba nebyl problém stím že začne chcát olej z nápravy nebo nedejbože jestli se ten "setrvák" např. nepovoloval a nevodlít by pak. Určitě je hezký si tím malinko přibrzdit, záleží jakou intenzitou to brzdí ?
úte bře 30, 2010 7:07 am

Mechoš
Příspěvky: 200
Registrován: čtv úno 04, 2010 4:57 pm

Příspěvek

Měli jsme v práci naft.cisternu 4x4 s retardérem,každodenní provoz v terénu.Najeto přes 400tkm a na retardéru jenom ohlé kryty a trochu uštípaný "setrvák".
úte bře 30, 2010 6:12 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Karel 334 , u Tatry divný ? Vůbec ne .... existují 2 verze. V ose se zadní nápravou, to je vhodné pro NT na silnici a nebo s převodovkou, která ten retardér zvedne tak asi o 400 - 500 mm a ten je už v terénu mimo nebezpečí , je uvnitř rámu.
úte bře 30, 2010 8:22 pm

bazilisak
Příspěvky: 2454
Registrován: čtv úno 14, 2008 8:45 pm
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Cummins Diesel , brzdí to dobře , co si pamatuju z jednoho auta , tak tam měnili brzdové obložení poprvé asi po 350 000 km ......... , takže opravdu úspora brzd.
úte bře 30, 2010 8:26 pm

mirazapletal
Příspěvky: 4562
Registrován: pon lis 28, 2011 10:06 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Pokud jsem viděl elektrické Telmy tak jsou na jedno brdo, předpokládám že i na tatrách je podobná jako u našeho auta, ten retardér je celkem bezúdržbová a přitom dost účinná brzda, jediná potíž - už nám 2x během půl roku uletěl šroub držící takové desky na těch velkých cívkách, což pak znamená došourat se do servisu... je to prý dáno věkem, zapůsobí koroze. Takže u staršího retardéru bych je doporučil před montáží povyměňovat, šroub vyjde na pár kaček, nejdražší je práce při odvrtávání jeho zbytku.... Jinak se nemá co pokazit, snad jen kdyby uletěla cívka, tak je po retardéru. A nový vyjde na nějaký statisíc... A asi by se neměla podcenit kabeláž, ten retardér má dost velký odběr.
úte bře 30, 2010 8:57 pm

Karel334
Příspěvky: 1609
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

To Cumins-tady byla bouračka s tímto retard.telma.Někdo to tenkrát přeplatil a byla fuč.Modrá E2 4x4tahoun.Není to náhodou ona?
úte bře 30, 2010 10:27 pm

cumins diesel
Příspěvky: 10
Registrován: sob dub 18, 2009 8:01 pm
Bydliště: KLATOVY

Příspěvek

ne ne není to ona
úte dub 06, 2010 7:00 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host