Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

tatras2
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 21, 2008 11:22 pm

dotaz: Bezdušové pneu na tatra 148 s3

Příspěvek

Zdrávím chtěl bych poradit ohledně bezdušovích pneu .Namontoval jsem si na tatru na předek pneu 315/80-22,5 jinak na zadku zustavají péraky 11,00-20 tonáš nechci měnit musím to mít zapsané v techničáku nebo né jde mi o to jestli to nebude vadit na technické kontrole děkuji za rady .
ned srp 28, 2011 9:48 pm

tatras2
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 21, 2008 11:22 pm

Příspěvek

Neříkej te že nikdo nic nevíte , když to tak sleduji tak má snad každa tatra na předku bezduše a na zadku péra potřebuji to vědět jdu na stk zatím
ned srp 28, 2011 10:01 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

dle správbého to nelze máš tam mít to co je zapsané v TP ale bezdušáky jsou o tolik kvalitnější a bezpečnější že zpravidla to policisti ani na STK nekomentují pokud tě tam vyhodí tak je to 10 matic na jedno kolo na hodinu je přehodíš a jak máš razítko vozidlo je k dalšímu provozu způsobilé tak je dáš zpátky :D :D
ned srp 28, 2011 10:04 pm

tatras2
Příspěvky: 60
Registrován: ned pro 21, 2008 11:22 pm

Příspěvek

Dík,já to tak dělám ale když sem se jich ptal tak mi řekli že ať tam dám 11,00 to co je v TP .Policajti mě parkrát chytli a jim to nevadí těm stačí vzorek.podle správné by to mělo bejt asi v TP zavolám do kopřivnice a bude.
ned srp 28, 2011 10:14 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Myslím že telefonát do kopřivnice by byly vyhozené peníze pokud ti to schválí tak změnu ti stejbě musi udělat místní inspektorát ale bacha musel bys jít odzadu tady je určitý nelogismus konstrukčně lepší gumy musí být kvuli brždění v zadu to je kvůli osobákům u náklaďáků dáváš lepší gumu na předek abys neposkakoval v autě jak trotl a zadek je ti u prde.. tam nesedíš a je tam dvojmontáž takže kdyš jedna střelí tak smyk zpravidla nedostaneš ale zákon je lepší konstrukce vzadu :mad: :mad: :mad:
ned srp 28, 2011 10:23 pm

Michal8x8S1
Příspěvky: 89
Registrován: sob zář 17, 2011 9:39 pm
Bydliště: Královéhradecký kraj

bezdušové pneu

Příspěvek

Já jsem s tím problém na STK měl, je to asi 4 roky, volal jsem do Kpřivnice, odfaxoval jsem jím požadavek a oni mi poštou poslali orazítkovaný papír že to na tom mém číslu podvozku povolují. :wink: stálo to asi 700 Kč,- Logicky bych se na to taky vykašlal, ale měl jsem strach že kdyby došlo k nějaké havárce, tak půjdou po všem..
ned zář 18, 2011 11:45 am

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Jen to co je v TP, nic jiného NENÍ možné montovat LEGÁLNĚ. Jinak povolené kombinace jsou - diagonální - nesmí se kombinovat s jinými, steel celé auto, steel zadek - all steel předek, all steel celé auto, a vždy na kolech téže nápravy pneu stejné, i výrobce. Praxe je taková, že na STK řeší vzorek a někde i ty bezdušáky, nikdo neřeší steel, diagonál nebo all steel, policajty zajímá jen vzorek, většinou je jim i jedno, že je každá guma jiná.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
ned zář 18, 2011 6:02 pm

Uživatelský avatar
Arktik
Příspěvky: 14060
Registrován: ned kvě 02, 2010 2:26 pm
Bydliště: Uzhgorod

Příspěvek

Filipe:

:think: mne se stalo v Ostrave, kdy buzeranti mne na tatre 815, resili i vyrobce pneumatik, s tim ze tvrdili ze na vozidle musi bit pneumatiky stejneho vzoru, stejne konstrukce a stejneho vyrobce! :lol:
ned zář 18, 2011 6:11 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

ono je to ošemetný správně to má být dle zakona jak to nastínil Filip byly STK kde to promtně vyžadovali a pak zjistili že drtivá většina náklaďáků jezdí na kontrolu do jiných okresů a že nemaj žádný zisk a že budou muset propouštět. :D :( :D :( Mám nějaký starý ráfky tak na STK jedu s tím s čím projdu třeba prořezávka po prázdnu to deset minut vydržím a druhý den tam mám to co nemlátí volanten a kabina a sedačka nepumpuje jak oškrt na kladivu :D :D :D
ned zář 18, 2011 6:22 pm

pepa horkl
BAN
Příspěvky: 171
Registrován: pon srp 02, 2010 6:26 pm
Bydliště: olomouc

Příspěvek

přehazovat gumy jenom abych prošel STK, to bych se na to vyprd a radši ležel na gauči.Co to má za význam?Za kteroukoli zatáčkou můžou stát policajti a než mít pitomé problémy tak jezdím na tom co tam má být a má pořádný vzorek.
Dle vašich názorů má člověk skákat od rána do večera kolem auta jak cvičená opice.
ned zář 18, 2011 6:45 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Pepo máš potuchu jaký je pro řídiče rozdíl mít na předku diagonální chemlonky dle TP to tatrasova 148čka musí mít nebo si tam dát radiální vyvážitelný bezdušák???? ty jsi řidič????
ned zář 18, 2011 6:59 pm

pepa horkl
BAN
Příspěvky: 171
Registrován: pon srp 02, 2010 6:26 pm
Bydliště: olomouc

Příspěvek

A proč by tam měl mít diagonál to v techničáku vůbec není.Na diagonálech jezdí jen om zoufalí šetřílci ,na takových šlupkách máš každý týden defekt.
Dám radiály a mám klid.
To je to samé jako prořezávat na Tatře vzorek to je jenom ztráta času a zbytečná práce.
ned zář 18, 2011 7:13 pm

Filip Závada
Příspěvky: 2877
Registrován: ned říj 18, 2009 8:04 pm
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Já mám chemlony na předku a pohoda, možná je to tím že nejsou 20 let staré od vojáků jak to každý dělá ale nově vyrobené. Bezdušáky nevedu, zatím. Sice je méně náchylný na píchnutí, více vydrží, na druhou stranu mají bezdušáky nevýhodu toho, že si gumu neuděláš sám a musíš do pneuservisu, což jen než tam dojedu tak mám péráka hotového a nazouvám zpět na auto.
www.zafibeton.cz
Slovo "nejde" neznám. A kdo říká, že něco nejde, tak je to tím, že to neumí!!
Světu mír! .. tam, kde lži a peníze vítězí nad pravdou a láskou.
ned zář 18, 2011 7:16 pm

Uživatelský avatar
lubossss
Příspěvky: 4295
Registrován: pát kvě 06, 2011 8:25 am

Příspěvek

Myslím si že pokud nemá změněný TP tak tam docela určitě má diagonály poněvadž v době kdy končila výroba 148ček ještě radiály neexistovaly proto tento problém Tatras řeší pokud se pletu někdo kdo ví s určitostí mě opravte :D :D :D
PS. Pepo jak dlouho jezdíš a s čím???
ned zář 18, 2011 7:19 pm

Uživatelský avatar
Benďa
pyrotechnik diabolek
Příspěvky: 1085
Registrován: čtv úno 24, 2011 9:12 pm
Bydliště: Žlutava

Příspěvek

Nevím proč by mělo být prořezávání vzorku na Tatře ztrátou času? Na klasické T1 jsem řezal vzorky naprosto běžně a najelo to klidně o 8tis víc, na prostřední nápravě i 10tis víc než když bych je vyhodil. Je pravda že ke konci se ty vzorky začnou vytrhávat ale to už je pak vyměním a šetřím firmě peníze. Na balonech taky řežu naprosto běžně, po sjetí předních pneu prořežu a hodím na zadek. A nepřipadám si jako zoufalý šetřílek či zbytečně pracující šašek :wink: notabene když při prořezávání pneumatiky ani nezdělávám, dělám to přímo na autě, jedna pneu cca půl hodiny.
Nad alkoholem nikdy nikdo nezvítězil, jen moraváci remizují:-)
ned zář 18, 2011 7:24 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti