Zdravim, potrebujem rozobrat kolesovu redukciu na V3S (prednu) a neviem si pomôct s poslednym loziskom. Vie niekto ako ho demontovat? Alebo co k tomu treba? Prikladam aj obrazok ako to tam vyzera.
Budem vdacny, ak mi niekto poradi
Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek, mc.cvok
Já bych to udělal tak: Dovnitř té hřídele/čepu bych dal tyč cca 50cm dlouhou, celej ten litinovej blok bych postavil třeba na trámky aby byl ve vzduchu a udeřil bych na tu tyč a tím ti ten čep sleze z ložiska, z druhý strany vyndáš simerink a lozisko dle potřeby jestli ho chceš zachovat buď vyrazíš nebo vylisuješ podle toho co máš dostupný
ja sem takto popsanych marnych pokusech mlaceni přešel na hydraulicky lis. 20t a ani se to nehlo tak švajcem sme rozpalili kupičky vybrali zustal jen kroužek na hřídeli a ten se nahřal a pak kyslíkem vyfoukal až byla dražka skoro přes cely pak majzl kladivo a jedna rana a kroužek praskl. s 2 koncakama sme se jebali 3/4 dne. jestli to bude i tvuj připad je lepší to cele zahodit a sehnat druhou napravu
GudiTm, nevím jak jste to měli podložené, respektive kam jste tlačili, ale 20ti tunama bych tu V3S zlomil vejpúl.(Nic ve zlém....)
Jezdil jsem s tímto vozem cca 6 let, a tuto opravu jsem dělal asi 3X.
Lukynx, tak jak to máš nafoceno, tak se ten díl postavil o 90 stupnů, jako by byl na nápravě, na tu hřídel se závitem se přiložila zpravidla podlážka z montážní jámy, (byla nejblíž po ruce), a do toho plnou silou řízl 5tikilogramovým kladivem zkušený, nejlépe 100 kilový mechanik. Vždy se to po té ráně rozložilo na komponenty.
Vzpomínám, že jsme do dílny dostali MODERNÍ HYDR. LIS!!! Při 1. příležitosti mechanici nechtěli tlouct kladivem, a soukali poloosu na LIS. Pak složitě rešili, jak to podložit, páč mezi šrouby kola je asi jen 1 vybránní, zřejmě kvůli demontáži redukce. Nejsem si jist, ale asi to skončilo na zemi, a řízlo se do toho těžkým kladivem přes dřevěnný špalek.
(Možná se to později s tím lisem naučili, ale já jsem mezitím povýšil na moderní vůz Škoda 706 RTO)
Jezdil jsem s tímto vozem cca 6 let, a tuto opravu jsem dělal asi 3X.
Lukynx, tak jak to máš nafoceno, tak se ten díl postavil o 90 stupnů, jako by byl na nápravě, na tu hřídel se závitem se přiložila zpravidla podlážka z montážní jámy, (byla nejblíž po ruce), a do toho plnou silou řízl 5tikilogramovým kladivem zkušený, nejlépe 100 kilový mechanik. Vždy se to po té ráně rozložilo na komponenty.
Vzpomínám, že jsme do dílny dostali MODERNÍ HYDR. LIS!!! Při 1. příležitosti mechanici nechtěli tlouct kladivem, a soukali poloosu na LIS. Pak složitě rešili, jak to podložit, páč mezi šrouby kola je asi jen 1 vybránní, zřejmě kvůli demontáži redukce. Nejsem si jist, ale asi to skončilo na zemi, a řízlo se do toho těžkým kladivem přes dřevěnný špalek.
(Možná se to později s tím lisem naučili, ale já jsem mezitím povýšil na moderní vůz Škoda 706 RTO)
Lesu zmar!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host