Moderátoři: Olda, Globe, Pavel Bíteš, Pavel Šebek
- Pavel Bíteš
- OPM - Tuning
- Příspěvky: 953
- Registrován: stř říj 28, 2009 9:45 pm
- Bydliště: Velká Bíteš
- Kontaktovat uživatele:
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
diskuze z Fiatu:
Lubo napsal:
Ale k těm VW, s těma benzínama máš pravdu, že žerou olej jako prase, nejvíc teda 2.0i, u ostatních to tak hrozné není, ale přesto je to dobrý a bezproblémový motor, který má výbornou spotřebu a přes svůj relativně nízký výkon i pěkně jede, protože krouťák má posazený v nízkých otáčkách, tak se jeho charakteristika podobá spíše dieselům, proto se s ním pěkně jezdí po městě a okreskách.
K těm dieselům od VW. Pár známejch mělo tu 1.9D a jak píšeš, bez potíží. 1.9 turbo mají dva sousedi, u jednoho šla klika ven právě díky té rozvodové řemenici, druhý motor rovnou vyhodil a sehnal jinej (v obou případech se jedná o Golfa) Další kamarád si pořídil Cordobu s tímto motorem a potíže s řemenicí ho taky neminuly, následně odešlo turbo a těsnění pod hlavou. Já osobně jsem 1.9TD nikdy neměl, ale zato jsem se dost natrápil s 1.6TD ve dvojanovi.
K těm TDi: v mém okolí tento motor převládá, ať ve Škodovkách, VW, Seatech i Audinách. Ze všech stran slyším spokojenost a víceméně se mění jen olej, rozvody a občas ty váhy vzduchu. Ono na starých 1.9TDi 66kW, 81kW a 2.5TDi 85kW a 103kW té elektriky zase tolik není. Váha vzduchu, elektrická hlavička na čerpadle, řídící vstřik, elektrický pedál a řídící jednotka, ale tohle všechno už bylo i na starém komůrkovém BMW 2.4td, kde to dokázalo potrápit mnohem víc. Starých koncernových TDi se problémy s elektrikou vyhýbají. Jenom ty pětiválce 2.5 jsou pěkné olejničky. Pravý opak je TDi V6, ty se skutečně nepovedli, což se říká i o 1.9TDi PD, ale s tím nemůžu souhlasit, protože mám kolem sebe spoustu Passatů (jednoho doma), Golfů a Octavií a nikdo si taky nestěžuje, jedině na spotřebu, která je o něco vyšší než u TDi s čerpadlem, takže si myslím, že je to spíš takové zažité, protože se vždycky haní, něco co je nové a přitom je to na trhu pár měsíců. Jako hlavní výhodu TDi proti starým TD bych viděl asi lepší materiály, větší přesnost opracování (což je nejlépe patrné například u archaických tříložiskových čtyřválců produkce Škoda, které byly v 1000MB-130 po 100 000km "na vyhození" kdežto třeba ve Feliciích se jeví jako nesmrtelný) a v neposlední řadě to, že TDi je "studený" motor s nízkým odpadním teplem, proto jsem se asi nikdy u TDi nesetkal s prasklou hlavou. Kapitola sama o sobě jsou studené starty TDi vs. TD.
Jak jsem výše zmiňoval toho taxikáře, tak je majitelem dvou Audi A6 druhé generace s motory 1.9TDi 81kw, obě auta mají kolem 750 000km a člověk by to na nich ani nepoznal a pan majitel si je nemůže vynachválit, stejně jako jeho VW Multivan 2.5TDi, ale pro svojí novou A6 2.7TDi hezkého slova nemá
Dále jsem četl samé negativní recenze na 2.0TDi v Passatech B7. Strejc už ho má dva roky, v té nejsilnější verzi a zatím nic, ale to prověří až čas. Můj dojem? Opravdu zátah jako prase
Lubo napsal:
VW GOLF 3 - tu by som si tiež vybral 8 ventil od 1,4 - 44-kw , 1,6 -55 kw , 2,0-85-kw sú to odolne agregaty akurát žerú olej tak že ho netreba ani meniť ( to platí aj pre ASTRU 1,6 55-kw ) je normálne a dokonca aj v manuály napísane že na 1000-km môžu spotrebovať aj liter oleja !!! Golf 3 je jednoducho ešte stari dobrý VW čo mu kvalita nebola cudzia ale aj cez to všetko ma mizernú antikoróznu ochranu takže pekelne rychlo hrdzavejú . Ale zato ma odolne naftové motory 1,9 D a TD . Osobne by som sa TDi vyhol keďže TD ide celkom pekne aspoň na môj vkus a oproti TDi ťa nečaká žiaden problém . Tým nevravím že TDi 66 a 81 -kw su zle !!! ale klasické D alebo TD je spoľahlivejšie
Lubo, dovolím si nesouhlasit, co jsi psal o těch nafťácích od VW. 1.9D není špatný, ale moc nejede, 1.9 TD taky moc nejede a řekl bych, že je to nejhorší volba do golfu. Mají celkem špatně vyřešenou rozvodovou řemenici na klice, sem tam praskne hlava, někdy odejde turbo. Mám tři známý, co si s tímhle starým komůrkovím motorem naběhli. Naproti tomu TDi 66 a 81kW se mimořádně povedli. Mají výbornou spotřebu i spolehlivost. Jediné co zlobí bývá váha vzduchu. Mám známého taxikáře, co má na 1.9TDi najeto 750 000km ve dvou autech a krom těch vah žádný problém.Lubo, dovolím si nesouhlasit, co jsi psal o těch nafťácích od VW. 1.9D není špatný, ale moc nejede, 1.9 TD taky moc nejede a řekl bych, že je to nejhorší volba do golfu. Mají celkem špatně vyřešenou rozvodovou řemenici na klice, sem tam praskne hlava, někdy odejde turbo. Mám tři známý, co si s tímhle starým komůrkovím motorem naběhli. Naproti tomu TDi 66 a 81kW se mimořádně povedli. Mají výbornou spotřebu i spolehlivost. Jediné co zlobí bývá váha vzduchu. Mám známého taxikáře, co má na 1.9TDi najeto 750 000km ve dvou autech a krom těch vah žádný problém.
Lubo: já vycházím z toho, co vidím a ne z internetových diskuzí. Na forech je úplně běžné, že si každý hájí svoje. Například na Volvo-foru téměř každý vychvaluje Volvo a ono to přitom tak růžové není. Když tam člověk namítne, že spoustu Volv používá techniku VW, Audi, Renaultu, Mitsubishi a Fordu, tak už se o tom mlčí...Pavel Šebek : hm to o 1,9 TD od VW počujem prví krát . Súdil som to podla referencii majiteľov tychto aut , ďalej z recenzii a odporúčania tohoto motora z internetu hlavne z VW clubu a autopravda.sk no a o lenivosti to je otázne kto čo vyžaduje od auta . Mne osobne príde v pohode aj 1,9 D ale zase niekomu je malo 2,4 JTD 200-ps Smile . No a čo sa týka spoľahlivosti tak verím že klasická 1,9 D a myslel som že aj 1,9 TD budem mať menej problémov ako TDi ktoré už je pomerne dosť prepcháte elektrinou .
to je proste to čo na VW nemám rad - všade každý vraví , píše a dušuje sa že aké sú to nezmari a pod. a neskor sa ukáže že je z toho pravda tak 50% Sad . Zaplať pan boh za automobilky ako je Fiat , Opel , Peugeot a pod. tam sa aspoň človek všetko dozvie včas
Ale k těm VW, s těma benzínama máš pravdu, že žerou olej jako prase, nejvíc teda 2.0i, u ostatních to tak hrozné není, ale přesto je to dobrý a bezproblémový motor, který má výbornou spotřebu a přes svůj relativně nízký výkon i pěkně jede, protože krouťák má posazený v nízkých otáčkách, tak se jeho charakteristika podobá spíše dieselům, proto se s ním pěkně jezdí po městě a okreskách.
K těm dieselům od VW. Pár známejch mělo tu 1.9D a jak píšeš, bez potíží. 1.9 turbo mají dva sousedi, u jednoho šla klika ven právě díky té rozvodové řemenici, druhý motor rovnou vyhodil a sehnal jinej (v obou případech se jedná o Golfa) Další kamarád si pořídil Cordobu s tímto motorem a potíže s řemenicí ho taky neminuly, následně odešlo turbo a těsnění pod hlavou. Já osobně jsem 1.9TD nikdy neměl, ale zato jsem se dost natrápil s 1.6TD ve dvojanovi.
K těm TDi: v mém okolí tento motor převládá, ať ve Škodovkách, VW, Seatech i Audinách. Ze všech stran slyším spokojenost a víceméně se mění jen olej, rozvody a občas ty váhy vzduchu. Ono na starých 1.9TDi 66kW, 81kW a 2.5TDi 85kW a 103kW té elektriky zase tolik není. Váha vzduchu, elektrická hlavička na čerpadle, řídící vstřik, elektrický pedál a řídící jednotka, ale tohle všechno už bylo i na starém komůrkovém BMW 2.4td, kde to dokázalo potrápit mnohem víc. Starých koncernových TDi se problémy s elektrikou vyhýbají. Jenom ty pětiválce 2.5 jsou pěkné olejničky. Pravý opak je TDi V6, ty se skutečně nepovedli, což se říká i o 1.9TDi PD, ale s tím nemůžu souhlasit, protože mám kolem sebe spoustu Passatů (jednoho doma), Golfů a Octavií a nikdo si taky nestěžuje, jedině na spotřebu, která je o něco vyšší než u TDi s čerpadlem, takže si myslím, že je to spíš takové zažité, protože se vždycky haní, něco co je nové a přitom je to na trhu pár měsíců. Jako hlavní výhodu TDi proti starým TD bych viděl asi lepší materiály, větší přesnost opracování (což je nejlépe patrné například u archaických tříložiskových čtyřválců produkce Škoda, které byly v 1000MB-130 po 100 000km "na vyhození" kdežto třeba ve Feliciích se jeví jako nesmrtelný) a v neposlední řadě to, že TDi je "studený" motor s nízkým odpadním teplem, proto jsem se asi nikdy u TDi nesetkal s prasklou hlavou. Kapitola sama o sobě jsou studené starty TDi vs. TD.
Jak jsem výše zmiňoval toho taxikáře, tak je majitelem dvou Audi A6 druhé generace s motory 1.9TDi 81kw, obě auta mají kolem 750 000km a člověk by to na nich ani nepoznal a pan majitel si je nemůže vynachválit, stejně jako jeho VW Multivan 2.5TDi, ale pro svojí novou A6 2.7TDi hezkého slova nemá
Dále jsem četl samé negativní recenze na 2.0TDi v Passatech B7. Strejc už ho má dva roky, v té nejsilnější verzi a zatím nic, ale to prověří až čas. Můj dojem? Opravdu zátah jako prase
BES - běs
-
- Příspěvky: 1336
- Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
- Bydliště: Košice - Slovakia
- Kontaktovat uživatele:
ou ďakujem o peknej prednáške VW techniky som skôr na Fiaty a o VW sa zaujímam len z povinnosti
ono o kvalitách 90-ps a 110-ps motora nepochybujem a spoľahlivostne ho radím k motoru FIAT 1,9 JTD až na to že VW nie je citliví na kvalitu nafty čo sa o JTD nedá povedať .
2,0 TDi by som ja osobne nechcel ani "zadara" okrem toho čo všetko som sa už načítal o tých nepodarkoch tak aj poznám auta čo máju obrovské problemí s týmto motorom jeden Passat 2,0 TDi 103-kw a druhy je VW Touran 2,0 TDi 103-kw . Ani jedno nemá viac ako 100 000-km a oba auta boli kúpené úplné nové takže žiadne vydojené črepy a aj cez to všetko stale s nimi niečo je . Passat ma dokonca novy blok motora lebo starý praskol !!! oba auta mali problémové vstrekovače Passat kvôli tomu stoji už asi viac ako 1/2 -roka v garáži keďže v VW v Košicach si zapýtali abnormálnu palku myslím že mi vravel okolo 2500-eur + práca !!!!
ono o kvalitách 90-ps a 110-ps motora nepochybujem a spoľahlivostne ho radím k motoru FIAT 1,9 JTD až na to že VW nie je citliví na kvalitu nafty čo sa o JTD nedá povedať .
2,0 TDi by som ja osobne nechcel ani "zadara" okrem toho čo všetko som sa už načítal o tých nepodarkoch tak aj poznám auta čo máju obrovské problemí s týmto motorom jeden Passat 2,0 TDi 103-kw a druhy je VW Touran 2,0 TDi 103-kw . Ani jedno nemá viac ako 100 000-km a oba auta boli kúpené úplné nové takže žiadne vydojené črepy a aj cez to všetko stale s nimi niečo je . Passat ma dokonca novy blok motora lebo starý praskol !!! oba auta mali problémové vstrekovače Passat kvôli tomu stoji už asi viac ako 1/2 -roka v garáži keďže v VW v Košicach si zapýtali abnormálnu palku myslím že mi vravel okolo 2500-eur + práca !!!!
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Souhlasím, o těch dvoulitrech jsem taky slyšel a četl mnoho, ale jak píšu, strejc to má a zatím bez jediného problému, ale je to zatím relativně nové auto. Nikoho jiného neznám, kdo by tento motor měl, takže těžko hodnotit. Ale samozdřejmě je mi jasné, že tak kvalitní motor jako původní TDi už VAG nikdy nevyrobí a nikdo jiný asi také ne
BES - běs
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
No myslimze k tem 2.0TDI kazdy napise jen jak je to nahovno motor ale neresi to ze nechavaji vymeny oleje po 30tkm , jak by meel ten longlife vydrzet , ale taky kdyz uz tak se ma pry vymenit filtr ... Pak s tim jsou I spojene problemy s turbama , s vydrenyma vackama atd. Pri tom je to vse jen o tom oleji a druha vec , jak se lidi k tem autum chovaji , skoci do auta a hned plny kotel , dojede a nenecha ani turbo dochladit a podobne prasarny ... A taky zalezi Jestli je to PD ci CR a 8V nebo 16V ... Koupil jsem octu s 95tis Mil na budiku , mam 125tis za rok a pul a zaden problem , samo longlife tam liju ale menim co 7,5tis mil ... Jak to jede pan Sebek vi , Pokud si neco pamatuje se svezeni z Vegim
- Martin Kopecký
- Matty
- Příspěvky: 377
- Registrován: úte dub 07, 2009 9:31 pm
- Bydliště: Jičín
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host