Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, Frenky, cuisine
A tak jsem se stal Liazákem
Dobrý den všem,
Stránky sleduji už dlouho, a teď můž konečně i něčím přispět.
Kdysi dávno jezdil můj děda s Liazem, já si z toho pamatuju jen úryvky, kdy do kabiny mě museli vysadit, protože jsem nevylezl ani na první shod, a pamatuji si, že měla obrovské okno a já z něho viděl přes ploty do zahrádek a pořád tam něco syčelo. Je to víc jak 25let.
Dneska řeším stavbu domku, zbourání starého, terénní úpravy, přepravu dřeva a kdoví co ještě. No a tak jsem se před necelým rokem začal dívat po náklaďácích. Tatru jsem zavrhl pro spotřebu a většího počtu gum, a nelíbilo se mi jak jsou podseklé kvůli sjíždění. V3S, 148 jsem nechtěl. Zbyla mi jen Avia a Liaz. Avie ve slušným stavu byli dražší neš Liazky. A já chtěl nosič hákových kontejnerů. A už jsem se rozhodl, že Liazku vrátím domů, tak jako kdysi.
Projel se se po pár inzerátech, prohlédl si jak můžou vypadat zvrakované, pohýbané a vybydlené auta. Po pročtení internetu, kdy jsem zjistil že je to strašné auto co se pořád sere a je to hrozná vražda, a zjištění o platbách silniční daně jsem se zaměřil na rok výr. 90+ a nejlépe řadu 300. Nakonec jsem jednu třístovku objevil 300km od místa bydliště. Vyrazil jsem na obhlídku. Auto bylo trochu porezlé, ale motor naskočil, nekouřil, a převodovka řadila. Kabina byla celkem pěkná. Dohodli jsme se a já se vrátil domů. Druhý den jsem sehnal kamaráda aby mi jel zpátky s osobákem, vybral peníze.
Na místě nějaké formality a po hodině jsem si sedl za volant a vyrazil domů...
V náklaďáku jsem všudyvšeho jel jen párkrát a to s novým valníkovým Midlumem, což je skoro osobák, sedí, řadí, brzdí, hlučnost.. Nikdy jsem neřídil Liazku. Liazka je větší a brzo jsem zjistil že to nebude jak s Renckem. Vyrazil jsem od Karlových Varů na Znojmo. Převodovka je tam 10P80, ta s tím bílým přepínačem. Jde trošku z tuha a člověk se musí trochu naklánět, aby dosáhl. Instrukce jsem dostal řadit malou a přehazovat na velkou, pak zase malou další stupeň atd.. Stejně při podřazování z velké na malou po všech kvaltech. Silnice byla neobyčejně úzká, měl jsem co dělat abych se vešel s osobákem, a při vyhýbání nechytil struhu. Při brždění mi to mírně táhlo doleva. V kolejích zase plavalo. Na první zastávce se mi zdálo že jsem ujel tak 200km a byl jsem rád že jsem si vydechl. No, byl jsem sotva před Plzní, ani ne 50km. Aby to nebylo tak jednoduché, měl jsem vylágrovanou páčku na blikače, která nakonec vypadla a houpala se na drátku od klaksonu. Takže jsem se sotva naučil řadit, brzdit, do toho jsem si hlídal krajnice a obrubníky ve městě, a při každým odbočení hledal díru pro zapíchnutí páčky a vyhození blinkru. Za Plzní se začalo stmívat. Bral jsem to nejkratší cestou a tím i po malých silnicích. Musím říct, že někteří řidiči osobáků jsou kreténi. Jedou si a jedou, prostě to tam vpálí a starej se. No tak jsem si zavřel zrcátko o větve, ale místo jsem mu udělal. Tím že jsem neměl páčku na blinkry, jsem neměl ani dálková světla.. Naštěstí jsem se dostal na lepší silnici, kde mě obklíčili kamioňáci. Kdybych měl v autě CB to bych si asi něco poslechl. Oni mazali a já se snažil mezi něma abych je nebrzdil, no marně, oni měli každej třeba milion kilometrů a já v tom seděl dvě hodiny. Nakonec jsem našel zastávku, odbočil a kolonu pustil. To už jsem se blížil k Jindřichově Hradci, už jsem toho měl plný brejle, jel jsem přes lesy, kde byla úzká silnice lemovaná hlubokými příkopy, tak na dva osobáky. Zavřel jsem si opět zrcátko, začalo pršet, což naštěstí jsem si před odjezdem nasadil nové gumičky do stěřačů, ale už jsem neměl za jízdy jak zavřít okno u spolujezdce.. no u řidiče zas nebyla klička... takže jsem měl 9 očkoplochej klíč. Když jsem se s tím srovnal a pokračoval potkal jsem v kopci, v zatáčce chlápka se soupravou. Byl jsem rád že jsem jel dopředu, dozadu jsem měl jen jedno zrcátko a v místě bych se nevyhnul ani osobáku. Chlápek dojel kabinou až ke mě. To už jsem byl hodně na kraji. Byl to angličan, když jsem se mu lámaně snažl vysvětlit že řidim teprve 4 hodiny a ujel jsem v životě 100km, nějak nechápal, pak jsem rezignoval a česky jsem mu řekl že u mě je to v prdeli. Pokejval hlavou řekl cosi OK a stay, což jsem pokejaval že se ani nehnu. Nevim jak to udělal, ale sklopili jsme zrcátka a on mě objel na 1cm mezi autama a mazal. Já našel malou 3 a vydal se dál. To už mi šlo řazení celkem dobře. Palivoměr ukazoval pořád plnou, což jsem si vysvětloval tak, že to auto nežere, protože s tím jedu skoro pořád na volnoběh )) (byl ohnutej plovák v nádrži, jak jsem jej doma později spravil, byla tam půlka z 200L). Za hradcem už jsem se s autem zžlil, zvykl si na brzdy, plavání a rozměr. Cestu už jsem znal, a jak jsem se objevil v Jemnici měl jsem vyhráno, to už by pro mě dojel i traktor. Vítězně jsem dojel po osmi hodinách jízdy do Znojma, ujel jsem 310km. Dvakrát jsem omylem najel na dálnici kde jsem asi neměl co dělat, ale brány jsem nepotkal, tak to asi bylo dobrý. Vypadl jsem z auta, po 4 odlezl domů, z ruk si umyl zbytky volantu. Hluk byl v autě na dobré úrovni, zvuk motoru je pěknej. Teplota držela kolem 80st. Nic nehučelo, nedrnčelo. To co mě vadilo by ten spínač na tu tlakovou houkačku vedle spojky. Když jsem z ní sundával nohu tak jsem o něj nesčetněkrát zavadil. A to třeba ve městě byla sranda když jsem projížděl kolem plnýho přechodu zatroubil.
A tak jsem se stal Liazákem.
Stránky sleduji už dlouho, a teď můž konečně i něčím přispět.
Kdysi dávno jezdil můj děda s Liazem, já si z toho pamatuju jen úryvky, kdy do kabiny mě museli vysadit, protože jsem nevylezl ani na první shod, a pamatuji si, že měla obrovské okno a já z něho viděl přes ploty do zahrádek a pořád tam něco syčelo. Je to víc jak 25let.
Dneska řeším stavbu domku, zbourání starého, terénní úpravy, přepravu dřeva a kdoví co ještě. No a tak jsem se před necelým rokem začal dívat po náklaďácích. Tatru jsem zavrhl pro spotřebu a většího počtu gum, a nelíbilo se mi jak jsou podseklé kvůli sjíždění. V3S, 148 jsem nechtěl. Zbyla mi jen Avia a Liaz. Avie ve slušným stavu byli dražší neš Liazky. A já chtěl nosič hákových kontejnerů. A už jsem se rozhodl, že Liazku vrátím domů, tak jako kdysi.
Projel se se po pár inzerátech, prohlédl si jak můžou vypadat zvrakované, pohýbané a vybydlené auta. Po pročtení internetu, kdy jsem zjistil že je to strašné auto co se pořád sere a je to hrozná vražda, a zjištění o platbách silniční daně jsem se zaměřil na rok výr. 90+ a nejlépe řadu 300. Nakonec jsem jednu třístovku objevil 300km od místa bydliště. Vyrazil jsem na obhlídku. Auto bylo trochu porezlé, ale motor naskočil, nekouřil, a převodovka řadila. Kabina byla celkem pěkná. Dohodli jsme se a já se vrátil domů. Druhý den jsem sehnal kamaráda aby mi jel zpátky s osobákem, vybral peníze.
Na místě nějaké formality a po hodině jsem si sedl za volant a vyrazil domů...
V náklaďáku jsem všudyvšeho jel jen párkrát a to s novým valníkovým Midlumem, což je skoro osobák, sedí, řadí, brzdí, hlučnost.. Nikdy jsem neřídil Liazku. Liazka je větší a brzo jsem zjistil že to nebude jak s Renckem. Vyrazil jsem od Karlových Varů na Znojmo. Převodovka je tam 10P80, ta s tím bílým přepínačem. Jde trošku z tuha a člověk se musí trochu naklánět, aby dosáhl. Instrukce jsem dostal řadit malou a přehazovat na velkou, pak zase malou další stupeň atd.. Stejně při podřazování z velké na malou po všech kvaltech. Silnice byla neobyčejně úzká, měl jsem co dělat abych se vešel s osobákem, a při vyhýbání nechytil struhu. Při brždění mi to mírně táhlo doleva. V kolejích zase plavalo. Na první zastávce se mi zdálo že jsem ujel tak 200km a byl jsem rád že jsem si vydechl. No, byl jsem sotva před Plzní, ani ne 50km. Aby to nebylo tak jednoduché, měl jsem vylágrovanou páčku na blikače, která nakonec vypadla a houpala se na drátku od klaksonu. Takže jsem se sotva naučil řadit, brzdit, do toho jsem si hlídal krajnice a obrubníky ve městě, a při každým odbočení hledal díru pro zapíchnutí páčky a vyhození blinkru. Za Plzní se začalo stmívat. Bral jsem to nejkratší cestou a tím i po malých silnicích. Musím říct, že někteří řidiči osobáků jsou kreténi. Jedou si a jedou, prostě to tam vpálí a starej se. No tak jsem si zavřel zrcátko o větve, ale místo jsem mu udělal. Tím že jsem neměl páčku na blinkry, jsem neměl ani dálková světla.. Naštěstí jsem se dostal na lepší silnici, kde mě obklíčili kamioňáci. Kdybych měl v autě CB to bych si asi něco poslechl. Oni mazali a já se snažil mezi něma abych je nebrzdil, no marně, oni měli každej třeba milion kilometrů a já v tom seděl dvě hodiny. Nakonec jsem našel zastávku, odbočil a kolonu pustil. To už jsem se blížil k Jindřichově Hradci, už jsem toho měl plný brejle, jel jsem přes lesy, kde byla úzká silnice lemovaná hlubokými příkopy, tak na dva osobáky. Zavřel jsem si opět zrcátko, začalo pršet, což naštěstí jsem si před odjezdem nasadil nové gumičky do stěřačů, ale už jsem neměl za jízdy jak zavřít okno u spolujezdce.. no u řidiče zas nebyla klička... takže jsem měl 9 očkoplochej klíč. Když jsem se s tím srovnal a pokračoval potkal jsem v kopci, v zatáčce chlápka se soupravou. Byl jsem rád že jsem jel dopředu, dozadu jsem měl jen jedno zrcátko a v místě bych se nevyhnul ani osobáku. Chlápek dojel kabinou až ke mě. To už jsem byl hodně na kraji. Byl to angličan, když jsem se mu lámaně snažl vysvětlit že řidim teprve 4 hodiny a ujel jsem v životě 100km, nějak nechápal, pak jsem rezignoval a česky jsem mu řekl že u mě je to v prdeli. Pokejval hlavou řekl cosi OK a stay, což jsem pokejaval že se ani nehnu. Nevim jak to udělal, ale sklopili jsme zrcátka a on mě objel na 1cm mezi autama a mazal. Já našel malou 3 a vydal se dál. To už mi šlo řazení celkem dobře. Palivoměr ukazoval pořád plnou, což jsem si vysvětloval tak, že to auto nežere, protože s tím jedu skoro pořád na volnoběh )) (byl ohnutej plovák v nádrži, jak jsem jej doma později spravil, byla tam půlka z 200L). Za hradcem už jsem se s autem zžlil, zvykl si na brzdy, plavání a rozměr. Cestu už jsem znal, a jak jsem se objevil v Jemnici měl jsem vyhráno, to už by pro mě dojel i traktor. Vítězně jsem dojel po osmi hodinách jízdy do Znojma, ujel jsem 310km. Dvakrát jsem omylem najel na dálnici kde jsem asi neměl co dělat, ale brány jsem nepotkal, tak to asi bylo dobrý. Vypadl jsem z auta, po 4 odlezl domů, z ruk si umyl zbytky volantu. Hluk byl v autě na dobré úrovni, zvuk motoru je pěknej. Teplota držela kolem 80st. Nic nehučelo, nedrnčelo. To co mě vadilo by ten spínač na tu tlakovou houkačku vedle spojky. Když jsem z ní sundával nohu tak jsem o něj nesčetněkrát zavadil. A to třeba ve městě byla sranda když jsem projížděl kolem plnýho přechodu zatroubil.
A tak jsem se stal Liazákem.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne čtv srp 23, 2012 12:11 pm, celkem upraveno 4 x.
V první řadě jsem auto začal chystat na stk, byl tam KO schod. Zjistil jsem, že schody na 300 se nedají sehnat, že jsou jen 110/150. Tím se vysvětluje, proč mají některé 300 u řidiče schody bez otvorů.
Upravil jsem si tedy ten ze 150
No a když už jsem vyřezal schod původní, tak jsem rovnou spravil podlahu, dveře a bok
To stejné mě čeká na druhé straně. Na podzim pujde auto do depozitu a udělám kabině celolak. Dál bych chtěl sundat nástavbu na řetězový kontejner a sehnat hákovou, a udělat přestavbu.
Další problém byla prasklá nádobka na ostřikovače, ta se mi povedla dát dohromady laminátem, a pak ještě někdo vymontoval pružinu s pojišťováku ze dveří. Sehnat ji je problém, a tak jsem nakonec koupil větší závlačku, nějak naohýbal podobný tvar a na soustruhu nechal vytočit válečky. Není to 100% jakooriginál, ale dveře to drží.
Dál jsem napsal do TEDOMu na oddělení obchodně technických služeb (p. Ulrich) a požádal o návod k obsluze na 300. Za 480,- Kč mi jej poslali domů.
Potřeboval bych vyzvědět jak se má tedy správně řadit s 10P80, abych něco nezničil.
Výhledově si do auta postavím měnič 24/12, zabuduji nad hlavu do poličky rádio a CB Lafayette Trucker. Mám sice Alamat 295, ale tam nejde při podhledu nahoru číst displej. Prostě se ta stanička hodí dolů, třeba pod palubku, ale nahoru ne.
Pak si asi budu muset udělat z laminátu sluneční clonu, protože ta obyč. se mi nelíbí a taková ta černá, hezčí tvarovaná není k sehnání. A navíc si chci udělat nosorožce nad sklem místo toho zrcátka nad maskou, a skombinovat jej se clonou, a rovnou do ní udělat i prostupy pro světla..
To až ale až doladím brzdy a náplně.
Upravil jsem si tedy ten ze 150
No a když už jsem vyřezal schod původní, tak jsem rovnou spravil podlahu, dveře a bok
To stejné mě čeká na druhé straně. Na podzim pujde auto do depozitu a udělám kabině celolak. Dál bych chtěl sundat nástavbu na řetězový kontejner a sehnat hákovou, a udělat přestavbu.
Další problém byla prasklá nádobka na ostřikovače, ta se mi povedla dát dohromady laminátem, a pak ještě někdo vymontoval pružinu s pojišťováku ze dveří. Sehnat ji je problém, a tak jsem nakonec koupil větší závlačku, nějak naohýbal podobný tvar a na soustruhu nechal vytočit válečky. Není to 100% jakooriginál, ale dveře to drží.
Dál jsem napsal do TEDOMu na oddělení obchodně technických služeb (p. Ulrich) a požádal o návod k obsluze na 300. Za 480,- Kč mi jej poslali domů.
Potřeboval bych vyzvědět jak se má tedy správně řadit s 10P80, abych něco nezničil.
Výhledově si do auta postavím měnič 24/12, zabuduji nad hlavu do poličky rádio a CB Lafayette Trucker. Mám sice Alamat 295, ale tam nejde při podhledu nahoru číst displej. Prostě se ta stanička hodí dolů, třeba pod palubku, ale nahoru ne.
Pak si asi budu muset udělat z laminátu sluneční clonu, protože ta obyč. se mi nelíbí a taková ta černá, hezčí tvarovaná není k sehnání. A navíc si chci udělat nosorožce nad sklem místo toho zrcátka nad maskou, a skombinovat jej se clonou, a rovnou do ní udělat i prostupy pro světla..
To až ale až doladím brzdy a náplně.
Naposledy upravil(a) DwPetr dne čtv srp 23, 2012 12:03 pm, celkem upraveno 2 x.
Ta Líza vypadá celkem hezky. Ať ti slouží dlouhá léta!
Já tak kdysi - v 92 roce koupil pojízdnou prodejnu (Š706 RTO) v Plzni a vezl jí na Slovensko. Do ZH. Seděl jsem v tom prvně a bylo to dost jiné, než Mates, na kterém jsem jezdil před léty. Ale byl to krásny a dobrý vůz.
Já tak kdysi - v 92 roce koupil pojízdnou prodejnu (Š706 RTO) v Plzni a vezl jí na Slovensko. Do ZH. Seděl jsem v tom prvně a bylo to dost jiné, než Mates, na kterém jsem jezdil před léty. Ale byl to krásny a dobrý vůz.
Při pohledu na motor mne napadlo jediné " chčije a chčije"
Moc pěkná reportáž,a máš taky parádní Lízu,tak pěkná se často na silnicích nepotká
Smál jsem se u čtení a vzpomínal na autoškolu(což není ještě tak dlouho so jsem z ní vylez
Ještě k tý gumě,to jsou fakt Protektory? Ten vzorek vypadá jak originál,spíš mi to připadá jak 4 zánovní pneu
Smál jsem se u čtení a vzpomínal na autoškolu(což není ještě tak dlouho so jsem z ní vylez
Ještě k tý gumě,to jsou fakt Protektory? Ten vzorek vypadá jak originál,spíš mi to připadá jak 4 zánovní pneu
Pražské dodávkář a návěsář
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master
Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu
Jo, bejvalej majitel řikal že jsou to protektory, 5tis/kus. Akorát jeden stihl takhle proříznout. Takže bych rád sehnal ještě jeden, ale to už je problém, starej vzorek.. no musim pořádně hledat, ještě v tom náklaďáctví neumím tolik chodit.
Pěkná teprve bude. Dneska jsem u cesty v příkopě našel vyvržené vnitřnosti z nějakého auta, tak mám kličky do dveří, a gumy do dveří, abych si mohl nastavit ty staré, které jsou dole prodřené.
Pěkná teprve bude. Dneska jsem u cesty v příkopě našel vyvržené vnitřnosti z nějakého auta, tak mám kličky do dveří, a gumy do dveří, abych si mohl nastavit ty staré, které jsou dole prodřené.
-
- Příspěvky: 4521
- Registrován: stř lis 05, 2008 10:50 pm
Zima jak v prde..li, tak jsem vzal donů aspoň přístrojovku s ovladačema, a pustil se do nich. Vypínače jsem rozebral a vypucoval, už zadrhávaly. Na některých byly odleštěný symboly, tak jsem se pokusil je aspoň bílou barvou obmalovat. No není to zrovna extrém v dokonalosti, ale aspoň je poznat co tam je. Je speklejch pár drátů od mlhovek, tak je vyměním.
Potřeboval bych jednu věc , čili koupím rámeček s těma vypínačema, buď ten prostřední, nebo ten ten velkej, nejradši komplet s vypínačema a s kabeláží, prostě komplet když se to odšroubuje a vycvakne. Pokud by je někdo měl ustřižený nevadí. Mám rozlámanej rámeček, takže potřebuju na díly, klidně i když je nějakej díl zlomenej. Vypínačů bych uživil všech 6. Dám to ještě do inzerce. Posílal jsem i nějaký mejly, tam, kde by mohli bejt, ale marně. Zrovna nemám tolik abych koupil celý auto, ikdyž celým tahačem se ZF bych nepohrdl
Na tom spodním chyběj dvě pole, původně je jich 9, mám jich dobrejch jen 7. A vadí mě to
Potřeboval bych jednu věc , čili koupím rámeček s těma vypínačema, buď ten prostřední, nebo ten ten velkej, nejradši komplet s vypínačema a s kabeláží, prostě komplet když se to odšroubuje a vycvakne. Pokud by je někdo měl ustřižený nevadí. Mám rozlámanej rámeček, takže potřebuju na díly, klidně i když je nějakej díl zlomenej. Vypínačů bych uživil všech 6. Dám to ještě do inzerce. Posílal jsem i nějaký mejly, tam, kde by mohli bejt, ale marně. Zrovna nemám tolik abych koupil celý auto, ikdyž celým tahačem se ZF bych nepohrdl
Na tom spodním chyběj dvě pole, původně je jich 9, mám jich dobrejch jen 7. A vadí mě to
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti