Jo,tak jsem byl u mechanika,a jali jsme se zaslepovat EGR ventil,no nejdřív čištění,byl pěkně zasviněný,tak 3-5mm po celém obvodu,ale jinak se zdál celkem funkční,udělala se záslepka,namontoval se zpět a ouha,blikající žhavení,koumali jsme proč,až jsme na to přišli-v konektoru k EGR byla celkem slušná oxidace a bohužel se díky tý rzi odlomil jeden pin v konektoru k EGR ventilu přímo na něm,plus je v perdeli konektor na autě...

Takže jezdím s blikajícím žhavením a čekám až seženeme jiný EGR,protože tenhle ač funkční má konektor zničený.
Jinak poznatky-značně se snížila kouřivost,auto nehulí ani v plném plynu v tahu,prostě vůbec,předtím umělo s plynem u podlahy udělat pořádnou dýmovnici,výkon je stejný a při nižších otáčkách v kopci o fous líp jede,nicméně se podstatně hůř ohřívá,trvá mu to dlouho než vyběhne ručička v chladném počasí, a další negativum je že předtím to byl takový ten"navoněný moderní diesel",teď když někde stojím tak to za mnou smrdí jak za starou karosou,sice bez kouře,ale štipavý smrad jak golf první generace nebo staré vyběhané transity

Takže ono je to něco za něco to odpojení EGRu
Váhu vzduchu motor 2,0TDDi 85 koní skutečně nemá,má čidlo tlaku,je to takový malý hajzlík jak špička malíčku chycený na dva torx šroubky na pravé straně intercooleru,byl jen zaolejovaný tak jsme ho prostříkli brzdosprejem a vrátili zpátky,vypadá to jak červená kapka-termistor,takže nechápu jak může snímat tlak v sání,no ale budiž
Jo a ještě jsme měnili olej v servu,po 288 000km byl naprosto příšerný,černé bahno s hutnými usazeninami,smrdělo to všelijak ,transit má u pravého předního kola dole pod motorem takovou propojku kde se spojuje hadice od serva do trubky,tam jsme to odpojili a nechali vytéct,plus levý a pravý rejd a zastartovat,vytekl litr bahna a kalu,vešel se tam litr nového Dexron DII,a zlepšení prakticky žádné,snad jen že už nesyčí v krajních polohách a mám klidné svědomí že tam nemám ten humus
