Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine

Odpovědět
fritz
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 05, 2012 1:46 pm
Bydliště: Teplice

Prosím o názor s porovnáním vozidel Ducato a Sprinter.

Příspěvek

Dobrý den,omlouvám se za troufalost,s níž zakládám nové téma,přečetl jsem názory mnohých uživatelů těchto značek a přesto potřebuji konkretizovat některé aspekty.Hodlám zakoupit dodávkový vůz do 3,5t pro lokální zásobování,tzn.předpokládám ročně najetí cca.30000Km.Vybírám tzv.maxi verzi vozidel s ohledem na vnitřní prostor,jsem připraven investovat zhruba 300000 Kč,po přečtení mnohých názorů jsem předvybral dva modely,poměrně odlišné,maxi dodávky.Prosím o váš názor s konkrétním modelem,či názor na mou volbu.
1.Fiat Ducato,motor 2,3 Mjet,88Kw,L5H3-L5H2,na tomto vozidle oceňuji spotřebu,nízko posazenou podlahu nákladového prostoru, přední náhon,objem nákladové prostoru.
2.Sprinter,315-313,líbí se mi design,o kladech toho moc nevím,subjektivně hodnotím negativně právě poháněnou zadní nápravu,tudíž vysoko podlahu.

Mám strach z "vyspělých" technických prvků jako je filtr pevných částic,variabilní turbo,dvojhmotový setrvačník apod.Nevím v jakém modelu je co a od kterého roku nainstalováno.Rád bych se vyhnul budoucím potenciálním problémům s těmito součástmi vozidel.Děkuji za informace,či názor.
stř říj 10, 2012 2:57 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2145
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

U Ducata bych volil raději 3,0 motor. Na dálnici je úspornější, než 2,3 a je to nezmar. Záleží, jak těžké budeš vozit náklady a jak rychle jezdíš po dálnici, podle toho bych volil motor. 2,3 je hodně nakrátko zpřevodovaná.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
stř říj 10, 2012 4:48 pm

Jozynek
Příspěvky: 196
Registrován: pát úno 15, 2008 10:52 pm
Bydliště: Košice-Slovakia

Příspěvek

A Ducato 17kubíkové - MAXI, je na 2.3 strašne lenivé oproti klasickej 13kubíkovke. Mal som možnosť jazdiť na oboch verziách...
Škoda 130 LR 1984
Fiat Ducato 2.3JtD 2005
Fiat Ducato 2.3JtD 2007
Fiat Ducato 2.3JtD 2009
stř říj 10, 2012 8:37 pm

Uživatelský avatar
-jezevec-cz-
Příspěvky: 518
Registrován: stř úno 01, 2012 6:54 pm
Bydliště: Žatec

Příspěvek

No co se tyce techlech dvou znacek tak bych volil jednoznacne asi dukato, celkove sou provozni naklady o dost nizsi a porizovaci cena je taky pomerne jina :-)
.:: IVECO EuroCargo 2006 6V 240K 12T ::.
úte říj 16, 2012 11:48 am

JiRaY
Příspěvky: 3064
Registrován: sob led 10, 2009 10:22 pm
Bydliště: Praha

Příspěvek

U zadního náhonu není až takový problém s výškou ložné plochy,jako spíš s větší hlučností a hlavně v zimním období to pořád hrabe,jakmile je lehký zadek,tak zadek lítá sem a tam,prohrabává,kolikrát stačí i mokro nebo námraza a nemůžeš se rozjet,v tom je přední pohon daleko lepší :wink:
Pražské dodávkář a návěsář

Červený Mercedes Akšrot 1841 s plachtonávěsem
Bílá dodávka Renault Master

Jsem nejrychlejší,vždycky vedu kolonu :-)
úte říj 16, 2012 8:17 pm

Lubo
Příspěvky: 1336
Registrován: ned srp 06, 2006 4:09 pm
Bydliště: Košice - Slovakia
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

jednoznačne Ducato ak pre nič iné nie tak už len kvôli spoľahlivosti . Ale viac sa mi páči Sprinter len škoda že pri dodávke krása nezarába a make-up v podaní Sprinteru po každej zime sprej , šmirgeľ a odstraňovať hrdzu na 2-3 ročnom aute
sob říj 20, 2012 7:46 pm

fritz
Příspěvky: 2
Registrován: pát říj 05, 2012 1:46 pm
Bydliště: Teplice

Příspěvek

Pánové děkuji za dosavadní rady,rovněž se kloním spíše k Ducatu,má prostě právě ty vlastnosti,které potřebuji.Jak je to s přítomností filtru pevných částic?Má jej opravdu každý model?Já bych stále radši tu motorizaci 2,3 Mjet 88 Kw,je to asi neslabší,ale já budu jezdit vpodstatě stále město a najezdím maximálně 20-25 tis/rok.
ned lis 18, 2012 5:54 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2145
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Na městský a příměstský provoz, je ta 88kw verze s krátkými převody ideální. Filtr mají tuším všechny, na krátké cukačky, to není nic moc, ale dneska u novějších aut, si už nevybereš. A když začne dělat problémy, jsou cesty, jak to řešit.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
ned lis 18, 2012 6:36 pm

ludva27
Příspěvky: 33
Registrován: sob bře 02, 2013 8:51 pm
Bydliště: kralupy

Příspěvek

zdravim chlapáci začínal sem na ducatu v 3.0l podvou letech sem si koupil spritera 319 a už jiný auto a hlavně motor bych nechtěl sice řadíš častejc ale mercedes je proste luxus
čtv dub 11, 2013 2:18 pm

burner
Příspěvky: 52
Registrován: pát lis 09, 2012 2:30 am
Bydliště: Hořice

Příspěvek

http://www.liaz.cz/forum/viewtopic.php? ... &start=120

Tady jsem toho k ducatum napsal podle myho vic nez dost.. procti si to, treba ti to pomuze ;)

jen doplnim, ta 2,3l by do mesta stacit mohla, ale spotreba zase tolik rozdilna neni a kdyz se jezdej dalky a trosku se specha (dalnice 130-140), tak ma spotrebu okolo 15-16ti litru, za to 3.0l je s dvema tunama na zadech pri tyhle rychlosti cca na 13litrech na druhou stranu do mesta asi radsi tu linou 2,3 bez turba kdyz se nespecha, tak to jezdi relativne usporne a pri castym startovani a popojizdeni po meste je to turbo docela chudak..
čtv dub 11, 2013 8:49 pm

Uživatelský avatar
Pavel Šebek
intercool
Příspěvky: 10892
Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
Bydliště: Bystřice

Příspěvek

Ale ta 2.3 má taky turbo.
BES - běs
pát dub 12, 2013 9:38 pm

Uživatelský avatar
M.Z.
Příspěvky: 2145
Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
Bydliště: Čeladná
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek

Možná ho vymontoval.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
sob dub 13, 2013 10:33 am

burner
Příspěvky: 52
Registrován: pát lis 09, 2012 2:30 am
Bydliště: Hořice

Příspěvek

tak to se omlouvam, ale pokud tam bylo, tak bylo v porovnani s turbem v 3,0 uplne o nicem..
Naposledy upravil(a) burner dne sob dub 20, 2013 4:12 pm, celkem upraveno 1 x.
sob dub 13, 2013 3:09 pm

Vydra
Příspěvky: 115
Registrován: čtv lis 10, 2011 8:23 pm
Bydliště: ...

Příspěvek

burner: keby ti odišlo v motore turbo, to by si poznal hneď :wink: Posledné motory bez turba boli v dodávkach niekedy koncom 90-tych rokov. Keď sme brali Jumper 2,5 TDi, tak ešte boli v ponuke 1,9D a 2,5D. Pár rokov na to už boli len HDi.
ned dub 14, 2013 9:26 pm

burner
Příspěvky: 52
Registrován: pát lis 09, 2012 2:30 am
Bydliště: Hořice

Příspěvek

OT: s tim 3l jsem bez turba jel drazdany-jicin-hamburg-jicin, takze jak se jezdi kdyz turbo prestane pracovat vim, nicmene, rict jsem chtel ze ta 2,3 je proste lina a zrava...
sob dub 20, 2013 4:16 pm

Odpovědět

Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host