Moderátoři: martin_100, Globe, Chomuťák, BajlachVT, tatracyber
Děkuji za odpovědi i odkaz na jiné vlákno - našel jsem tam v diskuzi i zajímavé webovky, kde je to pěkně popsané a vysvětlené i s obrázkama Takže jak tam psal KruJi, dnes půjdu opět spát o něco chytřejší! Děkuju..
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Tak mě dnes přijeli přemontovat ( zvednout ) jeřáb abych mohl postavit alespon ještě jedno patro ze zbývajících tří . Jedná se o Potain Igo 50 u kterého jsem měl standartní provedení s vodorovným, ale zkráceným vyložením. Dnes jsme tedy provedly novou konfiguraci jeřábu, kdy jsme zvedly rameno jeřábu pod úhlem 8 stupňů. Zde je malá fotopříloha
Nejprve sbalíme výložník
Začínáme balit také věž
Stále pokračujeme v demontáži
Částečná demontáž je u konce, nyní se musí provést zkrácení lan a přečepování táhel a lan
Stále se přendávají čepy a upravují se lana pro šikmé vyložení
Upraveno, tak jedeme pomalu nahoru
Omyl, vracíme se zpět neboť počítač hlásí chybu
Počítač nám přestal hlásit chybu a tak můžeme konečně opět jeřáb zvedat do pracovní pozice
Stále stoupáme k nebesům
Věž jeřábu je téměř vztyčená
Hotovo, ještě rozbalíme výložník, přezkoumáme funkce jeřábu a koncové vypínače a jdeme pracovat
A zde je výsledek, z fotky je to téměř nepatrné, ale výložník je nyní v šikmé verzi pod úhlem 8 stupňů což zvýšilo pracovní výšku jeřábu o zhruba 2,6 metru avšak současně mě to snížilo nosnost jeřábu ze čtyř tun na tuny dvě
Ještě video:
http://www.youtube.com/watch?v=QxQdWi0glzc
Nejprve sbalíme výložník
Začínáme balit také věž
Stále pokračujeme v demontáži
Částečná demontáž je u konce, nyní se musí provést zkrácení lan a přečepování táhel a lan
Stále se přendávají čepy a upravují se lana pro šikmé vyložení
Upraveno, tak jedeme pomalu nahoru
Omyl, vracíme se zpět neboť počítač hlásí chybu
Počítač nám přestal hlásit chybu a tak můžeme konečně opět jeřáb zvedat do pracovní pozice
Stále stoupáme k nebesům
Věž jeřábu je téměř vztyčená
Hotovo, ještě rozbalíme výložník, přezkoumáme funkce jeřábu a koncové vypínače a jdeme pracovat
A zde je výsledek, z fotky je to téměř nepatrné, ale výložník je nyní v šikmé verzi pod úhlem 8 stupňů což zvýšilo pracovní výšku jeřábu o zhruba 2,6 metru avšak současně mě to snížilo nosnost jeřábu ze čtyř tun na tuny dvě
Ještě video:
http://www.youtube.com/watch?v=QxQdWi0glzc
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:29 am, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:30 am, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:33 am, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Jeřáby Terex, série CTT ( dříve Terex - Comedil CTT ), včetně několika detailů. Novinka na Českém stavebním trhu
Terex CTT 91-2,5 TS12
Terex CTT 161 - 6
Terex CTT 91-2,5 TS12
Terex CTT 161 - 6
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:36 am, celkem upraveno 3 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Zahájení demontáže jeřábu Potain GTMR 331 B
Detaily...
Postup automatického skládání...
Příprava na uchycení transportních podvozků
Nějaké detaily...
Zajištění vozíku a kočky před sklopením věže
Uchycení výložníku k věži a demontáž závaží
Odpojení jeřábu od elektřiny a výjezd ze staveniště
Detaily...
Postup automatického skládání...
Příprava na uchycení transportních podvozků
Nějaké detaily...
Zajištění vozíku a kočky před sklopením věže
Uchycení výložníku k věži a demontáž závaží
Odpojení jeřábu od elektřiny a výjezd ze staveniště
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 11:41 am, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
JiRaY díky, časem, pokud to půjde a bude na to čas, tak zkusím při montáži/demontáži nafotit také postup prací krok za krokem u věžového jeřábu montovaného z jednotlivých elementů
A zde je fotogalerie jeřábu MB 10, poslední existující kus
Podvozek se strojovnou
Věž jeřábu a boční pohledy
Vrchní část jeřábu a detaily vidlice a špice výložníku
Lanovody
Lanovody u závaží a pohonné mechanismy otáčení a zdvihu břemen
Detail kolejového pojezdu ( zde se zarážkou ) a upínací kleština
Elektrorozvaděč, vše je původní a stále fingující
Diagram nosnosti a výstražná cedule
Ovládací kabina
Velké poděkování za umožnění přístupu na jeřáb patří Brněnské firmě SIDO
A zde je fotogalerie jeřábu MB 10, poslední existující kus
Podvozek se strojovnou
Věž jeřábu a boční pohledy
Vrchní část jeřábu a detaily vidlice a špice výložníku
Lanovody
Lanovody u závaží a pohonné mechanismy otáčení a zdvihu břemen
Detail kolejového pojezdu ( zde se zarážkou ) a upínací kleština
Elektrorozvaděč, vše je původní a stále fingující
Diagram nosnosti a výstražná cedule
Ovládací kabina
Velké poděkování za umožnění přístupu na jeřáb patří Brněnské firmě SIDO
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 12:07 am, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Další jeřáb typu MB, tentokrát typ MB 88 v obci Dvorec
Kolejová dráha a detail pojezdu
Závaží
Spodní ovládací kabina ( na druhé fotce je vidět stabilizační kužel )
Vrchní část kuželu a otočná jednotka
Lanové bubny a kladkové lanovody
Výstup věží na vrch jeřábu ( jednotlivé úrovně: závaží - u ovládací kabiny a špice jeřábu )
Detaily vnitřní teleskopické věže a roznášecího kříže
a elektrorozvaděčů umístěných ve věži
Vrchní ovládací kabina
Panoramatický výhled z vrchní kabiny
A pohled kolmo dolů
Dnes už poničený ukazatel klopného momentu a vyložení
Foto z nejvyššího místa, ze špičky jeřábu...
Kolejová dráha a detail pojezdu
Závaží
Spodní ovládací kabina ( na druhé fotce je vidět stabilizační kužel )
Vrchní část kuželu a otočná jednotka
Lanové bubny a kladkové lanovody
Výstup věží na vrch jeřábu ( jednotlivé úrovně: závaží - u ovládací kabiny a špice jeřábu )
Detaily vnitřní teleskopické věže a roznášecího kříže
a elektrorozvaděčů umístěných ve věži
Vrchní ovládací kabina
Panoramatický výhled z vrchní kabiny
A pohled kolmo dolů
Dnes už poničený ukazatel klopného momentu a vyložení
Foto z nejvyššího místa, ze špičky jeřábu...
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 12:05 am, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Jeřáb MB 100/160 společnosti INTERMA Liberec, na stavbě paneláku v Mladé Boleslavi. Poznámka: na fotkách je uvedeno špatné datum 2014, správně je Leden 2015
Strojovna, závaží a spodní lanovody
Označení a štítky jeřábu
Zasunutá věž jeřábu
Vrchní části jeřábu
Kabina jeřábníka
Horní lanovody a špice jeřábu
Výložník
Háček
Strojovna, závaží a spodní lanovody
Označení a štítky jeřábu
Zasunutá věž jeřábu
Vrchní části jeřábu
Kabina jeřábníka
Horní lanovody a špice jeřábu
Výložník
Háček
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne pát pro 28, 2018 12:01 am, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Demontáž věžového jeřábu Potain H30/40C - CS, na stavbě budovy Aviatica v Praze-Jinonocích v areálu bývalé Waltrovky. Tento jeřáb ( Cca 3 kusy ) byl vyvinut a vyroben speciálně pro stavbu chladicích věží elektrárny Temelín. Byly použity a zkombinovány části běžně vyráběných jeřábů Potain H30/40C, H3/36 a MD 700, proto je možné na každé části jeřábu nalézt odlišné označení
Jeřáb před započetím demontáže
Cesta nahoru
Výhled z kabiny a interiér
Protivýložník se závažím a navijákem
Na výložníku ( 70 metrů ) je před demontáží nutné opětovně spojit kočky a kladnice dohromady
Před započetím demontáže je třeba dostat na jeřáb i bednu s nářadím
Jeřáb musí být při použití šplhacího rámu vyvážen, my jsme použily betonový panel
https://www.youtube.com/watch?v=Vrky8WztVEk
Uchycení šplhacího rámu k věži jeřábu
https://www.youtube.com/watch?v=K399zYGL8vM
Na tomto závěsu se spouští jednotlivé sekce věže
Odpojení části věže ze stromu pomocí šplhacího rámu
Rozebrané sekce tvaru U z nich se skládá věž jeřábu
Spouštění šplhací klece na nižší výškovou úroveň
https://www.youtube.com/watch?v=kt9xG2GXBpc
Na konci prvního dne byl jeřáb snížen do základní výškové konfigurace a zajištěn zavěšeným betonovým panelem proti případnému otáčení ve větru
Jeřáb před započetím demontáže
Cesta nahoru
Výhled z kabiny a interiér
Protivýložník se závažím a navijákem
Na výložníku ( 70 metrů ) je před demontáží nutné opětovně spojit kočky a kladnice dohromady
Před započetím demontáže je třeba dostat na jeřáb i bednu s nářadím
Jeřáb musí být při použití šplhacího rámu vyvážen, my jsme použily betonový panel
https://www.youtube.com/watch?v=Vrky8WztVEk
Uchycení šplhacího rámu k věži jeřábu
https://www.youtube.com/watch?v=K399zYGL8vM
Na tomto závěsu se spouští jednotlivé sekce věže
Odpojení části věže ze stromu pomocí šplhacího rámu
Rozebrané sekce tvaru U z nich se skládá věž jeřábu
Spouštění šplhací klece na nižší výškovou úroveň
https://www.youtube.com/watch?v=kt9xG2GXBpc
Na konci prvního dne byl jeřáb snížen do základní výškové konfigurace a zajištěn zavěšeným betonovým panelem proti případnému otáčení ve větru
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:48 pm, celkem upraveno 4 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Demontáž věžového jeřábu Potain H30/40C - CS, den druhý. Nyní když je jeřáb v základní konfiguraci, pokračujeme v demontáži pomocí mobilních jeřábů.
Po příjezdu už na místě máme připraven první autojeřáb
Mezitím odpojíme uchycení zdvihového lana a zajistíme kočku s vozíkem
Detaily a pokračující práce na odpojování lan
Postupně sneseme odpojíme a kompletně protizávaží
Pohled na šipku a výhled ze špice jeřábu
A kolmo dolů
Poté použijeme zdvihové lano od kterého jsme odpojily háček k povolení šipky a následnému odčepování a odpojení táhel nesoucích hlavní výložník
A odpojený výložník je vcelku seslán dolů, kde bude rozebrán
Z výložníky je postupně odstraněn háček i vozík
Protivýložník jsme natočily pod autojeřáb, samotný věžový jeřáb jsme mezitím odpojily od elektro napájení a kompletně jsme odstranily kabeláž z jeřábu ( jedna z nejhorších činností při montáži/demontáži )
Výložník je téměř rozebrán na jednotlivé segmenty a postupně se připravují k odvozu
Polovina nás odchází na oběd a než se z něho vrátíme, přičinliví kolegové stihnou odpojit a snést protivýložník
Část jeřábu je už naložena na náklaďácích a připravena k odvozu
Zde mě bohužel také kompletně odcházejí baterky ve foťáku, náhradní sebou samozřejmě nemám a v okolí se nic sehnat nedá No do konce šichty se rozebrala ještě část věže a zítra ( tj. dnes ) bude ( byla ) demontována základní část věže a mobilní základové kotvicí bloky.
Po příjezdu už na místě máme připraven první autojeřáb
Mezitím odpojíme uchycení zdvihového lana a zajistíme kočku s vozíkem
Detaily a pokračující práce na odpojování lan
Postupně sneseme odpojíme a kompletně protizávaží
Pohled na šipku a výhled ze špice jeřábu
A kolmo dolů
Poté použijeme zdvihové lano od kterého jsme odpojily háček k povolení šipky a následnému odčepování a odpojení táhel nesoucích hlavní výložník
A odpojený výložník je vcelku seslán dolů, kde bude rozebrán
Z výložníky je postupně odstraněn háček i vozík
Protivýložník jsme natočily pod autojeřáb, samotný věžový jeřáb jsme mezitím odpojily od elektro napájení a kompletně jsme odstranily kabeláž z jeřábu ( jedna z nejhorších činností při montáži/demontáži )
Výložník je téměř rozebrán na jednotlivé segmenty a postupně se připravují k odvozu
Polovina nás odchází na oběd a než se z něho vrátíme, přičinliví kolegové stihnou odpojit a snést protivýložník
Část jeřábu je už naložena na náklaďácích a připravena k odvozu
Zde mě bohužel také kompletně odcházejí baterky ve foťáku, náhradní sebou samozřejmě nemám a v okolí se nic sehnat nedá No do konce šichty se rozebrala ještě část věže a zítra ( tj. dnes ) bude ( byla ) demontována základní část věže a mobilní základové kotvicí bloky.
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:42 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Pecco super fotodokumentace a zajmave pocteni ted aspon vim jaka to ja narocna prace ..vzdycky obdivuju ty chlapy nahore kdyz to vidim me by tam nikdo nedostal nahoru jan tak dal
TATRA Forever
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
http://www.youtube.com/user/mrtom2C
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Jeřáby v Třineckých železárnách... kde jsou kromě standartních jeřábů používaných při modernizaci a výstavbě nových provozů i staré jeřáby, prvním z nich je Sovětský jeřáb BK 1000, na první pohled neforemná hromada šrotu a druhý jeřáb je z produkce Hutních Montáží, typ HM 250.... oba typy jsou bez počítačů, elektroniky a podobných blbostí, zato z poctivé oceli a byly dělány ještě tak aby něco vydržely a ne jak dnes....
Jeřáb BK 1000, celkový pohled na jeřáb
podvozek a kabina
protivýložník se závažím
špice, uchycení výložníku a vrchní lanovody
labutí krk a háčky
Derik HM 250 bez portálu
Jeřáb BK 1000, celkový pohled na jeřáb
podvozek a kabina
protivýložník se závažím
špice, uchycení výložníku a vrchní lanovody
labutí krk a háčky
Derik HM 250 bez portálu
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:31 pm, celkem upraveno 1 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
- pecco sk 400
- Příspěvky: 1751
- Registrován: pát kvě 14, 2010 8:56 am
- Bydliště: České Budějovice
Demontáž jeřábu Potain IGO T 85
automatické skládání výložníku a postupné snižování výšky věže.....
příprava na demontáž výškových nástavců
příprava na demontáž přídavné sekce věže
vyjmutí přídavné sekce z centrální věže
přídavná sekce věže je odstraněna
následuje spuštění výložníku a jeho aretace k věži
demontáž centrálního balastu
první část závaží a přídavné dílce věže jsou naloženy a připraveny k odvozu
demontáž posledních dílců zátěže
po snesení závaží následuje spuštění věže a usazení jeřábu na přepravní podvozek
detaily
ukončení demontáže a výjezd ze stavby
automatické skládání výložníku a postupné snižování výšky věže.....
příprava na demontáž výškových nástavců
příprava na demontáž přídavné sekce věže
vyjmutí přídavné sekce z centrální věže
přídavná sekce věže je odstraněna
následuje spuštění výložníku a jeho aretace k věži
demontáž centrálního balastu
první část závaží a přídavné dílce věže jsou naloženy a připraveny k odvozu
demontáž posledních dílců zátěže
po snesení závaží následuje spuštění věže a usazení jeřábu na přepravní podvozek
detaily
ukončení demontáže a výjezd ze stavby
Naposledy upravil(a) pecco sk 400 dne čtv pro 27, 2018 11:39 pm, celkem upraveno 2 x.
Potain a Pecco: nejlepší jeřáby na světě.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti