Zdravím ve spolek. Doufám, že nezakládám téma duplicitně, ale to co mne zajímá jsem nikde nenašel.
Plánuji pořídit dodávku pro účely servisního zázemí. Jde mi o to, že spousta našich strojů se rozlezla do různých končin, vzdáleně od 500 km výše, a my je musíme udržet v kondici. Dodávka bude taková kombinace dílny vzadu se 2 lůžky za sedačkami na přespání. Celkovou váhu předběžne s jedním řidičem odhaduji na 3000 kg. V hloubi duši jsem doufal, že se vlezu do dodávky celkové délky 6m, ale spíše ne. Provozní režim bude takový, že auto naloží díly vyrazí po asfaltu až k místu a tam následně sjede ze zpevněné cesty. Dorazí ke stroji, oprava a cesat zpět. Terén považuji lesní a polní cesty a hlavně táhlá stoupání a klesání po těchto cestách.
Doteď to děláme teréníma pickapama, takže problémy nejsou. Problém je hlavně v tom, že v pickapu se blbě spí a je celkově malý.
Jde mi o to, že bych chtěl znát Vaše názory z praxe, pokud ji z terénu máte. Osobně nějakou zkušenost mám ale chci znát i názory nezaujaté.
Původně jsem se přikláněl k zadnímu náhonu, občas za tím povezeme i vozík, a celkově v terénu do kopce je trakce vzadu lepší a z kopce to udrží brzdy. Nicméně vyloženě praktickou zkušenost nemám. Je mi jasné, že 4x4 to jistí, ale jde o vozidlo na zkoušku a tak se nebude kupovat nové, jde i o vstupní cenu, ale starší cca 3-4 roky. Navíc v inzerátech jsem toho 4x4 moc nenašel, potažmo 4x4 od Fiatu od kolegy není moc dobrá zkušenost na spolehlivost. S dodávkama jsem něco najel, ale hlavně po silnici.
Díky za názory.
Moderátoři: martin_100, Olda, cuisine
Gazela je malá a souhlasím s tím, že potřebuju po dojetí na místo být relativně v pohodě. Navíc moc rychle nejede kvůli zpřevodování a to se potom projeví i na spotřebě.
Na Německý trh jsem koukal, ale právě nic moc jsem tam nenašel tak, abych se bál. Z toho důvodu jsem zvolil toto téma, zda je lepší předek nebo zadek.
Na Německý trh jsem koukal, ale právě nic moc jsem tam nenašel tak, abych se bál. Z toho důvodu jsem zvolil toto téma, zda je lepší předek nebo zadek.
- M.Z.
- Příspěvky: 2145
- Registrován: ned kvě 15, 2011 12:36 pm
- Bydliště: Čeladná
- Kontaktovat uživatele:
Aha, nečetl jsem úplně pozorně, pokud bude jezdít zatížené, asi zadek. Jestli je to jen trochu možné, na takové štreky, bych se 4x4 obloukem vyhnul, bude tam citelný nárust ve spotřebě, potažmo pořizovací ceně atd.
Cenově je na tom nejlíp PSA ( přední náhon), ale jsou to kozidla, pohodlné jsou např. Transity, Sprinter - Crafter, je třeba pozkoušet. Určitě budeš volit longové verze, ty jsou celkem pohodlné, díky dlouhému rozvoru.
Na servis a údržbu je nejjednodušší předek, do terénu podle podmínek, spíše zadek, ale možná je to prašť, jak uhoď.
Cenově je na tom nejlíp PSA ( přední náhon), ale jsou to kozidla, pohodlné jsou např. Transity, Sprinter - Crafter, je třeba pozkoušet. Určitě budeš volit longové verze, ty jsou celkem pohodlné, díky dlouhému rozvoru.
Na servis a údržbu je nejjednodušší předek, do terénu podle podmínek, spíše zadek, ale možná je to prašť, jak uhoď.
R490
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
Nooteboom OSDS 48-03
hoonring.cz
F-150 ROUSH
KTM X-BOW
- Pavel Šebek
- intercool
- Příspěvky: 10892
- Registrován: ned říj 21, 2007 4:55 pm
- Bydliště: Bystřice
Tak já mám zkušenost s transity předek i zadek a obě sloužily jako servisní auta. Akorát, že šlo o ty nejkratší verze. Za obouma jsem občas táhl podvál s autem a musím říct, že ač jsem si myslel opak, ten předek byl z 98% vždy lepší. Kdyby ten zadohrab byl naloženej do maxima, bylo by to asi v pohodě, ale jak v tom bylo jen nějaký nářadí a díly, tak to nejelo ani na trávě. Ten s tím předkem jsem si nakonec odkoupil, vyhodil jsem příčku a vzadu vozím jen matrace a gril a tahám zatím auto a jedinej problém jsem měl v prosinci v Poříčí nad Sázavou u autokrosové tratě a nevyjel jsem po louce do kopce. Bez vleku nebyl problém nikdy. Ale u delších verzí to bude asi jinak. Osobně by se mi nejvíc líbilo nejdelší Iveco.
BES - běs
Tak jestli i já můžu přispět se svou troškou do mlýna (jezdil jsem několika Masterama - viz foto, pak různě Sprinter(y) a teď na střídačku Transit a nebo co je zrovna na dvoře) - no a dle mého je do těžších podmínek lepší předek (zima a různé bahna, listí apod.), ale zase celkově nejpohodlnější a nejprostornější jednoznačně Sprinter!!! Pokud se naloží a případně zatíží zadek ještě i vozíkem, taky to nemusí být úplně marné (no u prázdného kolikrát nepomáhá ani elektronika). A ještě jeden poznatek: měli jsme na firmě 2 Craftery (2,5 100kW 5-válec) a u obou se sraly motory, takže za mě VW nebrat (to už radši Sprintera).
Renault Master '07 2,5 dCi 120k - bejvávalo
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
Teď Sprinter 2013 313 a vše co je zrovna na dvoře k dispozici
..čím větší auto, tím víc práce je po vás vyžadováno.. (takže u mě spokojenost)
#JáTaky
V Eurovii jsme měli jako pojízdnou dílnu MB Sprinter (byl to ten starší model) sice to bylo nad 3,5 tuny, vzadu tupláky, ale dílenský si nestěžovali a dostali se stim i docela v terenu daleko. Sice jsme se snažili dostat na co nejlepší místo kvůli opravě, ale občas to nešlo takže bych se taky přikláněl ke Sprinteroj...
Spěcháme aby jsme čekali
Čekáme aby jsme spěchali
Čekáme aby jsme spěchali
Zpět na „Užitkové vozy do 3,5 tuny - dodávky, offroady,...“
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti