Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
No tak koukám, že kdo umí, ten umí... Několikrát jsem v minulosti přemýšlel nad využitím 4-osého vleku ale nikdy jsem nevymyslel žádné přínosné využití - v rámci legislativy... Že jsou nadrozměrné povolenky na 1 trasu (třeba i v rámci zkoušek souprav 25,25m) jsem ještě chápal, ale zdá se, že při výše uvedeném výčtu závodů po ČR se toho dá vyřídit spousta - no to není předmětem tohoto vlákna... Každopádně u té soupravy s dolly Krone - netuším, zda se na frigu vozí i tak lehké věci, aby mělo smysl mít tak dlouhou soupravu při nepřekračování 48t, každopádně mě napadlo, že by se dalo s takovou soupravou dostat i do povolených 22m, vezmu-li 13,6m návěs + 1,5m oje tak zbývá na auto cca 7m což je s 2m kabinou cca 5m ložné plochy na auto a pak celková ložná by byla cca 18,5m tedy tak o 6 palet víc než u stand. soupravy s vlekem...?
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... lkw_de.pdf
Zde jsem našel fotky těch závěsů co jsem řešil na začátku vlákna...
Jinak u těch automobilových dolly je celkem zásadní oproti traktorovým, že není žádoucí přenos hmotnosti na auto (oproti traktorům kde jsou 3-4t žádoucí) aby to neubíralo hmotnost nákladu na autě - kolik je zatížení závěsu u té dolly Krone jsem ale nenašel ani v technických listech, ale předpokládám že 1t u naložené? Nebo ani tolik ne?
Zde jsem našel fotky těch závěsů co jsem řešil na začátku vlákna...
Jinak u těch automobilových dolly je celkem zásadní oproti traktorovým, že není žádoucí přenos hmotnosti na auto (oproti traktorům kde jsou 3-4t žádoucí) aby to neubíralo hmotnost nákladu na autě - kolik je zatížení závěsu u té dolly Krone jsem ale nenašel ani v technických listech, ale předpokládám že 1t u naložené? Nebo ani tolik ne?
to chomyz:
Podle fotek toho závěsu je klasický závěs pro tandemový přívěs, čep 50 mm, ten povolené svislé zatížení závěsu 1.000 kg, technicky se dá zatížit max. 2.000 kg. Když jsem koukal na technické listy Dolly od Krone, tak je všude točnice skoro přesně mezi nápravami, tak si myslím, že na oji bude svislé zatížení menší než 1.000 kg:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... elz_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... lzm_de.pdf
Podle fotek toho závěsu je klasický závěs pro tandemový přívěs, čep 50 mm, ten povolené svislé zatížení závěsu 1.000 kg, technicky se dá zatížit max. 2.000 kg. Když jsem koukal na technické listy Dolly od Krone, tak je všude točnice skoro přesně mezi nápravami, tak si myslím, že na oji bude svislé zatížení menší než 1.000 kg:
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... 8el_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... elz_de.pdf
http://www.krone-trailer.com/fileadmin/ ... lzm_de.pdf
Tatra + MAN = Superstroj!
Souhlas - taky jsem na to koukal. To mj. v podstatě vylučuje použití 1-osých dolly u náklaďáků - zatímco u traktoru to stačí na zapřažení klasického návěsu za 2-osý tahač se zatížením na točnu kolem 11t, neb při vlastní hmotnosti dolly cca 2t je 10t na nápravu + 3t na závěs, tak u náklaďáku by při 11+2-10-max.1 byla náprava dolly min. o 2t přetížená, takže jsou použitelné jen ty 2-osé dolly...
david
naky fotky klidne udelam ale jezdi s tim kolega..
ja sem stridac..mam svuj naves
ja cekam na svuj vlak nez se vyrobi..
cca od brezna bude fungl nova souprava tez na trase brno-praha-brno
naky fotky klidne udelam ale jezdi s tim kolega..
ja sem stridac..mam svuj naves
ja cekam na svuj vlak nez se vyrobi..
cca od brezna bude fungl nova souprava tez na trase brno-praha-brno
ridic profesional osvč
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo
daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
iveco eurocargo 75e15 -
daf lf 45
man 8.163
iveco eurocargo
daf xf euro6 510 - navěs + vlek panav 25.25m - bývavalo
Já nedávno potkal za Brnem směr Vyškov toho Webera se 4-osým vlekem, taky bych si ho nevšiml, nebýt těch majáků... Koukám, že se takovéto přepravy teda pěkně rozjíždějí už i na hlavní tepně... Pořád ale vidím zásadní rozdíl v tom jezdit s dlouhým vláčkem (tj. nad 22m do 25,25) ale do 48t celkové a nebo mít i hmotnost nad 48t při dělitelném materiálu...
jak budu vyřizovat další povolení tak se na to zeptám, mě trčí 15ti metr z návěsu a protože jsem nad 40t tak bych měl D1 objíždět. A souprava návěs a ktomu ještě přívěs 22-25m si vesele může jezdit?
taky jsem to nepobral že dají takové povolení nad 48t na paletovku. vyřídit to jde, sice na víc povolení a jen na určité trasy, s tím že krajské cesty ti musí povolit kraj, což prý nehrozí. Takže po okreskách jezdíš načerno, povolení je jen na dálnice a jedničky. Takže taky žádná hitparáda
taky jsem to nepobral že dají takové povolení nad 48t na paletovku. vyřídit to jde, sice na víc povolení a jen na určité trasy, s tím že krajské cesty ti musí povolit kraj, což prý nehrozí. Takže po okreskách jezdíš načerno, povolení je jen na dálnice a jedničky. Takže taky žádná hitparáda
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host