Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Hynek
Re: BSS
Jak fungují jedno a dvouhadicový brzdy vím. Prostě z jednohadicových neuděláš dvouhadicový pouhým přeházením hadic jak píšeš. Zátěžák ti sice reguluje tlak do válců ale na jednom vstupu je stálý tlak ze vzduchojemu, druhý vstup je od pedálu, třetí jde k válcům. Vlek brzdí vždy ze svých vzduchojemů. Ty kostky na vzduchojemech jsou klasický jednohadicový rozvaděče přívěsu, jsou tam jen z důvodu nouzovýho brždění(proto lze tyto starý BSS vleky tahat jen na plnící větev, cokoliv novějšího už nebrzdí plynule). Provozní brzdy ovládájí zátěžáky. Tedy pokud by ten jednohadicovej vlek chtěl předělat na dvouhadicovej musel by tam přidat buď ty zátěžáky nebo ovládací ventil pro dvouhadicový brzdy a zapojit to do okruhu přes ty dvoucestný ventily jako u BSS. Případně to všechno vyházet a použít dnešní dvouhadicovou sestavu z nějaký zemědělský techniky.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: BSS
Vidíš a takhle udelanej jsem měl návěs přímo z fabriky, že jsem ho brzdil vzduchem přímo z ovládací větve PANAV r. v. 2001 brzdič co je v návěsu mi začal propouštět tak se to řešilo a kluk vzduchar na to taky koukal divně a fungovalo to. Ale v tomhle máš pravdu, že tam musí být ještě jeden ventil co ti přepustí vzduch ze vzduchojemu do válců a to na základě impulsu z ovládací větve. Blbnu.
-
- Příspěvky: 233
- Registrován: stř kvě 02, 2018 1:05 pm
Re: BSS
A ty myslíš, že to na technický poznají? Ty zajímá číslo rámu, jak to brzdí, jak to vypadá, jestli to nemá vyplácenou točnu, oj. Poznal by to jen hodně dobrý znalec s dobrou pamětí.
Re: BSS
Dobrý den.
Je tady někde vlákno, věnované "starým" vlekům a přívěsům?
Vlastním vlek Karosa A3/PS, výrobený v roce 1949 v Chlumci nad Cidlinou v čerstvě znárodněné továrně "Vozovka a strojírna Jan Synek". Je dvoustranná sklopka s ručním sklápění, korba 4x2m, užitečná hmotnost 3t.
Továrna se chvíli po znárodnění jmenovala Karosa, později přešla pod BSS a nakonec skončila jako součást podniku Desta.
Vlek prošel mnoha majiteli, byl přetypován z automobilového na traktorový a po různých peripetiích skončil u mě. Je to skoro veterán, u mě ho čeká služba "kolem komína" (les, dům zahrada). Koupil jsem ho i s původním TP, z něj mi po přepisu zbyla jen kopie, ale papíry mám a nyní ho připravujeme na STK.
Nyní jen čistě ze zájmu sháním nějaké informace o vleku a o továrně.
Na vleku je zajímavé to, že byť má dneska nabastlené vzduchové jednohadicové brzdy, z fabriky asi vyjel s brzdou nájezdovou jen na přední nápravě. Konstrukce vleku je masivní, ale vzhledem k té brzdě asi proto jen 3t nosnost.
Pokud někdo máte informace, návod k obsluze, dobové materiály, fotky, za čím se to asi mohlo tahat atd. budu moc vděčen.
Galerie zde: https://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_PS#
Je tady někde vlákno, věnované "starým" vlekům a přívěsům?
Vlastním vlek Karosa A3/PS, výrobený v roce 1949 v Chlumci nad Cidlinou v čerstvě znárodněné továrně "Vozovka a strojírna Jan Synek". Je dvoustranná sklopka s ručním sklápění, korba 4x2m, užitečná hmotnost 3t.
Továrna se chvíli po znárodnění jmenovala Karosa, později přešla pod BSS a nakonec skončila jako součást podniku Desta.
Vlek prošel mnoha majiteli, byl přetypován z automobilového na traktorový a po různých peripetiích skončil u mě. Je to skoro veterán, u mě ho čeká služba "kolem komína" (les, dům zahrada). Koupil jsem ho i s původním TP, z něj mi po přepisu zbyla jen kopie, ale papíry mám a nyní ho připravujeme na STK.
Nyní jen čistě ze zájmu sháním nějaké informace o vleku a o továrně.
Na vleku je zajímavé to, že byť má dneska nabastlené vzduchové jednohadicové brzdy, z fabriky asi vyjel s brzdou nájezdovou jen na přední nápravě. Konstrukce vleku je masivní, ale vzhledem k té brzdě asi proto jen 3t nosnost.
Pokud někdo máte informace, návod k obsluze, dobové materiály, fotky, za čím se to asi mohlo tahat atd. budu moc vděčen.
Galerie zde: https://honzasl.rajce.idnes.cz/Vlek_A3_PS#
Re: BSS
Kabby, tenhle návěs se vyráběl. Je to docela unikát. Byl to náš vlastně první NS 1 sklápěcí návěs. Přesný označení měl NS 26.170. Tenhle je už teda dóst překopanej a předělanej na novější podvozek následující generace BSS návěsů. Kdybych měl nějakýho kozla veterána, nejlépe T 813, nebo T 148, určitě bych po něm hned skočil.
Re: BSS
Přidám ještě pár fotek. Mě jde o to, jestli to právě byla nějaká tovární modifikace. Než se rozhodnu to ořezat a udělat z toho otevřenou vanu. Jak je na dobových fotkách. Což by bylo pro pozdější získání "V"čkových značek asi snadnější na sehnání podkladů. Podle čeho se da rozlišit původní podvozek od toho novějšího? Byl to bonus k Liazce se kterou to jezdilo v soupravě, tak je spolu nechám i jako veterany.
,,,,,,,
,,,,,,,
Re: BSS
Hi All,
I think the previous semi trailer is BSS NS 26.170 but the suspension parts (link assy) is not the original. This is suspension of the BSS NV 31.23.22 or BSS PV 24.18
There are some images from the original suspension of BSS NS 26.170
Somebody have got any photos of the original suspenson?
Best Regards:
-G-
I think the previous semi trailer is BSS NS 26.170 but the suspension parts (link assy) is not the original. This is suspension of the BSS NV 31.23.22 or BSS PV 24.18
There are some images from the original suspension of BSS NS 26.170
Somebody have got any photos of the original suspenson?
Best Regards:
-G-
Re: BSS
Chtěl bych se zeptat. Pasovaly by na tandemový vlek 18.13 tydle kola:
https://auto.bazos.cz/inzerat/115123566/naves-disky.php
jen pozn. nápravy Raba.
https://auto.bazos.cz/inzerat/115123566/naves-disky.php
jen pozn. nápravy Raba.
Re: BSS
Nazdar páni,
kúpil som vlek PV20.15. Potreboval by som vedieť aké tlaky do brzdových valcov nastaviť na nezaťaženom prívese. Alebo podľa čoho nastaviť záťažové regulátory? Nastavujú sa len lankom/matica na strune voči náprave. Dá sa záťažák nastaviť aj ináč?
Ďakujem
kúpil som vlek PV20.15. Potreboval by som vedieť aké tlaky do brzdových valcov nastaviť na nezaťaženom prívese. Alebo podľa čoho nastaviť záťažové regulátory? Nastavujú sa len lankom/matica na strune voči náprave. Dá sa záťažák nastaviť aj ináč?
Ďakujem
Re: BSS
Serus chlapci, tak ako sa tu máte ?... Rád by som si dokúpil jeden bojaschopný dvojkorbák, len ako hľadám nejak žiadne na predaj neviem nájsť..ideálne trojosý..keby ste o niečom vedeli budem rád za S.Z.. Veľká vďaka za info..
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host