Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m
Re: Tatraktor
já bych celou tuto šaškárnu zrušil, všichni by měli mít stejné podmínky co se týče silniční daně a mýta
zemědělci mají samé úlevy, dotace, zelenou naftu a nevím co ještě všechno.
Dotace bych zrušil ať se každej stará jak umí. zaset každej rok obilí nebo řepku, párkrát to postříkat jedama, to není hospodaření ale prasárna
podporoval bych jen šetrné hospodaření ve spojení s živočišnou, ať je vše klidně dražší o 100% ale ať je to kvalita
zemědělci mají samé úlevy, dotace, zelenou naftu a nevím co ještě všechno.
Dotace bych zrušil ať se každej stará jak umí. zaset každej rok obilí nebo řepku, párkrát to postříkat jedama, to není hospodaření ale prasárna
podporoval bych jen šetrné hospodaření ve spojení s živočišnou, ať je vše klidně dražší o 100% ale ať je to kvalita
Re: Tatraktor
Jojo, teď se to obývákovýma agronomama hemží všude
Re: Tatraktor
možná sem se naokopával řepy a zemáků víc než ty
malé rodinné farmy jak v rakousku, to by se mělo vrátit, ne ta velkovýroba bez vztahu nájemců k půdě, berou ji jen jako výrobní prostředek, co nejvíc vyždímat, však není moje
jídlo levný ale plné chemie, stejně se ho třetina vyhodí
raději drahé ale kvalitní potraviny
malé rodinné farmy jak v rakousku, to by se mělo vrátit, ne ta velkovýroba bez vztahu nájemců k půdě, berou ji jen jako výrobní prostředek, co nejvíc vyždímat, však není moje
jídlo levný ale plné chemie, stejně se ho třetina vyhodí
raději drahé ale kvalitní potraviny
Re: Tatraktor
Venco my se známe osobně, a mám papír na to že jsem opravdu původně agronom. (i když jsem to dělal jen dva roky, pak jsem utekl k tomu co mě baví ještě víc, tj, volant, motory a vše co s tím souvisí) ale souhlasím víc s Vaškem než s Tebou. Dotace, to je transfůze krve z jedné ruky do druhé, kdy se většina hodnoty ""ztratí"" v Bruselu a na ministerstvech jednotlivých zemí.
Z Ekonomie , matematiky a rostlinné výroby jsem odmaturoval za jedna, zbytek (ruštinu a češtinu)mi napsali. Nicméně veškeré dotace a jiné úlevy jedněch na úkor druhých, a obzvlášť když o tom rozhoduje úplatný úředník někde na ministerstvu považuji velký průser . Ano teď když máme možnost toho využít/zneužít, je to fajn, ale zadlužujeme děti a vnoučata.
Z Ekonomie , matematiky a rostlinné výroby jsem odmaturoval za jedna, zbytek (ruštinu a češtinu)mi napsali. Nicméně veškeré dotace a jiné úlevy jedněch na úkor druhých, a obzvlášť když o tom rozhoduje úplatný úředník někde na ministerstvu považuji velký průser . Ano teď když máme možnost toho využít/zneužít, je to fajn, ale zadlužujeme děti a vnoučata.
Re: Tatraktor
Ja s tim vasim nazorem na dotace souhlasim, ale jedine komplet. Spis myslim ty vykriky o repce, orani, neorani, hrabosich atd. Repku nedelame vubec, ale brambory ani ne na polovine drivejsi rozlohy, pac se lidem zdaly drahy. Letos nam muzou utrhat ruce. Jo a hodny rakusaci s malejma polickama maji skoro stejnou spotrebu pesticidu jak my. O holandsku a zelenine snad ani nema smysl mluvit. My treba fest snizili podil chem hnojiv tim ze hnojime digestatem, ale to je taky spatne, pac ten je z bioplynky. No ale bioplynka se stavela kvuli prasecaku, pac ten smrdel a lidi rvali...
Re: Tatraktor
Ta tatra z bazoše je stará vrána E1 . Rv 94.-96 I E2 je málo. aby to mělo 90ku
Re: Tatraktor
Jo a hovezi mame taky a hnojime hnojem. Ted je cena mleka docela dobra, predloni silenost ze uz se rozhodovalo o konci mlecne produkce. A v byvale firme jsem pod plachtou vozil mleko z francie do kaufu, 750 km. To musela byt dobrota...
Re: Tatraktor
to Peter Gasparovic: ano tak jak píše Karel334, je to zjevně Tatra s 1. registrací před 6/2001, takže víc než 40 mít "nemůže".
to Karel334: to datum 6/2001 uvádějí všichni přestavbáři, taky jsem nikdy nezjistil čím je to dané, ale není to nikde takto přímo napsané, já se domnívám že je to dané tím, jelikož se při přestavbě vychází ze zákonů platných v době 1. registrace vozidla, že od 1.7.2001 vstoupil v platnost zákon 56/2001 (platný s mnoha novelizacemi dodnes) a ten už toto umožňuje, zatímco jemu předcházející zákon vozidla kat. T a Ot s rychlostí nad 40km/h "neznal"...
to 153: to je velmi správný dojem z celé problematiky přestaveb (a já bych možná řekl z celé legislativy týkající se dopravní techniky na silnici) - čím víc toho člověk ví, tím víc nejasností a otázek mu ze všech těch protichůdných informací naskakuje A konkrétně některé ty přestavby jedou v mnoha bodech "na hraně" legislativy a jde také o to, kam až si který přestavce troufne jít mezi mantinely MD versus zákazník chtějící co nejvíc... Jinak do firmy Ducom se teprve chystám v nejbližší době zajet, ale oni mají na běžné vleky (BSS, Panav) hromadné povolení přestaveb od MD - a to je vydané za nějakých podmínek a v tomto případě asi na nejžádanější rychlost 40km/h. Tento druh "přestavby" je bez klasické přestavbové STK, brzdných zkoušek atd. - rychle a nenáročně (nevím jak cenově). No a pak je "klasická" přestavba přes "K-áčkovou" STK, která si pozve zkušebnu (Dekra, TÜV, SZZPLS) na brzdné zkoušky (na některých úřadech dříve vyžadované, v některých ne - nevím jak dneska, ale já musel v dřívějších dobách spoustu přívěsů před přestavbou "prodat" do sousedního kraje a po přestavbě je zase "koupit" zpět - dnes když již neplatí místní příslušnost k úřadu tak je hej) a to celé zabere víc času, peněz, ale taky dává širší možnosti ... Ale to již odbíhám od Tatraktorů.
to Karel334: to datum 6/2001 uvádějí všichni přestavbáři, taky jsem nikdy nezjistil čím je to dané, ale není to nikde takto přímo napsané, já se domnívám že je to dané tím, jelikož se při přestavbě vychází ze zákonů platných v době 1. registrace vozidla, že od 1.7.2001 vstoupil v platnost zákon 56/2001 (platný s mnoha novelizacemi dodnes) a ten už toto umožňuje, zatímco jemu předcházející zákon vozidla kat. T a Ot s rychlostí nad 40km/h "neznal"...
to 153: to je velmi správný dojem z celé problematiky přestaveb (a já bych možná řekl z celé legislativy týkající se dopravní techniky na silnici) - čím víc toho člověk ví, tím víc nejasností a otázek mu ze všech těch protichůdných informací naskakuje A konkrétně některé ty přestavby jedou v mnoha bodech "na hraně" legislativy a jde také o to, kam až si který přestavce troufne jít mezi mantinely MD versus zákazník chtějící co nejvíc... Jinak do firmy Ducom se teprve chystám v nejbližší době zajet, ale oni mají na běžné vleky (BSS, Panav) hromadné povolení přestaveb od MD - a to je vydané za nějakých podmínek a v tomto případě asi na nejžádanější rychlost 40km/h. Tento druh "přestavby" je bez klasické přestavbové STK, brzdných zkoušek atd. - rychle a nenáročně (nevím jak cenově). No a pak je "klasická" přestavba přes "K-áčkovou" STK, která si pozve zkušebnu (Dekra, TÜV, SZZPLS) na brzdné zkoušky (na některých úřadech dříve vyžadované, v některých ne - nevím jak dneska, ale já musel v dřívějších dobách spoustu přívěsů před přestavbou "prodat" do sousedního kraje a po přestavbě je zase "koupit" zpět - dnes když již neplatí místní příslušnost k úřadu tak je hej) a to celé zabere víc času, peněz, ale taky dává širší možnosti ... Ale to již odbíhám od Tatraktorů.
Re: Tatraktor
Venca R: čistě ze zvědavosti, vydělá si na sebe bioplynka bez dotací ?? Počítám, že "zelený" proud je za dotovanou cenu, ale jestli by to fungovalo i normálně........
Re: Tatraktor
Kdyby se proud vykupoval za tolik, jako ho nakupujes ty domu, tak jime zlatyma lzickama
Re: Tatraktor
I zaměstnanci? tak paráda
Re: Tatraktor
Venca R: Za kolik se teď vykupuje mlíko? 2008-9 to byly 2-3kč, jak něco našli tak nic a plno lidí končilo ba dokonce šílelo Dnes sem v německu kupoval plnotučný za 1€ Aldi, to samý Lídl..
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: Tatraktor
Cca 9 kc/l a to ma kolem 4% tuku
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host