Znojemáku už i ty blbneš z klimatické neutrality ? Greendeal fanatici už jdou v Germánsku pomalu do řiti, ale škody které napáchali začínají nabíhat a hezky rychle.
https://www2.deloitte.com/cz/cs/pages/a ... omiky.html
Moderátoři: martin_100, Olda, -Ondra-, cuisine, Chomuťák, Pavel Bíteš, mili, Pavel Šebek
-
- Příspěvky: 3427
- Registrován: sob lis 21, 2015 5:43 pm
- Bydliště: Brno
Re: šoféřina-budoucnost?!
https://www.irozhlas.cz/zivotni-styl/au ... 3131812_pj
Euro 7? No dobrý, motory nam zustanou, co mě ale trápí sou ty emise gum a desek Se obávám že to nebude nejbezpečnější nařízení, kor u nákladní, kde nam to klouže už teď
Euro 7? No dobrý, motory nam zustanou, co mě ale trápí sou ty emise gum a desek Se obávám že to nebude nejbezpečnější nařízení, kor u nákladní, kde nam to klouže už teď
Give me a minute and i'm good, if i've got an hour, im great.You give me six months, i'm unbeatable.
Re: šoféřina-budoucnost?!
https://www.euractiv.de/section/verkehr ... -fuer-lkw/
Průměrné emise nových nákladních vozidel musí být do roku 2040 ve srovnání s rokem 2019 sníženy o 90 procent. Přijetí odpovídajícího zákona, který ve středu (10. dubna) schválil parlament EU, drasticky sníží počet nových dieselových kamionů.
Evropský parlament hlasoval pro návrh zákona, který by snížil průměrné emise CO2 nových těžkých užitkových vozidel o 45 procent od roku 2030, o 65 procent od roku 2035 a o 90 procent od roku 2040. Zvýší se tak počet vozidel s nulovými emisemi, jako jsou nákladní vozidla na elektrický a vodíkový pohon. Zároveň se musí razantně snížit počet dieselových nákladních vozidel. V roce 2023 stále tvořily dieselové vozy 96 procent všech nových prodaných nákladních vozů. Ještě přísnější předpisy platí pro městské autobusy, které počítají s úplným vyřazením nových dieselových vozidel do roku 2035.
Zákon byl schválen 341 hlasy pro, 268 proti a 14 se zdrželo hlasování.
Mnoho hlavních výrobců nákladních vozidel tyto cíle podpořilo. Martin Lundstedt, výkonný ředitel Volvo Group, to minulý týden v rozhovoru pro Euractiv označil za „obtížné, ale proveditelné“. Lundstedt zdůraznil, že výrobci jsou připraveni dodat požadovaná vozidla s nulovými emisemi. Pobídky k nákupu takových nákladních vozidel by však musely být také posíleny, zejména zvýšením cen nafty prostřednictvím stanovení cen CO2. Dodal, že potřebná je také potřebná infrastruktura pro nabíjení vodíku a doplňování paliva. EU to chce prosadit prostřednictvím zákona, který členským státům ukládá, aby do roku 2030 na hlavních silnicích EU vybudovaly dobíjecí stanice pro nákladní vozidla každých 60 kilometrů a vodíkové čerpací stanice každých 200 kilometrů.
Ministři EU musí ještě formálně schválit návrh zákona, jehož neformální jednání skončila v lednu, než vstoupí v platnost. Očekává se však, že většina bude pro, poté, co návrh v únoru prošel zkušebním hlasováním mezi velvyslanci EU.
Takto o tom informuje 40ton.net https://40ton.net/parlament-europejski- ... c-na-prad/
Evropský parlament definitivně potvrdil plán postupného vyřazování dieselových motorů plánovaný na období 2030-2040.
Plán předpokládá, že do roku 2030 se průměrné emise CO2 všech nově registrovaných nákladních vozidel sníží o 45 procent ve srovnání s údaji z roku 2019. Poté bude do roku 2035 vyžadován pokles o 65 procent a do roku 2040 budou muset být emise snížena až o 90 procent. To vše bude zahrnovat nákladní auta nad 7,5 tuny a také autobusy pro mimoměstský provoz. Výjimkou budou pouze vozidla pro armádu, záchranné služby a také pro okrajové aplikace v lesnictví, stavebnictví a těžebním průmyslu.
Aby se emise CO2 snížily například o 45 procent, musí o 45 procent klesnout i spotřeba nafty. Tyto dvě hodnoty jsou přímo úměrné. Výše uvedený plán si proto vyžádá nejprve maximální optimalizaci vznětových motorů a poté je jednoduše nahradit elektrickými nebo vodíkovými agregáty. Jiné řešení asi nebude, jelikož předmětné předpisy nepředpokládají podporu syntetických paliv, například vyrobených z odpadu.
Co když výrobci nákladních vozidel nesplňují nové požadavky? Pak jim mohou hrozit velmi vysoké finanční sankce. Dá se proto očekávat ještě větší důraz na nákup elektromobilů a jejich všemožnou propagaci. Toho lze dosáhnout i omezením atraktivity spalovacích vozů, například novými daněmi. Tuto revoluci zkrátka dopravci na svých peněženkách rozhodně pocítí.
Dalším krokem v této věci bude jednání Rady Evropské unie, orgánu složeného z ministrů všech členských států. Zastupitelstvo záměr již v lednu předběžně schválilo, nyní jej ale musí definitivně potvrdit. Pokud je takový souhlas získán, může se výše uvedený plán stát zákonem během několika týdnů nebo měsíců.
Průměrné emise nových nákladních vozidel musí být do roku 2040 ve srovnání s rokem 2019 sníženy o 90 procent. Přijetí odpovídajícího zákona, který ve středu (10. dubna) schválil parlament EU, drasticky sníží počet nových dieselových kamionů.
Evropský parlament hlasoval pro návrh zákona, který by snížil průměrné emise CO2 nových těžkých užitkových vozidel o 45 procent od roku 2030, o 65 procent od roku 2035 a o 90 procent od roku 2040. Zvýší se tak počet vozidel s nulovými emisemi, jako jsou nákladní vozidla na elektrický a vodíkový pohon. Zároveň se musí razantně snížit počet dieselových nákladních vozidel. V roce 2023 stále tvořily dieselové vozy 96 procent všech nových prodaných nákladních vozů. Ještě přísnější předpisy platí pro městské autobusy, které počítají s úplným vyřazením nových dieselových vozidel do roku 2035.
Zákon byl schválen 341 hlasy pro, 268 proti a 14 se zdrželo hlasování.
Mnoho hlavních výrobců nákladních vozidel tyto cíle podpořilo. Martin Lundstedt, výkonný ředitel Volvo Group, to minulý týden v rozhovoru pro Euractiv označil za „obtížné, ale proveditelné“. Lundstedt zdůraznil, že výrobci jsou připraveni dodat požadovaná vozidla s nulovými emisemi. Pobídky k nákupu takových nákladních vozidel by však musely být také posíleny, zejména zvýšením cen nafty prostřednictvím stanovení cen CO2. Dodal, že potřebná je také potřebná infrastruktura pro nabíjení vodíku a doplňování paliva. EU to chce prosadit prostřednictvím zákona, který členským státům ukládá, aby do roku 2030 na hlavních silnicích EU vybudovaly dobíjecí stanice pro nákladní vozidla každých 60 kilometrů a vodíkové čerpací stanice každých 200 kilometrů.
Ministři EU musí ještě formálně schválit návrh zákona, jehož neformální jednání skončila v lednu, než vstoupí v platnost. Očekává se však, že většina bude pro, poté, co návrh v únoru prošel zkušebním hlasováním mezi velvyslanci EU.
Takto o tom informuje 40ton.net https://40ton.net/parlament-europejski- ... c-na-prad/
Evropský parlament definitivně potvrdil plán postupného vyřazování dieselových motorů plánovaný na období 2030-2040.
Plán předpokládá, že do roku 2030 se průměrné emise CO2 všech nově registrovaných nákladních vozidel sníží o 45 procent ve srovnání s údaji z roku 2019. Poté bude do roku 2035 vyžadován pokles o 65 procent a do roku 2040 budou muset být emise snížena až o 90 procent. To vše bude zahrnovat nákladní auta nad 7,5 tuny a také autobusy pro mimoměstský provoz. Výjimkou budou pouze vozidla pro armádu, záchranné služby a také pro okrajové aplikace v lesnictví, stavebnictví a těžebním průmyslu.
Aby se emise CO2 snížily například o 45 procent, musí o 45 procent klesnout i spotřeba nafty. Tyto dvě hodnoty jsou přímo úměrné. Výše uvedený plán si proto vyžádá nejprve maximální optimalizaci vznětových motorů a poté je jednoduše nahradit elektrickými nebo vodíkovými agregáty. Jiné řešení asi nebude, jelikož předmětné předpisy nepředpokládají podporu syntetických paliv, například vyrobených z odpadu.
Co když výrobci nákladních vozidel nesplňují nové požadavky? Pak jim mohou hrozit velmi vysoké finanční sankce. Dá se proto očekávat ještě větší důraz na nákup elektromobilů a jejich všemožnou propagaci. Toho lze dosáhnout i omezením atraktivity spalovacích vozů, například novými daněmi. Tuto revoluci zkrátka dopravci na svých peněženkách rozhodně pocítí.
Dalším krokem v této věci bude jednání Rady Evropské unie, orgánu složeného z ministrů všech členských států. Zastupitelstvo záměr již v lednu předběžně schválilo, nyní jej ale musí definitivně potvrdit. Pokud je takový souhlas získán, může se výše uvedený plán stát zákonem během několika týdnů nebo měsíců.
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11931
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: šoféřina-budoucnost?!
sof.... banda idiotu....
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: šoféřina-budoucnost?!
Je to banda idiotov, ale zaráža ma ticho. Europarlament odhlasoval veľkú zmenu v cestnej doprave a dal na ňu krátky limit. Všetci sú ticho, nikoho to nezaujíma. Na Slovensku tomu zopár médii venovalo krátky článok, ktorý si nikto nevšimol. O novej euro 7 sa kecalo neustále, noviny sa informáciami zavzdušňovali. CO2 limity pre nákladnú a hromadnú osobnú dopravu sú prísnejšie ako euro 7. Splniť sa to do roku 2030 nedá. Ale už len pokus o splnenie, nás všetkých a celú ekonomiku, bude stáť veľa.
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 192_CS.pdf
V zahraničí vidím, že vo veľkých, na naše pomery bohatých firmách, začínajú večer parkovať elektrické kamióny pripojené do zásuvky. Vo Švédsku som bol na troch parkoviskách, kde postavili nabíjačky pre nákladiaky. Vždy významne ubrali z parkovacej plochy, ktorej ani teraz nieje dosť. V zahraničí začínajúce zmeny vidím. Ale čo uvidím u nás? Na neexistujúcich parkoviskách D1 začnú stavať nabíjačky?
Slovenská základná cestná sieť je v rozpade, pokope drží zázrakom. Strečno je tak nebezpečné, že prejazd popod neho sa rovná ruskej rulete. Vozovka sa rozpadá, na hlavu šoférom padajú skaly. Nezostáva nič iné, len sa modliť, aby sa Strečnianské skaly nezosypali skôr, než dokončia tunel Višňové, ktorý roky nevieme dostavať. Ak by bol tunel dokončený, cestu popod Strečno zavrú, tak je nebezpečná. Na Slovensku pribúdajú obchádzky zavretých mostov a ciest pre nákladné autá. Keby sme tempom, akým vyhlasujeme uzávery a obchádzky stavali nabíjačky pre nákladiaky, CO2 ciel európskej únie naplníme oveľa skôr než je jej nesplnitelný termín.
Európska únia na podporu mobility s nulovými emisiami rozhadzuje peniaze vidlami. Pozeral som najnovšie projekty, CZ a SK nemá žiadny. Poliaci 6 projektov, Maďari jeden.
Nová, obchádzka pre nákladnú dopravu na Slovensku. Cesta Senica, Jablonica a Trnava je pre nákladné autá nad 10m dlhodobo neprejazdná. Na horskom priechode Biela Hora robia cestu. Obchádzka je cez Bratislavu, alebo Starý Hrozenkov a Trenčín, prípadne Strání. https://www.zjazdnost.sk/map/view.html
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 192_CS.pdf
V zahraničí vidím, že vo veľkých, na naše pomery bohatých firmách, začínajú večer parkovať elektrické kamióny pripojené do zásuvky. Vo Švédsku som bol na troch parkoviskách, kde postavili nabíjačky pre nákladiaky. Vždy významne ubrali z parkovacej plochy, ktorej ani teraz nieje dosť. V zahraničí začínajúce zmeny vidím. Ale čo uvidím u nás? Na neexistujúcich parkoviskách D1 začnú stavať nabíjačky?
Slovenská základná cestná sieť je v rozpade, pokope drží zázrakom. Strečno je tak nebezpečné, že prejazd popod neho sa rovná ruskej rulete. Vozovka sa rozpadá, na hlavu šoférom padajú skaly. Nezostáva nič iné, len sa modliť, aby sa Strečnianské skaly nezosypali skôr, než dokončia tunel Višňové, ktorý roky nevieme dostavať. Ak by bol tunel dokončený, cestu popod Strečno zavrú, tak je nebezpečná. Na Slovensku pribúdajú obchádzky zavretých mostov a ciest pre nákladné autá. Keby sme tempom, akým vyhlasujeme uzávery a obchádzky stavali nabíjačky pre nákladiaky, CO2 ciel európskej únie naplníme oveľa skôr než je jej nesplnitelný termín.
Európska únia na podporu mobility s nulovými emisiami rozhadzuje peniaze vidlami. Pozeral som najnovšie projekty, CZ a SK nemá žiadny. Poliaci 6 projektov, Maďari jeden.
Nová, obchádzka pre nákladnú dopravu na Slovensku. Cesta Senica, Jablonica a Trnava je pre nákladné autá nad 10m dlhodobo neprejazdná. Na horskom priechode Biela Hora robia cestu. Obchádzka je cez Bratislavu, alebo Starý Hrozenkov a Trenčín, prípadne Strání. https://www.zjazdnost.sk/map/view.html
- martin440
- rumová víla
- Příspěvky: 11931
- Registrován: sob zář 08, 2007 3:24 pm
- Bydliště: irgendwo in Westböhmen-RUM -)
Re: šoféřina-budoucnost?!
sof.....jo ale ty elektriky jsou na max 200-300km a těch 300 vyjimečně.... na nějakej provoz okolo komína ... náročný trasy už vúbec ne.... je to cesta do pekel,,,ale káždýho boj ...
auto nemůže za vola, kterej v něm sedí, keci sou zadara, whisky stojí prachy.....
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
https://slobodnyvysielac.sk/relacie/hodina-vlka/
Re: šoféřina-budoucnost?!
Niesom fanda elektriky. Politici cestnú dopravu do roku 2030 udusia CO2 mýtnou daňou, autami na elektriku a nekonečnou záplavou šoférov z tramtárie. Potom ju začnú dotovať.
Re: šoféřina-budoucnost?!
A co takový lesáci (třeba Prouza), to aby si sebou vozili do lesa elektrocentrály
Bio Nabíjačka Poháňaná Prírodou
https://www.europarl.europa.eu/doceo/do ... 192_CS.pdf
(26) Emise CO2 u těžkých vozidel, která nespadají do oblasti působnosti právních předpisů Unie o schvalování typu vozidel, jako jsou zemědělské a lesnické tahače, těžká vozidla zkonstruovaná a vyrobená k použití národní obranou, včetně ozbrojených sil a pásová vozidla, se nestanovují. Tato těžká vozidla tudíž nemusejí splňovat cíle v oblasti snižování emisí CO2 stanovené v tomto nařízení.
CHiP, ty to myslíš zo srandy, ale so záchrancami planéty sa nesranduje. Elektro bionabíjačku do lesa vymysleli. Spaľuje drevo 6-8 ton/hodinu a vyrába elektrinu.
https://airburners.com/products/power-s ... iocharger/
BioCharger Powered by Nature- Bio Nabíjačka Poháňaná Prírodou
(26) Emise CO2 u těžkých vozidel, která nespadají do oblasti působnosti právních předpisů Unie o schvalování typu vozidel, jako jsou zemědělské a lesnické tahače, těžká vozidla zkonstruovaná a vyrobená k použití národní obranou, včetně ozbrojených sil a pásová vozidla, se nestanovují. Tato těžká vozidla tudíž nemusejí splňovat cíle v oblasti snižování emisí CO2 stanovené v tomto nařízení.
CHiP, ty to myslíš zo srandy, ale so záchrancami planéty sa nesranduje. Elektro bionabíjačku do lesa vymysleli. Spaľuje drevo 6-8 ton/hodinu a vyrába elektrinu.
https://airburners.com/products/power-s ... iocharger/
BioCharger Powered by Nature- Bio Nabíjačka Poháňaná Prírodou
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host