Moderátoři: martin_100, Leoš H, Olda, Globe, Hynek, cuisine, Chomuťák, mc.cvok, spida, talaš.m

Odpovědět
Karel334
Příspěvky: 1603
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Sestup neřeš.Prostě se s tím naučíš jezdit.1800 otáček a dost.Sice rychlost na ty otáčky je 8Okm hod.ale do kopce máš hodně rezervu na zatažení tak jak potřebuješ.Vím že dost pomůžou kola 12,13. nebo 315 jsou o dost větší tak se to dá dohonit.
čtv led 03, 2008 8:50 am

Karel334
Příspěvky: 1603
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

talas.m píše:já bych tu e1 asi nechtěl. hromadu peněz a pořád je to 13-14 roků staré auto. narazit na něco slušného možná bych se nebránil ALE to jsem si myslel taky když jsem kupoval to co mám teď. měsíc nato spojka, řízení a pár dalších závad. v létě diferák a před koncem roku když pominu servo celé řízení vyjeb... ruské gumy na předku už nechci ani vidět.
ale abych se vrátil k tématu, já na tom motoru mám celkem dobrý spodek maže to studené na 6 na provozce 2. když otevřu nalévací hrdlo tak to nedýchá byly případy že to vyhazovalo měrku oleje. vrchy už budou asi chycené tlaky od 27 do 30 což už taky není žádná sláva. zatím s tím nemíním dělat nic ale silně uvažuju do budoucna nad některým z těchto motorů. další otázka co se sestupem. ten 8V co je na tom odkazu je klasická T1 ne? akorát s chladičem
Ano dle vývodu na kardan jde o ten starý typ.Já mám rád 12v to je prostě hukot.Motor tatra jak má být.Při sešlápnutí je znát zě je to naoprosto vyváženej motor.Tamto jsou kafemlejnky.
čtv led 03, 2008 8:59 am

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

uvidíme. já jezdím na 11kách tak o to je to pomalejší. ten motor bych si ale nechal někde udělat, kromě Křístka vím ještě o jednom co v kopřivnici v čsad dělá tyhle motory a slyšel jsem na něj chválu. vím že je to moc peněz je to asi o 70tis. víc než za klasickou desítku v generálce. ono se to všechno ukáže časem
čtv led 03, 2008 11:35 am

Karel334
Příspěvky: 1603
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Poscháněj 12v Turbínu jde to tam taky z TP(je potřeba olej. vana i nádrž na olej) .Mohu ti zařídit prohlídku takového vozu již předělaného. Dvě kobry na kabině dávají zřetelně najevo že tam nemáš žádného žebráka,Já takovej motor mám ve sklápěčce taky 80 do kopce i z kopce.
čtv led 03, 2008 9:42 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

ono to turbo by nebylo problém sehnat ale s tou vanou to nechápu. na klasiku desítku to přece nedám ne? jen mám obavy z toho že kdybych to tam nakopal tak ten motor klekne, po tom všem kdy mě to auto nechalo ve štychu bych se tomu ani nedivil, zlatá Žofka
čtv led 03, 2008 10:04 pm

Karel334
Příspěvky: 1603
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Myslel jsem když by ses rozhodl pro 12V turbo.Je to nejlepší použít z tahače přívěsu jinak to do klas. S3 nedáš.Je potřeba ta vana z tohoto typu.
čtv led 03, 2008 10:08 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

jo tak. tam je ta vana přispůsobena pro dvě nápravy tím pádem ten motor leží nad nimi jak u klasiky co? já bych byl spíš pro 10ku
čtv led 03, 2008 10:14 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

talas.m píše:a co tak osmička v turbu má s tím někdo zkušenosti?
http://www.autodily-tatra.cz/foto.asp?typ=nd&id=5&f=2
jezdim s euro3, 8x8. prazdna važi 18.5 t (vyvařena korba abrazitem), plna 40 i tak starši tatry nestihaji. tyhle motory namontovane do lehke tatry musi hrabat na asfaltu:-) maji lepši kroutici moment, nepotřebuji ho vytačet vice než 1400otaček aby dobře tahal při přeřazení..
pon úno 25, 2008 12:14 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Ale jo já se jednou svezl s e3 a zpátky do 148ky se mi moc nechtělo. Já jsem tady myslel spíš klasický jedničkový nebo dvojkový 8v motor s vestavěným turbem. Není ten průběh otáček daný tím šestikvaltem? Ta co jsem se v ní vezl ho měla a při zajetí do měkého kdy se e2 dusily tohle jelo jak tank. Starší terna e2 které mají klasický 5kvalt mi přijdou blbě odstupňované rychlosti a je potřeba to držet v točkách.
pon úno 25, 2008 1:39 pm

kesav
Příspěvky: 61
Registrován: ned úno 17, 2008 9:11 pm

Příspěvek

talas.m píše:Ale jo já se jednou svezl s e3 a zpátky do 148ky se mi moc nechtělo. Já jsem tady myslel spíš klasický jedničkový nebo dvojkový 8v motor s vestavěným turbem. Není ten průběh otáček daný tím šestikvaltem? Ta co jsem se v ní vezl ho měla a při zajetí do měkého kdy se e2 dusily tohle jelo jak tank. Starší terna e2 které mají klasický 5kvalt mi přijdou blbě odstupňované rychlosti a je potřeba to držet v točkách.
ja jezdil i e2, a v obou autech je převodovka 5kvalt, s přidavnym řazenim. takže na pevnem jsme jezdili na normalnich 10 rychlosti, v terenu se to dalo zredukovat znova jsi měl 10 rychlosti zredukovanych do pomala.. nejelo to vic než 60, ale silu to ma jako tank. Tatra nabizi obě převodovky, 6kvalt, i 5 s tou redukci. Tuhle převodovku si nemužu vynachvalit. je pravda že pokud vjedu do terenu, a nepřeřadim, tak se mi začne dusit. Redukce je řaditelna jen se zataženou ručni brzdou za jizdy se řadit neda. s 6kvaltem mame tatru bikrám, a tam je ta převodovka taky dobra. nejezdi v terenu jen po cestach. každa převodovka ma něco do sebe, zaleži na tom kde jezdiš a s jakym zatižením.
pon úno 25, 2008 3:12 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Nevím jestli mají ty e3 ten přídavný převod ale tehdy co jsem v tom seděl tak to bylo po dojetí z cesty na pole.
pon úno 25, 2008 3:43 pm

Karel334
Příspěvky: 1603
Registrován: sob bře 11, 2006 8:36 pm

Příspěvek

Kolega e3 jezdí.Přelezl na to z klasiky 10v.Stěžuje si hlavně na to když musí zastavit v kopci a znova se rozjíždět tak musí znova od jedničky.Kvalty jsou tam dost dlouhý a poslední rychlost je omezovačem rychlosti málo využitá.Želva zajic u toho není tak jako u e2,Sám říká že u starý sklopky se rozjel z vlekem na malou dvé a u e3 jedna malá.Já mám e1 6klalt a naloženej se rozjedu malá3.Tu jednotku dávám hodně málo.
pon úno 25, 2008 8:00 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

Jasně od těch e3 už ti rozjezd dvojka nedovolí.
A je to asi tak že ty přídavné převody měli jen e2
pon úno 25, 2008 8:57 pm

Uživatelský avatar
rummi
Příspěvky: 1480
Registrován: čtv bře 02, 2006 11:57 am
Bydliště: Praha

Příspěvek

E3 má plazivou rychlost v převodovce"C" pak 1až 4 a 5,6 je v sestupu,takže na 5,6 odboucháváš řadičkou doprava.
Obrázek
pon úno 25, 2008 9:16 pm

Uživatelský avatar
talaš.m
Příspěvky: 3597
Registrován: ned čer 18, 2006 2:31 pm
Bydliště: Zlín

Příspěvek

stř bře 12, 2008 12:30 pm

Odpovědět

Zpět na „TATRA“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti